Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

3434

#555
Vandaag heb ik mijn eerste bezoek aan het nieuwe Tivoli gebracht. Voor een nieuw stadion vind ik het goed meevallen. Stijle tribunes met een grote staantribune. Er waren een kleine 19 000 aanwezigen, wel met een nagenoeg vol uitvak van München 1860.

De sfeer was best aardig maar niet spectaculair te noemen.

Als Duitse leek kon ik onderstaand protest (ik weet het,  de foto kon beter) niet echt begrijpen. Iemand die de rol van koninklijk verduidelijker op zich wil nemen?


Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Een halfvol uitvak, de twee zitvakken horen er ook bij.

Ik heb overgeslagen dit keer, leuke pot?

3434

Ah oke, ik dacht enkel dat 'pizza-vlak' in de hoek.  In de 1ste helft was Alemannia meer dan een maat te sterk (3 à 4 bijna 100% kansen) voor 1860 maar het kwam niet verder dan 1-0. In de 2de helft was het andersom en kwam 1860 steeds beter en beter in het spel. Ze hadden in mijn ogen een opvallend zwakke plek,  hun keeper. Gelukkig werd het 2-0, toen 1860 eindelijk scoorde werd het  nog spannend.

Eerlijk gezegd verdiende 1860 wel een punt.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Hugo

Citaat van: 3434 op apr 03, 2011, 22:45:43
Als Duitse leek kon ik onderstaand protest (ik weet het,  de foto kon beter) niet echt begrijpen. Iemand die de rol van koninklijk verduidelijker op zich wil nemen?


Het zal wel te maken hebben met de financiële troubles van 1860.

ðe waan

Zaterdag maar weer eens wezen buurten bij de lokale topklasser CSV Apeldoorn, die speelden tegen Katwijk. Acht doelpunten, veel volk voor CSV begrippen (ruim 900, officiële opgave was overigens 1.600 - hilarisch) en een aardig sfeertje. Katwijk was stukken beter, dus wat dat betreft was het wel heel vreemd dat het na 70 minuten nog 3-3 was.

Katwijk-fans kunnen trouwens beter niet gaan zingen, want dat klonk meer als een soort oerrochel.

voetbalfan

Hoe het was? Kortom fantastisch. Na 10 jaar terug een bekerfinale spelen!

Joost

Op pad met Alemannia naar Duisburg. Vanaf het werk in Weert vertrokken om 16u, 17u15 geparkeerd en richting stadion gelopen, ongeveer 10 minuten. Daar stonden enkele honderden Alemanniafans te wachten op de weg richting het uitvak. De aanwezige stewards lieten heel af en toe iemand door. Dat duurde en duurde en het was volledig onduidelijk waarom. Toen er nog een minuut of 20 te gaan was voor aftrap vond een grote het genoeg en werd er geduwd. De stewards hielden nog even tegen maar moesten toen toegeven aan de druk. Toen we eindelijk bij het stadion waren, zo'n 150m verderop werd alles duidelijk. We moesten met zijn alle door 1 klein poort waarachter 3 stewards iedereen fouilleerden. Ik had doorgelopen en was als een van de voorste binnen en haalde de aftrap net. Een groot gedeelte stond bij begin van de wedstrijd nog buiten. Merkwaardige actie van de politie en de Duisburgerstewards.

Enfin, in zo'n uitvak is het altijd genieten, ik was gaan staan voor de democratische prijs van 9 euro en om mij heen allerlei rare types. De sfeer zat er gelijk goed in al bood de pot voetbal daar weinig aanleiding toe. Auer miste voor Aachen een heel goede kans na 3 minuten enDuisburg kreeg na 8 minuten een terechte penalty die gestopt werd. Daarna was het zeer matig tot vlak voor de pauze, Alemannia had overwicht maar creeerde hoegenaamd niets. 41e minuut. Duisburgspits ontsnapt aan de buitenspelval en scoort 1-0. In de slotseconde van de helft zette Siteber Alemannia weer naast Duisburg.
De tweede helft was weinig beter. Stieber gaf voor en Auer kopte Alemannia na 50 minuten op voorsprong. De Aachener trokken zich terug en Duisburg werd de bovenliggende partij. De gelijkmaker volgde na 65 minuten al ging er een overtreding aan vooraf leek het. Duisburg hield daarna het initiatief en scoorde licht verdiend de 3-2 in de 85e minuut na dramatisch verdedigen. De matige scheids besloot daarna om ondanks veel tijdgerek en 6 wissels slechts 1 minuut bij te trekken.

Toch een leuke avond, ondanks het resultaat. Aardig stadion maar met 13000 man zit het wel heel erg leeg. De staantribune achter het doel is vol en verder vooral heel veel lege stoelen.

Hans

Net  terug van VfL Osnabruck-Arminia Bielefeld.

Geweldig stadion, prima sfeer, bijna uitverkocht stadion maar wat een ontzettend slecht niveau ! Het was een wonder wanneer een ploeg minimaal 3 maal de bal bij een medespeler kreeg......

Denneboom, volgens mij een paar kilo te zwaar, mocht ook nog 10 minuten bij Arminia meedoen.

hgrm

Vanmiddag bij ARC-Rijnsburg geweest. Onderweg hoorde ik het nieuws al van de schietpartij en natuurlijk was de sfeer bij de wedstrijd ook nogal onwezenlijk. Geen muziek, geen toeters, geen bellen. Uiteindelijk won ARC verdiend met 2-0. Rijnsburg liet geen moment zien titelkandidaat te zijn en is dat ook niet meer sinds vanmiddag.
Voor Sparta Nijkerk was de uitslag helaas niet zo gunstig...
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Hielke

Bij ARC - Rijnsburg, op 2,5 kilometer van het bloedbad, was ik ook. Nog nooit een wedstrijd bijgewoond waar het zo weinig om voetbal draaide. Veel meer om gillende sirenes en helikoptergeluiden. Of het gepast is om in zo'n ambiance - terwijl de broer van een geblesseerde ARC-speler in zijn been is geschoten - een voetbalwedstrijd te laten beginnen, is de vraag.

Joost

Hoewel ik er niet over heb horen praten leek het toch ook invloed te hebben gehad bij Quick Boys v Noordwijk. Dik 5000 man op Sportpark Nieuw Zuid maar beleving was er echt totaal niet. Op de zitribune zat een groep klepperende kinderen die voor koortje speelde maar op de verder bomvolle tribunes leek het wel alsof ik naar een partij dammen zat te kijken.

Het spel kan daar ook aanleiding voor hebben gegeven want het was echt een groot drama. Mijn vriendin wilde in de pauze eigenlijk richting strand gaan met een boek en daar kon ik haar alleen maar gelijk in geven. Balcontrole was er nauwelijks, passes werden in het niets gegeven en als grootste drama was daar Jaap van Duijn van Quick Boys die nota bene clubtopscorer is.  Hij valt nogal op als krullebol en deed werkelijk niets goed en had leed constant balverlies.

Stadion is erg leuk, zeker met zoveel publiek maar qua sfeer en wedstrijd stelde het heel erg teleur.

Bossche Bol

Citaat van: Joost op apr 10, 2011, 19:43:23
Hoewel ik er niet over heb horen praten leek het toch ook invloed te hebben gehad bij Quick Boys v Noordwijk. Dik 5000 man op Sportpark Nieuw Zuid maar beleving was er echt totaal niet. Op de zitribune zat een groep klepperende kinderen die voor koortje speelde maar op de verder bomvolle tribunes leek het wel alsof ik naar een partij dammen zat te kijken.

Het spel kan daar ook aanleiding voor hebben gegeven want het was echt een groot drama. Mijn vriendin wilde in de pauze eigenlijk richting strand gaan met een boek en daar kon ik haar alleen maar gelijk in geven. Balcontrole was er nauwelijks, passes werden in het niets gegeven en als grootste drama was daar Jaap van Duijn van Quick Boys die nota bene clubtopscorer is.  Hij valt nogal op als krullebol en deed werkelijk niets goed en had leed constant balverlies.

Stadion is erg leuk, zeker met zoveel publiek maar qua sfeer en wedstrijd stelde het heel erg teleur.
Ik was er ook en vond de wedstrijd tegenvallen, vooral Quick Boys.
Die van Duijn deed, buiten zijn assist bij de 1-0, inderdaad echt niks goed. Had wel een grote bek tegen zijn aanvoerder toen die hem er terecht op wees dat ie te veel balverlies leed en zijn man steeds liet lopen.
Waren er echt 5.000 toeschouwers? Schatte zelf zo'n 3.000 à 3.5000.
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

3434

Patro Eisden - ESK Leopoldsburg was een thriller van formaat. Zoals verwacht was Leopoldsburg een taaie klant. In de 62ste minuut viel de enigste goal (via penalty). Het feest kon beginnen!

Op het einde mochten we het veld niet op, pas de laatste wedstrijd zou dit mogen. Helaas stond er voor dat poortje maar 1 steward.

Kampioenen ole ole!
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Citaat van: Bossche Bol op apr 10, 2011, 20:16:59
Ik was er ook en vond de wedstrijd tegenvallen, vooral Quick Boys.
Die van Duijn deed, buiten zijn assist bij de 1-0, inderdaad echt niks goed. Had wel een grote bek tegen zijn aanvoerder toen die hem er terecht op wees dat ie te veel balverlies leed en zijn man steeds liet lopen.
Waren er echt 5.000 toeschouwers? Schatte zelf zo'n 3.000 à 3.5000.

Altijd fijn om van iemand anders ook te horen dat het dramatisch was.

Ik vond het echt druk en de tribune achter het doel en en onoverdekt lange zijde zaten tegen maximale capaciteit aan. De Hoofdtribune had nog flink wat lege zitje maar als de officiele capaciteit 7500 is dan zou dik 5000 goed kunnen kloppen.

Vond je de sfeer ook zo tegenvallen?

Peenvogel



D'r zijn mindere stadions om je verjaardag te vieren. Prima dus.