Bornem v Visé, Beker van België 15 augustus 2010

Gestart door TeeZee, jun 19, 2011, 11:14:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Na een week voetbalvertier in het Engelse werd de terugreis aangevangen via de Eurotunnel. Eenmaal aangekomen op het continent volgt dan de moeder aller saaie autoroutes: die vanaf Calais door België naar huis. Met wat hulp van de Belgische voetbalbond werd ons echter de mogelijkheid geboden om de terugweg te breken middels het bezoeken van een wedstrijd uit de Beker van België. Aanvankelijk zou dit Oostende worden, maar door verschuivingen werd 'm dat dus niet.

Hgrm zag nog zat andere mogelijkheden en we spraken af dat hij de keuze zou maken en die niet aan mij zou vertellen. Kortom, dit was de première van een mogelijk nieuw fenomeen: blind groundhoppen. Ik zou pas bij aankomst van het stadion weten welke club we gingen bezoeken. En zo geschiedde het.

De terugreis werd zeer aangenaam toen we onderweg stopten bij zo'n Belgische frituur. Eindelijk weer voedsel met smaak, na een week lang in Engeland de smaakpapillen gemarteld te hebben (vooruit, de curry's konden er nog mee door). Eindelijk weer échte patat (friet voor de mensen zuid van de grote rivieren), in plaats van die glazige slappe aardappelpartjes in azijn.

Hgrm had voor Bornem - Visé gekozen. Bij de uitspelende ploeg speelde de zoon van Eric Gerets mee. De sfeer was leuk, het stadion was leuk, de kantine was leuk (en groot) en we waren veel te vroeg. Visé won. Op het einde gingen de hemelsluizen open en was ik blij dat hgrm pongo's had meegenomen.

Een mooie afsluiter van een prachtige zomerweek, desalniettemin.








Bassie en Adriaan waren er ook.

3434

Hier mogen wij volgend seizoen ook heen! Ik vraag me af waar de bezoekers mogen/kunnen plaatsnemen. In die gestreepte tribune of gewoon 'overal'? Ik zie namelijk geen Visétois ofwel heb ik een bril nodig.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

TeeZee

Ze stonden bij ons op de gestreepte tribune, maar ik heb geen echte segregatiemaatregelen kunnen ontwaren op die dag.


Vladimir1973

Top 10 Visited: Wembley  Signal Iduna Park  Bernabéu  Old Trafford  Stade Vélodrome  Aviva Stadium Etihad Stadium  San Siro White Hart Lane  Craven Cottage

Last New Stadium: Vicarage Road (ENG) 27 01 12
Last in European Cup: PSG - ATL Bilbao 14 12 11
Next: AZ - RSC Anderlecht 16 02 12