Hoofdmenu

Staantribune

Gestart door Luccie, apr 14, 2015, 14:55:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Luccie

Ik weet niet of het bij een ieder bekend is, maar kort geleden is de eerste editie van "Staantribune" uitgekomen.
Via een relatie van mij werd ik hier vandaag over op de hoogte gebracht.

Dit magazine is met name gericht op de voetbalcultuur in binnen- en buitenland.
Op de website www.staantribune.nl kan je een blik werpen in het blad.

Voor de goede orde wil ik er nog wel bij vermelden dat ik geen relatie, connectie of wat anders heb met de maker(s) van dit blad.
Het is van mijn kant puur informatief en wie weet spreekt het wel iemand aan.



Jef400

Joris v/d Wier schijnt een hoop voor dat blad te doen. De eerste onlineversie vond ik wel lezenswaardig eerlijk gezegd.

Saltacampos

Ziet er leuk uit, wat dat betreft staan we in België/Vlaanderen nergens. Vandaag nog in De Slegte een paar leuke boeken (De Haan in Tuvalu, Het beste uit 20 jaar Hard Gras) uit Nederland gekocht voor een prikje waarvan ik dacht, waarom kunnen ze dat bij ons niet ?
Over land and sea

smitswessel

Dat eerste nummer is een hele leuke inderdaad. Ze gaan nu door met het blad en het is voortaan ook in een gedrukte variant te koop. Echt een aanrader.

HRM1880

Zo heb je met Panenka en Staantribune op korte tijd twee vergelijkbare bladen. In België lukt zoiets helaas niet. Heb al genoeg verkennende gesprekken gevoerd met ex-collega's en kennissen uit de media. In België zit er niemand op te wachten als het niet over de Rode Duivels gaat.

Jehoentelaar

Ik ben in Antwerpen wel een keer het boek "Beerschot, dat zijn WIJ" tegengekomen, maar op voetbalromantisch gebied is het qua literatuur afzien in België inderdaad.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

wormonline

Voor de duidelijkheid: Ze zijn een paar maanden geleden begonnen met een soort proefnummer, nummer 0. Die was online gratis te lezen op http://issuu.com/staantribune/docs/staantribune-nr0. Echt een aanrader om even te bekijken, past perfect in het straatje van dit forum. Nostalgie, oude stadions, bijzondere wedstrijden et cetera.

Die uitgave ligt vanaf nu ook gedrukt in de winkels, op de site kun je zien in welke precies.

Het volgende nummer, nummer 1 dus, komt ergens in de zomer.

Saltacampos

Citaat van: HRM1880 op apr 14, 2015, 19:03:13
Zo heb je met Panenka en Staantribune op korte tijd twee vergelijkbare bladen. In België lukt zoiets helaas niet. Heb al genoeg verkennende gesprekken gevoerd met ex-collega's en kennissen uit de media. In België zit er niemand op te wachten als het niet over de Rode Duivels gaat.
Pffff, de Rode Duivels... Als er nu iets is in het voetbal dat mij niet interesseert is het dat wel.
Over land and sea

AthleticHolanda

Citaat van: rrcg1899 op apr 14, 2015, 23:04:23
Pffff, de Rode Duivels... Als er nu iets is in het voetbal dat mij niet interesseert is het dat wel.

La Roja wel, of die evenmin?

wekke

Citaat van: HRM1880 op apr 14, 2015, 19:03:13
Zo heb je met Panenka en Staantribune op korte tijd twee vergelijkbare bladen. In België lukt zoiets helaas niet. Heb al genoeg verkennende gesprekken gevoerd met ex-collega's en kennissen uit de media. In België zit er niemand op te wachten als het niet over de Rode Duivels gaat.

Klopt. Ik heb er zelf ook al eens naar gepolst bij mensen in het media wereldje. Hun advies was duidelijk: zonder bekende kop krijg je je boek niet verkocht in Belgie. Jammer want dat maakt het aanbod eentonig.

Joost

Citaat van: HRM1880 op apr 14, 2015, 19:03:13
Zo heb je met Panenka en Staantribune op korte tijd twee vergelijkbare bladen. In België lukt zoiets helaas niet. Heb al genoeg verkennende gesprekken gevoerd met ex-collega's en kennissen uit de media. In België zit er niemand op te wachten als het niet over de Rode Duivels gaat.
De tijd moet er ook rijp voor zijn. We hadden in Nederland het blad Johan maar dat is ooit een stille dood gestorven omdat het niet rendabel was.

Sebastiaan_W


Voetbalman

Citaat van: Joost op apr 15, 2015, 11:49:53
De tijd moet er ook rijp voor zijn. We hadden in Nederland het blad Johan maar dat is ooit een stille dood gestorven omdat het niet rendabel was.

Inderdaad. Ik zie op dit moment ook geen rendabiliteit voor zulke zaken in België. Daar zullen we nog verschillende jaren op moeten wachten lijkt me.

HRM1880

Citaat van: Freebird op apr 15, 2015, 21:47:09
Inderdaad. Ik zie op dit moment ook geen rendabiliteit voor zulke zaken in België. Daar zullen we nog verschillende jaren op moeten wachten lijkt me.
Jouw boek zal al een mooie test zijn denk ik.

Voetbalman

Citaat van: HRM1880 op apr 15, 2015, 21:51:10
Jouw boek zal al een mooie test zijn denk ik.

Het kan een start zijn en het groundhoppen en de voetbalromantiek wat meer aan bekendheid doen winnen in België. Los daarvan ben ik sowieso niet opportunistisch en commercieel genoeg ingesteld/geïnteresseerd om dat eigenhandig te veranderen. Het boek is echt 'mijn' projectje, zonder verwachtingen. Maar hopelijk zet het wat in gang, want ik geniet wel van de lectuur over groundhopping en voetbalcultuur.