Promotie/Degradatie België 2017-2018

Gestart door Joost, feb 14, 2018, 14:49:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Saltacampos

Ik weet niet of het hier al heeft gestaan of bekend is, maar JV De Pinte, de enige club die -na de nederlagen van Drongen en Kalken vanmiddag-, KVV Zelzate in 1ste Provinciale nog van de titel kan houden, zakt volgend seizoen vrijwillig naar Vierde Provinciale, meer uitleg door de voorzitter hier:
https://buitenspelgrootgent.weebly.com/nieuws/jv-de-pinte-voorzitter-reageert
Over land and sea

Joost

#46
Dankjewel voor beide toevoegingen Saltocampos!

Op sportief vlak begon dit weekend Playoff 3. Door de halvering van de punten zijn de verschillen klein. Roeselare 18, Union 16, Westerlo 14 en Tubeke 13 was de aanvang.
Westerlo won in eigen huis van Union, Roeselare en Tubeke kwamen niet tot scoren.

In 1e Amateur blijft Lommel sterk bezig. Na het dip in november/december won Lommel afgelopen week al voor de 10e keer in 11 duels. De voorsprong is 10 punten maar daar zijn er na de halvering nog maar 5 van over.

Met nog 4 duels te gaan is de strijd voor de overige play-off plaatsen razend spannen met Dessel, Deinze, Knokke en Heist op amper 3 punten van elkaar. Voor Lommel zal alleen Dessel en Deinze interessant zijn aangezien zij een licentie aanvroegen. Van die 2 nog geen nieuws, Lommel bevestigd dat het wel al voldoet aan alle eisen. Uiterlijk 5 april ontvangen alle clubs een antwoord.

Onderin beginnen de zorgen toe te nemen voor Hamme na 9 nederlagen op rij, nu staat de ploeg nog boven de streep maar zondag mag ze op bezoek bij Berchem dat 1 plaats lager staat en 1 punt minder.

In 2A zijn Pepingen-Halle en Torhout aan een wanhoopspoging om er in te blijven bezig. Een schier onoverbrugbare achterstand is nog maar 7 en 8 punten en beide ploegen spelen de komende duels tegen de ploeg die ze willen achterhalen: Londerzeel.

Saltacampos

Citaat van: Joost op mrt 26, 2018, 14:12:35
Dankjewel voor beide toevoegingen Saltocampos!

Op sportief vlak begon dit weekend Playoff 3. Door de halvering van de punten zijn de verschillen klein. Roeselare 18, Union 16, Westerlo 14 en Tubeke 13 was de aanvang.
Westerlo won in eigen huis van Union, Roeselare en Tubeke kwamen niet tot scoren.

In 1e Amateur blijft Lommel sterk bezig. Na het dip in november/december won Lommel afgelopen week al voor de 10e keer in 11 duels. De voorsprong is 10 punten maar daar zijn er na de halvering nog maar 5 van over.

Met nog 4 duels te gaan is de strijd voor de overige play-off plaatsen razend spannen met Dessel, Deinze, Knokke en Heist op amper 3 punten van elkaar. Voor Lommel zal alleen Dessel en Deinze interessant zijn aangezien zij een licentie aanvroegen. Van die 2 nog geen nieuws, Lommel bevestigd dat het wel al voldoet aan alle eisen. Uiterlijk 5 april ontvangen alle clubs een antwoord.

Onderin beginnen de zorgen toe te nemen voor Hamme na 9 nederlagen op rij, nu staat de ploeg nog boven de streep maar zondag mag ze op bezoek bij Berchem dat 1 plaats lager staat en 1 punt minder.

In 2A zijn Pepingen-Halle en Torhout aan een wanhoopspoging om er in te blijven bezig. Een schier onoverbrugbare achterstand is nog maar 7 en 8 punten en beide ploegen spelen de komende duels tegen de ploeg die ze willen achterhalen: Londerzeel.
Inderdaad en ook nog beide tegen RC Gent dat een absoluut kwakkelseizoen speelt met een kern van karakterloze slappelingen die in een harde strijd tegen de degradatie volgens mij geen schijn van kans maken, ik heb mij al rot geërgerd dit seizoen.

Ik vrees dat degradatie naar 3 voor RCG geen onmogelijk scenario wordt, al heeft dat dan weer het voordeel dat er interessante (bij nog niet bezochte clubs) uitwedstrijden bijkomen, het niveau is toch al dramatisch, dus of het dan Ama 2 of 3 wordt...
Over land and sea

Joost

Citaat van: Saltacampos op mrt 26, 2018, 14:29:59
Inderdaad en ook nog beide tegen RC Gent dat een absoluut kwakkelseizoen speelt met een kern van karakterloze slappelingen die in een harde strijd tegen de degradatie volgens mij geen schijn van kans maken, ik heb mij al rot geërgerd dit seizoen.

Ik vrees dat degradatie naar 3 voor RCG geen onmogelijk scenario wordt, al heeft dat dan weer het voordeel dat er interessante (bij nog niet bezochte clubs) uitwedstrijden bijkomen, het niveau is toch al dramatisch, dus of het dan Ama 2 of 3 wordt...

Ik zou me niet zo'n zorgen maken. Torhout speelt komende week bij Mandel en dat zullen ze echt niet winnen. Wil Torhout dan nog over RC Gent heen moeten ze alle duels winnen, waaronder de laatste speeldag van Pepingen. En Pepingen moet de andere drie duels winnen maar is zelfs dan kansloos vanwege het aantal gewonnen duels.

Footballromantic

Als RWDM kampioen wordt, en USG degradeert, spelen beide dan weer op hetzelfde niveau? Kom niet helemaal uit de competitie structuur..
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Joost

Citaat van: Footballromantic op mrt 26, 2018, 20:53:02
Als RWDM kampioen wordt, en USG degradeert, spelen beide dan weer op hetzelfde niveau? Kom niet helemaal uit de competitie structuur..
Ja.

Footballromantic

Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

hgrm

Even een vraagje voor de administratie....

Ik ga maandag als het goed is naar Profondeville, in de eerste provinciale van Namen.

Nu ben het een beetje kwijt welk niveau de eerste provinciale inmiddels is.
Klopt het zo:

1A = niveau 1
1B = niveau 2
1e amateurliga = niveau 3
2e amateurliga = niveau 4
3e amateurliga = niveau 5
1e provinciale = niveau 6
2e provinviale = niveau 7
3e provinciale = niveau 8
4e provinciale = niveau 9

Of zien we 1A en 1B samen als niveau 1?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Je kunt promoveren naar 1A en degraderen naar 1B. Dus je verhaal klopt als een bus.

Saltacampos

Citaat van: Joost op mrt 26, 2018, 14:42:43
Ik zou me niet zo'n zorgen maken. Torhout speelt komende week bij Mandel en dat zullen ze echt niet winnen. Wil Torhout dan nog over RC Gent heen moeten ze alle duels winnen, waaronder de laatste speeldag van Pepingen. En Pepingen moet de andere drie duels winnen maar is zelfs dan kansloos vanwege het aantal gewonnen duels.
De kans is inderdaad klein, maar de crisis bij RCG is wel heel groot, zaterdagavond was er heel veel onrust en waren er felle ruzies op de tribune tussen familieleden van spelers en supporters.
Over land and sea

Joost

#55
Waarschijnlijk vanmiddag komen de dossiers van de licentiebeslissingen online, alvast een overzichtje:

   Divisie      Club      Gevraagd      Gekregen   
   1A      Club Brugge      1A      1A   
   1A      Anderlecht      1A      1A   
   1A      Charleroi      1A      1A   
   1A      AA Gent      1A      1A   
   1A      RC Genk      1A      1A   
   1A      Standard      1A      1A   
   1A      KV Kortrijk      1A      1A   
   1A      Antwerp      1A      1A   
   1A      Zulte Waregem      1A      1A   
   1A      Sint-Truiden      1A      1A   
   1A      KV Oostende      1A      Op Gesprek   
   1A      Waasland-Beveren      1A      1A   
   1A      Lokeren      1A      1A   
   1A      Excel Mouscron      1A      1A   
   1A      Eupen      1A      Op Gesprek   
   1A      KV Mechelen      1A      1A   
                        
   1B      Cercle Brugge      1A      1A   
   1B      OH Leuven      1A      1A   
   1B      Beerschot-Wilrijk      1A      1A   
   1B      Lierse      1A      Op Gesprek   
   1B      SV Roeselare      1A      Op Gesprek   
   1B      Union      1A      Op Gesprek   
   1B      Westerlo      1A      Op Gesprek   
   1B      Tubize      1A      Op Gesprek   
                        
   A1      Lommel      1B      1B   
   A1      Deinze      1B         
   A1      Knokke      A1         
   A1      Dessel      1B         
   A1      SK Heist      A1         
   A1      Oudenaarde      A1         
   A1      Seraing      1B         
   A1      Geel      A1         
   A1      Aalst      A1         
   A1      Oosterzonen      A1         
   A1      Dender      A1         
   A1      Virton      A1         
   A1      Hamme      A1         
   A1      Berchem      A1         
   A1      Châtelet-Farciennes      A1         
   A1      Patro Eisden      A1         
                        
   2A      Rupel-Boom      A1         
   2A      St. Eloois-Winkel      A1         
   2A      Mandel United      A1      A1   
                        
   2B      Thes Sport      A1         
   2B      Spouwen-Mopertingen      A1         
   2B      Hasselt      A1         
   2B      Hoogstraten      A1         
                        
   2C      RWDM      A1         
   2C      FC Liege      A1         
   2C      Olympic Charleroi      A1         
   2C      La Louviere-Centre      A1         

wekke

In Lierse gaat het van kwaad naar erger. Een licentie behalen, is een utopie. Elektriciteit en internet zijn op de club al afgesloten. Spelers komen nog trainen maar moeten hun eigen drank meebrengen. Personeel is nog steeds niet betaald. Enzovoort enzovoort.

Hoe het verder moet, weet niemand. Geel Zwart maakte wel een overzicht van de verschillende opties http://www.geelzwart.be/2018/04/04/toekomst-lierse-overzicht-deadlines/

Joost

Citaat van: wekke op apr 04, 2018, 14:01:54
In Lierse gaat het van kwaad naar erger. Een licentie behalen, is een utopie. Elektriciteit en internet zijn op de club al afgesloten. Spelers komen nog trainen maar moeten hun eigen drank meebrengen. Personeel is nog steeds niet betaald. Enzovoort enzovoort.

Hoe het verder moet, weet niemand. Geel Zwart maakte wel een overzicht van de verschillende opties http://www.geelzwart.be/2018/04/04/toekomst-lierse-overzicht-deadlines/

In zekere zin maakt deze ontwikkeling de hele paragraaf omtrent continuïteit in het licentiedossier volstrekt belachelijk. Vorig jaar was Lierse immers nog helemaal gezond volgens de Bond.

wekke

Citaat van: Joost op apr 04, 2018, 14:25:05
In zekere zin maakt deze ontwikkeling de hele paragraaf omtrent continuïteit in het licentiedossier volstrekt belachelijk. Vorig jaar was Lierse immers nog helemaal gezond volgens de Bond.

Klopt. De omschakeling naar een CVA maakte van Lierse een gezonde club. Plus er waren, als ik me niet vergis, geen bondsschulden.

wekke

"Wadi Degla gaat zelf verder met Lierse
4 april 2018 | 15:35

Wadi Degla laat Lierse niet in de steek. Dat beweert Jan Van Elst, CEO van Lierse. Volgens hem is er akkoord met Wadi Degla en zal die extra geld in de club investeren. Er komt dus geen externe overnemer zoals de voorbije weken beweerd werd. Het bestuur van Lierse verdedigt dit dossier vandaag bij de licentiecommissie. Die beslist op 15 april over de licentie. Indien die dan geweigerd wordt, kan de club nog in beroep bij het Belgische Arbitragehof voor de sport. Straks meer in RTV Vandaag."