Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

TeeZee

Wat vond je leuk aan het Stadium of Light?

Peenvogel

Citaat van: TeeZee op apr 12, 2011, 16:05:59
Wat vond je leuk aan het Stadium of Light?

Alle accenten buiten het stadion verwijzend naar de mijnbouw vond ik wel erg leuk. En we zaten op 2 meter van het uitvak met zeer luidruchtige WBA-fans. En de pub aan de overkant natuurlijk :)

HRM1880

FC Oss-Quick '20

Nu dacht dat ik dat ik alles had meegemaakt, maar het kan altijd erger. Wij komen daar aan met 10 man, met de bedoeling om er een gezellig avondje van te maken. Al snel spreekt een steward ons aan om te vragen op welke tribune we zitten. Wij hadden kaartjes gekocht voor de tribune achter de goal. De veiligheidsverantwoordelijke is er dan nog bijgekomen en heeft ons begeleid tot op een tribune aan de lange zijde. Daar werden we op het eerste vak gezet en dit was voor ons alleen, ik mocht eerst zelfs van een steward niet verder door om iets te gaan eten en naar het toilet te gaan. Tijdens de wedstrijd stonden er ook de hele tijd de nodige stewards rond ons en nergens hebben we politie gezien, maar toevallig juist naast ons kwam er twee man zitten. Voor de rest een enorm zwakke wedstrijd waar uiteindelijk niet zo veel over valt te vertellen.

Hugo

Welkom in Nederland!

AthleticHolanda

Tja waar ze in Oss qua veiligheid mee bezig zijn weet niemand.

Heb daar zelf ook al eens problemen gehad, en dit seizoen was Oss veelvuldig in het nieuws vanwege dit soort onzin. Tijdens de eerste wedstrijd van het seizoen thuis tegen De Treffers vond een groep met een stadionverbod (voor profvoetbal) het nodig om te komen (dat mocht, want het was geen profvoetbal meer) en zich meteen te laten gelden. Er werd wat gereld en sindsdien waren Oss supporters niet meer welkom bij uitwedstrijden. Met noodverordeningen in dorpen met Topklassers tot gevolg, te belachelijk voor woorden. Je kon dus opgepakt worden wanneer je met een zachte g sprak of eruit zag als New Kids.
Dit heeft geduurd tot ongeveer iets voor de winterstop waarna er uitpas-regelingen en dergerlijke zijn gekomen, vanzelfsprekend is er niets meer gebeurd behalve dat er nog maar een handje vol Ossenaren naar uitwedstrijden reist.
In Oss jaagt men haar fans liever weg dan ze te verwelkomen lijkt het wel.

Hoeveel toeschouwers waren er ongeveer? Ik ben benieuwd want Oss heeft nog geen enkele keer een officieel aantal gemeld voor zover ik weet...

HRM1880

Citaat van: AthleticHolanda op apr 16, 2011, 14:08:26
Tja waar ze in Oss qua veiligheid mee bezig zijn weet niemand.

Heb daar zelf ook al eens problemen gehad, en dit seizoen was Oss veelvuldig in het nieuws vanwege dit soort onzin. Tijdens de eerste wedstrijd van het seizoen thuis tegen De Treffers vond een groep met een stadionverbod (voor profvoetbal) het nodig om te komen (dat mocht, want het was geen profvoetbal meer) en zich meteen te laten gelden. Er werd wat gereld en sindsdien waren Oss supporters niet meer welkom bij uitwedstrijden. Met noodverordeningen in dorpen met Topklassers tot gevolg, te belachelijk voor woorden. Je kon dus opgepakt worden wanneer je met een zachte g sprak of eruit zag als New Kids.
Dit heeft geduurd tot ongeveer iets voor de winterstop waarna er uitpas-regelingen en dergerlijke zijn gekomen, vanzelfsprekend is er niets meer gebeurd behalve dat er nog maar een handje vol Ossenaren naar uitwedstrijden reist.
In Oss jaagt men haar fans liever weg dan ze te verwelkomen lijkt het wel.

Hoeveel toeschouwers waren er ongeveer? Ik ben benieuwd want Oss heeft nog geen enkele keer een officieel aantal gemeld voor zover ik weet...
Heb daarstraks gestuurd voor die toeschouwersaantallen, want ik ben zo slecht in schatten, zou ze langs de andere kant toch graag op mijn blog plaatsen. Maar ik schat hoogstens 1000 man, achter de goal zat er echt bijna niemand. Op onze eigen tribune krijg ik niet veel zicht, omdat ze onze bewegingsvrijheid zo wilden beperken.

Had al wel door dat er daar problemen waren, zo mocht er geen bier geserveerd worden omdat ze dit te vaak op het plein smeten. Als Antwerp-supporter ben je al het één en ander gewoon, maar dit ging er gewoon los over.
Nadien nog iets gaan drinken in 's Hertogenbosch en daar was het (vrouw)volk gelukkig wel zeer gastvrij.

Joost

Mijn tante uit Gulpen was jarig en vierde dat met een brunch. En die was net op tijd afgelopen, nouja ik ben er tussenuit geknepen, zodat ik Partij v Noorbeek kon bekijken. Dé Topper in 5A. Één van de twee wordt kampioen, Noorbeek begon het duel met 2 punten meer.

De Gold Race, welke ik liefst driemaal zag vandaag, lokte zelfs enkele nieuwsgierige toeristen naar het veld waar ongeveer 200 toeschouwers waren. Ik heb 'iets' met de Tevent in Partij. In 1999 werd het uitgeroepen tot Mooist gelegen amateurcomplex in Nederland en die titel draagt het met verve. Je moet er echt geweest zijn om de magie van de heuvels in combinatie met het veld, de kantine en het voetbal te ondergaan.

Terwijl ik naast de eerdere genoemde aspecten ook van het heerlijke zonnetje genoot trok de wedstrijd stroef op gang. Noorbeek was wel beter, al is in deze regionen van het voetbal minder slecht een betere omschrijving. Na een half uurtje kwam Noorbeek ook aan de leiding. De duitse keeper van Partij raakte er bij geblesseerd maar kon wel verder. Heerlijk om die man, grijs en met een buikje aan de gang te horen in het Duits. Op het veld werd er door iedereen dialect gesproken wat ook bijdroeg aan de ambiance.

Na een cola in de geweldig leuke kantine met oude poster en elftalfoto's kwam Noorbeek op 0-2. Daarna zakte de ploeg onnodig terug waardoor Partij, middels een penalty, weer terug in de wedstrijd kwam. De Noorbeekse trainer was zich ondertussen vreselijk aan het opwinden op de uitstekend fluitende scheids. Dat kon hij beter doen over zijn eigen grensrechter die met alle macht probeerde de voorsprong in stand te vlaggen. Uitgerekend de Partij coach kreeg echter de rode kaart voorgeschoteld nadat hij, terecht, woedend was toen de Noorbeekse grens in de slotminuten een reuzekans om zeep vlagde. Vlak erna was het afgelopen tot grote vreugde van de Noorbeekse aanhang.

Ondertussen was 800m verderop, tegenover het restaurant waar de familie nog bijeen was FC Gulpen na een 1-6 nederlaag gedegradeerd naar de 6e Klasse. Daar mag het volgend jaar de derby spelen tegen een van mijn andere soft spots: RKIVV.












Achter het doel stroomt de Gulp, vandaag belande er geen bal in het water waardoor dit attribuut ongebruikt bleef.




0-2



Hugo

Qua ontbreken van reclameborden langs het veld is het net Albion Rovers ;-)

ðe waan

Citaat van: AthleticHolanda op apr 16, 2011, 14:08:26
Hoeveel toeschouwers waren er ongeveer? Ik ben benieuwd want Oss heeft nog geen enkele keer een officieel aantal gemeld voor zover ik weet...

Volgens de TC Tubantia 800.  Waarvan waarschijnlijk hooguit tien vredelievende Oldenzalers.

TOP Oss is echt een club die verdwaald is geraakt in het amateurvoetbal en zich daar kennelijk totaal geen houding weet te geven. En dan te bedenken dat ze pas sinds 1990 profclub waren.

hgrm

Zaterdag naar de Vlaams-Brabantse derby in tweede klasse tussen OH Leuven en Tienen geweest. Behalve dat het een derby was, kon OH Leuven ook nog eens kampioen spelen. Daarvoor was wel de hulp nodig van Wetteren, dat de laatst overgebleven concurrent Lommel punten moest afsnoepen om een kampioensfeest mogelijk te maken. Voor de wedstrijd was het stadion met 7100 toeschouwers bijna uitverkocht; een ongekend aantal voor tweede klasse.

Al snel sijpelde het nieuws door dat Wetteren op 1-0 stond tegen Lommel. OHL speelde echter nerveus en had een hele kluif aan Tienen. De 1-0 halverwege de eerste helft kwam dan ook als een enorme bevrijding. Met die stand werd de rust gehaald. In Wetteren stond het ondertussen 1-1.

Na rust kreeg Tienen aanvankelijk de beste kansen. Vlak voor tijd werd het toch nog 2-0. Het mocht evenwel niet baten; Lommel sleepte in Wetteren een overwinning uit het vuur waardoor het kampioensfeest van Leuven nog een weekje wordt uitgesteld. Dat Leuven voor het eerst in ruim 50 jaar eerste klasse gaat spelen, lijkt onvermijdelijk.


OH Leuven -enkele jaren geleden opgericht na een fusie tussen Zwarte Duivels Oud Heverlee, Daring Leuven en Stade Leuven- speelt in het stadion waar vroeger Stade speelde. Stadion Den Dreef ligt aan de rand van Leuven in de deelgemeente Heverlee. Tot voor kort was het een ovaaltje met een hoofdtribune aan één kant, terracing rondom waarvan het deel tegenover de hoofdtribune overdekt.
Deze configuratie is in feite nog voorhanden, maar binnen de 'kurven' achter de goal zijn twee tijdelijke tribunes neergezet, zodat den Dreef nu een echt voetbalstadion is. Achter de tribunes is de terracing (type betonplaat opgevuld met aarde) nog voorhanden. Al met al is het een stadion dat weet te overtuigen.

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Citaat van: ðe waan op apr 17, 2011, 23:02:44
TOP Oss is echt een club die verdwaald is geraakt in het amateurvoetbal en zich daar kennelijk totaal geen houding weet te geven. En dan te bedenken dat ze pas sinds 1990 profclub waren.

Pas sinds 1990? Dat zijn toch 20 seizoenen... Ik denk dat er uit de amateurtijd voor 1990 nog weinig mensen over zijn..

TOP is overigens de eerste club die voor de derde keer de overstap van de amateurs naar de profs gaat maken....in 1954 bij de start van het betaald voetbal, in 1990 (nadat ze twintig jaar eerder waren weggesaneerd) en nu hoogstwaarschijnlijk weer.

Volgens mij staan AGOVV en Xerxes op twee.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ðe waan

RBC hoort daar ook nog bij.

Oke, 20 jaar is al een behoorlijk poosje, maar het is toch relatief één van de jongste profclubs.

HRM1880

Citaat van: hgrm op apr 17, 2011, 23:18:50
Zaterdag naar de Vlaams-Brabantse derby in tweede klasse tussen OH Leuven en Tienen geweest. Behalve dat het een derby was, kon OH Leuven ook nog eens kampioen spelen. Daarvoor was wel de hulp nodig van Wetteren, dat de laatst overgebleven concurrent Lommel punten moest afsnoepen om een kampioensfeest mogelijk te maken. Voor de wedstrijd was het stadion met 7100 toeschouwers bijna uitverkocht; een ongekend aantal voor tweede klasse.

Al snel sijpelde het nieuws door dat Wetteren op 1-0 stond tegen Lommel. OHL speelde echter nerveus en had een hele kluif aan Tienen. De 1-0 halverwege de eerste helft kwam dan ook als een enorme bevrijding. Met die stand werd de rust gehaald. In Wetteren stond het ondertussen 1-1.

Na rust kreeg Tienen aanvankelijk de beste kansen. Vlak voor tijd werd het toch nog 2-0. Het mocht evenwel niet baten; Lommel sleepte in Wetteren een overwinning uit het vuur waardoor het kampioensfeest van Leuven nog een weekje wordt uitgesteld. Dat Leuven voor het eerst in ruim 50 jaar eerste klasse gaat spelen, lijkt onvermijdelijk.


OH Leuven -enkele jaren geleden opgericht na een fusie tussen Zwarte Duivels Oud Heverlee, Daring Leuven en Stade Leuven- speelt in het stadion waar vroeger Stade speelde. Stadion Den Dreef ligt aan de rand van Leuven in de deelgemeente Heverlee. Tot voor kort was het een ovaaltje met een hoofdtribune aan één kant, terracing rondom waarvan het deel tegenover de hoofdtribune overdekt.
Deze configuratie is in feite nog voorhanden, maar binnen de 'kurven' achter de goal zijn twee tijdelijke tribunes neergezet, zodat den Dreef nu een echt voetbalstadion is. Achter de tribunes is de terracing (type betonplaat opgevuld met aarde) nog voorhanden. Al met al is het een stadion dat weet te overtuigen.


Dat zou ik nu niet meteen durven zeggen. Voor de rest ben ik het wel eens, Leuven is door die nieuwe tribune achter de goal een aangename verplaatsing geworden. Vroeger stond je meters van het plein vandaan.

hgrm

Wat bedoel je? Dat het bijna uitverkocht was of dat 7100 ongekend is voor 2e klasse?

Het toeschouwersaantal klopt heel aardig; de hoofdtribune, de spionkop achter de goal en de staantribune aan de lange zijde waren (vrijwel) vol, alleen aan de andere kant achter de goal was het wat minder druk, al druppelde het tot een kwartier na KO nog aardig vol. Het uitvak was minder bezet: misschien tweehonderd op de staanplaatsen en geen uitbezoekers in het zitvak.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

HRM1880

Citaat van: hgrm op apr 18, 2011, 12:22:02
Wat bedoel je? Dat het bijna uitverkocht was of dat 7100 ongekend is voor 2e klasse?

Het toeschouwersaantal klopt heel aardig; de hoofdtribune, de spionkop achter de goal en de staantribune aan de lange zijde waren (vrijwel) vol, alleen aan de andere kant achter de goal was het wat minder druk, al druppelde het tot een kwartier na KO nog aardig vol. Het uitvak was minder bezet: misschien tweehonderd op de staanplaatsen en geen uitbezoekers in het zitvak.
Dat die 7100 ongekend is voor 2e klasse.