Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Koning Kriel

Willem II - Sparta was een van de idiootste wedstrijden die ik ooit gezien heb. Allereerst de (gelukkig niet te ernstige) blessure van Swinkels die met een ambulance van het veld ging. De eindstand van 2-1 was toen al bereikt. Vervolgens nog een onterechte penalty die er niet in ging. Een keeper in de netten waardoor het net gemaakt moest worden, hiervoor nam de keeper van sparta de materiaalman van Willem II op zijn schouder. Rood voor de trainer van Willem II, een gebroken vlag voor de grensrechter en nog wel het een en ander. Dat alles voor 9.800 toeschouwers in een stadion met een super sfeer. Waarbij ik een compliment wil maken aan de Sparta supporters die veel respect toonde voor Swinkels en tijdens de minuut stilte voorafgaand aan de wedstrijd, dat heb ik helaas ook wel eens anders meegemaakt.

ALenstra

#781
Zondagmiddag bij MSV Duisburg-SC Paderborn geweest. Het was niet mijn eerste bezoek aan MSV Duisburg maar de laatste keer was lang geleden in het oude Wedau-stadion. Het moderne stadion met de naam Schauinsland Reisen Arena is wat dat betreft een wereld van verschil. Gelukkig hebben ze daar geen statiegeldbekers en betaalkaarten! Er waren ruim 11.000 toeschouwers op de wedstrijd afgekomen. Opvallend dat er op de zittribune achter doel bijna geen publiek is. Achter het andere doel is een staantribune, de fankurve van de fanatieke thuisfans. De MSV fans bleven de hele wedstrijd hun club aanmoedigen. En dat geregisseerd door 2 capo"s. Twee toeschouwers ontvouwden vlak voor begin een spandoek met een verzoek aan MSV-trainer Milan Sasic om op te krassen. MSV Duisburg presteert slecht en staat ergens onderin de ranglijst terwijl promotie naar bundesliga toch de ambitie is. Tegen SC Paderborn maakte MSV een nogal onmachtige indruk en SC Paderborn had het taktisch goed in de hand. In de 78e minuut greep MSV-keeper Florian Frommlowitz volledig mis op een zondagschot van Nick Proschwitz waardoor de gasten met een 0-1 zege weer terug gingen naar Paderborn. Uiteraard tot vreugde van de paar honderd meegereiste SC Paderborn fans.

Joost

De middag opgevuld met een potje damesvoetbal OH Leuven tegen Rassing Harelbeke. Thuisploeg maakte in de tweede helft het verschil: 5-1. 's Avonds bijzonder vermaakt met Tempo Overijse v KSKL Ternat. Het werd slechts 1-0 maar de wedstrijd was zeker de moeite waard. Het stadje Overijse is ook erg leuk en het stadionnetje is prima.

cafebac

Afgelopen zondag bij Geel/Meerhout tegen KV Turnhout geweest. Ik schat dat er zo'n 2 à 3 duizen mensen op deze derby in de 3e waren afgekomen. De tamelijk puberale harde kern kwam in een soort van corteo bij het stadion aan waarbij ik zelfs figuren in een arabieren en kamelenpak zag rondlopen. Volgens mij is er een link met Turnhout maar ik ken hem niet. Hetzelfde volk was verantwoordelijk voor mestkorrels in het uitvak en na de wedstrijd een confrontatie met de spelers van Turnhout...

Het stadion zelf is lekker ouderwets met 3 staantribunes en een speciaal vip-gebouwtje naast de hoofdtribune van waaruit de aanwezige politie het best van iedereen beschut zat tegen de kou. De eerste helft werd er door beide ploegen flink met krachten gesmeten wat op het gladde veld voor een vrij interessante wedstrijd zorgde. De tweede helft liep Geel/Meerhout enkel nog achteruit en Turnhout had niet de mogelijkheden om daar ook echt iets mee te doen. In de 94 minuut schrok iedereen wakker toen Geel warempel een penalty kreeg voor hands en er nog een opstootje op het veld volgde. De doelman van Turnhout had echter in knappe redding in petto waardoor hij het uitvak(schat zon 150-200 man) deed ontploffen.

Helaas niet gelukt om een sjaaltje te bemachtigen, binnenkort maar even op internet speuren.

Joost

De eigenaren van Lierse SK zijn Egyptenaren. Zij zijn of waren ook de eigenaar van Turnhout.

cafebac

Ah natuurlijk, dat had ik kunnen weten!

Hier nog een leuke foto van twee verschillende belevingen op de Geelse tribune vlak na de 1-0. Op de achtergrond de Turnhoutse tribune.



Uploaded with ImageShack.us

Joost

Vanavond last minute nog eventjes naar FC Wegberg-Beeck v Germania Durwiss gegaan.

Vorig jaar zag ik in Wegberg een heel moeizame pot tussen twee ploegen die uiteindelijk zouden degraderen. In de Mittelrheinliga (niveau 6) doet Wegberg het dit jaar prima getuige de subtop plaats. Tegenstander Durwiss was jarenlang subtopper maar heeft voor dit seizoen afscheid genomen van een hoop spelers en wil het met eigen jeugd doen. Dat resulteert tot nu toe vooral in nederlagen.

Ook vandaag. Ik was koud binnen of het was al 1-0 voor Wegberg. Tien minuten en 7 kansen later dan het 'pas' 3-0. Hierna nam Wegberg iets gas terug maar het bleef kansen regenen. Zeker na rust leek er wel een magnetisch veld in het doel de ballen eruit te houden. Intikkers vanaf 50cm gingen over, naast op de paal of de lat. In het laatste kwartier vloog dan toch eindelijk de 4-0 binnen en 4 minuten later was het al 6-0. Uiteindelijk viel in de slotminuut nog de 7e treffer. De scheidsrechter floot gelijk af zodat de keeper van de thuisploeg eindelijk een warme douche kon opzoeken. Hij heeft in 90 minuten liefst 1 slap schot te verwerken gekregen.

Peenvogel

Een omhaal gezien op een niveau waar je het niet zou verwachten. Een wedstrijd op zaterdag op het eiland en gisteren uiteraard weer in De Kuip. Ben wel ietwat brakjes.


TeeZee

Waar was dit?

Ben zelf net terug van Walsall v PNE en WBA v Wolves. Was goed te doen!

Peenvogel

Citaat van: TeeZee op okt 17, 2011, 14:52:25
Waar was dit?

Ben zelf net terug van Walsall v PNE en WBA v Wolves. Was goed te doen!

Ik denk die TeeZee die herkent het wel ;) Bootham Crescent afgelopen zaterdag.

TeeZee

Citaat van: Peenvogel op okt 17, 2011, 14:54:00
Ik denk die TeeZee die herkent het wel ;) Bootham Crescent afgelopen zaterdag.
Ik ben er slechts twee keer geweest, dus vandaar.

Peenvogel

Aardig doelpunt op dit niveau. De keeper van Grimsby speelde recent trouwens nog voor Leonidas in Rotterdam.

http://www.youtube.com/watch?v=7vIZbLg6coI&feature=share

TeeZee

Leuk om te zien, vooral ook dat de uitsupporters ook maar beginnen te klappen.

Peenvogel

Citaat van: TeeZee op okt 18, 2011, 10:03:36
Leuk om te zien, vooral ook dat de uitsupporters ook maar beginnen te klappen.

Inderdaad, iets wat je in Nederland niet zo snel zal zien. York City speelde vrij aardig combinatiespel. Over de grond en het veld breed houden. De lange bal werd alleen gehanteerd om een goede crosspass te geven. Ze staan niet voor niets bij de eerste vier. Een goede outsider voor promotie derhalve, iets wat ook de ambitie van dit seizoen is.

De douanier zei tegen ons op de terugweg 'you must have got really shitty teams in Holland that you come over all the way to watch york-fuckin'-city' ;)

TeeZee

Citaat van: Peenvogel op okt 18, 2011, 10:21:31De douanier zei tegen ons op de terugweg 'you must have got really shitty teams in Holland that you come over all the way to watch york-fuckin'-city' ;)
Hahaha, en toen begon jij zeker over Feyenoord?