Hoofdmenu

Frankrijk

Gestart door Tom Bodde, apr 13, 2008, 12:18:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ici c est Paris

Citaat van: Maroboduus op sep 19, 2008, 18:01:51
Van mijn kant dus typisch zo'n gevalletje van de klok horen luiden, maar niet precies weten waar de klepel hangt. Leuk om deze achtergrondinformatie te lezen. Wat ik me dan afvraag is: laat een groepering als de Boulogne Boys zich opheffen? Lijkt mij dat die jongens gewoon onder een andere naam en met hier en daar een kleine aanpassing verder gaan, toch? Daarbij werken dergelijke daden van hogerhand natuurlijk ook mee van de Boulogne Boys een cultgroepering te maken. Niet iedere firm (of hoe je dergelijke bewegingen wilt noemen) valt de 'eer' ten deel door de staatsmacht verboden te worden. Ondanks alles zorgden ze overigens wel voor geweldige tifo acties!

Klopt, ik zit natuurlijk niet zo heel dicht op het vuur, maar voor zover ik weet zijn die jongens nog steeds wel gewoon aanwezig in het stadion. Hetzelfde is gebeurd met de Tigris Mystic, een extreem-linkse groep die na rellen met de Boulogne Boys ook is opgehouden te bestaan, maar die jongens zijn er nog wel elke wedstrijd bij.

Joost

Citaat van: Ici c est Paris op sep 19, 2008, 17:35:03
Afgelopen voorjaar was er de finale van de Coupe de la Ligue in het Stade de France. Paris Saint-Germain tegen RC Lens uit het noorden. Lens komt uit het arme Noord-Frankrijk, mensen uit die regio worden ''Ch'tis'' genoemd, een volk dat de laatste tijd helaas vooral in het nieuws is gekomen door zaken als pedofilie, armoede, werkeloosheid, drankmisbruik etcetera. Afgelopen maart waren ze echter ook heel positief in het nieuws, de film 'Bienvenue chez lez Ch'tis' over het leven in Noord-Frankrijk werd een gigantische hit in de Franse bioscopen.

Enfin, de wedstrijd staat op punt van beginnen en ineens komt er bij de Boulogne Boys een groot spandoek tevoorschijn met de tekst: Pedophiles, chĂ´meurs, consanguins: bienvenue chez les Ch'tis'. Oftewel in goed Nederlands: Pedofielen, werklozen en inteelt: welkom bij de Ch'tis. Monsieur Sarkozy was aanwezig in het stadion, kookte van woede en gaf onmiddelijk opdracht om het spandoek te verwijderen. Hij sprak er na afloop schande van, en omdat de president zich ermee had bemoeid moest er dus wel een onderzoek worden ingesteld.

Uiteindelijk werd PSG door de voetbalbond gestraft (PSG mag dit jaar zijn titel niet verdedigen in de Coupe de la Ligue) en de minister van Binnenlandse Zaken besloot dat de Boulogne Boys opgeheven moesten worden, ze verbood het verdere bestaan van de groep, want het was niet het eerste incident rondom de groep. De Boulogne Boys bestaan dus niet meer.

Wat betreft zijn broer: Thuram zijn broer is overleden aan dezelfde hartproblemen. Bovendien heeft PSG naast Thuram nog 2 zwarte spelers aangetrokken (Hoarau en Sessegnon), is er nog een rits zwarte jeugdspelers doorgestroomd naar het 1e elftal en bestaat de meerderheid van het 1e elftal nu uit zwarte spelers. Denk dus niet dat de fans er invloed op hebben gehad.

En terecht, die film vind ik de beste die ik tot nu toe gezien heb dit jaar. Heb helemaal kromgelegen van het lachen.

Houseman

Sjaals van de Boulogne Boys etc. worden op dit moment in beslag genomen als men ze in PdP draagt, voor de rest lijkt het me ingewikkeld om zo'n groep op te heffen, afgezien van de juridische entiteit. De groep blijft uiteraard gewoon naar het stadion komen. Ik ben wel benieuwd hoe dat op dit moment gaat, er is vrij weinig te vinden op internet lijkt het.

Ici c est Paris

Citaat van: Houseman op sep 20, 2008, 23:25:49
Sjaals van de Boulogne Boys etc. worden op dit moment in beslag genomen als men ze in PdP draagt, voor de rest lijkt het me ingewikkeld om zo'n groep op te heffen, afgezien van de juridische entiteit. De groep blijft uiteraard gewoon naar het stadion komen. Ik ben wel benieuwd hoe dat op dit moment gaat, er is vrij weinig te vinden op internet lijkt het.

Dat is ook juist de bedoeling lijkt me, als je overal luid gaat roepen dat je toch wel blijft komen maak je alleen maar meer kapot voor jezelf, dan gaan ze toch wel een reden zoeken om ze alsnog weg te houden.

Denniz1974

Even het stof van dit topic blazen ...

Zaterdag 7 maart 2009 spelen Lille OSC en Olympique Lyon hun competitiewedstrijd niet in het Stade Du Nord maar in het Stade de France in Parijs. Kaartverkoop start volgende week.
Ik speel met de gedachte om er naar toe te gaan om zo dit stadion te kunnen bezoeken zonder veroordeeld te zijn tot het bijwonen van een interland van het Franse Nationale Team.

De finales van de Coupe de France en de Coupe de la Ligue zijn ook opties natuurlijk, maar waarschijnlijk qua kaartjes toch wat lastiger te realiseren.

Ici c est Paris

Citaat van: Denniz1974 op nov 29, 2008, 09:31:54
Even het stof van dit topic blazen ...

Zaterdag 7 maart 2009 spelen Lille OSC en Olympique Lyon hun competitiewedstrijd niet in het Stade Du Nord maar in het Stade de France in Parijs. Kaartverkoop start volgende week.
Ik speel met de gedachte om er naar toe te gaan om zo dit stadion te kunnen bezoeken zonder veroordeeld te zijn tot het bijwonen van een interland van het Franse Nationale Team.

De finales van de Coupe de France en de Coupe de la Ligue zijn ook opties natuurlijk, maar waarschijnlijk qua kaartjes toch wat lastiger te realiseren.

Moet niet al teveel problemen opleveren hoor die finales. Overigens kan ik je beter het Parc des Princes aanraden, maar dat heb je misschien al bezocht. Het Stade de France zou ik bewaren voor Les Bleus of zo'n finale.

Stadionhopper

Citaat van: Ici c est Paris op nov 29, 2008, 17:21:48
Moet niet al teveel problemen opleveren hoor die finales. Overigens kan ik je beter het Parc des Princes aanraden, maar dat heb je misschien al bezocht. Het Stade de France zou ik bewaren voor Les Bleus of zo'n finale.

Aangezien me het Franse nationale elftal helemaal niet aanstaat, en de finales in mijn ogen wel moeilijk zijn om te bezoeken lijkt me dit een ideale wedstrijd om naartoe te gaan.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Ici c est Paris

Citaat van: Dennis1981 op nov 29, 2008, 18:14:10
Aangezien me het Franse nationale elftal helemaal niet aanstaat, en de finales in mijn ogen wel moeilijk zijn om te bezoeken lijkt me dit een ideale wedstrijd om naartoe te gaan.

Dat is mogelijk. Maar waarom acht jij het lastig om die finales te bezoeken?

Denniz1974

Citaat van: Ici c est Paris op nov 29, 2008, 18:54:52
Dat is mogelijk. Maar waarom acht jij het lastig om die finales te bezoeken?

Zowel Dennis1981 als ikzelf hebben net even te weinig ervaring inzake kaartverkoop van buitenlandse bekerfinales, als er een "general sale" komt, dan is het niet zo moeilijk natuurlijk ...

Stadionhopper

Citaat van: Ici c est Paris op nov 29, 2008, 18:54:52
Dat is mogelijk. Maar waarom acht jij het lastig om die finales te bezoeken?

Omdat ik er de afgelopen jaren regelmatig naar gekeken heb.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

georgesv

Citaat van: Denniz1974 op nov 29, 2008, 09:31:54
Even het stof van dit topic blazen ...

Zaterdag 7 maart 2009 spelen Lille OSC en Olympique Lyon hun competitiewedstrijd niet in het Stade Du Nord maar in het Stade de France in Parijs. Kaartverkoop start volgende week.

wat k niet goed begrijp: waarom speelt Lille zn topmatchen honderden km verder? gewoon omdat ze dan erg veel volk kunnen lokken??
+ hoe vinden de Lille sups dat, dat ze een topper niet eens in eigen stadion spelen??

ik zie het toch nog niet gebeuren dat vb AAGent opeens op de heyzel tegen Club Brugge zou gaan speen.

Hugo

Citaat van: georgesv op dec 01, 2008, 10:39:54
ik zie het toch nog niet gebeuren dat vb AAGent opeens op de heyzel tegen Club Brugge zou gaan speen.

Zulte Waregem en KV Mechelen hebben het toch ook gedaan in het verleden?

Maroboduus

Citaat van: Hugo op dec 01, 2008, 11:03:00
Zulte Waregem en KV Mechelen hebben het toch ook gedaan in het verleden?

Dat was toch onder duidelijk andere omstandigheden. Dan kun je bijvoorbeeld ook FC Twente noemen.

Stadionhopper

Op een haar na heeft VVV vorig jaar haar topmatchen in Mönchengladbach of in Duisburg gespeeld. Het is dat de Duitse autoriteiten dit tegen hebben gehouden. Ze vreesden voor rellen als Feyenoord en Ajax op bezoek zouden komen.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Hugo

Citaat van: TeeZee op apr 13, 2008, 20:25:47
...Vorig jaar was Valenciennes bezig om een nieuw stadion te bouwen, ik vraag me af of ze daar inmiddels spelen of binnenkort gaan spelen. Het mooie was de naam van de nieuwe bak: Stade Nungesser II. Het huidige/vorige onderkomen heet(te) dus Stade Nungesser.

Weet iemand hoe het hier mee staat? Iets zegt mij dat er nog niet begonnen is met de bouw.