Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Nico1880

Gisteren in Hasselt geweest. Enorm vriendelijke mensen daar. Kreeg de ene pint na de andere getrakteerd omdat ze daar zo onder de indruk waren van het feit dat ik helemaal uit Antwerpen kwam.

Alsof dat zo speciaal,of ver is ... :D

Niels_Zitterd

#916
Citaat van: Nico1880 op jan 12, 2012, 15:31:12
Gisteren in Hasselt geweest. Enorm vriendelijke mensen daar. Kreeg de ene pint na de andere getrakteerd omdat ze daar zo onder de indruk waren van het feit dat ik helemaal uit Antwerpen kwam.

Alsof dat zo speciaal,of ver is ... :D

De feestelijke ambiance was inderdaad erg leuk. Ook dat je over een rode loper het stadion binnenkwam vond ik erg leuk.
Mijn ervaring is dat je in België over het algemeen gastvrij wordt ontvangen. Daar kunnen veel Nederlandse clubs nog wat van leren!

De sfeer tijdens de wedstrijd was ook niet verkeerd, zelfs een kleine pyro bij de spelersopkomst. Jammer dat het veld redelijk voetbal nagenoeg onmogelijk maakte.

Joost

Hoeveel toeschouwers waren er? En welk % was groundhopper dat een nu=kan-het-net-nog vinkje wilde zetten?

georgesv

Citaat van: Joost op jan 12, 2012, 16:36:42
Hoeveel toeschouwers waren er? En welk % was groundhopper dat een nu=kan-het-net-nog vinkje wilde zetten?

nu kan het net nog? ze blijven toch gewoon bestaan?

Niels_Zitterd

Citaat van: Joost op jan 12, 2012, 16:36:42
Hoeveel toeschouwers waren er? En welk % was groundhopper dat een nu=kan-het-net-nog vinkje wilde zetten?

Ik was al verschillende keren bij Hasselt geweest, omdat het naar mijn gevoel wel een historische wedstrijd was ben ik gaan kijken. Dat het op slechts een half uur rijden was telt natuurlijk ook mee :-)
Mijn inschatting van het toeschouwersaantal zit rond de 700.

Niels_Zitterd

Citaat van: Breda op jan 12, 2012, 17:04:47
Man of 600? Waarvan veel jeugdleden van wie de training was afgelast en die gratis toegang hadden.

Volgens de gazet van Hasselt waren er ruim 1.000 toeschouwers aanwezig.
Ik denk dat er een clubofficial wel heel erg enthousiast aan het tellen is geweest.

Joost

Heerlijk weekend gehad in België. 4 onderhoudende wedstrijden gezien die tot het einde spannend bleven. En eindelijk de het Jan Breydel Stadion kunnen bezoeken. Die betonkolos lijkt wel geimporteerd uit Italië.

Koning Kriel

Fantastisch weekend gehad met drie wedstrijden in drie stadions waar ik nog nooit geweest was.

Vrijdagavond naar Volendam - Willem II. Eindelijk weer een overwinning voor Willem II na een hele gezellige middag op de dijk. Het toeschouwersaantal viel mij wel heel erg tegen.

Zaterdagochtend naar Hamburg gereden voor HSV - Werder Bremen. Slechte wedstrijd die Bremen verdiend gewonnen heeft. Blijft mooi om te zien dat HSV en Werder supporters door elkaar zitten en er nauwelijks wat gebeurt. Een rij voor ons was er alleen een oud vrouwtje die met haar vlag insloeg op een Werder supporter die haar aufwiedersehen toezong toen ze naar huis ging. Overigens vind ik de Imtech Arena (op de naam na) een erg mooi stadion, ik had daar wat mindere geluiden over gehoord dus dat was een meevaller.

Zondag richting Hannover voor de laatste pot van het weekend, Hannover 96 - VFB Stuttgart. Wij waren 3,5 uur voor de wedstrijd in Hannover maar pas 2 uur voor de wedstrijd ging de kroeg naast het stadion open. Tijd genoeg dus om een rondje om het stadion te lopen. Dat stadion vind ik trouwens ook erg mooi. Meestal heb ik het niet op nieuwbouwbakken maar de twee die ik dit weekend heb gezien vielen dus mee. De wedstrijd was goed, veel beter dan de nordderby. Hannover nam de leiding met 4-0 maar verzuimde nog meer te scoren en liet Stuttgart terugkomen tot 4-2, tien minuten voor tijd was het bijna 4-3 en dan had ik nog moeten zien hoe de wedstrijd af zou lopen. De 4-2 was een fantastische omhaal in de goal waar wij recht achter zaten.

Arjen

Citaat van: Joost op feb 19, 2012, 23:23:09
Die betonkolos lijkt wel geimporteerd uit Italië.

Dat idee had ik inderdaad ook.

3434

Patro Eisden - Hasselt was saai. Zeer saai. Hasselt kwam na een 0/12 duidelijk voor een punt. Met 8 à 9 man achter de bal was het geen lust voor het oog. Maar het lag niet alleen aan Hasselt, Patro was ook veel te mak. Na affluiten vierden de spelers en supporters van Hasselt als ware de titel binnen handbereik. Natuurlijk na een 0 op 12 zijn alle punten, zeker uit, welkom.

Bij ons gaan er een 4tal basisspelers vertrekken die er precies geen zin meer in hebben. Toch speelden deze jongens. Dit voelde zelfs niet als een competitiematch, laat staan een derby. Een troosteloze 0-0 was de logische eindstand.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

hstevenm

gisteren naar vitesse-twente geweest.
De geldredome is idd het grootste theater van nl, geen stadion.
wat een sfeerloze hal, al zijn de faciliteiten wel goed.

blijft bij een eenmalige bezoek.

ðe waan

Citaat van: Koning Kriel op feb 20, 2012, 09:20:56
Vrijdagavond naar Volendam - Willem II. Eindelijk weer een overwinning voor Willem II na een hele gezellige middag op de dijk. Het toeschouwersaantal viel mij wel heel erg tegen.

Ik heb de indruk dat bij Volendam de verdubbelaar ook nog wel eens wordt ingezet.

Hielke

Zelden zag ik in het stadion een mooiere wedstrijd dan AZ - Heerenveen (3-3). Het was echt onvergetelijk. Geweldig, die enorme ontlading in het volle uitvak bij de 2-3. Het bleef spannend tot de allerlaatste seconde. Ik ben enorm trots op de wederopstanding van m'n cluppie.

Gouverneur

Gisteren een middag / avond op pad geweest met Hans. Het werd een mooie dag, met voor mij twee nieuwe grounds.

Om 15.00 uur trapte Wattenscheid 09 af voor de wedstrijd tegen 1. FC Kaan-Marienborn. Helaas speelde Wattenscheid niet in het stadion, maar op het jeugdcomplex aan de Berliner Strasse (kunstgras). Parkeren kon pal naast het terrein, een kaartje kostte zes euro. Wattenscheid is op kampioenskoers in de Westfalenliga 2 en scoorde al na vijf minuten de openingstreffer tegen middenmoter Kaan-Marienborn. Daar waren in totaal 327 toeschouwers getuige van. Geen ballenjongens en een scheidsrechter die heel hard roept dat er een minuut extra speeltijd bij komt: welkom bij een wedstrijd op het zesde niveau! Zonder meer positief: een tafel met fanartikelen (shirts, shawls, caps, etc.) en heerlijke broodjes braadworst. Dankzij 11Freunde wist ik dat de braadworst er een goede reputatie geniet en wat mij betreft terecht. Om tijdig in Dortmund te zijn, hebben we alleen de eerste helft gezien. Het doelpunt dat we gezien hebben, bleek achteraf ook het enige te zijn.

Rond 17.00 uur kwamen we aan bij het Signal Iduna Park. Het contrast kon niet groter zijn: in totaal zagen 80.720 toeschouwers de wedstrijd tegen Hannover 96. Het werd daarmee de best bezochte wedstrijd die ik tot op heden heb bijgewoond. Dortmund ging fel van start en speelde een goede eerste helft. In de tweede helft nam Hannover 96 vaker het initiatief en dat leidde tot een prachtige 2-1. In blessuretijd scoorde Dortmund de bevrijdende 3-1. De zege werd uitbundig gevierd met de Gelbe Wand. Dat vond ik zeer indrukwekkend. Ook de Hannover-supporters lieten zich - ondanks het verlies - niet onbetuigd. Voor het kaartje betaalden we 41 euro, parkeren deden we op een klein half uurtje lopen van het stadion. Een bezoek aan Dortmund is wat mij betreft absoluut voor herhaling vatbaar.

Twee koplopers aan het werk gezien: nog geen 30 kilometer van elkaar verwijderd, maar een wereld van verschil.

hgrm

Spelen ze nu standaard op het kunstgras of alleen omdat het veld in het stadion nog niet bespeelbaar was?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen