Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: Freebird op jun 07, 2022, 10:37:01
Waasland-Beveren heeft een akkoord met KSK Beveren (provinciale reeksen) om de 'merkrechten' van KSK Beveren gedeeld te gebruiken.

Concreet zal Waasland-Beveren volgend seizoen terug onder de naam SK Beveren voetballen in 1B.

De twee ploegen zullen ook hetzelfde logo gebruiken, en dit voor een periode van 5 jaar. Bedoeling is om op termijn beide clubs te laten samensmelten om zo stamnummer 2300, samen met het historische logo, kleuren en naam terug naar de Freethiel te brengen.

Ongelofelijk toch weer.

syntric

Citaat van: Freebird op jun 07, 2022, 10:37:01
Waasland-Beveren heeft een akkoord met KSK Beveren (provinciale reeksen) om de 'merkrechten' van KSK Beveren gedeeld te gebruiken.

Concreet zal Waasland-Beveren volgend seizoen terug onder de naam SK Beveren voetballen in 1B.

De twee ploegen zullen ook hetzelfde logo gebruiken, en dit voor een periode van 5 jaar. Bedoeling is om op termijn beide clubs te laten samensmelten om zo stamnummer 2300, samen met het historische logo, kleuren en naam terug naar de Freethiel te brengen.

Dat noem ik serieus hun kar keren. Die zogezegde 'enige fanowned club van België' wou niks te maken hebben met heel WB, nu gaan ze 'samenwerken', zelfde logo en volgens sommige kranteartikelen ongeveer dezelfde naam. Ik zal je nu al zeggen hoe dit eindigt: in een opslorping door de grotere, kapitaalkrachtigere club en er zal helemaal niets meer fanowned aan zijn. Jammer want ze waren al drie keer gepromoveerd en spiegelden zich graag aan het verhaal van AFC Wimbledon en andere fanowned clubs.
Groundhopper for life :-)

FCT1980

Citaat van: Joost op jun 07, 2022, 12:05:31
Ongelofelijk toch weer.

Wat een zooitje inderdaad.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Voetbalman

De belofteteams maken hun opwachting binnenkort in Tweede Klasse, euh ... 1B, euh .. ah nee, vanaf nu heet deze afdeling: de Challenger Pro League.

Zucht.

Anderlecht: Anderlecht Futures (spelen enkele wedstrijden in 't Lotto Park, de hoofdmoot in het Koning Boudewijnstadion).
Club Brugge: Club NXT (spelen in Roeselare)
Racing Genk: Jong Genk (spelen in een aanbouw naast hun eigen stadion, hebben een tribune naast het huidige stadion gezet hoor ik)
Standard: SL16 FC (spelen in ...)

wekke

Citaat van: Voetbalman op jun 23, 2022, 09:27:40
De belofteteams maken hun opwachting binnenkort in Tweede Klasse, euh ... 1B, euh .. ah nee, vanaf nu heet deze afdeling: de Challenger Pro League.

Zucht.

Anderlecht: Anderlecht Futures (spelen enkele wedstrijden in 't Lotto Park, de hoofdmoot in het Koning Boudewijnstadion).
Club Brugge: Club NXT (spelen in Roeselare)
Racing Genk: Jong Genk (spelen in een aanbouw naast hun eigen stadion, hebben een tribune naast het huidige stadion gezet hoor ik)
Standard: SL16 FC (spelen in ...)

Op de website van KRC Genk staat dat ze hun wedstrijden gewoon in het hoofdstadion zouden afwerken.

Voetbalman

Citaat van: wekke op jun 23, 2022, 11:43:54
Op de website van KRC Genk staat dat ze hun wedstrijden gewoon in het hoofdstadion zouden afwerken.

Gaat die uitbouw zijn hoor.

maikelll043

Citaat van: Voetbalman op jun 23, 2022, 09:27:40
De belofteteams maken hun opwachting binnenkort in Tweede Klasse, euh ... 1B, euh .. ah nee, vanaf nu heet deze afdeling: de Challenger Pro League.

Zucht.

Anderlecht: Anderlecht Futures (spelen enkele wedstrijden in 't Lotto Park, de hoofdmoot in het Koning Boudewijnstadion).
Club Brugge: Club NXT (spelen in Roeselare)
Racing Genk: Jong Genk (spelen in een aanbouw naast hun eigen stadion, hebben een tribune naast het huidige stadion gezet hoor ik)
Standard: SL16 FC (spelen in ...)

SL16 FC gaat spelen in het Stade Maurice Dufrasne

wekke

Allé de burgemeester en politie van Mechelen leggen al restricties op. Volgende wedstrijden vallen al zeker onder een buscombi en waarschijnlijk ook gesloten loketten


KRC Mechelen


KV Mechelen

syntric

Was te verwachten na de vele incidenten vorig seizoen en de toevoeging van die beloftenteams waardoor er nog een pak risicomatchen bijkomen.
Groundhopper for life :-)

rogo_breda

Citaat van: Voetbalman op jun 23, 2022, 09:27:40
De belofteteams maken hun opwachting binnenkort in Tweede Klasse, euh ... 1B, euh .. ah nee, vanaf nu heet deze afdeling: de Challenger Pro League.

Zucht.

Anderlecht: Anderlecht Futures (spelen enkele wedstrijden in 't Lotto Park, de hoofdmoot in het Koning Boudewijnstadion).
Club Brugge: Club NXT (spelen in Roeselare)
Racing Genk: Jong Genk (spelen in een aanbouw naast hun eigen stadion, hebben een tribune naast het huidige stadion gezet hoor ik)
Standard: SL16 FC (spelen in ...)

Ik zie dat er in Eerste Amateur ook een aantal jeugdteams terecht zijn gekomen. Is daar ook een overzicht van waar zij zullen gaan spelen?

PS. Wat een verschrikkelijke namen mogen ze die jeugdteams geven....

syntric

Citaat van: rogo_breda op jun 29, 2022, 12:51:16
Ik zie dat er in Eerste Amateur ook een aantal jeugdteams terecht zijn gekomen. Is daar ook een overzicht van waar zij zullen gaan spelen?

PS. Wat een verschrikkelijke namen mogen ze die jeugdteams geven....

14 jeugdteams in totaal, vind het nogal verwarrend, soms zie ik ze aangeduid als U21, dan weer U23, ook gelezen dat ze zelf nog niet uit de exacte regels zijn :-) Ja die namen zijn weer goed, SL16 FC iemand? De locaties zijn nog niet overal bekend denk ik, Antwerp jeugd heeft voor Lier (Lisp) gekozen. Voor risicowedstrijden zal het wel geregeld gesloten deuren worden of dan in het eerste stadion?
Groundhopper for life :-)

wekke

Ik denk dat het zoiets is:

1B
Club Brugge - Club NXT (Schiervelde, Roeselare)
Anderlecht - Anderlecht Futures (Lotto Park, Anderlecht of Koning Boudewijnstadion)
KRC Genk - Jong Genk (Stadion naast het hoofdstadion, Genk)
Standard - SL16 FC (Stade Maurice Dufrasne, Luik)

1e Amateur
KAA Gent - Jong KAA Gent (PGB Stadion, Oostakker)
Antwerp - Young Reds (Herman Vanderpoortenstadion, Lier - risico wedstrijden achter gesloten deuren)
Charleroi - Zebra Elites (Stade de la Neuville, Charleroi)
OHL - OH Leuven U23 (Den Dreef, Leuven)

2e Amateur A
Cercle Brugge (Ruddervoorde)
Zulte Waregem (Sparta Petegem)

2e Amateur B
KV Mechelen B (Bornem, voor risicowedstrijden Achter de Kazerne in Mechelen)
Beerschot (Kontich, voor risicowedstrijden op t Kiel zelf)

Voetbalman

Citaat van: syntric op jun 29, 2022, 14:59:38
14 jeugdteams in totaal, vind het nogal verwarrend, soms zie ik ze aangeduid als U21, dan weer U23, ook gelezen dat ze zelf nog niet uit de exacte regels zijn :-) Ja die namen zijn weer goed, SL16 FC iemand? De locaties zijn nog niet overal bekend denk ik, Antwerp jeugd heeft voor Lier (Lisp) gekozen. Voor risicowedstrijden zal het wel geregeld gesloten deuren worden of dan in het eerste stadion?

Risicowedstrijden achter gesloten deuren. Zo zijn er nu al drie, waaronder die tegen Patro Eisden. De stad Lier heeft het individuele en absolute beslissingsrecht om wedstrijden zonder publiek te laten doorgaan.

Voetbalman

Citaat van: wekke op jun 29, 2022, 21:43:48
Ik denk dat het zoiets is:

1B
Club Brugge - Club NXT (Schiervelde, Roeselare)
Anderlecht - Anderlecht Futures (Lotto Park, Anderlecht of Koning Boudewijnstadion)
KRC Genk - Jong Genk (Stadion naast het hoofdstadion, Genk)
Standard - SL16 FC (Stade Maurice Dufrasne, Luik)

1e Amateur
KAA Gent - Jong KAA Gent (PGB Stadion, Oostakker)
Antwerp - Young Reds (Herman Vanderpoortenstadion, Lier - risico wedstrijden achter gesloten deuren)
Charleroi - Zebra Elites (Stade de la Neuville, Charleroi)
OHL - OH Leuven U23 (Den Dreef, Leuven)

2e Amateur A
Cercle Brugge (Ruddervoorde)
Zulte Waregem (Sparta Petegem)

2e Amateur B
KV Mechelen B (Bornem, voor risicowedstrijden Achter de Kazerne in Mechelen)
Beerschot (Kontich, voor risicowedstrijden op t Kiel zelf)

Een uniforme benaming had ik wel fijn gevonden. Jong Anderlecht, Jong Club Brugge, Jong KV Mechelen, ... of Anderlecht U23, ...

Deze mikmak, bof.

Joost

Voor de beloftenploegen in 1B zijn er allerlei regels opgesteld voor komend seizoen.
Dit gaat onherroepelijk weer discussies, problemen en forfaituitslagen opleveren.
Het is zelfs zo ingewikkeld dat ik als Bond iedere speelronde iemand klaar had zitten om de wedstrijdbladen te controleren.

Op het wedstrijdblad;
-   De doelman moet geboren zijn na 1997
-   De veldspelers moeten geboren zijn na 1999
-   Er mag 1 dispensatiespeler zijn, die mag nog niet gespeeld hebben bij het eerste team
-   Spelers die in de vorige wedstrijd van het 1e team aan de aftrap stonden óf meer dan 45 minuten meededen zijn uitgesloten
-   Na 6 speelrondes van de 1e ploeg is iedereen die in 2/3 van de wedstrijden aan de aftrap verscheen of minstens 45 minuten meedeed uitgesloten van deelname
-   Spelers die minstens 6 opeenvolgende duels van de 1e ploeg misten wegens een blessure mogen maximaal 2 duels meedoen bij de beloften. Per duel mag er maar 1 zo'n speler meedoen
-   50% van de spelers moet uit de eigen jeugdopleiding komen
-   66% van de spelers moet in België opgeleid zijn