Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

3434

Ik besef goed dat het 6de liga is, ik denk gewoon even niet als 'Belg' waar 3000+ een topper in 2de klasse is. Het was ook nog eens op een vrijdag maar omdat het de laatste thuismatch is, dacht ik?, had ik wat meer volk verwacht.  Mogelijk was ik te hoopvol door Essen enkele weken terug waar 7000 toeschouwers waren in 5de.

Maar versta me niet verkeerd, ik vond het een leuke avond: knap stadion& redelijk gevuld, sfeer viel goed mee, leuke en hevige mascotte, veel kansen, goede afloop. Stadion is een dikke aanrader wat mij betreft.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

AthleticHolanda

Citaat van: 3434 op mei 21, 2011, 14:49:52
Ik besef goed dat het 6de liga is, ik denk gewoon even niet als 'Belg' waar 3000+ een topper in 2de klasse is. Het was ook nog eens op een vrijdag maar omdat het de laatste thuismatch is, dacht ik?, had ik wat meer volk verwacht.  Mogelijk was ik te hoopvol door Essen enkele weken terug waar 7000 toeschouwers waren in 5de.

Maar versta me niet verkeerd, ik vond het een leuke avond: knap stadion& redelijk gevuld, sfeer viel goed mee, leuke en hevige mascotte, veel kansen, goede afloop. Stadion is een dikke aanrader wat mij betreft.

De situatie van RWE is toch iets anders, die hebben de afgelopen jaren vooral op het tweede en derde niveau gespeeld, m.u.v. de laatste drie seizoenen, dat komt vooral door de financiële problemen maar dit seizoen in de 5e liga is denk ik maar eenmalig.

KFC speelt alweer voor het derde seizoen achtereen in de 6e liga, waar enkel 'dorfsvereine' in spelen oftewel clubs zonder support. Daarnaast is het niveau van het voetbal natuurlijk ook niet best, dat bleek gisteren nog maar eens. Ik denk dat als KFC in de Regionalliga zou spelen ze ongeveer gelijke toeschouwersaantallen kunnen halen als RWE.

Vond het gisteravond ook erg leuk, een bezoek aan de Grotenburg loont zich altijd. Van de manier zoals men het daar organiseert kan men mijns inziens in Nederland nog heel veel leren.

Bossche Bol

Uerdingen heeft nooit een echt grote aanhang gehad.
Buiten het wegvallen van Bayer als sponsor (en uit de naam), was het lage aantal toeschouwers wat ze over de vloer kregen (ook in Bundesliga tijden) een reden voor de terugval van de club.

In de jaren '90 ben ik er enkele keren geweest en dan bezocht ik wedstrijden tegen Schalke of Dortmund (clubs met een flinke aanhang dus), omdat er anders hoouguit 7 à 8.000 toeschouwers op de tribunes zaten.
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

ALenstra

Ik ben begin jaren 90 ook eens bij een bundesligawedstrijd van Uerdingen geweest. Dat was tegen Bochum en daar was ook weinig publiek. Met name in de 80er jaren hadden ze een goed team. Ze wonnen toen de beker en haalden de halve finale europacup 2 door o.a. een krankzinnige wedstrijd tegen Dynamo Dresden. De gebroeders Funkel speelden er toen terwijl Oliver Bierhoff een groot talent was.

Bossche Bol

Citaat van: AthleticHolanda op mei 21, 2011, 12:59:49
Ik was er ook, als KFC niet had gewonnen hadden ze zo goed als zeker vaarwel kunnen zeggen tegen een eventueel kampioenschap en promotie, vandaar de immense vreugde na de 1-0.
Wanneer TuRU gewoon twee keer wint promoveren ze overigens sowieso niet.
TuRU Düsseldorf speelde vandaag gelijk waardoor Uerdingen naast TuRU aan kop komt (beide 81 punten).
Volgende week laatste speeldag, doalsaldo van Uerdingen is +16 t.o.v. TuRU. Winst bij Wuppertaler SV II betekent dus promotie naar de NRW-Liga.
TuRU gaat op bezoek bij VfR Fischeln (uit Krefeld!).
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

3434

Die Krefeldse derby had ik graag bezocht dit jaar, helaas... Zou Fischeln de KFC zo hard haten of net bij hun in de reeks willen houden dat het de punten aan TuRU 'geeft'? Of denk ik nu teveel in Belgische amateurniveau-termen.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

AthleticHolanda

Citaat van: 3434 op mei 22, 2011, 20:24:25
Die Krefeldse derby had ik graag bezocht dit jaar, helaas... Zou Fischeln de KFC zo hard haten of net bij hun in de reeks willen houden dat het de punten aan TuRU 'geeft'? Of denk ik nu teveel in Belgische amateurniveau-termen.

Fischeln gunt KFC het beste, ze degraderen zelf toch en zien KFC liever promoveren dan TuRU. TuRU heeft overigens vandaag gelijk gespeeld waardoor KFC spitzenreiter is, winst in Wuppertal volgende week volstaat!

Hugo

Citaat van: AthleticHolanda op mei 22, 2011, 20:45:23
Fischeln gunt KFC het beste, ze degraderen zelf toch en zien KFC liever promoveren dan TuRU. TuRU heeft overigens vandaag gelijk gespeeld waardoor KFC spitzenreiter is, winst in Wuppertal volgende week volstaat!

Zou wel leuk zijn, kunnen we dan volgend seizoen Fortuna Koln - KFC in de agenda zetten?

hgrm

Citaat van: Hugo op mei 22, 2011, 22:39:48
Zou wel leuk zijn, kunnen we dan volgend seizoen Fortuna Koln - KFC in de agenda zetten?

Behalve Fortuna Köln, Siegen en SW Essen blijven er weinig clubs van naam over in de NRW-liga...
Uit de Regionalliga gaan alleen maar 2e teams degraderen, Westfalia Herna zou er wel eens uit kunnen vliegen en uit de 4 Verbandsligen is alleen Uerdingen een club van naam. Ik hoop dus van harte dat ze het redden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Sebastiaan_W

Citaat van: hgrm op mei 22, 2011, 22:44:10
Behalve Fortuna Köln, Siegen en SW Essen blijven er weinig clubs van naam over in de NRW-liga...
Uit de Regionalliga gaan alleen maar 2e teams degraderen, Westfalia Herna zou er wel eens uit kunnen vliegen en uit de 4 Verbandsligen is alleen Uerdingen een club van naam. Ik hoop dus van harte dat ze het redden.

En 1. FC Bocholt? Of is dat niet veel? De derby tegen Rhede trok geloof ik toch 2.000 toeschouwers.

hgrm

Die spelen momenteel in de Niederrheinliga, waar ze zich dit weekend hebben weten te handhaven. Zou leuk zijn als ze er binnenkort(?) ook weer bij zouden komen.

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Bossche Bol

Citaat van: Bossche Bol op mei 22, 2011, 20:13:11
TuRU Düsseldorf speelde vandaag gelijk waardoor Uerdingen naast TuRU aan kop komt (beide 81 punten).
Volgende week laatste speeldag, doalsaldo van Uerdingen is +16 t.o.v. TuRU. Winst bij Wuppertaler SV II betekent dus promotie naar de NRW-Liga.
TuRU gaat op bezoek bij VfR Fischeln (uit Krefeld!).
Uerdingen won met 2-1 bij WSV II en is dus kampioen.
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

3434

Citaat van: 3434 op mei 13, 2011, 12:53:37
Mons (of Bergen) was meer dan een maat te groot.. Als Bergen de volgende match aan dezelfde afwerkingsratio start lijkt mij de winnaar van de eindronde bijna bekend.

Zoals ik al dacht. Proficiat Mons, een terechte winnaar. Wegens omstandigheden niet live kunnen volgen, heb het dan maar via hun website gevolgd samen met 12 000 viewers(!).
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

wekke

Citaat van: 3434 op mei 29, 2011, 19:03:29
Zoals ik al dacht. Proficiat Mons, een terechte winnaar. Wegens omstandigheden niet live kunnen volgen, heb het dan maar via hun website gevolgd samen met 12 000 viewers(!).

Ze scoorden tweemaal op het goeie moment. In de tweede helft was Waasland Beveren sterker, maar in Mons zit toch veel meer individuele klasse. Ik denk nu al dat Mons zich zeker zal handhaven in eerste klasse.

Na de topper in Tubize zijn we rechtstreeks doorgereden richting Valenciennes voor een degradatietopper. Een draak van een wedstrijd die er achteraf gezien door het verlies van Monaco er niet meer toe deed, maar de ambiance maakte alles goed. Lekker sfeertje daar in Nungesser.

Sebastiaan_W

Ik ben gisteren bij de derby tussen SV Meppen en VfB Oldenburg geweest in het Emslandstadion. Het was een erg leuk middagje met een 2-1 overwinning voor SV Meppen. Met nog 3 speelrondes te gaan hebben ze 4 punten voorsprong op de nummer 2 BV Cloppenburg. Ik hoop dat ze weten te promoveren, want dan zal ik volgend seizoen zeker weer een wedstrijd pakken tegen een Magdeburg of Hallescher(er van uitgaande dat ze dan in de Regionalliga Nord uit zullen komen).

Volgens de stadionspeaker waren er iets meer dan 5.000 toeschouwers. Ik had het gevoel dat het een heel stuk voller was.