Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

HRM1880

Citaat van: wekke op jan 05, 2013, 11:59:03
http://www.kvturnhout.be/cms/index.php/601-kv-turnhout-wil-trachten-in-derde-te-blijven

Daar de Egyptische competitie nog steeds stil ligt, stalt Wadi Degla al zijn spelers in België. 6 spelers vervoegden de kern van Lierse terwijl 14! Spelers en de trainersstaff naar KV Turnhout verhuizen. Van de huidige Turnhoutse kern mogen er 5-6 spelers blijven. Al de anderen mogen beschikken. Vandaag mogen de huidige spelers nog aantreden tegen Wetteren, vanaf volgend weekend zijn de Egyptenaren speelgerechtigd. RIP KV Turnhout!
Ik denk dat de ondergang van KV Turnhout reeds was ingezet bij de oprichting van FC Turnhout.

wekke

Citaat van: HRM1880 op jan 07, 2013, 19:30:03
Ik denk dat de ondergang van KV Turnhout reeds was ingezet bij de oprichting van FC Turnhout.

Eigenlijk al veel vroeger. FC Turnhout is in ieder geval wel opgericht door middenstanders en supporters ter vergelding tegen KVT.

Bier und Bratwurst

Wie kan mij helpen aan het officiële aantal toeschouwers van Berchem Sport-Verbroedering Geel-Meerhout?
De site van de belgische databank ligt er volgens mij uit. Ergens anders kan ik het ook niet vinden.

Bij voorbaat dank.
Het ene stadion is het andere niet!

Joost

Citaat van: Bier und Bratwurst op jan 08, 2013, 20:36:09
Wie kan mij helpen aan het officiële aantal toeschouwers van Berchem Sport-Verbroedering Geel-Meerhout?
De site van de belgische databank ligt er volgens mij uit. Ergens anders kan ik het ook niet vinden.

Bij voorbaat dank.

Diezelfde site nog een paar keer proberen.

Ze hebben heel erg vaak database errors.
Paar keer proberen werkt dan.

700.

Joost

WS Woluwe, winnaar eerste periode in 2e klasse staat volgens de Waalse pers op de rand van de afgrond en heeft bijna een miljoen nodig om het seizoen te kunnen afmaken.

Sebastiaan_W

Citaat van: Bier und Bratwurst op jan 08, 2013, 20:36:09
Wie kan mij helpen aan het officiële aantal toeschouwers van Berchem Sport-Verbroedering Geel-Meerhout?
De site van de belgische databank ligt er volgens mij uit. Ergens anders kan ik het ook niet vinden.

Bij voorbaat dank.

Heb je voor mij een link naar die site?

Joost


3434

Een interessant stukje in Sudpresse (soms moet je deze bron wel met een korreltje zout nemen).

Beknopt: De sterke man heeft het zinkend schip vorige week verlaten. Hij was het beu om telkens te moeten bijpassen en geld in een bodemloze put te gooien. Momenteel hebben ze 800.000euro nodig (dit lijkt mij zelfs niet heel veel voor een mogelijk stijger). Vanavond zit men samen in een soort crisisraad om te zien hoe het verder moet.

Ruw vertaald, je le sais, toevoegingen of verbeteringen zijn altijd welkom.
--------------------------------------------------------------------
Mis à jour le Mardi 8 Janvier 2013 à 11h20

Le White Star est au bord de la faillite. C'est un fait!

Une gestion calamiteuse et une ambition dévorante ont probablement eu raison d'un bon sens élémentaire. Et ont donc fait plonger les finances dans le rouge. Dans ces conditions, difficile d'affirmer si le club sera en mesure de boucler la saison ou non.

Déjà assuré d'une place au tour final, le club bruxellois ne sera de toute façon pas champion. Les joueurs ont déjà traîné les pieds samedi dernier à Westerlo, concédant leur plus grosse défaite de la saison, et ils le feront encore. Pour peu que le club ne dépose pas les armes avant. Car, aussi incroyable que cela puisse paraître, c'est clairement de cela que l'on parle.

800.000 euros pour se sauver?

Michel Farin, l'homme fort du White Star, s'est donné 48h pour trouver une bouée de sauvetage, sous la forme d'une aide financière venue de l'extérieur.
Ce mercredi soir, il se réunira avec les autres membres de la direction et demain, en milieu de journée, il annoncera sa décision par le biais d'une communication officielle.
Certains affirment que des joueurs-cadres de l'équipe s'en iront et que c'est avec des jeunes et quelques courageux, que le club finira la saison. La possibilité d'un apport soudain d'argent frais paraît peu probable mais pas inimaginable.

Selon certaines sources, il faudrait quasiment 800.000 euros au club pour assurer sa stabilité financière d'ici juin. Pour rappel, si les problèmes financiers du White Star apparaissent aujourd'hui au grand jour, c'est parce que Philippe Sotiaux, le mécène du club, s'est retiré la semaine dernière, fatigué de devoir combler les trous sans jamais avoir eu accès à la comptabilité du club. Il avait investi plusieurs centaines de milliers d'euros en quelques années.

Et dire qu'il y a trois mois, le White Star s'érigeait comme la force émergente de la capitale, qu'il brillait de mille feux et que son coach, Felice Mazzu, était cité au Standard. Le retour sur terre est brutal.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Bier und Bratwurst

Citaat van: Joost op jan 08, 2013, 21:27:09
Diezelfde site nog een paar keer proberen.

Ze hebben heel erg vaak database errors.
Paar keer proberen werkt dan.

700.

Bedankt Joost , Bij mij geeft ie inderdaad erg vaak errors.
Het ene stadion is het andere niet!

Terranova

Citaat van: 3434 op dec 21, 2012, 20:55:19
KVV Heusden-Zolder (2de prov.) gaat de boeken bijna zeker neerleggen. Dit seizoen werden alle 15 wedstrijden van de heenronde verloren. De laatste wedstrijd tegen de leider waren er 19 betalende bezoekers aldus de voorzitter.  (+- 20 000 euro dringende schulden).

Twee jaar geleden speelde de club nog in 4de nationale. Wij konden er toen kampioen spelen maar dit gebeurde niet (0-0). Na Veldwezelt weer een Limburgse club uit ons kampioenenjaar die de boeken neerlegt. Als ik de foto's nu bekijk lijkt het al 10 jaar geleden, ik mis die tijd (400 à 500 patrofans aanwezig).





RIP KVVHZ

is toch dezelfde club die een jaar of 10 (?) geleden nog Eerste Klasse speelde toch?

3434

#940
Klopt. Dit is wel een fusie van KBHZ met Berkenbos.  Ze spelen wel in Berkenbos. In Heusden zelf kwam SK Heusden 06 nadat KBHZ datzelfde jaar failliet ging.

http://nl.wikipedia.org/wiki/K._Beringen-Heusden-Zolder de (ex-1ste klasser)
http://nl.wikipedia.org/wiki/SK_Heusden_06  (huidige club in Heusden)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Berkenbos_VV_Heusden (de fusieploeg met overblijfselen van KBHZ, spelend in Berkenbos)
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

HRM1880

Citaat van: Terranova op jan 11, 2013, 10:34:22
is toch dezelfde club die een jaar of 10 (?) geleden nog Eerste Klasse speelde toch?
Neen is niet dezelfde club, is een nieuwe fusieclub.

Terranova

Ik ga volgende week voor de eerste keer naar Standard Luik. Nou weet ik dat algemeen bekend is dat het parkeren bij het stadion erg beroerd is. Zijn er mensen hier die er ervaring mee hebben en zo ja; waar kan ik het beste naartoe navigeren ?

Tnx.

Koning Kriel

Ik heb mijn navigatie bij mijn bezoek gewoon op het stadion gezet. Al rijdende langs de Maas zag ik iedereen daar parkeren en dat heb ik toen ook gedaan. Gratis en een minuut of tien lopen vanaf het stadion. Geen enkel probleem met wegkomen na de wedstrijd.

hgrm

Het is lang geleden dat ik er geweest ben, nog voordat ik navigatie had. Het verhaal op zich is wel wel grappig:

Ondanks dat ik een kaart van Luik had uitgeprint, verdwaalde ik natuurlijk hopeloos in alle viaducten, tunneltjes en afritten aan de Maasboulevard. De oplossing diende zich echter verrassend simpel aan: bij een stoplicht stond ik achter een wat morsig vrachtwagentje van een bedrijf dat in Sclessin gevestigd is. Er vanuit gaande dat deze bouwvakker op weg was naar huis, ben ik achter 'm aan gereden en wonderwel doemde het prachtige rood van het Stade Maurice Dufrasne weldra op.

Om to the point te komen: aan de andere kant van de maasbrug (zo'n beetje eronder) vond ik een -volgens mij zelfs gratis- parkeerterreintje. Vanaf daar hoefde ik alleen nog maar de brug over om bij het stadion te geraken.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen