Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Olav

Afgelopen zondag stond Gornik Zabrze op het programma. De trein was met maar liefst 120 minuten vertraagd, dus we kwamen aan in de 30e minuut.Gelukkig is het bij mij nog nooit zo ver gekomen dat ik een geplande wedstrijd heb moeten missen vanwege bijzondere omstandigheden op dezelfde dag.

Ik vroeg mij af wie dat wel eens heeft gehad en waardoor, dus ben benieuwd naar de verhalen! Wel een paar keer een flink deel van een wedstrijd gemist of dat ik twijfelde om huiswaarts te keren vanwege vertraging.

ALenstra

Is mij een aantal keren voorgekomen. Door vertraging vliegtuig/trein wel eens wedstrijden gemist. Ik weet bijv. nog dat ik een wedstrijd van Wrexham heb gemist omdat het vliegtuig naar Liverpool flink vertraagd was en daarna de trein naar Wrexham ook een uur vertraagd was. De dag erop miste ik ook nog een oefenwedstrijd van Everton omdat de kickoff op het laatste moment van 15.00 naar 17.30 ging.

Cyclebob

#5912
Vier jaar terug had ik mijn vakantie naar Californië zo gepland dat ik op zondagochtend weer in NL zou landen om ruim op tijd te zijn voor kampioenswedstrijd Graaf Willem II VAC-SVV van mijn lokale trots. Helaas; vliegtuig KPN had mankementen en dag vertraging. Geen feestje en direct door naar kantoor ...
10 jaar terug viel Glentoran - Linfield letterlijk in het water
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Arjen

Wat me zo te binnen schiet is dat de autoslaaptrein die, na al behoorlijk lang te hebben stilgestaan, niet verder reed dan München in verband met stormschade aan het spoor in Oostenrijk. Vervolgens hebben we over het het stuk München-Gardameer door file's meer dan 12 uur gedaan waardoor een wedstrijd van Hellas Verona niet gehaald werd. Later die vakantie nog wel naar Chievo geweest. 

Jef400

De eerste keer dat ik naar De Graafschap zou gaan klapte de spoorlijn Utrecht-Arnhem eruit. Toen het idee Dordrecht opgevat en toen begon het keihard te sneeuwen. In Rotterdam maar omgekeerd en thuis voetbal gekeken.

Nort

Citaat van: Olav op feb 22, 2022, 23:03:07
Afgelopen zondag stond Gornik Zabrze op het programma. De trein was met maar liefst 120 minuten vertraagd, dus we kwamen aan in de 30e minuut.Gelukkig is het bij mij nog nooit zo ver gekomen dat ik een geplande wedstrijd heb moeten missen vanwege bijzondere omstandigheden op dezelfde dag.

Ik vroeg mij af wie dat wel eens heeft gehad en waardoor, dus ben benieuwd naar de verhalen! Wel een paar keer een flink deel van een wedstrijd gemist of dat ik twijfelde om huiswaarts te keren vanwege vertraging.
- Op Paasmandag viel de dubbel met AFC Wimbledon - Portsmouth & Sutton - Whitehawk letterlijk in het water, als alternatief werd het Crawley - Exeter.

- Het FA Cup duel tussen Newport County - Blackburn Rovers werd om 14:00 afgelast i.v.m. een 'waterlogged pitch', daarna met de trein naar Swindon gereisd waar ik nog 50 minuten voetbal kon zien en een comeback van 0-2 naar 4-2 meemaakte.

- Nadat ik speciaal een half-season ticket had aangeschaft om een kaartje te kopen voor het FA Cup duel met Cowdenbeath - Rangers, werd de wedstrijd om 18:00 lokale tijd afgelast. De 'kitman' van Rangers beschouwde een strook van 5 bij 2 meter bij de cornervlag als 'unplayable' en dat resulteerde in een afgelasting. We mochten wel gratis aanschuiven bij het sponsordiner.

- Ajax Cape Town zou op vrijdag thuisspelen in het Greenpoint stadium. Doordat een festival het veld had geruïneerd werd de wedstrijd 24 uur van te voren afgelast en verplaatst.

- Wij hadden een toeristische uitje in Buenes Aires zo gepland dat ik 's middag naar Arsenal (Argentinië) kon gaan. De taxi chauffeur kwam echter niet opdagen en zo werd de tour naar de middag verplaatst. Dag voetbal.

- Estoril - PSV werd na 45 minuten gestaakt en de volgende dag ingehaald. Zo zag ik dezelfde wedstrijd verspreid over twee dagen.

Saltacampos

De drie die ik mij herinner zijn:
*een wedstrijd in Leverkusen waar we niet naartoe konden gaan omdat het de avond voordien plots enorm begon te sneeuwen (het was half november, dus toch eerder onverwacht). De wedstrijd ging in Duitsland overigens gewoon door, waardoor we onze tickets kwijt waren
*een wedstrijd in Eupen op zondagnamiddag, maar de trein had zo'n enorme vertraging dat ik de aftrap en een groot deel van de wedstrijd zou missen en dus besloot ik op de fiets te springen en een club in de buurt te bezoeken
*ik had tickets voor Hongarije-Portugal in Lyon op het EK 2016, maar door een wijziging op het werk, moest ik bij een vergadering aanwezig zijn (waar ik eigenlijk niets van belang moest doen), mijn argumenten werden niet aanvaard en dus was ik mijn tickets kwijt, de wedstrijd eindigde op 3-3 met een glansrol voor een zekere CR7
Over land and sea

hgrm

Helemaal niks gezien:

* Een wedstrijd van Almere (waar ik in de tijd van Peter Boeve geregeld ging kijken: ontzettend naïef voetbal dus altijd spektakel) tegen Go Ahead bleek alleen voorverkoop te zijn

* De derby in Praag tussen Sparta en Bohemians bleek een dag naar voren te zijn gehaald. Dat was in de tijd voor de smartphone, dus ik wist van niks.

* Idem bij een wedstrijd in Buxton

* In Hoogstraten een keer op het allerlaatste moment afgelast wegens mist

* De derby in Genua die werd afgelast wegens onbespeelbaar veld en hoosbuien, toen we al in het stadion zaten

* De derby in Belfast die werd afgelast wegens een bevroren veld


Gedeeltelijk gemist:

* Een wedstrijd in Patruages in België deels gemist omdat ik het stadion niet kon vinden. Was de aanleiding om mijn eerste Tomtom te kopen

* De helft van Sigma Olomouc vs. Branik Ostrava gemist omdat ik twee uur in de rij moest staan voor één kassahuisje

* Een half uur van Benfica-Bayern gemist omdat de elektronische ticketpoortjes niet werkten

* Wedstrijd in Katwijk gestaakt omdat de scheidsrechter onwel werd

* Wedstrijd van Zwaluwen in Vlaardingen in de rust gestaakt omdat een kind zwaar gewond raakte doordat vuurwerk in zijn hand ontplofte

* Wedstrijd van Sutton gestaakt wegens doorweekt veld
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

DannyH79

Ik heb weleens een groot gedeelte gemist van:

Nederland - Frankrijk in de Kuip. Konden nergens een plekje vinden, uiteindelijk op een heel stuk lopen. Kwamen pas in de rust binnen, alle plekken waren ook vreemd genoeg bezet dus op de trappen gezeten en de 2e helft gekeken.

Ook een keer op een doordeweekse avond naar Fortuna - Ajax geweest, in de tijd zonder tomtom, dus per ongeluk een heel stuk op binnendoor wegen gereden en uiteindelijk ook pas ergens halverwege binnen gekomen. Alle doelpunten waren toen al gevallen volgens mij en moest ook weer op de trap zitten omdat er geen stoelen vrij waren.

Bij Utrecht ook een keer paar minuten te laat geweest, tijdens het lopen naar de stadion hoorde je al een keer een oeh, en toen we vlakbij waren hoorde je het echte juichen. gelukkig werd er daarna nog een paar keer gescoord.
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

Joost

Ik was een met AthleticHolanda bij (toen nog) Merksem in de vroege rondes van de Belgische Beker. Dat was augustus dus we stonden heerlijk in korte broek en t-shirt.

Vlak voor rust begon het keihard te regenen en tien minuten later kwam het kunstgrasveld omhoog.  Gevoetbald werd er niet meer.

AthleticHolanda

Citaat van: Joost op feb 24, 2022, 16:32:37
Ik was een met AthleticHolanda bij (toen nog) Merksem in de vroege rondes van de Belgische Beker. Dat was augustus dus we stonden heerlijk in korte broek en t-shirt.

Vlak voor rust begon het keihard te regenen en tien minuten later kwam het kunstgrasveld omhoog.  Gevoetbald werd er niet meer.










AthleticHolanda

Citaat van: hgrm op feb 24, 2022, 13:50:50
* De derby in Genua die werd afgelast wegens onbespeelbaar veld en hoosbuien, toen we al in het stadion zaten

Dit hadden wij destijds ook! Dit was in februari 2015.






AthleticHolanda

Citaat van: Olav op feb 22, 2022, 23:03:07
Afgelopen zondag stond Gornik Zabrze op het programma. De trein was met maar liefst 120 minuten vertraagd, dus we kwamen aan in de 30e minuut.Gelukkig is het bij mij nog nooit zo ver gekomen dat ik een geplande wedstrijd heb moeten missen vanwege bijzondere omstandigheden op dezelfde dag.

Ongetwijfeld heb ik meerdere van dit soort voorbeelden, maar ik herinner me er momenteel alleen de volgende, naast de twee van hierboven.

Terwijl we op weg waren naar Bocholt was onze Duitse trein (uiteraard) vertraagd. Met ons zaten nog zo'n vijftig Uerdinger in de trein en samen misten we de aansluiting in Wesel, voor het laatste stukje naar Bocholt. Van Wesel naar Bocholt reed op zondag tenslotte maar een trein per twee uur.
Niet wetende wat te doen drentelden we wat rond op het station zonder voorzieningen. De aanwezige politie was snel gevlogen toen ze door kregen dat we gestrand waren. Terwijl sommigen zich vermaakten met het jatten van sjaals van Bundesliga supporters die voorbij kwamen zochten anderen een oplossing. Een jonge Uerdinger dame beweerde het telefoonnummer van voorzitter Lakis te hebben. Zodoende schaarde iedereen zich rondom deze dame en werd er gebeld, Lakis nam wonderwel op en beloofde de spelersbus te sturen om ons op te halen.
En zo geschiedde, Lakis hield woord en de spelersbus arriveerde. Probleem was echter dat deze arriveerde terwijl in Bocholt werd afgetrapt. De bierkratten waren ondertussen leeg en op voorwaarde dat we de bus heel zouden houden mocht iedereen instappen. De bus bleef heel, er werd met de pet rond gegaan voor de chauffeur en bij aankomst in Bocholt was de massaal opgetrommelde politie niet bepaald blij met onze aankomst.
Omdat werd besloten dat we samen naar binnen moesten gaan was het wachten totdat de laatste van het stel uitvoerig gefouilleerd was. Onze entree werd groots gevierd in het uitvak, maar het enige doelpunt van de wedstrijden hadden we wel gemist. Toch konden we nog een helft zien en de auswärtssieg meevieren.



Deze tribune is inmiddels helaas gesloopt.


- - - - - - -

Daarnaast zijn Italië en ik geen goede combinatie. Buiten de afgelaste derby van Genoa stond ik nog twee keer voor het verkeerde stadion.

Een keer dacht ik naar Pisa-Brescia te gaan in Pisa, maar bleek het stadion van Pisa op het laatste moment afgekeurd. Iedereen wist dat natuurlijk behalve ik. Anderhalf uur voor de wedstrijd vond ik het wel erg rustig bij het stadion en aldaar vertelde iemand me dat de wedstrijd was verplaatst naar Empoli.
Dus een flinke sprint volgde door het centrum van Pisa naar het treinstation waar ik heel toevallig net een trein naar Empoli in kon springen. Daar arriveerde ik net voor de aftrap, een taxi zette me voor het stadion af en een hele lieve dame van de club gaf me een gratis kaartje terwijl er eigenlijk geen verkoop was.

Het desbetreffende kassahok waar ik na een tijdje een kaartje kreeg




- - - - -

Een andere keer stond ik mooi op tijd voor het terrein van Casati Calcio Arcore, alleen waren de lichtmasten uit. Op het terrein zaten in de kantine een paar mensen te kaarten, die uiteraard geen woord Engels spraken. Na heel wat pogingen begrepen ze dat ik naar de wedstrijd van die avond wilde. Er was alleen een probleempje, ze speelden op een terrein buiten het stadje terwijl ik in het centrum van het stadje stond.
Uiteindelijk bood een van de aanwezigen me een lift aan, onderweg ging het over Berlusconi en bunga-bunga feestjes. Pas achteraf begreep ik dat dat kwam omdat we langs de gigantische villa reden waar deze feestjes plaats hadden gevonden.
Van de wedstrijd werd het begin gemist maar de zeven doelpunten zag ik allemaal. De 4-3 overwinning was een van de slechts twee overwinningen die ze dat seizoen zouden boeken.


Jobo

Stukje geschreven over de regio Gelsenkirchen met als rode draad Schalke04

https://www.indehekken.net/historische-sporen-van-schalke-04/

Saltacampos

Citaat van: Jobo op mrt 07, 2022, 13:45:27
Stukje geschreven over de regio Gelsenkirchen met als rode draad Schalke04

https://www.indehekken.net/historische-sporen-van-schalke-04/
Leuk om te lezen, S04!!!
Over land and sea