Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

wekke

Citaat van: Hugo op jul 09, 2013, 21:16:26
Desondanks een prachtig stadion voor de club én de Belgische competitie.

Enkel jammer dat die tribunes niet op gelijke hoogte met het veld beginnen.

ðe waan

Ik vind het een erg Nederlands stadion. En dat is geen positief oordeel.

Symmetrisch, hoeken dicht, verhoogde tribunes. Standaardbak.


georgesv

ik vind het niet super Nederlands, ik vind het n stuk mooier, al ben k niet echt objectief natuurlijk :) .

Alles is ook mooi afgewerkt.





zowiezo een voorsprong van jaren tov andere Belgische clubs die stadionplannen hebben.

voor wie woensdag wil gaan: (openingsmatch tegen Stuttgart)
http://www.kaagent.be/buffalo/nieuws/09-07-2013/start-ticketverkoop-openingswedstrijd-ghelamco-arena/
+ zie ook http://www.kaagent.be/buffalo/nieuws/11-07-2013/prestigieus-spektakel-voor-opening-ghelamco-arena/



Joost

Ik vind het wel wat op Coventry lijken.

Het is zeker een grote sprong voorwaarts voor AA Gent maar mijn smaak is het niet. Ik houd meer van niet symmetrisch en losse tribunes.

3434

Over smaak valt niet te twisten maar dat er vernieuwing nodig was en is in België weet iedereen. In dat opzicht is het goed dat dit stadion er gekomen is. Nu gaan misschien andere steden 'jaloers' worden (bv. Brugge) met als gevolg dat de stad beter meewerkt (want we kunnen niet achterblijven). Het is echt gek dat clubs een VOLLEDIG stadion kunnen financieren maar de stad/overheid gewoonweg geen toelating geeft om het te bouwen (Brugge, Anderlecht, etc etc)

Ik vind het alleen jammer dat in alle nieuwe projecten er nooit staanplaatsen worden voorzien. Maar ongeveer alle moderne stadions zijn all-seaters helaas. Toch kan het bv in Duitsland..
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

georgesv

Citaat van: 3434 op jul 12, 2013, 15:02:59
Ik vind het alleen jammer dat in alle nieuwe projecten er nooit staanplaatsen worden voorzien. Maar ongeveer alle moderne stadions zijn all-seaters helaas. Toch kan het bv in Duitsland..

dat vind k ook
+ de tribunes staan ver vh veld, er zit een tunnel tussen
mocht t nodig zijn, kan men tot 40000 plaatsen voorzien, dan zou men oa boven die tunnel rijen verder zetten, meer tot tegen t veld. 

3434

Welke ruimte is die 2de foto?
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

georgesv

rondom t stadion is er een 'promenade', je kan dus iedereen uit alle vakken ontmoeten.
t plafond daar is iets 'speciaals'


voetbalfan

Knappe foto die laatste! Maar wat is er eigenlijk met het veld gebeurd?

georgesv

hoe bedoel je?

voetbalfan

Op jouw eerste foto (en vele andere foto's) is te zien dat het veld niet in perfecte staat ligt wat toch verwacht wordt van een gloednieuw veld. Ik vermoed dat het door de  zon komt maar dan nog.

3434

"Enkele dagen nadat de grasmat geïnstalleerd was, werden er bruine vlekken zichtbaar. AA Gent probeerde het nog met een sproeisysteem, maar dat bracht geen zoden aan de dijk. Gisteren werd op een crisisvergadering beslist om een nieuwe grasmat te bestellen. "

Volledig artikel:
http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2013-07-13/ghelamco-arena-krijgt-nu-al-nieuwe-grasmat
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11


Joost

Ik ben gisteren langs het nieuwe stadion in Gent gereden en dat zag er toch van buiten indrukwekkend uit.