Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

ricodejong4

Weet iemand de huidige status van de lost ground van Racing Wetteren? Ik ben komende zaterdag in de buurt en zou graag eens gaan kijken indien er nog niet gesloopt is.

Joost

Citaat van: ricodejong4 op sep 13, 2021, 12:08:46
Weet iemand de huidige status van de lost ground van Racing Wetteren? Ik ben komende zaterdag in de buurt en zou graag eens gaan kijken indien er nog niet gesloopt is.

Dat ga ik zaterdag voor je bekijken.

Mokum1900

Goedemorgen zijn er nog mensen die zin in hebben om een dag trip naar Virton  te gaan 26 september kom zelf langs Antwerpen dus kunnen we daar misschien carpoolen
Waar je ook gaat ik volg je overal

Cyclebob

Citaat van: ricodejong4 op sep 13, 2021, 12:08:46
Weet iemand de huidige status van de lost ground van Racing Wetteren? Ik ben komende zaterdag in de buurt en zou graag eens gaan kijken indien er nog niet gesloopt is.
De poort ziet er hermetisch gesloten uit, maar even om de hoek loop je zo het terrein op, waar de tribune langzaam verpietert en de tactische aanwijzingen nog in de kleedkamer te vinden zijn! (status eind juli 2021)
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

ricodejong4

Citaat van: Cyclebob op sep 14, 2021, 11:07:02
  De poort ziet er hermetisch gesloten uit, maar even om de hoek loop je zo het terrein op, waar de tribune langzaam verpietert en de tactische aanwijzingen nog in de kleedkamer te vinden zijn! (status eind juli 2021)

Kijk, dit zijn de goede tips! Bedankt!

Saltacampos

Citaat van: Cyclebob op sep 14, 2021, 11:07:02
  De poort ziet er hermetisch gesloten uit, maar even om de hoek loop je zo het terrein op, waar de tribune langzaam verpietert en de tactische aanwijzingen nog in de kleedkamer te vinden zijn! (status eind juli 2021)
Je kan zelfs gewoon het veld op als je via de aangrenzende padelclub gaat, heb ik in april jl. nog gedaan.
Ook alle nog resterende tribunes en oude bestuurskamer (helaas door vandalen al in een puinhoop herschapen) zijn nog te bezoeken.
Ik vond het bijzonder treurig toen ik er was, gelukkig heb ik het stadion nog een paar keer in zijn volle glorie gezien.
De toegangspoort is ook niet meer wat het ooit is geweest.
Onbegrijpelijk voor een saaie stad als Wetteren die verder eigenlijk bijzonder weinig te bieden heeft op architecturaal vlak, er is wel een fraaie nieuwe fietsbrug over de Schelde die de boel wat opleukt.
Over land and sea

DannyH79

Iemand nog tips voor bij Zulte Waregem? Hier ga ik zaterdag naar toe.
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

ricodejong4

Citaat van: DannyH79 op sep 22, 2021, 23:51:51
Iemand nog tips voor bij Zulte Waregem? Hier ga ik zaterdag naar toe.

Qua stadions of drankje vooraf?
Als je vanuit Nederland komt en Dendermonde en Wetteren (enigszins) op je route liggen, zou je kunnen stoppen bij het Ros Beiaardstadion en de lost ground van Racing Wetteren.
Bij Zulte Waregem is het vooraf gezellig bij het zwembad naast het stadion. Klinkt misschien gek, maar de supporters nuttigen daar hun (speciaal)biertjes voor de wedstrijd.

DannyH79

Citaat van: ricodejong4 op sep 23, 2021, 09:35:17
Qua stadions of drankje vooraf?
Als je vanuit Nederland komt en Dendermonde en Wetteren (enigszins) op je route liggen, zou je kunnen stoppen bij het Ros Beiaardstadion en de lost ground van Racing Wetteren.
Bij Zulte Waregem is het vooraf gezellig bij het zwembad naast het stadion. Klinkt misschien gek, maar de supporters nuttigen daar hun (speciaal)biertjes voor de wedstrijd.

Top, dank je wel. Wetteren had ik inderdaad al gezien dat dit in de buurt ligt. Eens kijken of we daar tijd voor kunnen vinden.
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

Saltacampos

Stamnummer elf staat op de rand van de afgrond.
Kroniek van hoe in een walgelijk dubbelspel de oudste club van de stad kapot wordt gemaakt door buur KAA Gent in samenwerking met een collaborerend stadsbestuur:
https://www.krcgent.be/nieuws/sos-krc-gent

Bij het bestuur van KAA Gent zijn ze goed bezig om zich tot meest gehate club van het land te kronen, er is ook enorm veel protest bij supporters van de Buffalo's (en veel andere clubs) die dit niet vinden kunnen en hun eigen club niet meer herkennen.
En de politiek, tja, wat moet je daar in godsnaam nog over zeggen, die mensen kennen de begrippen schaamte en klasse niet eens.

Er blijkt niet veel meer aan te doen, ik heb in het verleden genoeg tijd verloren in gesprekken met de onbenullen die deze stad besturen, ook over andere dossiers. Veel blabla en valse beloftes, maar het levert niets op.

De enige conclusies die ik hierbij maak is: ik stem nooit meer op één van de partijen die deel uitmaken van dit paars-groene gedrocht (maar dat deed ik al jaren niet, helaas stemmen er nog voldoende andere mensen wel op) en bij KAA Gent zien ze me nooit meer, ik had er tot vandaag niet echt iets tegen, de Gentse rivaliteit was een gezonde en ludieke, maar dit vergeef ik hun nooit.
Over land and sea

Joost

Wat een triest verhaal.
Hopelijk toch nog een positieve afloop/

Saltacampos

Nog meer details hier:
https://www.facebook.com/650495508381186/photos/pb.650495508381186.-2207520000../4365682136862486/?type=3&theater

Dit lijkt me vooral ingegeven door wat de profclubs de amateurclubs in de strot hebben geduwd met die B-teams in de piramide, KAA Gent "B" neemt de plaats van Racing in, zoveel is duidelijk. Dat de stad niet zorgt voor een alternatieve locatie (de enige mogelijke oplossing), is wraakroepend.
Waarom kan het eerste elftal van Racing niet terug naar Gentbrugge (dan zou er pas een positief einde aan dit verhaal zijn, weg uit dat ellendige stadion in Oostakker en terug naar waar deze club thuishoort) ? Nu zit daar dankzij datzelfde stadsbestuur (een schepen was immers lid, corruptie op het allerlaagste niveau) een atletiekclub die dat stadion gewoon niet nodig heeft. Ik zie in de reacties op FB ook mensen met hetzelfde verhaal over Beringen en een rugbyclub waar een schepen lid van is, de politiek komt er weer lekker uit...
Over land and sea

Mrmtty20

Inderdaad triest dit. Shame on you gantoise...

Saltacampos

Citaat van: Mrmtty20 op nov 23, 2021, 18:53:12
Inderdaad triest dit. Shame on you gantoise...
Niet enkel zij (dit is het doel van de profclubs in dit land, de amateurclubs kapotmaken om zelf met alle subsidies te gaan lopen, vandaar ook die B-teams die er volgend jaar bijkomen), ik vind dat het stadsbestuur hier een schandalige hoofdrol in speelt.
Een club eerst verplichten uit zijn stadion te vertrekken naar een rotlocatie en dan 10 jaar later zelfs daar eruit gezet worden ? Dat is schandalig, maar dat zijn de Gentse liberalen in volle glorie. De allerlaagste politieke partij van allemaal, een echte maffia.
Over land and sea

Joep2002

Ik ga donderdag naar Club Brugge - Leuven, heeft iemand tips met betrekking tot parkeren? We willen daarvoor nog even de stad in dus hoe komen we daar het makkelijkst? Eerst naar het stadion, daar parkeren en dan met het OV heen en weer, of naar het centrum met de auto en dan s'avonds naar het stadion rijden?

+ Tips voor lekkere eettentjes zijn ook altijd welkom!