Flawed Football

Gestart door DanielsenAxedal, okt 08, 2018, 16:57:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Stadiumhopper

Citaat van: DanielsenAxedal op apr 25, 2022, 20:40:35
Wisła Kraków - Cracovia
Komend weekend is het weer tijd voor een van de meest waanzinnige derby's van Europa: Wisla Krakow tegen Cracovia, ook wel de 'Holy War of Krakow'. Afgelopen november kon ik aanwezig zijn bij dit duel dat al meer dan honderd jaar plaatsvindt in de prachtige stad Krakow. Het is altijd een beladen duel geweest en de haat naar elkaar is enorm. De hoeveelheid pyro en sfeeracties waren dan ook van beide kanten sensationeel, het werd een geweldige avond in het zuiden van Polen. 

https://boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website/post/holy-war-derby-wisla-krakow-cracovia

Fantastisch verslag. Hoe was de sfeer in de stad zelf?
Bezochte grounds: 69

Instagram: Stadiumhopper.nl
Blog: https://www.stadiumhopper.nl/

DanielsenAxedal

Citaat van: Feijenoorder op apr 27, 2022, 09:59:18
Fantastisch verslag. Hoe was de sfeer in de stad zelf?

Bedankt! Er scheen een mars te zijn vanaf het centrum naar het stadion, maar die hebben we gemist door een gidstour in het Joodse district van de stad.
Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

DanielsenAxedal

Citaat van: Nort op apr 26, 2022, 21:53:32
Leuke verslagen, zeker van de wat ongewone vincks. Hoe lang blijf je nog in Polen?

Het verbranden van andermans clubemblemen blijf ik wel een vreemde hobby noemen en heeft weinig meer te maken met het 'steunen' van je eigen ploeg.

Dank, ik blijf nog in ieder geval tot juli in Polen en dan weer vanaf februari voor een half jaar!
Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

DanielsenAxedal

Gorník Zabrze - Raków Częstochowa
Op een zonnige namiddag in het historische Ernest Pohlstadion, nam middenmoter Gorník Zabrze het op tegen kampioenskandidaat Raków Częstochowa.

https://boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website/post/gornik-zabrze-rakow-czestochowa
Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

DanielsenAxedal

Lech Poznan - Jagiellonia Bialystok
Het 100-jarig bestaan van Lech Poznan werd een weergaloze ervaring vol met feestelijkheden: meerdere spandoeken en enorme hoeveelheden vuurwerk waren aanwezig om er een heerlijke avond van te maken. Dit had een van de meest succesvolle clubs van Polen te danken aan haar nauw betrokken supporters: maar liefst 3.663 euro werd er opgehaald voor sfeeracties in en buiten het stadion.

https://boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website/post/100-jarig-bestaan-lech-poznan
Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

DanielsenAxedal

LKS Lodz - Widzew Lodz
Lees hier mijn verslag over een van de meeste intense derby's van Polen: de Lodz derby. De fans wisten deze naam helemaal waar te maken, zo werd er door de LKS ultras vuurwerk geschoten op het uitvak. Gruwelijke spandoeken, veel pyro, nog meer vuurwerk, zo'n honderd politiemannen, traangas en harde sancties. Er gebeurde van alles vorige week in hartje Polen.

https://boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website/post/derby-lks-lodz-widzew-lodz-1
Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

Saltacampos

Mooi, gaat hard wennen worden aan West-Europees voetbal als je terug bent uit Polen.
Over land and sea

hgrm

Op verzoek van DanielsenAxedal is de titel van dit topic veranderd van Boerenkoolvoetbal in Flawed Football.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

DanielsenAxedal

Citaat van: Saltacampos op mei 12, 2022, 16:11:46
Mooi, gaat hard wennen worden aan West-Europees voetbal als je terug bent uit Polen.

Ik ben bang van wel inderdaad. Gelukkig zit ik als alles volgens plan loopt na de zomer eerst nog een half jaar in Budapest. Dat zal ook genieten worden!
Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

DanielsenAxedal

Viktoria Berlin - SV Meppen
Ik zag vorige week Viktoria Berlin een alles beslissend duel spelen om een degradatie naar het vierde niveau te voorkomen.
In het kleurrijke Friedrich-Ludwig-Jahn-Sportpark werd het uiteindelijk een doelpuntrijke wedstrijd door liefst zeven goals in de tweede helft.

https://boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website/post/viktoria-berlin-sv-meppen
Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

DanielsenAxedal

Ślęza Wrocław - Polonia Bytom
Een aantal clubs met veel historie zijn enorm afgezakt in Polen. Zo zag ik zaterdag Polonia Bytom spelen bij Ślęza Wrocław op het vierde niveau. Polonia Bytom is een paar keer kampioen geworden, heeft Europees gespeeld en is voor het laatst in 2011 actief geweest op het hoogste niveau.

Sinds 2015 heeft de club van weleer moeite weg te komen uit het vierde niveau, waar per jaar slechts één club per regio omhoog kan. Dat de club nog steeds een trouwe fanschare heeft werd van het weekend goed duidelijk.

Er kwam bij Ślęza Wrocław een groep van zo'n dertig fanatieke supporters naar de uitwedstrijd. Bij het hek van het trainingscomplex van Ślęza Wrocław stond de politie klaar en werden de uitfans niet toegelaten. In het stadion sprak ik wat Poolse mensen en die vertelden mij dat de bond had besloten de uitfans niet toe te laten, omdat de spanningen tussen Bytom en Wroclaw te hoog zouden zijn. Polonia Bytom heeft namelijk een hekel aan Śląsk Wrocław en Ślęza wordt als het kleine broertje gezien.

De uitfans wisten dat ze niet toegelaten zouden worden, maar toch kwamen ze. Voor 25 minuten werd er buiten het stadion luid gezongen, voornamelijk haat teksten jegens Śląsk, en vervolgens vertrokken ze weer. Hoe het team zich in de slotfase van een 3-0 achterstand bijna terugvocht naar een 3-3 kregen ze dus niet mee. Dit geeft maar weer eens aan hoe de supporterscultuur in elkaar steekt in Polen. De fans geven alles voor de club, zelfs als ze niet welkom zijn en meer dan twee uur moeten reizen.
Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

DanielsenAxedal

Overzicht Seizoen 2021/22
Het is tijd voor de jaarlijkse publicatie van mijn bezochte wedstrijden dit seizoen. Ik kijk terug op het leukste en meest interessante seizoen dat ik ooit heb meegemaakt.

Er komen nog een paar verslagen aan van het afgelopen seizoen, onder andere de promotie finale van het derde niveau waar de gevallen topclub Ruch Chorzów in een uitverkocht huis won van Motor Lublin. Wellicht dat er ook nog een verhaal komt over het bewogen seizoen van Śląsk Wrocław. De tijd zal het leren.


Seizoen 2021/22: 52 wedstrijden
07-07-2021 Feyenoord - Werder Bremen
29-07-2021 Feyenoord - FC Drita
03-08-2021 PSV - FC Midtjylland
05-08-2021 Śląsk Wrocław - Hapoel Beer Sheva
07-08-2021 Miedź Legnica - GKS Katowice
08-08-2021 Śląsk Wrocław - Lechia Gdańsk
15-08-2021 FC Utrecht - Sparta Rotterdam
11-09-2021 Piast Żmigród - Pniówek Pawłowice
11-09-2021 Śląsk Wrocław - Legia Warszawa
12-09-2021 Zagłębie Sosnowiec - Puszcza Niepołomice
21-09-2021 Śląsk Wrocław II - Zagłębie Lubin
23-09-2021 Śląsk Wrocław - Bruk-Bret Termalica Nieciecza
25-09-2021 Piast Żmigród - MKS Kluczbork
26-09-2021 Śląsk Wrocław - Wisła Płock
27-09-2021 Piast Gliwice - Cracovia
29-09-2021 Polonia Bielany Wrocławskie - Sokół Marcinkowice
02-10-2021 Lech Poznań - Śląsk Wrocław
08-10-2021 Foto-Higiena Błyskawica Gać - MKS Kluczbork
09-10-2021 Piast Żmigród - Ślęza Wrocław
10-10-2021 Pogoń Oleśnica - Lechia Dzierżoniów
13-10-2021 Piast Żerniki- Piast Żmigród
16-10-2021 Śląsk Wrocław - Raków Częstochowa
23-10-2021 Piast Żmigród - Foto-Higiena Błyskawica Gać
27-10-2021 Ślęza Wrocław - Gorník Zabrze
03-11-2021 Miedź Legnica - Gorník Leczna
05-11-2021 Śląsk Wrocław - Jagiellonia Białystok
07-11-2021 Wisła Kraków - Cracovia
27-11-2021 Śląsk Wrocław - Stal Mielec
11-12-2021 Lechia Gdańsk - Jagiellonia Białystok
18-12-2021 Śląsk Wrocław - Cracovia
09-02-2022 Piast Gliwice - Gorník Zabrze
19-02-2022 Śląsk Wrocław - Piast Gliwice
20-02-2022 Gorník Zabrze - Raków Częstochowa
27-02-2022 Śląsk Wrocław - Zagłębie Lubin
13-03-2022 Śląsk Wrocław - Radomiak Radom
19-03-2022 Lech Poznań - Jagiellonia Białystok
02-04-2022 Śląsk Wrocław - Lech Poznań
08-04-2022 Zagłębie Lubin - Stal Mielec
10-04-2022 Śląsk Wrocław II - Wigry Suwałki
17-04-2022 Viktoria Žižkov - FK Fotbal Třinec
18-04-2022 Śląsk Wrocław - Wisła Kraków
19-04-2022 Odra Opole - GKS Tychy
22-04-2022 Śląsk Wrocław II - Stal Rzeszów
23-04-2022 Śląsk Wrocław - Bruk-Bret Termalica Nieciecza
03-05-2022 ŁKS Łódź - Widzew Łódź
07-05-2022 Śląsk Wrocław - Pogoń Szczecin
14-05-2022 Viktoria Berlin - SV Meppen
21-05-2022 Śląsk Wrocław - Gorník Zabrze
28-05-2022 Ślęza Wrocław - Polonia Bytom
29-05-2022 Ruch Chorzów - Motor Lublin
01-06-2022 Poland - Wales
04-06-2022 Piast Żmigród - Stal Brzeg
Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

DanielsenAxedal

Derby of Budapest: Újpest FC - Ferencvárosi TC
Bekijk hier de foto's en video's van dé Budapest derby. Bergen aan pyro en ontelbaar veel politie, spelers die de shirts teruggeven en schaamte in het stadion. Lilák werd door Fradi naar de slachtbank verwezen: 0-6.

https://boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website/post/budapest-derby-ujpest-ferencvaros
Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

Saltacampos

Citaat van: DanielsenAxedal op sep 05, 2022, 10:56:34
Derby of Budapest: Újpest FC - Ferencvárosi TC
Bekijk hier de foto's en video's van dé Budapest derby. Bergen aan pyro en ontelbaar veel politie, spelers die de shirts teruggeven en schaamte in het stadion. Lilák werd door Fradi naar de slachtbank verwezen: 0-6.

https://boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website/post/budapest-derby-ujpest-ferencvaros
Leuk verslag en foto's, pijnlijk om thuis zo zwaar van de grote rivaal te verliezen.
Over land and sea

DanielsenAxedal

Citaat van: Saltacampos op sep 05, 2022, 11:16:32
Leuk verslag en foto's, pijnlijk om thuis zo zwaar van de grote rivaal te verliezen.

Bedankt! Ik zag een 0-6 ook niet zo snel gebeuren, mokerslag voor de fans.
Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website