Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Joost

Vraag aan de Belgen hier.

KVV Overpelt - Fabriek fusioneerde met KSK Lommel.
Direct na de fusie vertoond K Overpelt VV een nogal opmerkelijke stijging in de reeksen, in 4 jaar van 3de provinciaal naar Bevordering. KOVV is opgericht in 1932 dus geen nieuwe club, zijn de Fabriek-fans allemaal overgestapt samen met de geldschieters?

3434

De meeste wel. Vlak na de fusie trok de Overpeltse gemeente zich terug en pompte geen geld in de ploeg. Het werd gewoon Lommel met een andere naam. Lommel heeft de oude pleinen aan Overpelt gegeven ter compensatie geloof ik. Want eerst speelde de jeugd van de nieuwe ploeg op het plein van Overpelt.  Nu is alles in Lommel zelf.

Er zullen wel nog mensen uit Overpelt naar KVSK United gaan kijken maar dat is misschien 5% van het totale aantal. Ik weet niet of je het weet maar ze gaan hun naam veranderen (al goedgekeurd) naar KVSK LOMMEL. Zegt genoeg lijkt me.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Ik wist dat ze hun naam gingen veranderen.

Zaterdag gaan we naar KVSK United v RFC Tournai en wilde van te voren nog even op bezoek op de Leukens en pas toen viel het op dan K Overpelt VV daar speelt nu.

Joost

Citaat van: Breda op nov 26, 2009, 16:46:35
US Andenne-Seilles (staat na zijn degradatie uit 4e klasse in 2009 intussen trouwens laatste in de Namense 1e P) is al van naam veranderd. Op KBVB-site gaat het nu over (Royal) Seilles Coutisse Andenne. Evenals Seilles is Coutisse een dorpje dat tot de gemeente Andenne behoort. Het clubwapen draagt nu de afkorting RUSASC (vorig jaar RUSAS). De site van Andenne is zo dood als een pier (al twee jaar niets aan gebeurd). Weet iemand meer van de achtergronden van deze naamswijziging?
Volgens de gemeente was er ook een club die heette FC Coutisse, stamnummer 7072. De website heeft nu ook een nieuw adres: www.rusasc.be

Lijkt mij alle schijn hebben van een fusie. Denk overigens ook dat in dat geval RUSAS failliet was en de 'licentie' van Coutisse heeft meegenomen. Dat verklaart gelijk waarom de club onderaan staat in de qua niveau laagste 1ste provinciaal.

Hielke

In de afgelopen jaren heb ik de nodige Duitse clubs bezocht, maar op de een of andere manier kan Duitsland mij als 'groundhopland' niet echt bekoren. Tot nu toe heb ik me nooit op de Belgische stadions gericht. Ik moet zelfs bekennen dat ik afgelopen zomer pas voor het eerst bij Belgisch voetbal ben geweest. Sint Truiden en kort daarna KV Mechelen.

Dankzij die goede ervaringen, de vele prikkelende verslagen op dit forum, en de angstaanjagend omvangrijke nieuwe stadionplannen in België wil ik wat vaker die kant op. De kerstvakantie lijkt me een mooi startpunt. Noem het een goed voornemen, al doe ik daar verder niet aan.

georgesv

goed idee :-) !!

Houseman

Hielke houdt gewoon niet zo van bier en bratwursten. Geeft verder niet.

wekke

29/11/2009 Boussu Dour Borinage-K. Lierse S.K. 1-3









13/12/2009 KSK Heist-Rupel Boom 2-2




Stadionhopper

Je stond in Heist bij de aftrap wel heel erg dicht bij waar ik stond. Het zal nog geen tien meter zijn denk ik.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

wekke

Citaat van: Stadionhopper op dec 14, 2009, 19:44:19
Je stond in Heist bij de aftrap wel heel erg dicht bij waar ik stond. Het zal nog geen tien meter zijn denk ik.

Ik vind het echt jammer dat ik het niet vroeger wist.
In de tweede helft ben ik achter het doel gaan stan.

Stadionhopper

Citaat van: wekke op dec 14, 2009, 19:47:31
Ik vind het echt jammer dat ik het niet vroeger wist.
In de tweede helft ben ik achter het doel gaan stan.

Ik ben na de aftrap achter het doel (aan de Boom supporterszijde) gaan staan omdat daar AtheticHolanda en Joost stonden.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

georgesv

Zulte Waregem wil een nieuw Regenboogstadion

Zulte Waregem wil in 2013 in een nieuw Regenboogstadion spelen. De werken zouden volgend jaar van start gaan. Het huidige stadion zou vernieuwd en uitgebreid worden.

In de gloriedagen van Essevee kon het Regenboogstadion meer dan 20.000 mensen herbergen. Het regenboogstadion biedt nu nog plaats aan 8500 toeschouwers, waarvan er 6800 zitplaatsen zijn. Rondom het veld ligt er een looppiste.

Het nieuwe Regenboogstadion wordt een stadion met minimaal 12.500 zitjes. De atletiekpiste zou ook verdwijnen. Zulte Waregem schat de kostprijs van de verbouwingswerken op zo'n 25 miljoen euro, grotendeels betaald door privé-investeerders. In het stadion zal er ook plaats zijn voor kantoren en een hotel.

Vorige week kwam er een doorbraak met de goedkeuring van het milieu-effectenrapport door de Vlaamse overheid. "In mei 2011 willen we beginnen met de verbouwingswerken", vertelt Vincent Mannaert, manager van Zulte Waregem, in Het Laatste Nieuws. "Midden 2013 moet het stadion af zijn."

3434

België en stadions gaan niet samen. Denk aan Brugge, Gent, Anderlecht, GBA/Antwerp...
Geen idee waarom het hier zo moeilijk is als je dan kijkt naar Nederland..
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

hgrm

Gelukkig niet....
Ik ben in 2001 met deze hobby begonnen. Daardoor heb ik in Nederland de meeste oude stadions gemist. Graag had ik voetbal gezien in de Meer, de Baandert, het Diekman en de oude Goffert om maar wat te noemen. In België gaat alles zo langzaam dat ik me nu nog met veel genoegen kan laven aan een stadionlandschap waar de firma's Identikitm en Lego nog al te hard hebben toegeslagen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

wekke

Het gerucht doet de ronde dat er in de tweede klasse vanaf volgend seizoen enkel nog op vrijdag gespeeld zal worden.