Beker van België 2020 - 2021

Gestart door syntric, jul 14, 2020, 16:51:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Op volgorde van niveau zijn dit de 24 clubs die zich voor ronde 5 hebben geplaatst.

K.F.C. Dessel Sport (3.Ama)
R. Knokke F.C. (3.Ama)
K.V.V. Thes Sport Tessenderlo (3.Ama)
URSL Vise (3.Ama)
K.S.K. Heist (3.Ama)
F.C.V. Dender E.H. (3.Ama)
K. Rupel Boom F.C. (3.Ama)
R.F.C. De Liege (3.Ama)
R.S.D. Jette (4.ACFF2)
RAAL La Louviere (4.ACFF2)
R.F.C. Warnant (4.ACFF2)
S.C. City Pirates Antwerpen (4.VFV2)
F.C. Heur-Tongeren (4.VFV2)
K.F.C. Sparta Petegem (4.VFV2)
K. Olsa Brakel (4.VFV2)
SC Lokeren-Temse (4.VFV2)
RC Hades Kiewit Hasselt (4.VFV2)
K.V.V. Zelzate (4.VFV2)
S.C. Eendracht Aalst (4.VFV2)
Union Rochefortoise (5.ACFF3)
K.V.C. Jong Lede (5.VFV3)
K.S.C. Blankenberge (6.WVl1)
K. Racing Club Bambrugge (5.VFV3) of U. St-Ghisl. Tertre-Hautr. (5.ACFF3)
Olympic Club Charleroi (3.Ama) of Lierse Kempenzonen (2. 1B)

Daaraan worden in de komende ronde worden toegevoegd;
KMSK Deinze (2. 1B)
Lommel SK (2. 1B)
OH Leuven (1. 1A)
RWDM (2. 1B)
Seraing (2. 1B)
Union St. Gillis (2. 1B)
Waasland-Beveren (1. 1A)
Westerlo (2. 1B)

Hierna stromen de overige 16 ploegen uit 1A in.

Er is een open loting. Mocht een ploeg uit 1A of 1B op bezoek moeten bij een amateurploeg dan dient de ploeg uit amateurklasse voor haar terrein te voldoen aan de basiseisen; 300 lux lichtmasten, 1500 plaatsen waarvan minstens 300 zitjes. En toestemming van de lokale authoriteiten.

syntric

Citaat van: Joost op sep 20, 2020, 23:10:12



Twee ploegen lieten zich verrassen. Francs Borains op eigen veld met 2-3 onderuit tegen Zelzate. Zelzate promoveerde met ruime voorsprong, zelfs na 24 duels, naar 2e Amateur. Vlak na rust bogen de bezoekers een 2-1 achterstand om in 2-3 zege.
Patro liet zich ringeloren bij Jong Lede dat maar in de middenmoot eindigde vorig jaar. Een vlotte 1-0 werd na 88 minuten verdubbeld tot 2-0. Wouter Corstjens kreeg rood daarna maar Patro minderde nog in de extra tijd. De beelden; https://www.facebook.com/patroeisdenmm/videos/769590963773869/

Bambruge v Tetre Hautrage werd gestaakt bij 4-4 in de penaltyserie. Op dat moment moest een gekleurde speler van Tetre Hautrage zijn penalty nemen en werd hij racistisch bejegend waarna het uit de hand liep.

En mooie resultaten van Blankenberge en Lede!
Groundhopper for life :-)

ksclgiov282

Wanneer wordt ronde 5 afgewerkt, ik vind het niet zo direct terug?

Joost

Citaat van: syntric op sep 20, 2020, 23:39:11
En mooie resultaten van Blankenberge en Lede!
Blankenberge wist inderdaad ook een aardige stunt uit te halen. Beetje zuur voor Saltacampos.

Citaat van: ksclgiov282 op sep 21, 2020, 00:06:43
Wanneer wordt ronde 5 afgewerkt, ik vind het niet zo direct terug?
Weekend van 11 oktober.

Saltacampos

#34
Citaat van: Joost op sep 21, 2020, 09:02:36
Blankenberge wist inderdaad ook een aardige stunt uit te halen. Beetje zuur voor Saltacampos.
Weekend van 11 oktober.
Absoluut, maar als Racingsupporter ben je niet echt verwend qua succes, dus we overleven het wel.
Ik las het onderweg terug van Dudelange, maar goed, dat kon mijn dag niet meer verknallen.
1-2 op voorsprong komen in de tiende minuut van de verlenging en het dan nog uit handen geven tegen een eersteprovincialer, dan moet je geen excuses zoeken, dat is gewoon zwak... en alweer een kans verknald op een mooie affiche nu de profclubs erbij komen...
Maar goed, als ik dan lees wat in Bambrugge gebeurd is, ben ik alvast blij dat de Racingfans zich wel menswaardig gedragen.
Over land and sea

Joost

We moeten de situatie in Bambrugge ook niet overdrijven. Er is 1 persoon die iets geroepen heeft waarna de speler die persoon heeft aangevallen.

Saltacampos

#36
Citaat van: Joost op sep 21, 2020, 15:46:44
We moeten de situatie in Bambrugge ook niet overdrijven. Er is 1 persoon die iets geroepen heeft waarna de speler die persoon heeft aangevallen.
Wat er precies gebeurd is, weet ik niet, maar fcbisart is al bij Bambrugge geweest en in de auto vertelde hij toevallig gisterenavond nog dat het publiek daar niet bepaald sympathiek was. Als je dan de volgende dag dit leest, is de link snel gelegd, maar als het dan over slechts één idioot gaat, zegt dat inderdaad enkel iets over hem.
Hierbij een link met meer info (van HLN, dus qua bron is het wat het is...):
https://www.hln.be/in-de-buurt/erpe-mere/ref-legt-bekermatch-van-bambrugge-stil-na-racistische-opmerking-uit-het-publiek-en-tien-strafschoppen~aadffd33/
Over land and sea

Joost

Citaat van: Saltacampos op sep 21, 2020, 16:03:54
Wat er precies gebeurd is, weet ik niet, maar fcbisart is al bij Bambrugge geweest en in de auto vertelde hij toevallig gisterenavond nog dat het publiek daar niet bepaald sympathiek was. Als je dan de volgende dag dit leest, is de link snel gelegd, maar als het dan over slechts één idioot gaat, zegt dat inderdaad enkel iets over hem.
Hierbij een link met meer info (van HLN, dus qua bron is het wat het is...):
https://www.hln.be/in-de-buurt/erpe-mere/ref-legt-bekermatch-van-bambrugge-stil-na-racistische-opmerking-uit-het-publiek-en-tien-strafschoppen~aadffd33/

HLN is wellicht niet de beste bron maar ik heb ook een Franstalig artikel gelezen waarin het bevestigd werd.


syntric

#38
5DE RONDE:
========

Thes Sport - Deinze
Lommel - Zelzate
Union Rochefortoise - RWDM
Union St. Gilis - Heist
Westerlo - Hades Kiewit Hasselt
Olsa Brakel - Dender EH
Warnant - RFC Luik
RAAL La Louviere - RSD Jette
Jong Lede - Lokeren-Temse
City Pirates Antwerpen - Rupel Boom
Waasland-Beveren - Sparta Petegem
Knokke - OH Leuven
URSL Visé - Dessel Sport
Seraing - Blankenberge
Heur-Tongeren - Bambrugge of Saint Ghislain TH
Olympic Charleroi of Lierse Kempenzonen - Eendracht Aalst
Groundhopper for life :-)

Mrmtty20

Citaat van: syntric op sep 21, 2020, 20:26:16
5DE RONDE:
========

Thes Sport - Deinze
Lommel - Zelzate
Union Rochefortoise - RWDM
Union St. Gilis - Heist
Westerlo - Hades Kiewit Hasselt
Olsa Brakel - Dender EH
Warnant - RFC Luik
RAAL La Louviere - RSD Jette
Jong Lede - Lokeren-Temse
City Pirates Antwerpen - Rupel Boom
Waasland-Beveren - Sparta Petegem
Knokke - OH Leuven
URSL Visé - Dessel Sport
Seraing - Blankenberge
Heur-Tongeren - Bambrugge of Saint Ghislain TH
Olympic Charleroi of Lierse Kempenzonen - Eendracht Aalst
Inmiddels is bevestigd dat Lokeren Temse thuis zal spelen tegen Jong Lede.

Joost

Citaat van: Mrmtty20 op sep 22, 2020, 15:51:12
Inmiddels is bevestigd dat Lokeren Temse thuis zal spelen tegen Jong Lede.

Dat was ook wel de verwachting. Lede is ook amper 20km verderop.

Rochefort en Warnant zullen het duel ook wel omdraaien al is dat in het geval van Warnant niet verplicht. Olsa Brakel zal het wel thuis opnemen schat ik.

Saltacampos

Citaat van: Joost op sep 22, 2020, 16:45:25
Dat was ook wel de verwachting. Lede is ook amper 20km verderop.
Vreemd dat er dan niet in Aalst wordt gespeeld, nochtans vlakbij Lede, of er gewoon minder toeschouwers toegelaten worden in Lede zelf.
Een quotum voor Lokeren en de rest voor het thuispubliek en klaar.
Ik vind die wedstrijden omdraaien competitievervalsing in het nadeel van de kleinere club, ook al hebben ze er vaak financieel voordeel bij.
Enfin in Zelzate is het hierdoor ook wat onrustig geweest:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200922_95882043

In Lokeren gaan ze nog wat moeten wennen aan het feit dat ze nu echt wel een club uit 2e Amateur zijn, vrees ik.
Over land and sea

Mrmtty20

Citaat van: Saltacampos op sep 23, 2020, 12:26:36
Vreemd dat er dan niet in Aalst wordt gespeeld, nochtans vlakbij Lede, of er gewoon minder toeschouwers toegelaten worden in Lede zelf.
Een quotum voor Lokeren en de rest voor het thuispubliek en klaar.
Ik vind die wedstrijden omdraaien competitievervalsing in het nadeel van de kleinere club, ook al hebben ze er vaak financieel voordeel bij.
Enfin in Zelzate is het hierdoor ook wat onrustig geweest:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200922_95882043

In Lokeren gaan ze nog wat moeten wennen aan het feit dat ze nu echt wel een club uit 2e Amateur zijn, vrees ik.
Als de match op daknam wordt gespeeld is dat toch wel win-win? Meer inkomsten voor beide clubs door meer volk op de tribunes.
Wat die 'actie' betreft, dat is een event van één individu geweest, wat ludiek bedoeld was. Noch onze supportersclubs, noch ons overkoepelend supportersorgaan en noch onze club heeft hier iets met te maken. Enkel jammer dat hij hier de pers zelfs met haalt.
Anderzijds is het wel zo dat Zelzate en Lokeren altijd wel een goede verstandhouding hadden (traditioneel onze eerste oefenmatch van het seizoen) en dat ze nu alle beschikbare (400) tickets zelf verkocht hebben. En eigenlijk is dat zelf niet erg, wat wel frustrerend is is dat er pakweg 200 Lokeren Temse fans bijzijn door naar de voorverkoop te gaan wat het grote publiek niet wist. Voor een achterban als de onze zouden tickets steeds via de officiële weg moeten gaan.

Saltacampos

#43
Citaat van: Mrmtty20 op sep 23, 2020, 17:00:12
Als de match op daknam wordt gespeeld is dat toch wel win-win? Meer inkomsten voor beide clubs door meer volk op de tribunes.
Dat zeg ik toch ook ? Financieel is het interessant, sportief lijkt het mij competitievervalsing, ook al is het een gangbare praktijk.
Dat tickets voor Lokeren beter langs de officiële weg zouden gaan, uiteraard, maar een club als Zelzate heeft niet de omkadering van een profclub, organiseer dat dan maar eens.
Qua achterban hoort Lokeren/Temse niet in 2e Amateur thuis, sportief wel, dat is het probleem en dat lijkt me ook bij andere uitwedstrijden tot dit soort dingen te gaan leiden.
In dat flutstadion in Oostakker wordt het wellicht ook gezellig, te klein, lokt wellicht wat gespuis van die andere club uit de stad aan en de rapen zullen gaar zijn.
Over land and sea

wekke

Citaat van: Saltacampos op sep 24, 2020, 14:11:47
Qua achterban hoort Lokeren/Temse niet in 2e Amateur thuis, sportief wel, dat is het probleem en dat lijkt me ook bij andere uitwedstrijden tot dit soort dingen te gaan leiden.
In dat flutstadion in Oostakker wordt het wellicht ook gezellig, te klein, lokt wellicht wat gespuis van die andere club uit de stad aan en de rapen zullen gaar zijn.

Het eerste half jaar van Lyra-Lierse stond bol van de politiecontroles, restricties en profclub supporters die ons uit de tent wilden lokken (oa. KVM en Genk). Daar moet je bovenstaan anders krijg je een slechte naam