Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

hgrm

Citaat van: Joost op mrt 03, 2022, 13:47:10
Achilles heeft alle hulp van de KNVB gehad maar er zelf een enorme puinhoop van gemaakt.

Klopt. Het hele profavontuur was een vlucht naar voren. Het ging financieel al slecht met de club en men dacht dat ze door extra inkomsten uit het profvoetbal de gaten zouden kunnen stoppen.
Als een club als IJsselmeervogels, Katwijk of AFC het zou hebben gewild, zouden ze wel succesvol kunnen zijn geweest in het profvoetbal.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

DannyH79

Citaat van: Joost op mrt 03, 2022, 13:47:10
Achilles heeft alle hulp van de KNVB gehad maar er zelf een enorme puinhoop van gemaakt.

Ah okay, dat wist ik niet. Ik had altijd het idee dat ze een beetje aan hun lot overgelaten waren. Net zoals destijds Agovv en almere een toetredingsfee moesten betalen
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

Joost

Citaat van: DannyH79 op mrt 03, 2022, 18:16:13
Ah okay, dat wist ik niet. Ik had altijd het idee dat ze een beetje aan hun lot overgelaten waren. Net zoals destijds Agovv en almere een toetredingsfee moesten betalen

Nee exact het tegenovergestelde juist.
Achilles vaarde wel bij een hoop lokaal geld maar heel groot was de achterban niet. Ik denk dat De Treffers altijd de grotere van de twee daar is geweest.

De club kreeg van de KNVB alle medewerking en kreeg drie jaar de tijd om aan alle eisen te voldoen. Maar ze had het financieel heel zwaar doordat er onverantwoorde uitgaven gebeurde met gekke leningen in Brazilie bijvoorbeeld.

Clubs als IJsselmeervogels zouden het gemakkelijk redden in dezelfde positie. Zij betalen immers nu ook al salarissen die hoger zijn dan de onderkant van de Eerste Divisie.

DannyH79

Haha, okay, dan moet ik toch maar eerst wat beter inlezen voordat ik wat roep. Dank je wel voor de info.
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

Saltacampos

Menen gaat toch door volgend seizoen, maar degradeert vrijwillig naar het allerlaagste niveau (Vierde Provinciale).
Over land and sea

Stadiumhopper

Binnenkort gaat de Champions Play-offs van start in België. RUSG staat momenteel bovenaan met een voorsprong van vijf punten. Voor degene die er zeker van willen zijn dat ze kunnen gloryhunten als het aan komt op een kampioenswedstrijd maak je kans ingeloot te worden om een abonnement aan te schaffen. Dit is dan voor alle wedstrijden in die play-offs. Inschrijven kan je doen via deze link: https://rusg.brussels/nl/artikel-nl/abo-champions-play-offs-voorinschrijving
Bezochte grounds: 69

Instagram: Stadiumhopper.nl
Blog: https://www.stadiumhopper.nl/

Saltacampos

Citaat van: Feijenoorder op apr 01, 2022, 10:06:36
Binnenkort gaat de Champions Play-offs van start in België. RUSG staat momenteel bovenaan met een voorsprong van vijf punten. Voor degene die er zeker van willen zijn dat ze kunnen gloryhunten als het aan komt op een kampioenswedstrijd maak je kans ingeloot te worden om een abonnement aan te schaffen. Dit is dan voor alle wedstrijden in die play-offs. Inschrijven kan je doen via deze link: https://rusg.brussels/nl/artikel-nl/abo-champions-play-offs-voorinschrijving
Die voorsprong wordt bij de start van de play-offs gehalveerd.
De kans dat Union de titel pakt, lijkt me niet zo groot.
Over land and sea

syntric

Citaat van: Saltacampos op apr 01, 2022, 11:48:05
Die voorsprong wordt bij de start van de play-offs gehalveerd.
De kans dat Union de titel pakt, lijkt me niet zo groot.

Aangezien 90% van België had verwacht dat die voor Nieuwjaar al gingen instorten, acht ik die kans net wel behoorlijk groot, maar goed we gaan het zien. Ik gun het ze, zelfs als mijn team ook in de play-offs moest geraken :-)
Groundhopper for life :-)

rogo_breda

Ik had 24 april in de agenda staan als de allerlaatste thuiswedstrijd van KAV Dendermonde in het Ros Beiaardstadion. Die moet je echt bezoeken als liefhebber van oude stadions en van Belgisch voetbal. Nu las ik ergens een kort bericht dat ze hier van de stad mogelijk toch nog een seizoen langer mogen blijven spelen, iemand die hier meer van weet?

Joost

Citaat van: rogo_breda op apr 06, 2022, 09:36:32
Ik had 24 april in de agenda staan als de allerlaatste thuiswedstrijd van KAV Dendermonde in het Ros Beiaardstadion. Die moet je echt bezoeken als liefhebber van oude stadions en van Belgisch voetbal. Nu las ik ergens een kort bericht dat ze hier van de stad mogelijk toch nog een seizoen langer mogen blijven spelen, iemand die hier meer van weet?

Ik ben er afgelopen zondag geweest en kan bevestigen dat ze nog zeker 1 extra seizoen er zullen spelen.

Wat ik me wel afvraag is of de club na volgend seizoen nog wel bestaat. Er was nauwelijks publiek (80 mensen waarvan zeker de helft uit Zele, al was het ook koers). Er is geen jeugd, enkel twee seniorenploegen.

De Schelde splitst Dendermonde in 2 delen en KAVD ligt aan de noordkant. Het centrum en Jong SG Dendermonde liggen aan de zuidkant, zij hebben heel veel jeugd. En op slechts 500m van KAVD ligt SK Grembergen en zij hebben ook heel veel jeugd.

dinkelburg19

Ik heb ooit vroeg in het seizoen toen net weer toeschouwers in België mochten een account gemaakt bij USG, ik wou toen met een maat er heel graag heen wegens het stadion.
Is er toen helemaal niet van gekomen, tot een week geleden ik opeens een mailtje kreeg van USG of ik me wou inschrijven voor de loting om een abbo te kopen voor de play offs.
Ik me maar inschrijven want ja je verliest toch niks, kreeg ik gisteren te horen dat ik ben ingeloot en vandaag een abbo kan aanschaffen, heb het in een opwelling het maar gedaan. 55 euro voor 3 krakers en wellicht bij een historische kampioenschap ontknoping zijn, de promovendus USG die even kampioen word.

Iemand tips voor me als ik er heen ga, waar ik rustig een pintje kan drinken en wellicht een aanrader waar je goedkoop een nachtje kan slapen in Brussel en dichtbij het stadion (maar wat wel te doen is qua schoon, ik ga waarschijnlijk alle drie de wedstrijden alleen en met het ov dus vaak kan ik niet meer terug op tijd).
Weet ook iemand hoe het waarschijnlijk gaat zijn qua play offs datums? zijn ze wel altijd in het weekend en vaak laat op de avond? (dit gaat nog wel een uitdaging worden of ik er wel alle drie bij kan zijn, ook omdat ik waarschijnlijk ze met het OV moet doen)
En moet je nog in België iets van een coronacheck laten zien?

Groet
Beginnende groundhopper. 93 grounds. Eredivisie uitgespeeld.

https://www.instagram.com/footballonly19/

Joost

Er is geen Coronacheck meer in België.

De kalender wordt binnenkort bekendgemaakt maar je mag zeker uitgaan van doordeweekse duels, vorig jaar waren er 2 rondes midweeks.

Stadiumhopper

@Dinkelburg

Ik zat met exact hetzelfde dilemma. Samen met een vriend zaten we te twijfelen om het te doen voor die 55,- maar hij krabbelde terug omdat hij de speeldata nog niet wist. Ik dacht: ''Voor die 55,- wil ik wel de mogelijkheid hebben om hier bij te zijn.'' dus heb ik een abbonement gekocht op vak A3 voor dat bedrag. Ik zit in het weekend van 22 april in Slowakije, maar de rest ga ik zeker proberen te gaan. Zelf woon ik in Waalwijk en vanuit daar zal ik waarschijnlijk op en neer rijden dus als je nog iemand zoekt om mee te rijden en je komt uit de zelfde regio of je wilt kennismaken dan sta ik daar zeker voor open.
Bezochte grounds: 69

Instagram: Stadiumhopper.nl
Blog: https://www.stadiumhopper.nl/

rogo_breda

Ik wil er wel 1 overnemen hoor als jullie een keer niet kunnen :) Maar ze zijn op naam zeker?

syntric

#2444
Citaat van: rogo_breda op apr 06, 2022, 20:31:33
Ik wil er wel 1 overnemen hoor als jullie een keer niet kunnen :) Maar ze zijn op naam zeker?
Ik heb er ook twee maar ga vermoedelijk niet alles zien. Wat accomodatie betreft Dinkelburg, gebruik gewoon booking.com, keuze genoeg in Brussel. En het OV is prima daar, dus hoeft zelfs niet in de buurt van het stadion te zijn. Ik raad Parvis St Gilles aan om wat te drinken, heel gezellig plein, al richting stadion. Je had daar de 'Verschueren' met schitterende vintage voetbaltabellen, maar het is ondertussen overgenomen, dus niet zeker of het authentieke interieur is bewaard
Groundhopper for life :-)