Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

voetbalfan

Een doelpuntrijke dubbel gedaan. Om 14.00u naar Heist-Op-Den-Berg voor KSK Heist - R Antwerp FC (2-3) daarna naar Westerlo voor KVC Westerlo - Sporting Charleroi (2-2) en daarmee zal Charleroi play-off 3 spelen.
Enige nadeel is dat ik maar liefst 4 doelpunten gemist heb. In Heist de 1-2 en de 1-3 en Westerlo de 1-0 en de 1-1 beide omdat ik een hamburger gaan halen was.

HJanneman

En van welke hamburger heb je het minst spijt? Kortom: welke was het beste?

Ik vind het jammer dat Charleroi en Eupen nu tegen elkaar moeten spelen voor behoud en degradatie, want ik had gehoopt dat alle Waalse ploegen het zouden redden, aangezien die nog maar met 3(inclusief hun Duitstalige Eupen) vertegenwoordigd zijn in de 'landelijke' hoogste klasse.
Het was al een scheve afspiegeling van de Belgische samenleving, maar dat wordt zo nog erger.
Helemaal als je ziet dat Leuven of Lommel er voor in de plek gaat komen.

3434

#512
Daar is in België al een hoop gedoe rond geweest. Moet het een afspiegeling zijn van ons land? Ik weet het eerlijk gezegd niet. Charleroi en nog enkele ploegen haalden communautaire 'zwarte pieten' naar boven. Vorige week zag ik echter een interview op de RTBF waarin een Waalse directeur van een ploeg zei dat Wallonië enkel zelf schuld treft.

Er bestaat één degelijke jeugdwerking en dat is in Standard. De trainingfaciliteiten zijn in 95% v/d clubs in Wallonië erbarmelijk. Let op dit zijn woorden die uit Waalse kant komen!

Ik hoop trouwens dat Eupen het haalt. Als nieuwkomer waren ze eigenlijk beter dan Lierse en Charleroi met een kern die half zo groot was. Charleroi heeft een groot stadion en een groot draagvlak op supportgebied, dat klopt. Ze staan echter laatste en moeten gewoon afvallen. Volgend jaar Olympic Charleroi-Sporting Charleroi zou ook eens mooi zijn. De degradant krijgt een troostprijs van 1 mil euro en kan zo een vliegende start nemen in 2de, waar de budgetten soms nog niet eens dat miljoen halen...
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

HRM1880

Citaat van: 3434 op mrt 21, 2011, 11:57:14
Daar is in België al een hoop gedoe rond geweest. Moet het een afspiegeling zijn van ons land? Ik weet het eerlijk gezegd niet. Charleroi en nog enkele ploegen haalden communautaire 'zwarte pieten' naar boven. Vorige week zag ik echter een interview op de RTBF waarin een Waalse directeur van een ploeg zei dat Wallonië enkel zelf schuld treft.

Er bestaat één degelijke jeugdwerking en dat is in Standard. De trainingfaciliteiten zijn in 95% v/d clubs in Wallonië erbarmelijk. Let op dit zijn woorden die uit Waalse kant komen!

Ik hoop trouwens dat Eupen het haalt. Als nieuwkomer waren ze eigenlijk beter dan Lierse en Charleroi met een kern die half zo groot was. Charleroi heeft een groot stadion en een groot draagvlak op supportgebied, dat klopt. Ze staan echter laatste en moeten gewoon afvallen. Volgend jaar Olympic Charleroi-Sporting Charleroi zou ook eens mooi zijn. De degradant krijgt een troostprijs van 1 mil euro en kan zo een vliegende start nemen in 2de, waar de budgetten soms nog niet eens dat miljoen halen...
Ik hoop ook op Charleroi, gewoon omdat ik daar nog nooit ben geweest en Eupen heb ik ook weeral drie keer gedaan. Al zou het bezoekers vak wel verbeterd zijn, laat ze gewoon maar alle twee degraderen.

AthleticHolanda

Citaat van: 3434 op mrt 21, 2011, 11:57:14
Moet het een afspiegeling zijn van ons land? Ik weet het eerlijk gezegd niet. Charleroi en nog enkele ploegen haalden communautaire 'zwarte pieten' naar boven. Vorige week zag ik echter een interview op de RTBF waarin een Waalse directeur van een ploeg zei dat Wallonië enkel zelf schuld treft.

Er bestaat één degelijke jeugdwerking en dat is in Standard. De trainingfaciliteiten zijn in 95% v/d clubs in Wallonië erbarmelijk. Let op dit zijn woorden die uit Waalse kant komen!

Het lijkt mij geen goede zaak dat het zo slecht gaat met het Waalse voetbal.
Of de Waalse clubs er recht op hebben is een tweede, maar een Belgische competitie met louter Vlaamse teams lijkt me ook niet de bedoeling.

Wat mij betreft hoe meer diversiteit hoe beter, Standard en Charleroi horen natuurlijk gewoon in de Eerste Klasse, niet alleen qua draagvlak maar ook historisch gezien. Datzelfde geldt mijns inziens voor Waalse clubs als bv. Union, RFC Liège, FC Brussels.
Eupen als symbool voor de Deutschsprachige gemeinschaft is ook meer dan welkom.
Ook minder traditionele teams die volgens mij wel degelijk draagvlak hebben als bv. Mons, La Lou, Mouscron zouden Eerse Klasse waardig moeten kunnen zijn.
Verder blijf ik het vreemd vinden dat UR Namur zo'n kleine club is, een club uit een stad als Namen moet toch beter kunnen?

Zoals ik al zei hebben al deze clubs hun zaakjes niet goed genoeg voor elkaar en dus spelen ze terecht niet hoger, maar jammer vind ik het wel.



Joost

Ik snap eigenlijk niet wat het grote probleem is? Er is toch altijd een zware oververtegenwoordiging van Vlaamse clubs geweest?

Seizoen 1928-1929
1e
9 Vlaamse
3 Brusselse
2 Waalse

2e
8 Vlaamse
4 Brusselse
2 Waalse

Seizoen 1954-55
1e
8 Vlaamse
3 Brusselse
5 Waalse (3x Luik, 2x Charleroi)

2e
11 Vlaamse
3 Brusselse
2 Waalse (tweemaal Verviers)

1980-81
1e
14 Vlaamse
2 Brussel
2 Luike

2e
11 Vlaamse
1 Brusselse
4 Waalse

2010-11
1e
13 Vlaamse
1 Brusselse
2 Waalse

2e
12 Vlaamse
1 Brusselse
5 Waalse

Waals voetbal leefde sowieso altijd vooral in en rond om Luik met de 2 clubs uit Charleroi erbij. La Louviere, Namen, Bergen en Mouscron hebben gewoonweg geen grote voetbalhistorie. De vraag is dus eerder, hoe kan het dat er in Brussel en Luik zoveel clubs zijn verdwenen?



3434

Citaat van: AthleticHolanda op mrt 21, 2011, 18:45:43
Het lijkt mij geen goede zaak dat het zo slecht gaat met het Waalse voetbal.
Of de Waalse clubs er recht op hebben is een tweede, maar een Belgische competitie met louter Vlaamse teams lijkt me ook niet de bedoeling.

Wat mij betreft hoe meer diversiteit hoe beter, Standard en Charleroi horen natuurlijk gewoon in de Eerste Klasse, niet alleen qua draagvlak maar ook historisch gezien. Datzelfde geldt mijns inziens voor Waalse clubs als bv. Union, RFC Liège, FC Brussels.
Eupen als symbool voor de Deutschsprachige gemeinschaft is ook meer dan welkom.
Ook minder traditionele teams die volgens mij wel degelijk draagvlak hebben als bv. Mons, La Lou, Mouscron zouden Eerse Klasse waardig moeten kunnen zijn.
Verder blijf ik het vreemd vinden dat UR Namur zo'n kleine club is, een club uit een stad als Namen moet toch beter kunnen?

Zoals ik al zei hebben al deze clubs hun zaakjes niet goed genoeg voor elkaar en dus spelen ze terecht niet hoger, maar jammer vind ik het wel.

Als ik denk aan clubs die in 1ste thuishoren denk ik spontaan aan Royal Antwerp FC, Racing Mechelen en Eendracht Aalst. Dit heeft niks te maken met Vlaamse of Waalse clubs, voor mij dan.

Om de Walen ook aan bod te laten komen mogen voormalig La Louvière en FC  Liège onmiddelijk terug. Maar iedereen weet hoe het deze laatst twee het (financieel) doen..
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

AthleticHolanda

Citaat van: 3434 op mrt 21, 2011, 19:55:55
Als ik denk aan clubs die in 1ste thuishoren denk ik spontaan aan Royal Antwerp FC, Racing Mechelen en Eendracht Aalst. Dit heeft niks te maken met Vlaamse of Waalse clubs, voor mij dan.

Ik uiteraard ook, maar ik liet de Vlaamse clubs even buiten beschouwing...

3434

Een zeer raar gevoel, naar een wedstrijd gaan kijken en hopen dat je enige concurrent punten pakt zodat je zelf géén kampioen wordt. Dit gevoel hadden een kleine 200 Patrosupporters die vandaag richting Spouwen afzakten.

Een raar gevoel om met een paarse mensenzee (het stadion van SPM is relatief klein) een tribune in te palmen en geen enkele paars-witte speler op het veld te zien. Veldwezelt had een 30 à 40 eigen supporters bij, Spouwen een kleine 100.

Een goed gevoel na de 1-2 en beseffen dat je morgen (in Heusden) zélf kampioen kunt worden. Niks 'ontlading' in de zetel met teletekst op p548. Wij mogen naar het stadion om onze helden aan het werk te zien. Strijden voor de titel! Heerlijk. Er worden tussen de 800 en 1000 Patrofans in Heusden verwacht. Ik kan dit niet echt vatten en kan alleen zeggen: "Bring it on!"
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

HJanneman

Veel plezier en succes!

Alles verliep tot nu toe zoals gewenst, dus dan moet het vanmiddag maar afgemaakt worden.

voetbalfan

Een interessante partij in vierde klasse B tussen twee oude gloriën van het Belgische voetbal, tussen Berchem Sport en Racing Mechelen, werd 1-1 na een late gelijkmaker van Berchem in het eigen Ludo Coeckstadion. Bovenal was dit een zeer sfeerrijke wedstrijd naar vierde klasse normen.


3434

Stress, stress en nog eens stress. De eerste 0-0 in bijna een jaar. Geen titel, volgende week geen voetbal. 14 dagen (minimum) wachten op de titel. Ik schat slechts een 5 à 600 patrofans aanwezig wegens carnaval in onze carnavalgekke gemeente.

Kort verslagje: http://www.tvl.be/nl/2011-03-27/patro-eisden-nog-geen-kampioen/
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Cyclebob

Citaat van: Breda op mrt 27, 2011, 22:21:15
De hoofdtrainer van SVVSMC, dhr. Frans Schaap, verdient wat mij betreft wel het predicaat 'Kwal van de Voetballerij'. Benieuwd of Cyclobob begrijpt wat ik bedoel.
Frans Schaap is een baasje met praatjes. Wilde hij niet op de foto? Verder nog bijzondere indrukken opgedaan, m.a.w. kan je SVV-NAC in 1986 voor 500 man voorstellen?
Was zelf bij Berchem-RC Mechelen en net terug. Het uitvak heeft aan de rechterkant wat lege plekken: paar wespennesten op de afgesloten staantribune ernaast.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

betonrot

Citaat van: voetbalfan op mrt 27, 2011, 18:54:35
Een interessante partij in vierde klasse B tussen twee oude gloriën van het Belgische voetbal, tussen Berchem Sport en Racing Mechelen, werd 1-1 na een late gelijkmaker van Berchem in het eigen Ludo Coeckstadion. Bovenal was dit een zeer sfeerrijke wedstrijd naar vierde klasse normen.



Bijna op dezelfde positie genomen als waar wij stonden ;)
Wat een nostalgisch gedoe in Berchem gisteren, daar is wat mij betreft de tijd echt stil blijven staan!

voetbalfan

Waren jullie met drie? Het stond er trouwens vol met groundhoppers had ik zo de indruk. Dat groepje van 20 Engelsen was inderdaad aanwezig alsook twee Duitsers die vlak naast de zittribune stonden en dan nog drie Nederlanders iets voor mij waarvan er maar één foto's heeft gemaakt geloof ik. :)