Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Joost

Wanneer je half maart nog naar het ijshockey mag dan betekend dat maar 1 ding: je ploeg speelt om de prijzen! Onder Chris Eimers doen de Eaters het dit seizoen echt geweldig en na 3 zeges tegen Tilburg spelen ze nu de finale om het kampioenschap tegen huizenhoge favoriet HIJS Den Haag.

Mar de Eaters verkopen hun huid erg duur. In de competitie was het al het enige team dat Den Haag enig tegenstand kon bieden en gisteren werd de eerste finalewedstrijd in Den Haag een thriller. Geleen stond tot 58:21 voor maar moest toen de 2-2 incasseren en verloor na penaltyshots.

Vanavond in Geleen een volle bak: 2243 toeschouwers en veel sfeer. Geleen verprutste in de eerste periode 2 gigakansen maar scoorde wel. In het tumult vielen veel straffen te noteren en het was erg rommelig. Tegen het einde van de periode viel de gelijkmaker. De tweede periode was volledig voor Den Haag, geluk en goed keeperswerk hielden de 1-1 op het bord.
Geleen kende een droomstart in de 3e periode en mocht na 47 seconde juichen. Het was een volledig open wedstrijd en met 17:21 scoorde Den Haag 2-2. Of toch niet want de scheidsrechter achter het doel stond te gebaren, het doel was verschoven. Na minutenlang kijken besliste de videoscheidsrechter dat het geen geldig doelpunt was. Het gejuich was minstens zo hard als bij een gescoorde goal. 17 seconde later scoorde Geleen en ging het dak eraf.

Dinsdag de derde pot in Den Haag en vrijdag kan in Geleen de beslissing vallen.

georgesv

Citaat van: 3434 op mrt 18, 2012, 21:59:00
Union SG - Patro Eisden (0-2) . Eerst en vooral moet ik mezelf ongelijk geven. Er waren 2 grote bussen + auto's uit Eisden aanwezig, ik schat een 100tal personen. Union stelde me een beetje teleur qua opkomst maar nog steeds zo'n 500 man gok ik.

Meer dan verdiend gewonnen. Union had maar 1 kans en wij hebben minstens 3x  95%goals gemist. Nog een 5tal punten en we zijn gered.

Extra: Union is trouwens het duurste uitvak uit de reeks (€12), doorgaans is het €10.

foto uitvak
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150680081019916&set=o.39632997586&type=1&theater

3434

#992
Bedankt! Op deze foto lijkt het verre van 100man maar een deel van de supporters zat op de hoofdtribune (o.a. bestuur + genodigden) en nog gewone mensen die liever 8euro  betaalden dan 12euro in het uitvak.

@Joost: De wedstrijd was niet om aan te zien maar ik ben heel blij met de 3 punten die de 'operatie redding' weer dichterbij brengt.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Niels_Zitterd

Een apart voetbalweekeinde gehad. Het begon vrijdag allemaal met een mooie overwinning van Fortuna in Apeldoorn.

Zaterdag de derby in het Georg Melches Stadion bezocht. Een goed gevuld stadion zag een harde wedstrijd. Bij vlagen werd er leuk gevoetbald tussen twee ploegen die aan elkaar gewaagd waren. Essen kwam middels een gelukkige treffer op voorsprong. De tweede helft was een heel ander verhaal. In het vak met de Wuppertaler fans werd vuurwerk afgestoken. Toen de stewards daar op reageerden ontstond er een massale vechtpartij in hun vak. De M.E. greep in en moest zelfs traangas gebruiken om de boel weer onder controle te krijgen. Bij de schermutselingen was een steward gewond geraakt. Omdat deze op het veld behandeld werd heeft de wedstrijd een goede tien minuten stilgelegen. Daarna was de sfeer in het stadion bijna volledig verdwenen en ook op het veld was men danig onder de indruk van de gebeurtenissen. Toch wist de spelers van Wuppertal nog de gelijkmaker te scoren 1-1. Na de wedstrijd hield de massaal aanwezige politie de boel onder controle. Een vreemd einde van een tumultueuze wedstrijd.

Zondag de topper, tussen de nummer een Limburgia en de nummer twee Caesar, in de tweede klasse G bezocht.
Deze wedstrijd werd zelfs tweemaal stilgelegd. In de eerste helft werd het spel stilgelegd toen een van de grensrechters zich blesseerde en niet meer verder kon. Een toeschouwer heeft de vlag uiteindelijk van hem overgenomen.
De tweede helft werd onderbroken door een opstootje tussen de toeschouwers. Een aantal spelers bemoeide zich er ook mee en de scheidsrechter besloot een afkoelingsperiode, van een minuut of tien, in te lassen. Tussen al deze randzaken werd er ook nog gevoetbald. Op het slechte veld wisten beide ploegen de paal en de lat te raken. Gescoord werd er jammer genoeg niet, 0-0.

Nico1880

Citaat van: 3434 op mrt 18, 2012, 23:09:57
Bedankt! Op deze foto lijkt het verre van 100man maar een deel van de supporters zat op de hoofdtribune (o.a. bestuur + genodigden) en nog gewone mensen die liever 8euro  betaalden dan 12euro in het uitvak.

@Joost: De wedstrijd was niet om aan te zien maar ik ben heel blij met de 3 punten die de 'operatie redding' weer dichterbij brengt.
Voor dezelfde plaatsen mag toch geen andere prijs gevraagd worden?

hgrm

Citaat van: Niels_Zitterd op mrt 19, 2012, 09:25:21
....... In het vak met de Wuppertaler fans werd vuurwerk afgestoken. Toen de stewards daar op reageerden ontstond er een massale vechtpartij in hun vak. De M.E. greep in en moest zelfs traangas gebruiken om de boel weer onder controle te krijgen. Bij de schermutselingen was een steward gewond geraakt............ Na de wedstrijd hield de massaal aanwezige politie de boel onder controle. Een vreemd einde van een tumultueuze wedstrijd.

In de pers (bv. Reviersport.de) valt te lezen dat de inzet van de politie buitenproportioneel was en dat de onrust voor het grootste deel pas ontstaan is nadat de politie zich er mee ging bemoeien. Ik heb de indruk dat de term 'de-escalerend optreden' bij de Duitse politie onbekend is. Ook de heksenjacht op vuurwerk veroorzaakt een hoop onrust; er ontstaat steeds meer een 'wij tegen hen' gevoel onder de fans met gewelddadigheden als gevolg.

Als de voetbalautoriteiten eens uit hun ivoren toren zouden komen en niet elke poging tot dialoog met de fans zouden afkappen voordat deze begonnen is, kan de grimmige sfeer die meer en meer ontstaat misschien gekeerd worden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Niels_Zitterd

Citaat van: hgrm op mrt 19, 2012, 11:00:44
In de pers (bv. Reviersport.de) valt te lezen dat de inzet van de politie buitenproportioneel was en dat de onrust voor het grootste deel pas ontstaan is nadat de politie zich er mee ging bemoeien. Ik heb de indruk dat de term 'de-escalerend optreden' bij de Duitse politie onbekend is. Ook de heksenjacht op vuurwerk veroorzaakt een hoop onrust; er ontstaat steeds meer een 'wij tegen hen' gevoel onder de fans met gewelddadigheden als gevolg.

Als de voetbalautoriteiten eens uit hun ivoren toren zouden komen en niet elke poging tot dialoog met de fans zouden afkappen voordat deze begonnen is, kan de grimmige sfeer die meer en meer ontstaat misschien gekeerd worden.


Zoals ik het heb gezien kwam de M.E. pas het vak in toen de stewards letterlijk uit het vak waren geslagen. Daarna kwamen er tientallen agenten met wapenstok, honden en traangas het vak in. De steward die werd afgevoerd kwam praktisch voor ons langs en had zijn hele gezicht onder het bloed en lag roerloos op de brancard. De hoeveelheid politie in het vak was wel overkill op een gegeven moment. Wat er zich buiten het vak heeft afgespeeld kan ik niet zeggen daar ik dat zelf niet heb gezien.

Niels_Zitterd

Ik lees net de discussie over de Politie inzet en die gaat met name over het Essen vak naast het gastenvak. Daar zou de M.E. ook traangas op ouders met kinderen en ouderen gebruikt hebben. Ik heb daar niet veel van meegekregen. Het was wel even onrustig in dat vak maar dat zag er niet zo vervelend uit zoals in de nieuwsberichten gemeld.

3434

Citaat van: Nico1880 op mrt 19, 2012, 10:10:32
Voor dezelfde plaatsen mag toch geen andere prijs gevraagd worden?

Het uitvak bestaat enkel uit zitplaatsen (bankjes à la Bosuil). Vandaar de hoge prijs denk ik. De overkant zijn enkel staanplaatsen voor €8. De prijs voor de zitplaatsen voor de thuissupporters weet ik niet. Ik klaag zeker niet: een mooi stadion gezien en een deugddoende uitoverwinning voor 12 euro.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

ðe waan

Citaat van: nort op mrt 17, 2012, 13:55:31
Eenmaal het stadion inlopend zag ik een geweldig oude tribune van AGOVV, helaas waren de wss houte bankjes van vroeger vervanger door saaie kille witte/blauwe plastic stoeltjes. Wat was dit een geweldige tribune zeg.

Zo zag het eruit in 2002. Alleen in het centrale deel een aantal kuipjes, verder houten banken.


Sebastiaan_W

Ik las gister op wdr-text dat de aanhang van Wuppertal op het station van Essen de confrontatie zocht met RW Essen supporters. Scheen al een grimmige sfeer te hangen.

Niels_Zitterd

Citaat van: witte leeuw op mrt 19, 2012, 14:01:32
Ik las gister op wdr-text dat de aanhang van Wuppertal op het station van Essen de confrontatie zocht met RW Essen supporters. Scheen al een grimmige sfeer te hangen.

Voor het duel hebben supporters van Essen een spandoek gestolen van de Wuppertaler Ultras. Op deze link staat wat meer informatie: http://www.presseportal.de/polizeipresse/pm/11562/2218480/pol-e-essen-wuppertal-reizgas-beendete-tumulte-beim-fussballspiel-rot-weiss-essen-gegen-wuppertaler/gn

Wij waren ruim voor 12.00 uur daar en hebben nog rond het stadion gewandeld. Van een grimmige sfeer was toen nog helemaal geen sprake, althans wij hebben niet als zodanig ervaren. In de binnenstad zelf zijn we niet geweest dus daar kan ik ook niets van zeggen.

Joost

Het koste een halve nacht om weer thuis te komen maar dat was het meer dan waard. Na 44 jaar en 6 eerdere mislukte finalepogingen is het eindelijk gelukt: Smoke Eaters Geleen Landskampioen IJshockey.


Terranova

Vanmiddag naar Monchengladbach II - Sportfreunde Lotte geweest, wedstrijd om de 1ste plaats in de Regionalliga West. Maar liefst 933 supporters (.... waarvan 75 uit Lotte.....) wisten hun weg naar het stadion te vinden. Vond het allemaal niet zo heel indrukwekkend en ben nog steeds van mening dat ze bij de DFB voor de 2e teams een aparte competitie moeten oprichten. Sfeer was belabberd, stadion vond ik vrij matig, catering was slecht (1 eet- en drinkkar voor 933 personen) en de wedstrijd was niet heel spectaculair.
Al met al eens een ervaring om geweest te zijn, al zien ze mij er ws. nooit meer terug.
Naastgelegen stadion zag er overigens prachtig authentiek uit. Heeft daar ooit een semi profclub gebalt ofzo?

hgrm

Citaat van: Voele_Hondj op mrt 31, 2012, 18:21:36
Vanmiddag naar Monchengladbach II - Sportfreunde Lotte geweest, wedstrijd om de 1ste plaats in de Regionalliga West. Maar liefst 933 supporters (.... waarvan 75 uit Lotte.....) wisten hun weg naar het stadion te vinden. Vond het allemaal niet zo heel indrukwekkend en ben nog steeds van mening dat ze bij de DFB voor de 2e teams een aparte competitie moeten oprichten. Sfeer was belabberd, stadion vond ik vrij matig, catering was slecht (1 eet- en drinkkar voor 933 personen) en de wedstrijd was niet heel spectaculair.
Al met al eens een ervaring om geweest te zijn, al zien ze mij er ws. nooit meer terug.
Naastgelegen stadion zag er overigens prachtig authentiek uit. Heeft daar ooit een semi profclub gebalt ofzo?

Ik was er ook.
De sfeer vond ik meevallen voor een wedstrijd tussen een 2e team en een dorpsclub. Er was tenminste support van twee kanten vanaf de tribune; dat heb ik wel eens anders meegemaakt.... Maar ik geef toe: van een mogelijk beslissende wedstrijd had ik iets meer verwacht. Desondanks toch een aangename middag gehad.

Het stadion ernaast is van Rheydter SpielVerein (RSV, door fans Spö genoemd). Deze club heeft in de jaren 50 enkele seizoenen op het hoogste niveau gespeeld (Oberliga West) en in de jaren 80 en 90 in de Oberliga (toen 3e niveau, in 1990 zelf vice-amateurkampioen van Duitsland). Na de eeuwwisseling zakte de club -mede door financiële problemen- weg. De weg omhoog is weer gevonden en momenteel speelt RSV in de Landesliga (niveau 7).
Voor de liefhebber: op paasmaandag speelt RSV thuis.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen