Hoofdmenu

Missie 3B

Gestart door Joost, jan 15, 2009, 11:22:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hugo

@Joost; binnenkort nog een vervolg in Missie 3B?

Joost

Citaat van: Hugo op mrt 27, 2009, 13:07:27
@Joost; binnenkort nog een vervolg in Missie 3B?

Uiteraard. Het is nog altijd de bedoeling om ze aan het einde van het kalenderjaar allemaal gezien te hebben. Ik ga er al ongemerkt eentje bijkrijgen doordat Turnhout vervangen wordt door UR Namur. Helaas vallen wel Kelmis en Seresien er waarschijnlijk uit. Vervangers KSK Heist en RFC Huy zijn nog niet bezocht maar met name Huy is lekker in de buurt.

Heel misschien wordt het zondag Dessel Sport v Union la Calamine maar dat is allerminst zeker. Afgelopen weken waren al druk genoeg en dan is 20 minuutjes wandelen naar Heerlen Sport v Rood Groen Lemiers Vaals Combinatie ook wel erg verleidelijk. Moet sowieso ook nog de belastingen invullen. Ik had liever gezien dat Tongeren v Willebroek Meerhof naar zondag was gezet in plaats van vrijdagavond.

Finniemc

Citaat van: witte leeuw op feb 19, 2009, 17:02:44
na het kopen van een kaartje VG Hamme - KVKS United werd ik met een vriend van me omsingeld door een stuk of 10 agenten. Waar we vandaan kwamen en wat we kwamen doen. Vonden ze maar vreemd en ze vroegen voor welke club we in NL waren. Na het tonen van onze id(op ons eigen aanraden) mochten we naar binnen.

Eerste helft werden we in de gaten gehouden door deze agenten en de 2e helft door een groep 'stillen'. De stillen verlieten een paar minuten voor het eind van de wedstrijd het stadion. Later begrepen we waarom, ze stonden ons op de hoek te filmen.

We liepen langs ze en de heren bleven maar filmen. Verderop in de straat was een vechtpartijtje aan de gang tussen KVSK fans en Anderlecht en/of Lierse fans. Ben naar de stillen gelopen en gevraagd wat nou interessanter is de Hollanders of dat matpartijtje. die knuppels hadden niet eens door dat er een 30-tal meters een vechtpartijtje aan de gang was en toen vlogen de stillen en agenten daarnaartoe.

In België maak je tenminste wat mee, dit was nl. niet het enige. Maar het land heeft absoluut zijn charmes met de veelal verouderde stadions!

Ik kan misschien even de reden aanhalen: verschillende hooligans die in Nederland stadionverbod hebben gekregen steken met regelmaat de grens over. KVSK is vooral bij PSVers populair en die zorgen daar regelmatig voor problemen.
Een Nederlands accent is dan al snel "verdacht".
Dit praat natuurlijk niks goed, de Belgische politie kan na zovele jaren nog steeds niet op een normale manier op een voetbalwedstrijd zijn.

Joost

Missie 3B hield in, het bezoeken van de stadions, complexen van de clubs die in seizoen 2009-2010 in 3B speelden. Aan het einde van seizoen 2008-2009 stond de teller op 11 uit 16.

* = gezien

Van de 16 clubs degradeerden Seresien*, Kelmis* en Hamoir*
Promoveren deed alleen Turnhout.

Vanuit 4de klasse werden verwelkomd: Bleid, Diegem en Hasselt*
Vanuit 2de klasse komen afgedaald: Virton, Namen* en Olympique Charleroi

Ik zou er dus niet heel veel op achteruit gaan maar helaas vond er een uitbreiding plaats naar 18 teams en verloor ik vanwege geografische redenen: Rupel-Boom, Cappellen, Willebroek-Meerhof en Racing Mechelen. Daarvoor kwamen terug: Centre, La Louviere, Union*, WS Woluwe, Woluwe-Zaventem.

Onderaan de rekensom kom ik voorafgaand aan het seizoen dus uit op: 7 van de 18.

Ik ga het niet halen.

AthleticHolanda

Citaat van: Joost op jun 20, 2009, 23:05:01
Onderaan de rekensom kom ik voorafgaand aan het seizoen dus uit op: 7 van de 18.

Dan staan we precies gelijk, hehe.

Maar waarom kan je het niet halen? Niets is onmogelijk, als je een beetje handig plant moet het zeker mogelijk zijn...

Joost

Citaat van: AthleticHolanda op jun 21, 2009, 00:02:53
Dan staan we precies gelijk, hehe.

Maar waarom kan je het niet halen? Niets is onmogelijk, als je een beetje handig plant moet het zeker mogelijk zijn...

Dat zouden 11 bezoekjes aan Belgie zijn. Dat aantal in totaal is al veel en zou onder meer tweemaal zuid-Luxemburg inhouden, dat krijg ik er niet doorheen.

Hugo

Citaat van: Joost op jun 21, 2009, 11:47:52
Dat zouden 11 bezoekjes aan Belgie zijn. Dat aantal in totaal is al veel en zou onder meer tweemaal zuid-Luxemburg inhouden, dat krijg ik er niet doorheen.

Wat is het probleem? Na komend seizoen komt toch gewoon weer een voetbalseizoen met gelegenheid voor tripjes in 3B?

Kikeau

Dit voorstel is nog niet goedgekeurd dus gaat het ook nog niet door in het seizoen 2010/2011. Het zal dus ten vroegste tegen het seizoen erna zijn dat deze competitieverandering zal doorgaan.

Btw: Diegem komt over van de A-reeks, dus niet van 4de klasse. Desondanks hun 5de plaats mocht men niet deelnemen aan de eindronde voor promotie naar 2de omdat hun licentie te laat ingediend was. Later is dit dan door de rechtbank ongedaan gemaakt en werd de licentie van Diegem goedgekeurd, maar toen was de eindronde al een tijdje bezig...

Joost

Foutje van Diegem. Wat is de huidige stand daarvan? Gaan ze nog een eindronde spelen?

Kikeau

Citaat van: Joost op jun 23, 2009, 09:08:03
Foutje van Diegem. Wat is de huidige stand daarvan? Gaan ze nog een eindronde spelen?

Aan het tempo dat de Belgische voetbalbond werkt, mag men hier ten vroegste tegen het einde van het komende seizoen een antwoord op verwachten :D