Hoewel ik 0,0 wat heb met schaatsen ben ik zaterdagochtend met een maat naar Heerenveen vertrokken.
De vriendin van m'n maat is schaatsster dus had ik ooit beloofd om te kijken als het seizoen begon, afgelopen weekend dus.
Goede plaatsen in het Thialf, spannende wedstrijden gezien en persoonlijk vond ik het best wel wat hebben.
Na afloop van de 1ste wedstrijd kwam in de spelerslounge SC Heerenveen ter sprake en opeens kon ik via bekende van haar gastouders aan 2 kaartjes komen voor SC Heerenveen - Vitesse.
Die vriend van mij was nog nooit bij een voetbalwedstrijd geweest en heeft met voetbal 0,0. Ach we konden gratis mee dachten wij en dus sprintten we snel weg uit de spelerslounge en zo stonden we 15 minuten voor aanvang opeens voor het Abe Lenstra.
We zagen een vermakelijke wedstrijd in een, naar mijn ogen, mooi stadion. Publiek was lekker fanatiek. De scheidsrechter stond aan de basis van de 1-1 wat het thuispubliek nog fanatieker maakten. M'n maat, die voetbal voor afgelopen zaterdag verafschuwde, vond het zelfs leuk.
Kortom; een leuk weekend waarin zij heel goed geschaatst heeft en als toetje een leuke wedstrijd gezien!