Het seizoen 2021/2022

Gestart door Jeroen503, jun 30, 2022, 21:35:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dinkelburg19

Wedstrijden: 89
Stadions: 57
Nieuwe stadions: 28
Nieuwe landen: Frankrijk, Engeland, Luxemburg en België
Goals 255
Aantal keer 0-0: 2 keer maar gelukkig :) (FC Groningen - FC Utrecht uitvak, ZSV Sportlust '46 - Kozakken Boys nacompetitie)
Meest bezochte stadion: Galgenwaard 16 keer (15 keer FC Utrecht, 1 keer Jong Utrecht)
Meest bezochte club: FC Utrecht, 25 keer, 15 keer thuis en 10 keer uit.

Landen:
Nederland: 77 wedstrijden
Belgie: 4 wedstrijden
Frankrijk: 3 wedstrijden
Duitsland: 2 wedstrijden
Engeland: 2 wedstrijden
Luxemburg: 1 wedstrijd

Mooie momenten:

Mooiste trip:
Weekend Frankrijk, de dubbel. Lyon - AS Monaco en Marseille - Lorient

4 Wedstrijden op 1 dag (Ga ik niet snel evenaren of overtreffen denk ik) :
FC Jong Volendam - SVV Scheveningen
RKAVV - Ons Sneek
FC Volendam - Jong Ajax
Almere city - NAC Breda

Beker finale PSV - Ajax, Echt van genoten als neutrale supporter. Ook me eerste bekerfinale die ik bezochte.
Vitesse - AS Roma, heerlijk genoten van de romeinen in het uitvak.
Go Ahead Eagles - PSV halve finale beker, de eerste week dat volle stadions weer mochten zonder QR code, en dan een wedstrijd in de vetkampstraat mee maken, het lopen naar het stadion al gaf me kippenvel, het voetbal was weer terug zoals we gewend waren.
Quick Boys - Katwijk, wat een voetbal haat in 1 klein dorp, geweldig om dit te kunnen mee maken, ook Rijnsburgse Boys - Quick Boys was ook ongekend mooi.
Beginnende groundhopper. 93 grounds. Eredivisie uitgespeeld.

https://www.instagram.com/footballonly19/

FC_Emmen

#16
Citaat van: watergatehopper op jul 02, 2022, 21:13:31
Heb je Grimsby of QPR in een ander land gezien?
Foutje, had het lijstje van Nort gekopieerd maar vergeten de middelste aan te passen.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Luccie

Het voetbalseizoen begon voor mij precies 1 jaar geleden bij de wedstrijd RBC - FC Dordrecht.
De laatste wedstrijd was Djurgardens IF - Kalmar FF

Wedstrijden: 23
Nieuwe stadions: 20

Meeste goals: TSV 1860 München - Borussia Dortmund II 8 - 3
Aantal keer 0-0: gelukkig dit jaar bespaard van gebleven
Duitsland: 8 wedstrijden
Nederland: 4 wedstrijden
België: 3 wedstrijden
Luxemburg: 2 wedstrijden
Frankrijk: 2 wedstrijden
Engeland: 1 wedstrijd
Oekraïne: 1 wedstrijd
Zweden: 1 wedstrijd
Griekenland: 1 wedstrijd

Achteraf gezien was de wedstrijd Shaktar Donetsk - Sheriff Tiraspol degene die, met terugwerkende kracht, de meeste indruk maakte. Niet zozeer de wedstrijd en sfeer, maar wel dat na ons bezoek in Oekraïne 2 maanden de oorlog uitbrak.

hgrm

Wedstrijden: 35
Nieuwe stadions: 16
Eerste wedstrijd: US Flavion-Morialme - US de Pesche (prov. beker Namen)
Laatste wedstrijd: AGB - SDO
Meeste goals: 9 (Purmersteijn - SDO 8-1)
Aantal keer 0-0: geen
Nederland: 32 wedstrijden
België: 1 wedstrijd
Portugal: 1 wedstrijd
Duitsland: 1 wedstrijd

Hoogtepunten
1. 's Graveland-Steeds Hooger: eindelijk een wedstrijd op de Wageningse Berg
2. SDO-TAC'90: In een spannende ontknoping plaatst SDO zich toch nog voor de play-offs (waarin het alsnog degradeert)
3. Spakenburg-Quick Boys: Wedstrijdverslag geschreven voor maar liefst twee kranten (Gooi- en Eemlander en Leidsch Dagblad).
 
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Stadiumhopper

Het voetbalseizoen begon met een voorronde Champions League wedstrijd. PSV - Benfica eindigde in een 0-0 gelijkspel. Mijn laatste wedstrijd van het seizoen was de derby van Dublin tussen Shamrock Rovers en Bohemian FC. De wedstrijd eindigde in 1-0.

De meest spectaculaire wedstrijden voor mij afgelopen seizoen waren KV Mechelen - Club Brugge, PSV - FC Kopenhagen, PSV - Ajax (bekerfinale), Excelsior - ADO, Kozakken Boys - GVVV en Shamrock Rovers - Bohemian FC.

Aantal wedstrijden: 28
Aantal landen: 7
Aantal nieuwe stadions: 23
Bezochte grounds: 69

Instagram: Stadiumhopper.nl
Blog: https://www.stadiumhopper.nl/

Hunebed on tour

Wedstrijden: 91
Stadions: 74
Nieuwe stadions:  70
Goals: 276
Landen: 16
Nieuwe landen: Zwitserland, Aruba, San Marino, Polen, Moldavië (Transnistrië), Oekraïne, Italië, Bulgarije, België, Oostenrijk & Denemarken

Hoogtepunten:
1. AC Milan - Internazionale
2. FC Dordrecht - FC Emmen
3. RC Lens - Olympique Lyon

Cyclebob

Wedstrijden: 50, Nieuwe clubs/stadions: 30
Landen: 7, NL, B, F, D, ES, MK, Malta

Hoogtepunten:
1. RWD Molenbeek - RFC Seraing
2. Sliema Wanderers - Hamrun Spartans
3. Zwarte Leeuw - RC Mechelen
Wedstrijden boven de 1000 toeschouwers: 9
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Koning Kriel

Wedstrijden 41
Doelpunten 97
Nieuwe stadions 16
Wedstrijden Nederland 26
Wedstrijden Engeland 8
Wedstrijden Duitsland 2
Wedstrijden Spanje 2
Wedstrijden België 2
Wedstrijden Frankrijk 1

Hoogtepunten waren de Paastrip naar Engeland met 5 wedstrijden en de 3 wedstrijden tijdens de zomervakantie. Een aantal mooie voor mij nieuwe stadions bezocht zoals die van Elche en Grimsby.

Olav

Ik had nooit gedacht dat seizoen 2021-2022 één van mijn mooiste seizoenen zou worden. Aan het begin van alle competities was nog niet duidelijk hoe het coronavirus zich zou ontwikkelen, maar uiteindelijk is het helemaal goed gekomen. Dit seizoen bezocht ik 47 wedstrijden. 28 professionele stadions bezocht en 7 in Tweede Divisie of lager. 9 landen werden bezocht:
Nederland: HVV Laakkwartier, AGOVV, Telstar, Hfc EDO, Vitesse, ADO, Ajax, AZ, Helmond Sport, IJsselmeervogels, Volendam, Feyenoord, Katwijk, AFC, Spakenburg, Hollandia, DVS Ermelo.
Polen: Slask Wroclaw (3x), Miedz Legnica, Zaglebie Sosnowiec, Legia Warschau, Polonia Warschau, Gornik Zabrze
Slowakije: Slovan Bratislava
Bosnië: Zeljeznicar, Velez Mostar, FK Sarajevo
Servië: Partizan
België: Zwarte Leeuw, Union St. Gilloise
Duitsland: Dynamo Dresden
Tsjechië: Viktoria Zizkov, Sparta Praag
Frankrijk: Nîmes Olympique, Olympique Marseille

Via deze link kom je bij een eerder bericht waarin ik wat schreef over het begin van het seizoen, een trip naar Polen en een roadtrip naar Bosnië. Onderweg naar Bosnië stopten we in Bratislava voor Slovan - Kopenhagen. Zeljeznicar en FK Sarajevo werden in de Bosnië bezocht, tussendoor gingen we naar Partizan - Rode Ster en we bezochten Mostar in combinatie met Velez - Borac Banja Luka. Hieronder waag ik een poging om van dit geweldige seizoen zo veelzijdig mogelijk de  hoogtepunten uit te lichten.

Velez Mostar - Borac Banja Luka
We hadden enorm geluk in Bosnië dat deze wedstrijd is ingedeeld op dinsdagavond. De stad stond ook hoog op mijn lijstje. De stad was erg sfeervol. Het stadion mag er ook zeker wezen. Het was drukker dan ik had verwacht en de sfeer was goed dankzij een luide harde kern en een lange zijde die soms meedeed. Ook kwam de harde kern met een mooie pyroshow. Na 80 minuten wordt de wedstrijd gestaakt, want tientallen supporters bestormen het veld na de 0-2 van het gehate Borac Banja Luka. Het verhaal hierachter (en meerdere foto's) lees je via deze link. Een bijzondere ervaring die ik nog lang zal herinneren! Een verrassing voor mij dus, ik denk dat dit het absolute hoogtepunt was van mijn seizoen. Videocompilatie: https://www.youtube.com/watch?v=xY1fHpcVEhg


Olympique Marseille - Olympique Lyon
In 2016 bezocht ik Marseille tweemaal en in 2020 had ik pech dat Olympique Marseille uit speelde. Hoog tijd om weer eens een bezoek te plannen en in mei 2022 was het weer zo ver. De beleving rondom het stadion is al een ervaring op zich. De chaos in het verkeer, de mensenmassa, de geur van vuurwerk en pastis.. Op de wedstrijd na was het een geweldige dag. Een supportersgroep vierde haar 35-jarig bestaan, waardoor er meerdere sfeeracties gepland waren. Ondanks de wedstrijd bleven de supporters door zingen. Het was mijn laatste professionele wedstrijd van seizoen 2021-2022 en een betere afsluiter had ik niet kunnen bedenken! Videocompilatie: https://www.youtube.com/watch?v=TMgC4RtU3rY


Zeljeznicar - Velez Mostar
De eerste wedstrijd in Bosnië was gelijk een knaller, want Zeljeznicar viert haar 100-jarig bestaan. Het jubileum wordt groots gevierd met een hoop vuurwerk. Supporters zijn massaal aanwezig in dit geweldige stadion. Een unieke bak met verschillende tribunes en een prachtig uitzicht. Het enige wat mist is een winnend doelpunt. Een late penalty gaat helaas hoog over. Voor een uitgebreid verslag van deze geweldige ervaring verwijs ik je naar deze link. De supporters van Zeljeznicar vierden hun jubileum het hele weekend door. Zo werden eerder al duizenden fakkels afgestoken en kleurde de hele stad rood.
Compilatie 100-jaar Zeljeznicar: https://www.youtube.com/watch?v=tu3P0zvyvao


Union St. Gilloise - Anderlecht
Het sprookje van Union dit seizoen is vast wel bekend. Met geluk kwam ik aan kaarten voor de play-offwedstrijd tegen Anderlecht. Voetbal in grotere steden vind ik persoonlijk altijd top, omdat je het kan combineren met een dag in de stad. De verhalen rondom het stadion zijn inmiddels honderden keren verteld, dus ik beperk het tot een video. Mocht je er nog niet geweest zijn, dan is dit zeker een aanrader! Videocompilatie: https://www.youtube.com/watch?v=Q2_6VZvolfo


Ajax - Borussia Dortmund
De Arena is niet meer de sfeerloze bak zoals men elders in het land het vaak wil omschrijven. De wedstrijd tegen Borussia Dortmund werd afgewerkt in een kolkend stadion waar de supporters getuige waren van een geweldige voetbalshow. Het thuis- en uitvak hadden allebei een pyroshow (video). PSV werd diezelfde week ook vernederd, maar deze wedstrijd was mooier. Video vuurwerkactie Dortmund: https://www.youtube.com/watch?v=Xrg49tr0fTU


Dynamo Dresden - Holstein Kiel
In Duitsland heb ik niet heel veel bezocht en ik moet ook eerlijk zeggen dat de moderne stadions en de 'gemaakte' sfeer bij grote ploegen mij niet echt aanspreekt (dit geldt natuurlijk niet voor elke club). Maar als je in de buurt bent en Dynamo speelt thuis, dan is de keuze snel gemaakt. Bovendien las ik vaak veel goede verhalen over de sfeer in Dresden. De manier hoe voetbal leeft bij het volk in Duitsland vind ik dan wel weer heel mooi. De harde kern maakte voor veel geluid en ik heb genoten van de sfeer, dus de 0-0 kon me gestolen worden. Meer via deze link. Videocompilatie: https://www.youtube.com/watch?v=xhzmrwVb5uM


Helmond Sport - Eindhoven
Helmond is een club die al jaren niets heeft gepresteerd, maar waar er nog steeds een trouwe groep supporters is. Een stadion als dit zie ik graag en beschouw ik als stereotyperend voor de KKD. Het was alweer tijden geleden sinds ik er ben geweest. Deze wedstrijd was een van de drukst bezochte wedstrijden sinds jaren en de sfeer in het thuis- en uitvak was goed. Aangezien Helmond plannen heeft voor een nieuw stadion heb je geen tijd meer om te aarzelen! Videocompilatie + pyro: https://www.youtube.com/watch?v=cR9hsaEqZn0


FC Volendam - Excelsior
Een wedstrijdbezoek kan om verschillende redenen geslaagd zijn. FC Volendam is al eens bezocht, maar als je met negen man wat cafeetjes op De Dijk bezoekt, vis gaat halen en vervolgens naar het stadion gaat, is eigenlijk de hele dag al geslaagd. Het stadion was goed gevuld en Volendam leefde weer sinds jaren. Dat het na een half uur spelen 0-4 stond, maakt dit bezoek zeker memorabel. Videocompilatie: https://www.youtube.com/watch?v=IcZDdvnEsdY


Zwarte Leeuw - Weerstand Koersel
Vraag me niet waarom ik België lang links heb laten liggen. Voorafgaand dit seizoen had ik slechts twee potjes bij onze buren bezocht. Het niveau maakte niet heel veel uit, want we troffen een geweldig authentiek stadion aan en werden getrakteerd op een doelpuntenfestijn. Het bezoek aan het frietkot in het dorp na de wedstrijd was minstens zo super. Volgend seizoen staat België toch wat meer op de verlanglijst! Check deze link voor meer.


HVV Laakkwartier - ADO Den Haag
Je zou misschien denken: wat doet een vriendschappelijke wedstrijd die in 0-11 eindigde in dit rijtje? Dit was mijn aftrap van seizoen 2021-2022, toen er vanwege corona nog weinig normaals was gebeurd. En ineens sta je daar met 1.200 man bij een wedstrijd. Het was heerlijk om weer als vanouds met veel mensen langs de lijn te staan. Drie zijdes waren helemaal gevuld. Er waren meerdere tentjes met terrassen waar je eten en drinken kon halen, al was het hier ook geen probleem om langs de lijn iets te drinken. Normaal gesproken willen ze in Nederland dat je alleen drinkt op het terras of achter een bepaald afgezet stuk. De elf gevallen goals waren bijzaak, want de middag Haagse gezelligheid was al geslaagd. Video van sfeeractie voorafgaand deze wedstrijd: https://www.youtube.com/watch?v=x27P7uvHreg


Ook heb ik dit seizoen drie keer AGOVV bezocht. Een aanrader voor iedereen, want van alle gevallen clubs is hier het minst veranderd. Het stadion ligt, zoals bekend bij velen, prachtig in het bos en op het terras is het altijd gezellig. Verder heb ik sinds dit seizoen wat meer amateurwedstrijden bezocht. Derby's als Katwijk - Rijnsburgse Boys laten zien dat het qua sfeer ook in de Tweede Divisie leuk kan zijn. En qua volk was het al helemaal druk.

Het seizoen duurde iets langer dan dat ik gewend was, want er werden in juni nog drie play-offwedstrijden bezocht. Hollandia in Hoorn was een verrassing qua sportpark en aangezien er ook nog wat op het spel stond, was de wedstrijd het ook waard. Bij DVS Ermelo - Kozakken Boys was het druk langs de lijn en maakten de uitsupporters de sfeer.

Voor volgend seizoen worden de vakantieplannen al gemaakt, dus er gaan sowieso weer wat mooie potjes bezocht worden. Aangezien ik in juli al vertrek, wordt dit de kortste zomerstop ooit!

mike_t

Wedstrijden: 232
Nieuwe stadions: 194
Eerste wedstrijd: NWC Asten - RKSV Heeze
Laatste wedstrijd: Athlone Town FC - Waterford FC
Meeste goals: 12 (Langeberg - Centrum Boys 12-0)
Aantal keer 0-0: 7x  :-(

Landen: 11 (Nederland, Belgie, Luxemburg, Duitsland, Denemarken, Portugal, Ierland, Oostenrijk, Liechtenstein, Zwitserland, Engeland)

jdebruin96

Wedstrijden: 29
Nieuwe stadions: 11
Eerste wedstrijd: Feyenoord - Atletico Madrid
Laatste wedstrijd: Kozakken Boys - Sportlust
Meeste goals: 8 (Feyenoord - NEC)
Aantal keer 0-0: 1 (Bekerfinale KAA Gent - Anderlecht)
Langste dagtrip: 700 km enkele reis (Woonplaats - Sheffield), doordat de coronaregels in NL werden aangescherpt moest er uitgeweken worden via de tunnel. Een slopende reis, maar was het meer dan waard.

Hoogtepunten
1. Feyenoord - Marseille: Deze behoeft niet zoveel uitleg, wat een wedstrijd en wat een sfeer
2. Norwich - Southampton: Niet perse dat deze wedstrijd echt veel had, maar meer doordat er eindelijk sinds corona naar Engeland werd gegaan en je eindelijk weer het gevoel was dat alles mocht. Wij namen plaatst in het uitverkochte uitvak, waar de sfeer goed was en door de verrassende overwinning van Norwich werd er ook genoten van de sfeer van Norwich.   
3. Union Saint-Gilliose - Charleroi. Een avondwedstrijd in een uitverkocht Dudenpark in het herfstseizoen, waar de bladeren vielen in het licht van de masten. Goede sfeer, pyro en een leuke attractieve 4-0.