Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

headout en 3 gasten bekijken dit topic.

Freekos79

Citaat van: Niels_Zitterd op mei 03, 2012, 10:52:23
Onze inschatting was, dat er rond de 10.000 toeschouwers waren. We keken dan ook vreemd op toen er 6.200 werden omgeroepen. Wellicht een manier om minder belasting over de tickets af te moeten staan.

Dacht ook rond de 10.000, de hoofdtribune zat al helemaal vol. Haha minder belasting, elke cent kunnen ze daar inderdaad gebruiken. Ze hadden er beter een tap bij kunnen zetten en meer bier verkopen.
Volgende wedstrijd: ?

Koning Kriel

Ook ik was aanwezig. Geen seconde spijt dat ik gegaan ben. Ook wij dachten dat er zeker meer dan 6201 toeschouwers aanwezig waren, volgens mij inderdaad minder toeschouwers opgeven om belasting te ontduiken.

Joost

Vanavond de tweede halve finale in de eindronde van de Limburgse 1e provinciaal gezien; Vlijtingen Vlug & Vrij tegen Weerstand Koersel. Koersel verdedigde en 2-1 voorsprong uit de eerste wedstrijd. Een droge knal bracht Vlijtingen al vroeg op voorsprong. Halverwege de eerste helft kwam Koersel weer op gelijke hoogte. Het was een heerlijke wedstrijd met in de eerste helft veel inzet en strijd. Het tweede bedrijf dat ik samen met forumgenoot Breda zag speelde zich voornamelijk op de helft van Koersel af, Vlijtingen drukte en kreeg enkele heel goede kansen maar faalde in de afwerking. Koersel hield stand en counterde een kleine tien minuten voor tijd naar de 1-2.

In de finale ontmoet Koersel Eendracht Termien of KVK Wellen, zij spelen pas morgen. De winnaar mag in de Interprovinciale eindronde meedoen om een plekje in bevordering.






ALenstra

#1068
Een beetje laat maar vorige week was ik dus in Londen. Ik vloog met die bekende oranje/witte maatschappij naar London Southend Airport. Een hele kleine maar ook gloednieuwe luchthaven. Van daaruit kan je minstens elke 20 minuten met de trein naar London Liverpool Street. Ik ging tot Romford en kocht daar een day travelcard voor het Londense OV geldig voor 6 zones. Die had ik nodig om naar Barnet-AFC Wimbledon te komen. Underhill stadium blijft een leuk stadionnetje. Wel is er achter het ene doel een hele nieuwe zittribune en achter het andere doel is naast de staantribune een hele kleine provisorische zittribune met een overdekking van zeildoek. Die is voor de awayfans. De staantribune aan de lange zijde was voor fans van beide teams gescheiden door een kleine bufferzone. Desondanks wel provocaties over en weer. Barnet won geflatteerd met 4-0 waarbij de laatste 3 treffers vanaf de 81e minuut vielen. Viel me wel tegen van de Wimbledon fans dat er vanaf de 2e goal voortijdig groepjes naar huis gingen. Tegen het einde van de wedstrijd kwam er zelfs politie in gevechtsuitsrusting. Na de wedstrijd ging ik naar mijn overnachtingsplek: de Travelodge in Stratford, ook een nieuw hotel. Met zelfs uitzicht op het olympisch stadion. De volgende dag naar Tottenham Hotspurs-Blackburn Rovers. Moest wat improviseren om er te komen aangezien de spoorlijn tussen Liverpool Street en Seven Sisters gesloten was die dag. Op station White Hart Lane zelfs iemand gezien die een Arsenal keycord droeg! Helaas had ik restricted view wat inhield dat er bijna naast mij een dikke tribunepaal stond waardoor ik een van de doelen half kon zien. Het thuispubliek op White Hart Lane is behoorlijk fanatiek en luidruchtig. Velen gingen staan wat eigenlijk niet mag. Zo nu en dan verschenen stewards met aanwijzingen als sit down en remain seated wat vaak niet veel hielp. Wel werd iemand afgevoerd die iets te enthousiast inging tegen een steward. Spurs won met 2-0 dankzij Rafael vd Vaart en een mooie vrije trap van Kyle Walker. Na de wedstrijd de lange wandeling gemaakt naar station Seven Sisters. Een dag later op koninginnedag nog rondgekeken in het nieuwe Westfield shoppingcenter in Stratford voordat ik de treinreis naar Southend airport maakte voor mijn vliegreis naar huis. Een mooi weekend al was het wel een tegenvaller dat het van zaterdagochtend tot zondagmiddag continu regende.

TeeZee

Klinkt goed. Hoe lang doet de trein erover om van Southend Airport op Liverpool Street te komen?

ALenstra

Ongeveer een uurtje. Overstap tussen vliegtuig en trein is heel makkelijk. Luchthaven en treinstation liggen tegenover elkaar.

Verwijderd lid

Citaat van: ALenstra op mei 06, 2012, 14:55:49
Ongeveer een uurtje. Overstap tussen vliegtuig en trein is heel makkelijk. Luchthaven en treinstation liggen tegenover elkaar.
Die luchthaven derhalve maar eens goed in de gaten houden als alternatief voor Stansted.

ALenstra

Southend Airport is zeker ideaal. Klein en dus niet druk. En Southend United zit er vlakbij.

FCT1980

Daar ga ik dus ook niet meer met de auto naartoe.
Wij zijn er enkele weken terug geweest en alleen maar ellende gehad onderweg. Het vliegtuig it is de volgende keer.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Koning Kriel

Net terug uit Milaan, ik loop nog steeds te glunderen. Wat een wedstrijd, wat een sfeer en wat een stadion.

Hielke

Heerenveen - Feyenoord was één van de meeste vreemde wedstrijden die ik heb meegemaakt. Je weet wat er gaat gebeuren, je ziet het gebeuren, en toch voelt het in eerste instantie heel vervelend aan. Zeker omdat Heerenveen veel beter was en probleemloos had kunnen winnen. Uiteindelijk had iedereen er toch meer dan vrede mee, zeker omdat we het Feyenoord meer gunnen dan subsidieclub PSV.

Ralf

Citaat van: Koning Kriel op mei 07, 2012, 23:48:10
Net terug uit Milaan, ik loop nog steeds te glunderen. Wat een wedstrijd, wat een sfeer en wat een stadion.

Kan ik me voorstellen..
Hoe ben je aan kaarten gekomen?

Bier und Bratwurst

#1077
Citaat van: ALenstra op mei 06, 2012, 11:04:50
Een beetje laat maar vorige week was ik dus in Londen. Ik vloog met die bekende oranje/witte maatschappij naar London Southend Airport. Een hele kleine maar ook gloednieuwe luchthaven. Van daaruit kan je minstens elke 20 minuten met de trein naar London Liverpool Street. Ik ging tot Romford en kocht daar een day travelcard voor het Londense OV geldig voor 6 zones. Die had ik nodig om naar Barnet-AFC Wimbledon te komen. Underhill stadium blijft een leuk stadionnetje. Wel is er achter het ene doel een hele nieuwe zittribune en achter het andere doel is naast de staantribune een hele kleine provisorische zittribune met een overdekking van zeildoek. Die is voor de awayfans. De staantribune aan de lange zijde was voor fans van beide teams gescheiden door een kleine bufferzone. Desondanks wel provocaties over en weer. Barnet won geflatteerd met 4-0 waarbij de laatste 3 treffers vanaf de 81e minuut vielen. Viel me wel tegen van de Wimbledon fans dat er vanaf de 2e goal voortijdig groepjes naar huis gingen. Tegen het einde van de wedstrijd kwam er zelfs politie in gevechtsuitsrusting. Na de wedstrijd ging ik naar mijn overnachtingsplek: de Travelodge in Stratford, ook een nieuw hotel. Met zelfs uitzicht op het olympisch stadion. De volgende dag naar Tottenham Hotspurs-Blackburn Rovers. Moest wat improviseren om er te komen aangezien de spoorlijn tussen Liverpool Street en Seven Sisters gesloten was die dag. Op station White Hart Lane zelfs iemand gezien die een Arsenal keycord droeg! Helaas had ik restricted view wat inhield dat er bijna naast mij een dikke tribunepaal stond waardoor ik een van de doelen half kon zien. Het thuispubliek op White Hart Lane is behoorlijk fanatiek en luidruchtig. Velen gingen staan wat eigenlijk niet mag. Zo nu en dan verschenen stewards met aanwijzingen als sit down en remain seated wat vaak niet veel hielp. Wel werd iemand afgevoerd die iets te enthousiast inging tegen een steward. Spurs won met 2-0 dankzij Rafael vd Vaart en een mooie vrije trap van Kyle Walker. Na de wedstrijd de lange wandeling gemaakt naar station Seven Sisters. Een dag later op koninginnedag nog rondgekeken in het nieuwe Westfield shoppingcenter in Stratford voordat ik de treinreis naar Southend airport maakte voor mijn vliegreis naar huis. Een mooi weekend al was het wel een tegenvaller dat het van zaterdagochtend tot zondagmiddag continu regende.

Ik ben ook bij de wedstrijd van Barnet - Wimbledon geweest. Ik zat op de hoofdtribune. Ik vond de Barnet aanhang gigantisch gastvrij. Mr Adkins van de clubshop had geen sjaal met clubnaam meer ,maar de balkensjaal waar niks op stond was al gauw geruild op de hoofdtribune met een sympathieke Barnetbuurvrouw voor een exemplaar waar wel de naam op stond. Ook kreeg ik nog een hotdog en een biertje van haar.  In het Paviljoen kwam ik meer groundhoppers tegen. Zo'n 10 man uit Noorwegen en 3 duitsers van St Pauli. Met hun en andere Barnetfans hebben we nog ff zitten pilsen. Een Barnetfan had 5 jaar in Nederland gewoont en sprak ook vloeiend de taal. Hij vertelde mij over de geschiedenis en over het wel en wee van het eventuele toekomstige onderkomen.
Ondanks dat het met bakken uit de lucht kwam heb ik me zeer goed vermaakt in een prachtig en bijzonder stadionnetje. Je ziet niet vaak een veld met zoveel hoogteverschil.Over de wedstrijd kan ik me aansluiten bij medeforummer ALenstra.Na de wedstrijd nog een pilsje gepakt in de Queens Arms en een schoenendoos met fish en chips gegeten.
Het ene stadion is het andere niet!

Bier und Bratwurst

Afgelopen weekend in Thüringen geweest.Eventjes met m'n vriendin erop uit. Zaterdag een bezoek aan Erfurt. Natuurlijk niet zonder voetbal.Eerst ff wat cultuursnuiven en een kroegje bezocht. Vervolgens is naar goed gebruik mijn vriendin gaan shoppen en ik ben op weg gegaan naar het Steigerwaldstadion.
Het stadion gaat een multifunctionele bak worden dus een wedstrijdje in het oude stadion stond dan ook op mijn "to do"lijstje.
Vanuit de binnenstad liep ik naar het centraal station,waar net de ultra's van Oberhausen aankwamen. Deze werden door veel Erfurters en politie opgewacht. Maar ze liepen onder begeleiding netjes mee naar het stadion. Ik liep er een heel stuk achter en ondertussen begon het ook keihard te regenen. Gelukkig was het niet zo ver naar het stadion en kon ik vlot een kaartje kopen. Block E.
Na het gebruikelijke (halve) rondje bij het stadion,een bratwurst en biertje,sjaal en pin,het stadion binnengegaan.
Ik wist dat de fanatieke Erfurters in de Kurve stonden.Maar op Block E(hoofdtribune) huist de oudere garde en dat wist ik niet.
Ik stond(zat) midden in een fanatieke kern van rauwe en overwegend kale Erfurters die de hele wedstrijd liederen zongen die ik dus in het begin niet allemaal mee kon zingen. Af en toe werd er hen en weer gezongen met de fans in de kurve.In de rust ben ik ergens anders gaan zitten.Niet alleen omdat ik tussen de kern daar stond maar het regende schuin naar binnen zodat ik toch wel drijfnat werd.  Er was nog een plek vrij in het midden op de hoofdtribune.
Van bobo's hebben ze daar nog niet echt gehoord want ook hier was men donders fanatiek. De wedstrijd was een makkie voor Erfurt. Het werd 4-0. Maar omdat Heidenheim ook won hadden ze er niks meer aan om voor promotie te gaan. Erfurt blijft ff in de 3e liga.
Een half uur voor tijd werden de jongens van Oberhausen ook wakker en begonnen de resterende tijd vol te zingen in ontbloot bovenlichaam.Ook kwam er nog een pyroactie en vervolgens kwam de politie er alweer aan.Oberhausen was al gedegradeerd en had toch nog zo'n 250 fans mee.
Na de wedstrijd door de stortregen weer naar het centrum gelopen ,waar ik met m'n vriendin in een cafe bij het station had afgesproken. Daar waren we nog getuige op het stationsplein van rellen tussen Oberhausenfans en Erfurters.Toen de Oberhausenfans allang op de trein waren gingen de Erfurters nog ff door met de politie. Wij zijn lekker gaan eten bij een Brauhaus. Helaas regende het onophoudelijk en zijn we wat voeger dan in de planning terug gegaan naar ons vakantiehuisje. Ondanks het weer hebben we er zondag nog een mooie dag van gemaakt en daarna weer terug naar huis gegaan.
Het ene stadion is het andere niet!

hgrm

Alweer anderhalve week geleden heb ik het honkbalseizoen een weekend onderbroken voor een tripje naar Sachsen.

Op vrijdagavond stond SF Lotte - Leverkusen II op het programma. Bij Lotte vraag ik me werkelijk waar af wat ze in de 3. Liga te zoeken hebben. De club heeft een keurig net stadionnetje dat beslist enige charme bezit, maar als je op het einde van het seizoen terwijl je nog meestrijdt voor promotie slechts 1251 toeschouwers weet te lokken, is het een beetje treurig.
Door twee vrijwel identieke goals (voorzet fraai ingekopt), won Lotte tot genoegen van het handje vol ultra's met 2-0.

Zaterdag werd het hoofdgerecht opgediend. Liefst 9200 toeschouwers waren getuige van de strijd tussen Chemnitzer FC en RW Erfurt in de 3. Liga. Beide ploegen moesten winnen om nog kans te houden op het bereiken van de 'Relegation' voor de 2. Bundesliga. Terwijl de koperen ploert zich voor het eerst dit jaar liet gelden, namen de fans van Chemnitz op indrukwekkende wijze afscheid van het Stadion aan de Gellertstrasse. De traditionele thuishaven van het vroegere FC Karl Marx Stadt wordt vanaf de zomerstop omgebouwd tot een modern stadion.
De wedstrijd werd door Erfurt snel beslist. Al vroeg in de wedstrijd werd het 0-1 door een kapitale verdedigingsfout en even later scoorde Erfurt met een zondagsschot 0-2. Een rode kaart voor Chemnitz wegens een 'Notbremse' gooide de wedstrijd voordat er een half uur was gespeeld al op slot.
Na een korte stop bij het Sportforum, waar Chemnitz in de Europacup en de 2. Bundesliga speelde, werd weer koers gezet naar het westen.

Na kerkbezoek en beklimming van een steenberg in het Roergebied stond zondagmiddag de wedstrijd in de Kreisklasse A (niveau 9) tussen Sportfreunde Katernberg en Wacker Bergeborbeck op het programma. Er zijn twee redenen om Katernberg te bezoeken. Enerzijds is Katernberg een 'Traditionsverein'. In de jaren 40 en 50 was de club op het hoogste niveau actief; eenmaal mochten de mijnwerkers uit Essen zelfs deelnemen aan de eindronde om het Duitse kampioenschap.
Tegenwoordig is er weinig meer over van deze oude glorie. Het stadionnetje kent nog wel een indrukwekkende hoeveelheid staanplaatsen. Het grasveld dat er in de jaren 50 is aangelegd, is inmiddels weer vervangen door een gravelveld, zoals je dat alleen in het Roergebied tegenkomt. En dat is meteen reden twee voor het bezoek: voetbal op een 'Hartplatz' was iets dat ik nog een keer wilde zien voordat alle Hartplätze door kustgras zijn vervangen.
Het niveau van de wedstrijd was zoals verwacht niet al te hoog. Na anderhalf uur kluitjesvoetbal stond het 1-2 en werd -na nog wat foto's van andere fossiele stadions gemaakt te hebben- de terugreis naar Nederland aanvaard.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen