Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Hielke

Wat een geweldige leren stoelen hebben de sponsorvakken in het nieuwe Den Haag-stadion. Heb er vanavond ingezeten tijdens Jong Den Haag - Jong Heerenveen, en ik moet zeggen: zo is zelfs een slechte wedstrijd bekijken nog aangenaam.

Gert

Citaat van: Joost op apr 11, 2010, 23:54:16
Op Soccerquest worden de uitvakken beoordeelt. Mijn beoordeling van NAC.

Allemachtig wat is dat achteruit gegaan. Was altijd een van de (zo niet het aller-)beste uitvak(ken). Maar goed dat we daar volgend jaar met Willem II niet meer heen hoeven...

Joost

Vitesse v Roda JC

Zicht
Het net is weg in Arnhem, volgens mij hebben ze het uitvak ook vergroot door de glazen wand vooraan naar beneden te zetten. Er hangt nu alleen nog een net aan de rechterzijde, daar valt mee te leven. Uitstekend zicht derhalve, je hebt zowaar het idee dat je echt in het stadion zit.
Cijfer: 8

Ontvangst en behandeling (als crimineel of als gast)
We kregen een parkeerkaart zonder route beschrijving, nu is het Gelredome niet lastig te vinden maar bij aankomst wat verwarring. We volgden de borden en werden door een van de stewards rechtstreeks de Vitesse voetgangers in gestuurd. Het leek op real-life carmageddon. Na 10 seconde zoeken ging er een poort open en konden we de parkeerplaats voor het uitvak oprijden. Fouilleren was redelijk grondig maar niet vervelend.
Cijfer: 8

Reismogelijkheden (buscombi of vrij vervoer en hoe geregeld)
Auto-of buscombi. Wij waren met de auto.
Cijfer: 8

Organisatie (wachttijd bij betreden stadion en 'vasthouden' na afloop)
Vooraf dus op die korte verwarring na prima. Na afloop even vastgehouden in het vak en daarna moesten we wachten tot het VItesse publiek weg was. Ruim 20 minuten na affluiten werden we de weg op gestuurd. Weinig op aan te merken al zou het fijn zijn wanneer er communicatie is. Hoe lang we moesten wachten was volstrekt onbekend.
Cijfer: 7

Catering (prijs-kwaliteit verhouding en aanbod)
BekerTJE koffie 2,40. Naar het schijnt wel goede koffie. BekerTJE fris, 2,40. Broodje frikandel 2,40. Broodje kroket DRIE EURO ZESTIG. Ik heb het geld in mijn beurs gelaten. Volgens mijn achterbuurvrouw was de kroket vreselijk smerig
Cijfer: 2

Bereikbaarheid (twee uur in de file of binnen een kwartier op de snelweg)
Uitstekend
Cijfer: 8

Netheid (stadion/sanitair e.d.)
Was allemaal keurig schoon.
Cijfer: 8

Prijs/kwaliteit verhouding
20 euro, niet goedkoop maar het is de standaardprijs voor zo'n plek in het Gelredome. Als Roda iedere uitwedstrijd 5 goals scoort wil ik iedere twee weken wel 20 euro betalen.
Cijfers: 7

Totaal: 7

Neem je eigen boterhammetjes met kaas en een thermoskan mee en er is niets dat je dagje Vitesse kan vergallen. Buiten het voetbal dan wel te verstaan.

AthleticHolanda

Zit al een paar dagen te lang vast in Valencia, op zich niet handig maar groundhoptechnisch gezien wel, El Madrigal van Villarreal is echt prachtig evenals Mestalla maar die was wel gepland. Komen denk ik beide in mijn top-5 tot nu toe...

wekke

Vanmiddag naar Ajax-Heracles geweest. Vooral de tweede helft deed vermoeden dat ik naar een oefenpartijtje aan het kijken was: terugleunend op de stoeltjes, mooi weertje, zwakke sfeer (en dat voor een team in volle titelstrijd) en de thuisploeg die Heracles vrij makkelijk opzij zette.

HJanneman

Wekke: Ben vanmiddag naar dezelfde wedstrijd geweest en deel je mening voor een groot gedeelte.
Ajax won met speels gemak, maar dat gebeurt sinds de winterstop wel vaker.
Ik stond naast het sfeervak,dus ik heb misschien een wat vertekend beeld, omdat ik ze voordurend bezig zag en hoorde, maar ook ik merkte dat de sfeer de 2e helft wat minder massaal werd, echter kwam dit ook door de ontwikkelingen in Twente, wat het wel begrijpelijk maakt om te stoppen met het zingen van 'kampioenen, kampioenen' e.d...maar ook het wedstrijdverloop wat ons voorgeschoteld werd, want de wedstrijd was al lang gedaan en de situatie in Twente was uitzichtloos, waardoor de angel al vrij vroeg in de 2e helft uit de middag was..




Joost

Citaat van: AthleticHolanda op apr 18, 2010, 21:01:52
Zit al een paar dagen te lang vast in Valencia, op zich niet handig maar groundhoptechnisch gezien wel, El Madrigal van Villarreal is echt prachtig evenals Mestalla maar die was wel gepland. Komen denk ik beide in mijn top-5 tot nu toe...
Zolang je nog een hotel hebt zou ik er gewoon van genieten.

Peenvogel

Om gemengde gevoelens in Enschede te voorkomen zijn we Nederland uitgevlucht. Zaterdag Cambridge United-Hayes & Yeading. Zondagmiddag Lille-AS Monaco. De eerste wedstrijd was stukken leuker dan de tweede. In Lille dus ook ruim voor tijd weggegaan om de files te ontlopen. Verslag volgt in de loop van de week. Nu slapen.

AthleticHolanda

Citaat van: Joost op apr 18, 2010, 23:12:37
Zolang je nog een hotel hebt zou ik er gewoon van genieten.

Klopt maar het weer is bagger en de stad heb ik zo ongeveer vijf dagen wel gezien, naar een andere stad gaan is niet echt een optie aangezien ik terug moet vliegen vanaf Valencia en geen zekerheid heb wat betreft welke dag...

Maargoed ook morgen hoef ik me gelukkig nog niet te vervelen.

Ik raad overigens iedereen aan Mestalla te bezoeken voor het verdwenen is (al zal dat waarschijnlijk nog ff duren), echt een geweldig stadion, de stad is ook erg de moeite.

Joost

Vriendin had vergadering op school en derhalve erg laat thuis, zo laat dat ik de eerste 10 minuten van Rood Groen LVC 01 v Heerlen Sport moest missen. Bij aankomst was het reeds 1-0. Mijn komst deed op het oog wonderen. De wit-blauwen speelden redelijk en kwamen 4 minuten voor het rustsignaal op 1-1 door een wonderschone goal van Pascal. Met een fraaie lob buitenkant links schoot hij de bal over de keeper.

Na de pauze een kolderiek misverstand tussen de laatste man en keeper van Rood Groen. een te lange, lange bal wordt door de laatste man afgeschermd voor de uitlopende keeper. De keeper is alleen niet snel genoeg waardoor een jagende spits dichterbij komt. De laatste man de bal besluit toch maar terug te spelen echter, de keeper was al uitgekomen en stond op een meter afstand. De bal hobbelde keurig langs 'm het doel in. De laatste man was te verbouwereerd om er achteraan te lopen anders had-ie 'm zeker nog gehad. Daarna was het vooral tegenhouden en dat lukte met 3 mooie saves van de door mij veel bekritiseerde keeper. 1-2, de 4de zege van het seizoen. Allen na de winterstop. Met 17 punten is de kloof op Heksenberg nu 10 punten, de oranjehemden kunnen er nog hooguit 9 halen en dus is het vierdeklasseschap veiliggesteld. En dat had ik met 3 punten bij de winterstop nooit verwacht.

Niels_Zitterd

Vrijdagavond een bizarre avond gehad. Ik heb van de wedstrijd tegen Zwolle nauwelijks iets meegekregen.
Toen duidelijk was dat Fortuna niet zou degraderen was er een enorme ontlading in het uitvak.
Toen oud Fortunees Danny Schreurs de 3-0 voor Zwolle scoorde was het uitvak harder aan het juichen voor hem dan het eigen publiek.
Na het laatste fluitsignaal is er in het vak en buiten op de parkeerplaats nog een goed feestje gebouwd.
Tegen half 3 hebben we met een aantal supporters nog een fles champagne open getrokken.
Nu hopen dat er nooit meer zo'n seizoen komt...

Vaig

Niets aan toe te voegen Niels..
Laatst bezochte nieuwe ground: Stade Jacques Lechat, Malmedy

Niels_Zitterd

#147
Citaat van: Breda op apr 25, 2010, 20:44:37
Is het alleen hopen of is er ook daadwerkelijk perspectief?

Er is op dit moment meer perspectief dan de afgelopen 3-4 seizoen bij elkaar opgeteld.
Natuurlijk een beetje overdreven maar het staat er niet slecht voor.
De verwachting is dat Fortuna komende zomer voldoende licentiepunten heeft verzameld om weer in categorie 2 te gaan vallen.
Ook komen er nog steeds sponsoren bij en is er zelfs een extra commercieel medewerker bij gekomen omdat de huidige 2 medewerkers het veel te druk hebben. Het zijn niet allemaal grote sponsoren maar wie het kleine niet eert...

Daarnaast zijn alle handtekeningen zijn gezet voor de afbouw van het stadion. Na bijna 10 jaar vertragen door meerdere partijen is die soap ook eindelijk afgelopen.
Er kan een normale voorbereiding gevolgd gaan worden en er komen zoveel spelers zonder club te zitten op dit moment, daar moet ook nog wel wat mee gedaan kunnen worden.

Al met al staat het er niet slecht voor.

Joost

Fortuna was sinds deze zomer zijn tijd een jaar vooruit. In Sittard was de realiteitszin al doorgedrongen en is met een realistisch budget een team neergezet. Komend seizoen zullen meer clubs met een dergelijke lage begroting gaan werken.

Het is voor Fortuna nu vooral zaak te proberen een nieuwe technische staf neer te zetten.

Niels_Zitterd

#149
Citaat van: Joost op apr 25, 2010, 21:09:40
Fortuna was sinds deze zomer zijn tijd een jaar vooruit. In Sittard was de realiteitszin al doorgedrongen en is met een realistisch budget een team neergezet. Komend seizoen zullen meer clubs met een dergelijke lage begroting gaan werken.

Het is voor Fortuna nu vooral zaak te proberen een nieuwe technische staf neer te zetten.

Roger Reijners is een clubman in hart en nieren en moet mijns inziens behouden worden voor de club. Maar niet meer in de functie van hoofdtrainer.
Met de jeugdelftallen heeft hij de afgelopen jaren bewezen dat zijn kracht daar ligt.
Dit seizoen als hoofdtrainer is het hem niet gelukt een hecht elftal neer te zetten. Er zat het hele seizoen geen lijn in het spel.
Fortuna heeft het seizoen overleefd, maar mede door de pech/onkunde van anderen.

Het is inderdaad zoals je zelf ook al aangeeft zaak om in ieder geval een nieuwe trainer aan te stellen.
De sterkste spelers hebben nog een doorlopend contract.
Als een nieuwe trainer snel wordt aangesteld dan moet er voor hem de mogelijkheid zijn om de rest van het elftal naar zijn hand te zetten.
Er moet nu gekeken worden naar de kwaliteiten van de spelers.
Dit seizoen was pas op het laatste moment voldaan aan de eis van 17 contract spelers. Dan is het ook niet realistisch om te verwachten dat er ook nog specifieke kwaliteiten worden gehaald.

Nu kan en moet dat anders. Er kan nu een goede basis voor de toekomst worden neergezet.

Het huidige bestuur heeft gelukkig wel een goed oog op het budget. Als het geld er niet is wordt het niet uitgegeven en dat is in het huidige betaald voetbal al heel wat...