Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

spons

Citaat van: Peenvogel op okt 02, 2012, 11:23:04
Dat was ook mijn eerste gedachte. Een rode Euroborg. Eerste helft op de tweede ring gekeken. Tweede helft op de omloop. Aardige pot inderdaad.

http://www.peenvogel.nl/?page_id=5115

Leuk verslag en leuke foto's
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

cafebac

K. Rupel Boom FC - Hoogstraten VV, 3e Klasse A, 1-4










Joost

Goede keuze gemaakt Cafebac.

Duffel v Katelijne viel enigszins tegen. Hoewel de publieke belangstelling wel redelijk was (400) is het terrein zo open dat je ze nauwelijks ziet staan/zitten. Vrijwel rond het hele terrein een kleine staantribune en een leuke oude zittribune maar wel een atletiekpiste.

De wedstrijd zelfs was niet geweldig. Duffel had wel een overwicht maar Katelijne verdedigde prima en had met meer daadkracht voorin veel meer kunnen uitrichten. Het bleef 0-0.

Peenvogel



This was the worst trip, we've ever been on....tralalala. Foto's hiero http://www.peenvogel.nl/?page_id=5184

Terranova

Citaat van: Joost op sep 30, 2012, 16:35:28
Linne v SHH werd in de rust gestaakt omdat er iemand onwel is geworden, na een half uur reanimeren werd hij afgevoerd, of hij het gered heeft weet ik niet.

Nee, helaas niet. Hij is diezelfde dag nog overleden.

Terranova

Laatst voor de eerste keer naar KV Mechelen geweest (vs. Mons). Echt, wat een geweldige club en stadion. Kunnen we in Nederland nog heel veel van leren. Mooiste vond ik nog de fanfare van KV Mechelen die voor aanvang van de wedstrijd een rondje maakte achter de zittribune.
Ik ga er zeker nog eens terug dit seizoen.

Niels_Zitterd

Zaterdag stond in het teken van de tweede klasse in België.

In de middag stond de, nu al, zespunten wedstrijd tussen KSV Oudenaarde en KSK Heist op het programma. Deze wedstrijd werd in de middag gespeeld omdat de lichtinstallatie van KSV Oudenaarde nog niet aan de eisen van de tweede klasse voldoet. Dit zorgde voor de ruimte om een 'dubbel' te doen.

Allereerst dus naar Oudenaarde. Het Burgemeester Thienpontstadion is een klein, 3.800 plaatsen, sportpark met een sintelbaal rondom het veld. Achter beide doelen zijn een aantal treden met staanplaatsen en aan de lange zijde is een echte Belgische staantribune. De leukste tribune is echter de hoofdtribune, een leuke zittribune met een kleine 1.000 plaatsen. Het sportpark was goed gevuld voor de wedstrijd, de hoofdtribune was erg goed gevuld en ook de overdekte staantribune stond goed vol. Vanuit Heist waren een 40-tal supporters meegereisd. De wedstrijd zelf was ook niet verkeerd. Het voetbal was niet goed, maar de amusementswaarde was daarentegen erg hoog. De wedstrijd had alles, een fantastische goal vanaf een meter of 30, een penalty, leuk score verloop en een geweldige ontlading in het hele sportpark toen Oudenaarde in de 93ste minuut de definitieve beslissing 4-2, in de wedstrijd scoorde.

Na afloop van het duel nog een kort rondje door het sportpark gemaakt en toen doorgereden naar Roeselare. In eerste instantie was het de bedoeling om naar Deinze te gaan, maar na wat informatie over de lichtvoorziening aldaar zijn we toch maar naar Roeselare gereden.

Een klein uur voor de wedstrijd arriveerden we bij stadion Schiervelde. Na de aanschaf van een ticket, de inwendige mens versterkt, de hamburger met ajuinen ging er goed in, in het steenkoude stadion. De publieke belangstelling viel me vies tegen, voor mijn gevoel is Roeselare toch altijd wel een redelijke club geweest. Deze avond was het stadion angstvallig leeg. De supporters van Boussu Dour waren met een 100-tal supporters aanwezig.
De wedstrijd was gelukkig wel leuk. Beide teams hadden een aantal technisch vaardige spelers op de mat staan wat de kwaliteit van het duel alleen maar ten goede kwam. Vlak voor het einde van de eerste helft kwamen de bezoekers door een goedkope penalty op voorsprong. Deze voorsprong werd direct na rust ongedaan gemaakt en niet heel veel later kwam Roeselare op een 2-1 voorsprong. Daarna sloeg de vlam in de pan  met een flinke vechtpartij op het veld als gevolg. 1 rode en 6 gele kaarten later ging de wedstrijd verder. Tegen de verhouding in wist de koploper met een man minder alsnog de 2-2 te maken. Over de hele wedstrijd gezien een terechte uitslag.

Terranova

Hoe was de support van Oudenaarde ?

Ik was vorige week bij Lommel United - KSK Oudenaarde en vond de Oudenaarde aanhang (die met een man of 50 aanwezig waren) behoorlijk luidruchtig. Speelden ze ook weer van dat afbraak voetbal afgelopen zaterdag ? Was tegen Lommel echt niet aan te gluren :D

Niels_Zitterd

Citaat van: Voele_Hondj op okt 15, 2012, 10:26:42
Hoe was de support van Oudenaarde ?

Ik was vorige week bij Lommel United - KSK Oudenaarde en vond de Oudenaarde aanhang (die met een man of 50 aanwezig waren) behoorlijk luidruchtig. Speelden ze ook weer van dat afbraak voetbal afgelopen zaterdag ? Was tegen Lommel echt niet aan te gluren :D

De supporters van Oudenaarde waren nadrukkelijk aanwezig. Er hing een prima sfeer op het sportpark. Met het afbraak voetbal viel het wel mee. Er werd vol op de aanval gespeeld, getuige ook de goal al in de tweede minuut. In de derde minuut was het zelfs al bijna 2-0. Technisch was het allemaal wel minder, maar de wedstrijd zelf was prima.

HRM1880

Boussu Dour met een 100 man is veel voor hun doen, al is het natuurlijk niet zo ver naar Roeselare. Zijn ooit naar Antwerp gekomen zonder betalende bezoekers en hebben thuis niet veel meer daan 200-300 man.

Terranova

Volgens mij zaten er tegen Antwerp (topper Tweede Klasse) vorige week 800 man op de tribune, waaronder de helft van Antwerp.
Best wel triest. Zo'n club heeft toch geen bestaansrecht i.m.o.

Cyclebob

Citaat van: Voele_Hondj op okt 15, 2012, 16:20:27
Volgens mij zaten er tegen Antwerp (topper Tweede Klasse) vorige week 800 man op de tribune, waaronder de helft van Antwerp.
Best wel triest. Zo'n club heeft toch geen bestaansrecht i.m.o.
De Borinage barst van de vervallen fabrieken, mijncomplexen en dichtgetimmerde panden (wel mooie treurige omgeving daardoor, Van Gogh waardig).
Kan me alleen niet voorstellen waar ze het geld vandaan halen om bovenin 2e mee te draaien en of ze daadwerkelijk naar 1e kunnen promoveren als het zover komt.
De rivaliteit met AEC Mons wellicht?
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Terranova

Citaat van: Cyclebob op okt 15, 2012, 16:24:53
De Borinage barst van de vervallen fabrieken, mijncomplexen en dichtgetimmerde panden (wel mooie treurige omgeving daardoor, Van Gogh waardig).
Kan me alleen niet voorstellen waar ze het geld vandaan halen om bovenin 2e mee te draaien en of ze daadwerkelijk naar 1e kunnen promoveren als het zover komt.
De rivaliteit met AEC Mons wellicht?

Ben eens benieuwd of ze een heel seizoen bovenin kunnen meedraaien hoor... kan ook een incident zijn. Zoveel speciaals loopt er qua selectie toch niet rond bij mijn weten.
Lijkt me wel lachen wanneer ze promoveren. 1000 man in de belgische eerste klasse :D

hgrm

Er hoeft maar één idioot met een dikke portemonnee rond te lopen die zo'n club naar boven stuwt. Om de boel weet net zo hard te laten vallen als het geld op is. Dat is van alle tijden en plaatsen....

AZ
Portsmouth
Gretna
AC Milan
Türkyemspor
Westfalia Herne
Tielen

en zo kun je nog wel even doorgaan....

En binnenkort aan dit rijtje toe te voegen:
Chelsea
Man City
Vitesse...
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Terranova

Jammer dat clubs en ook aandeelhouders er nog steeds intrappen... ze zouden toch beter moeten weten lijkt me.