Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Voetbalhopper

Citaat van: 3434 op jul 30, 2012, 17:16:26
Net terug van een reis naar Berlijn en toevallig Hertha BSC- Juventus meegepikt voor 10 euro (even duur als friendly Patro-MVV).

Toch vrij veel volk aanwezig al was het moeilijk te schatten in zo'n groot stadion (cap: 74 000). Ik gok zo'n 40% gevuld. Viel me trouwens ook op dat een seizoenskaart voor Hertha 20 euro minder kost dan een seizoenskaart op Patro.  België is echt overpriced, zowel voor het niveau als infrastructuur als pfff, alles.

Edit: even gezocht en het aantal toeschouwers bedroeg 32,588. Mijn gok viel nog goed mee precies :)

Heb je foto`s van die wedstrijd online staan ?

Joost

De prijzen die Hertha hanteert zijn wel erg laag. 129 euro voor een seizoenkaart onderin achter het doel is supergoedkoop. Voor 145 euro zit je op de bovenste ring in de hoek. Die prijzen zijn niet echt een graadmeter voor de rest van de Duitse clubs.

Andere voorbeelden
Bij Alemannia kost een jaarkaart staan achter de goal €168. Wil je zitten lange zijde is het €266/€350/€440 afhankelijk van hoever je naar het midden zit.

Duisburg is €154 staan achter de goal, €350 zitten lange zijde.
Eintracht Frankfurt heeft €165 staan achter doel, maar minstens €384 zitten lange zijde.



cafebac

Ik was het weekend ook in Berlijn, maar bij Union-PSV. Echt een gave club dat Union, Lekker stadion met bijna alleen maar staanplaatsen en luidruchtige maar vriendelijke supporters. 8.500 toeschouwers waarvan een stuk of 60 uit Eindhoven. Ondanks dat PSV echt dra-ma-tisch speelde vond ik Union weer verrassend goed spelen.

3434

@YesYes, zit je ook op footballfans? Daar komen de foto's op, verwacht wel geen (foto)kwaliteit zoals sommigen hier halen :)
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Voetbalhopper

Citaat van: 3434 op jul 31, 2012, 16:10:44
@YesYes, zit je ook op footballfans? Daar komen de foto's op, verwacht wel geen (foto)kwaliteit zoals sommigen hier halen :)

Nee daar ben ik niet lid, zou je mij de link via een prive bericht kunnen sturen ?

headout

Voor wie naar RW Essen - Union Berlin (Duitse beker) wil gaan: 8 augustus start de vrije verkoop.
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog

Stadionhopper

Citaat van: cafebac op jul 30, 2012, 20:13:40
Ik was het weekend ook in Berlijn, maar bij Union-PSV. Echt een gave club dat Union, Lekker stadion met bijna alleen maar staanplaatsen en luidruchtige maar vriendelijke supporters. 8.500 toeschouwers waarvan een stuk of 60 uit Eindhoven. Ondanks dat PSV echt dra-ma-tisch speelde vond ik Union weer verrassend goed spelen.

Was er zondag ook bij.
Vind het stadion veel minder sfeervol geworden dan dat het was. Was er 11 jaar geleden voor het eerst waar de 3 zijden nog onoverdekt waren. Nu is het een 13 in een dozijn stadion geworden (weliswaar met staanplaatsen). Het was meer de zwakte van PSV dat het leek dat Union goed speelde. Was een zeer slechte wedstrijd helaas. PSV heeft het heel moeilijk met een fysiek sterkere tegenstander, daarom ook een goede keuze om tegen een Duitse club te oefenen. En een heerlijke regenbui na de wedstrijd ;-)
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

cafebac

Haha ja, lang geleden dat ik zo doorweekt ben geregend, moet denk ik ergens op de fiets naar de middelbare school zijn geweest in een donkergrijs verleden :)

Kan me ook wel voorstellen dat het stadion in de oude vorm nog sfeervoller was, maar voor een stadion dat voldoet aan de eisen van deze tijd vond ik het toch meer dan prima. En kennelijk is het daar in de 2. Bundesliga ook bijna altijd volle bak en ze weten ook wel wat geluid maken is. Mooie club Union.

Stadionhopper

Ze hebben zeer zeker een goede bezettingsgraad bij Union, en het is inderdaad een hele mooie club.
In het voormalige DDR geen topclub maar nu samen met Cottbus de toonaangevende club van het voormalige DDR.

Zag overigens van de week een affiche op een lantaarnpaal hangen van BFC Dynamo Berlin - FC Magdeburg. Was er graag nog geweest maar helaas gister al thuisgekomen.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

headout

Vers van de pers, nav. de ongeregeldheden in Saarbrucken:
http://www.stadionwelt-fans.de/index.php?head=Karlsbande-am-Tivoli-verboten&folder=sites&site=news_detail&news_id=5394
CiteerDer Verein Alemannia Aachen reagiert nun auf die Angriffe der Karlsbande auf die Aachen Ultras und verbietet der Karlsbande ab sofort alle Banner, Fahnen, Zaunfahnen und Schriftzüge am Tivoli. Die KBU darf dort ebenfalls keine Flyer mehr verteilen. Mitglieder erhalten teilweise Stadionverbot.
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog


AthleticHolanda

Dit bericht deed me eveneens denken aan dit onderwerp...

Citaat van: nu.nlInvallen Duitse politie bij rechtsextremisten
AKEN - De politie in Aken, Düren en Heinsberg heeft donderdagochtend vroeg invallen gedaan in tientallen woningen van vermeende rechtsextremisten.

Ongeveer 800 agenten, Duitse media spreken van meer dan 900, zijn ingezet. Die hebben tot nu toe ongeveer 140 panden doorzocht. Het gaat volgens de Duitse politie om de grootste actie tegen extreem rechts ooit in de regio.
In plaatsen als Dortmund, Gelsenkirchen, Essen en Bochum in het Ruhrgebied deden ongeveer 600 agenten huiszoekingen bij bijna 100 woningen en clubhuizen.

Huiszoekingen
In de plaatsen Aken, Düren en Heinsberg, net over de grens bij Zuid-Limburg, waren meer dan 200 agenten ingezet. Zij doorzochten 48 panden. Ook in Münster, over de grens bij de Achterhoek, en iets verderop in Bielefeld waren huiszoekingen.

De operatie volgt op een verbod van de drie grootste neonazistische groeperingen in de deelstaat. De autoriteiten hebben het Kameraadschap Akener Land, het Kameraadschap Hamm en het Nationale Verzet Dortmund opgeheven.

Vanmiddag geeft de politie een persconferentie over de invallen.

Joost

Het Kameraadschap Akener Land is de groep die verwezen zit in de Karlsbande.

AthleticHolanda

Citaat van: Joost op aug 23, 2012, 15:39:48
Het Kameraadschap Akener Land is de groep die verwezen zit in de Karlsbande.

Dat vermoedde ik al inderdaad. Ben benieuwd wat dit allemaal voor invloed heeft op de sfeer op Tivoli.

Joost

Citaat van: AthleticHolanda op aug 23, 2012, 16:17:28
Dat vermoedde ik al inderdaad. Ben benieuwd wat dit allemaal voor invloed heeft op de sfeer op Tivoli.
Kaartje kopen voor de pot komende dinsdag?