Indeling Regionalliga

Gestart door Arjen, okt 25, 2010, 20:58:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Stadionhopper

Citaat van: Bossche Bol op jun 11, 2012, 00:08:54
I.p.v. SW Essen, Uerdingen en Wattenscheid hebben we nu Hüls, Kray, Bergisch Gladbach en Velbert in de RL West. :-(

SW Essen heeft niet meegedaan aan de relegation. Het was SV Lippstadt (tegen Velbert).
Uerdingen speelde de uitwedstrijd tegen Kray wel in het Uhlenkrugstadion van SW Essen.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Bossche Bol

Citaat van: Stadionhopper op jun 12, 2012, 12:00:35
SW Essen heeft niet meegedaan aan de relegation. Het was SV Lippstadt (tegen Velbert).
Uerdingen speelde de uitwedstrijd tegen Kray wel in het Uhlenkrugstadion van SW Essen.
SW Essen miste op doelsaldo de Relegation (Bergisch Gladbach ging door).
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

AthleticHolanda

De Oberliga Niederrhein, of hoe het ook mag gaan heten.

Citaat van: Rheinische PostNach derzeitigem Stand spielen folgenden Vereine in der kommenden Saison in der Oberliga: KFC Uerdingen, Schwarz-Weiß Essen, VfB Speldorf, VfB Homberg, TuRU Düsseldorf, VfL Rhede, SC Rot-Weiß Oberhausen II, TV Jahn Hiesfeld, SV Hönnepel-Niedermörmter, Ratinger SpVg 04/19, SC Kapellen-Erft, VfR Fischeln, SV Sonsbeck, Wuppertaler SV Borussia II, Sportfreunde Baumberg, 1. FC Wülfrath, TuS Bösinghoven, Cronenberger SC, SV Uedesheim

Terranova

Citaat van: AthleticHolanda op jun 14, 2012, 16:52:05
De Oberliga Niederrhein, of hoe het ook mag gaan heten.

Hoe gaat dat met promoveren naar de RL West ? Alleen de kampioen ? Of ook weer een play-off systeem ?

AthleticHolanda

Citaat van: Voele_Hondj op jun 19, 2012, 11:51:05
Hoe gaat dat met promoveren naar de RL West ? Alleen de kampioen ? Of ook weer een play-off systeem ?

Volgens mij alleen de kampioen.

hgrm

Kampioen van Niederrhein en Mittelrhein, de nummers 1 en 2 van Westfalen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Terranova

Dan is het komend seizoen een moetertje voor Uerdingen.

Joost

Met de huidige stand zou de RL West er komend jaar er ongeveer zo uitzien:

Fortuna Koln
Schalke 04 II
RW Essen
SF Lotte
SF Siegen
SC Verl
Wuppertal
Koln II
Bochum II
Oberhausen
Velbert
Bayer Leverkusen II
Bergisch Gladbach
SC Bruhl
KFC Uerdingen
Erndtebrucke
Wattenscheid
Dortmund II
Alemannia Aachen

Terranova

Oeh, Wattenscheid er ook bij ? Lekker hoor !
Beetje jammer van al die ***** U23's van de profclubs. Die voegen echt 0,0 toe aan deze liga. Laat ze een eigen Liga opstarten.

Joost

Citaat van: Terranova op nov 29, 2012, 11:53:15
Oeh, Wattenscheid er ook bij ? Lekker hoor !
Beetje jammer van al die ***** U23's van de profclubs. Die voegen echt 0,0 toe aan deze liga. Laat ze een eigen Liga opstarten.
Ben ik het niet helemaal mee eens.
Die reserveteams hebben soms gemiddelde aantallen toeschouwers die hoger liggen dan clubs van een lager niveau. Daarnaast spelen ze in merendeel mooie stadions.


Terranova

Citaat van: Joost op nov 29, 2012, 12:28:32
Ben ik het niet helemaal mee eens.
Die reserveteams hebben soms gemiddelde aantallen toeschouwers die hoger liggen dan clubs van een lager niveau. Daarnaast spelen ze in merendeel mooie stadions.

Nee man. Heb even een aantal speeldata erbij gepakt en dit komt er ongeveer uit.

3e Bundesliga:
Dortmund II - gemiddeld 300
Stuttgart II - gemiddeld 600

Regionalliga West:
Bochum II - gemiddeld 450
Koln II - gemiddeld 600 (derby's trekken score omhoog)
Duisburg II - gemiddeld 200
Dusseldorf II - gemiddeld 150
Leverkusen II - gemiddeld 300
Monchengladbach II - gemiddeld 280
Schalke II - gemiddeld 150

En bij alle wedstrijden tegen de II'e teams zijn de uitsupporters ook nog eens meegenomen.
Overigens zijn alle supporters in Duitsland het ws. roerend met me eens. Aantal jaren geleden nog veel protesten over geweest, met acties bij div. clubs.

Joost

Citaat van: Terranova op nov 29, 2012, 13:46:26
Nee man. Heb even een aantal speeldata erbij gepakt en dit komt er ongeveer uit.

3e Bundesliga:
Dortmund II - gemiddeld 300
Stuttgart II - gemiddeld 600

Regionalliga West:
Bochum II - gemiddeld 450
Koln II - gemiddeld 600 (derby's trekken score omhoog)
Duisburg II - gemiddeld 200
Dusseldorf II - gemiddeld 150
Leverkusen II - gemiddeld 300
Monchengladbach II - gemiddeld 280
Schalke II - gemiddeld 150

En bij alle wedstrijden tegen de II'e teams zijn de uitsupporters ook nog eens meegenomen.
Overigens zijn alle supporters in Duitsland het ws. roerend met me eens. Aantal jaren geleden nog veel protesten over geweest, met acties bij div. clubs.

Misschien moet je dan nog eens checken. Stuttgart II heeft momenteel 4496 gemiddeld, Dortmund II 2406.
Moet bij worden gezegd dat Stuttgart eenmaal bijna 20.000 man had tegen Karlsruhe. Vorige week tegen Alemannia waren er 700.

In de regionalliga West heeft Keulen II 820, Schalke II 774, Duisburg II 582, Dusseldorf II 430, Gladbach II 424, Leverkusen II 391 en Bochum II 340.
Zet daar tegenover dat Lotte, Verl en Velbert er ongeveer 650 trekken, Wiedenbruck 480 en Huls 422.

In de Niederrhein, Mittelrhein en Westfalenliga zitten niet echt veel teams die qua toeschouwersaantal een grote impact kunnen hebben. In Niederrhein heb je alleen Uerdingen en verder geen club die meer dan 500 man trekt. Wegberg is in Mittelrhein de 'topper'  met 313 gemiddeld. Westfalen heeft Gutersloh met 1000 man, Ahlen met 700 en Lippstadt met 662, verder is alles onder de 550.

Bossche Bol

Citaat van: Joost op nov 29, 2012, 12:28:32
Ben ik het niet helemaal mee eens.
Die reserveteams hebben soms gemiddelde aantallen toeschouwers die hoger liggen dan clubs van een lager niveau. Daarnaast spelen ze in merendeel mooie stadions.
ik was afgelopen zaterdag bij Schalke II-Bergisch Gladbach. Aantal toeschouwers was 169 ...
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

Terranova

Citaat van: Joost op nov 29, 2012, 14:19:02
Misschien moet je dan nog eens checken. Stuttgart II heeft momenteel 4496 gemiddeld, Dortmund II 2406.
Moet bij worden gezegd dat Stuttgart eenmaal bijna 20.000 man had tegen Karlsruhe. Vorige week tegen Alemannia waren er 700.

In de regionalliga West heeft Keulen II 820, Schalke II 774, Duisburg II 582, Dusseldorf II 430, Gladbach II 424, Leverkusen II 391 en Bochum II 340.
Zet daar tegenover dat Lotte, Verl en Velbert er ongeveer 650 trekken, Wiedenbruck 480 en Huls 422.

In de Niederrhein, Mittelrhein en Westfalenliga zitten niet echt veel teams die qua toeschouwersaantal een grote impact kunnen hebben. In Niederrhein heb je alleen Uerdingen en verder geen club die meer dan 500 man trekt. Wegberg is in Mittelrhein de 'topper'  met 313 gemiddeld. Westfalen heeft Gutersloh met 1000 man, Ahlen met 700 en Lippstadt met 662, verder is alles onder de 550.

Hoe kom jij bij die gemiddelden ?
Stuttgart II - Stuttgarter Kickers trok 6500 toeschouwers inderdaad zie ik. De rest op een uitschieter na gemiddeld niet meer als het aantal wat ik geef. Hetzelfde geldt voor Dortmund. Ik zie dat er een aantal keren 3000+ toeschouwers hebben gezeten, maar dat was tegen tegenstanders met een grote fanschare/regioclub. Bekijk de laatste thuiswedstrijden van ze maar eens en trek je conclusies.

En die Regionalliga gemiddelden zijn net als die van de 3e Bundesliga natte vingerwerk vanuit mijn kant. Even snel wat aantallen bekeken en mijn schatting gepost, zit er denk ik toch niet zo heel ver naast. Vind de twee garnituur van de grote clubs absoluut geen verrijking. Vorig jaar bij BMG II - Sportfreunde Lotte geweest, de topper in de RL West. waar uiteindelijk 750 man bleken te zijn mede omdat BMG I niet speelde. Tsja..... Waarom niet gewoon net als in Nederland een competitie oprichten voor 2e teams, desnoods in regionaal verband. Ik zie liever een FC Kray in de RL dan een Bochum II, ondanks dat Bochum meer supporters trekt.


hgrm

Momenteel staan er twee of drie II-teams op degraderen in de RL west, dat vind ik al een verbetering.

Enkele tweede teams spelen inderdaad in een leuk stadion dat niet door een andere (hoog spelende) vereniging wordt gebruikt.

Met stip bovenaan Dortmund II, in het schitterende stadion Rote Erde.
M'Gladbach II speelt in het Grenslandstadion. Geen hele bijzondere bak, maar wel één met een historie èn met het oude scorebord van de Bökelberg.
Düsseldorf II speelt in het Paul Jahnes Stadion, waar her eerste ook diverse episodes heeft gespeeld. Leuk stadion.
Leverkusen II heeft een modern maar niet onaardig onderkomen naast de BayArena.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen