Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

syntric en 1 gast bekijken dit topic.

AthleticHolanda

#630
Afgelopen donderdag was ik op een bijveld in Venray waar de reserves van mijn eigen club een beslissingsduel moesten spelen tegen de reserves van ZSV uit Deurne-Zeilberg.

De intro van ZSV was leuk met rookpotten en slierten, verder waren er fakkels en nog wat vuurwerk. Voor zo'n 400 man bleef het doelpuntloos na verlenging waardoor ZSV de titel pakte vanwege een beter doelsaldo in de reguliere competitie.

Kom ik plots wat foto's ervan tegen op footballculture...
http://www.footballculture.com/2011/05/15/en-opa-en-oma-zagen-dat-het-goed-was/

Was een heerlijke avond overigens.

Joost

Citaat van: AthleticHolanda op mei 15, 2011, 21:46:57
NEC is tegenwoordig de angstgegner van Feyenoord in de Kuip :-D.

Vandaag in Utrecht een hele vreemde wedstrijd beleefd. Alles stond logischerwijs in het teken van steun aan Mihai Nesu. De grootste Roemeense vlag die op korte termijn te krijgen was, was aanwezig, tevens waren er veel spandoeken en vocale steun.
Utrecht speelt altijd goed als niemand het verwacht, zo ook vandaag, AZ werd van de mat geveegd door vooral een superieure Dries Mertens die ook nog eens het doelpunt van het seizoen (vanaf 0.58) maakte.

Voor wat foto's en een filmpje zie mijn website onder FC Utrecht. :-)

Pa Modou Kah.

Ik was toch wel verrast door de uitslag, jammer dat wij twee weken geleden in Nijmegen een complete off-day hadden. Dan hadden we namelijk vandaag tegen Ajax 2 Heerenveen ook wel gewonnen.

AthleticHolanda

Citaat van: Joost op mei 15, 2011, 21:57:27
Pa Modou Kah.

Potverdorie heb ik gewoon het mooiste en tweede mooiste doelpunt van het seizoen in het stadion gezien :-D.
Zou em bijna vergeten.

Koning Kriel

Gisteren de meest saaie Brabantse derby ooit meegemaakt. De vele politieinzet, het alcoholverbod en het feit dat er naast de eer niets meer op het spel stond zorgde voor een gezapige en saaie sfeer en het voetbal was ook niet om aan te zien. Het stadion was ook nog slecht gevuld. Opvallende afwezigen waren vooral kinderen (de Kidsside was zo goed als leeg). Voor mijn gevoel komt dit door alle krantenartikelen die het begin van de 3e wereldoorlog rondom deze wedstrijd voorspelde.

Het zal na gisteren wel weer een verademing worden om in België of Duitsland naar een pot te gaan zonder alle belachelijke maatregelen. Betaald voetbal bezoeken in Nederland wordt op het moment redelijk verpest door alle bange burgemeesters en politiechefs.

HRM1880

Citaat van: Koning Kriel op mei 16, 2011, 08:44:21
Gisteren de meest saaie Brabantse derby ooit meegemaakt. De vele politieinzet, het alcoholverbod en het feit dat er naast de eer niets meer op het spel stond zorgde voor een gezapige en saaie sfeer en het voetbal was ook niet om aan te zien. Het stadion was ook nog slecht gevuld. Opvallende afwezigen waren vooral kinderen (de Kidsside was zo goed als leeg). Voor mijn gevoel komt dit door alle krantenartikelen die het begin van de 3e wereldoorlog rondom deze wedstrijd voorspelde.

Het zal na gisteren wel weer een verademing worden om in België of Duitsland naar een pot te gaan zonder alle belachelijke maatregelen. Betaald voetbal bezoeken in Nederland wordt op het moment redelijk verpest door alle bange burgemeesters en politiechefs.
Dan moet je in België niet naar uitwedstrijden van Antwerp gaan zien, daar is dat ook wekelijkse gewoonte. Gelukkig is een alcoholverbod hier nog niet helemaal doorgedrongen, al serveren ze soms wel alcoholvrij bier, wat misschien wel erger is.

Niels_Zitterd

Gisteren een aantrekkelijk duel gezien tussen Karlsruher SC en 1. FC Union Berlin.
Karlsuher SC stelde klassenbehoud, voor een kolkend Wildparkstadion veilig. Ruim 26.000 toeschouwers, waaronder een uitverkocht uitvak, zagen de thuisploeg met 3-2 winnen.

Het Wildparkstadion is een zeer mooi, doch oud stadion. Wat mij betreft een aanrader om een keer te bezoeken.


hgrm

Er zijn vage plannen om het Wildpark te gaan verbouwen, waarbij alleen de (moderne) hoofdtribune blijft staan. Sinds de degradatie uit de Bundesliga heb ik echter niet zo heel veel meer gehoord van de plannen. Het lijkt me toch raadzaam om haast te maken.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Niels_Zitterd

#637
Citaat van: hgrm op mei 16, 2011, 13:48:44
Er zijn vage plannen om het Wildpark te gaan verbouwen, waarbij alleen de (moderne) hoofdtribune blijft staan. Sinds de degradatie uit de Bundesliga heb ik echter niet zo heel veel meer gehoord van de plannen. Het lijkt me toch raadzaam om haast te maken.

Dat had ik ook vernomen, het was zelfs een van de redenen om gisteren KSC te bezoeken. We hebben gisteren met wat KSC supporters gesproken en die gaven aan dat de plannen er wel zijn maar nog niet concreet. Nu de club zich echter gehandhaafd heeft, is het niet ondenkbaar dat de plannen weer op tafel komen te liggen.

Al moet ik zeggen dat ik de hoofdtribune (uit 1993 meen ik) totaal geen afbreuk vindt doen aan het stadion. Als een eventuele verbouwing van het stadion in die stijl wordt voortgezet zou het best nog wel eens een mooi stadion kunnen worden.

edit: Even een foto van de hoofdtribune toegevoegd. De dakconstructie vind ik erg apart.

ALenstra

Ik ben in maart Bij Karlsruher SC-MSV Dusiburg geweest en ik vind dat de tribunes best wel ver van het veld zitten. Met name als je achter doel zit. Maar voor 13 euro kan je ook niet echt veel verwachten. Verder wel apart dat het stadion midden in een bos zit.

AthleticHolanda

Prachtig stadion, komend seizoen genoeg keus voor een leuke wedstrijd daar in de 2. Bundesliga, staat zeker op de lijst hier.

Voetbalhopper

Citaat van: AthleticHolanda op mei 16, 2011, 19:12:29
Prachtig stadion, komend seizoen genoeg keus voor een leuke wedstrijd daar in de 2. Bundesliga, staat zeker op de lijst hier.

Ik wil er in het komend seizoen ook eens gaan kijken, liefst in combinatie en basel of strasburg

hgrm

De combi met Straatsburg heb ik een paar jaar geleden gemaakt (ergens in het Duitsland-board staat er een topic over). Was goed te doen; KSC begon om (toen nog Bundesliga dus) 15.30, Straatsburg om 20.00 uur. Basel is wat verder weg, maar in de 2. BL beginnen ze meestal vroeger.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Bier und Bratwurst

Ik ben er dit seizoen ook geweest. Dat was bij KSC - 1860
Stadion ligt net buiten het stadspark aan de achterzijde van het prachtige slot dat weer met z'n voorzijde direct in het centrum ligt.
Vond het een erg mooi stadion en ik had een plaats op de gegengerade dat qua zicht mij meeviel.
De bratwurst was ontzettend lekker.
Het ene stadion is het andere niet!

3434

#643
KFC Uerdingen - SV Straelen was achteraf bekeken een spannende wedstrijd. De eerste helft was redelijk saai. In de tweede helft mistte KFC minstens 5 gemaakte doelpunten (2x voor een lege goal).

In de laatste minuten werd het nog 1-0 en 2-0 en het stadion ontplofte. Er zat ongeveer 3200 man in de tribunes, voor de laatste thuismatch had ik op ietsje meer gehoopt.  Maar het stadion is ZEKER  een bezoekje waard. Ik moet bekennen dat ik meer naar het stadion heb gekeken dan naar de wedstrijd, in de eerste helft dan toch. Mooie floodlights, 2 immense staantribunes met redelijk wat crash barriers.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

AthleticHolanda

Citaat van: 3434 op mei 21, 2011, 11:01:27
KFC Uerdingen - SV Straelen was achteraf bekeken een spannende wedstrijd. De eerste helft was redelijk saai. In de tweede helft mistte KFC minstens 5 gemaakte doelpunten (2x voor een lege goal).

In de laatste minuten werd het nog 1-0 en 2-0 en het stadion ontplofte. Er zat ongeveer 3200 man in de tribunes, voor de laatste thuismatch had ik op ietsje meer gehoopt.  Maar het stadion is ZEKER  een bezoekje waard. Ik moet bekennen dat ik meer naar het stadion heb gekeken dan naar de wedstrijd, in de eerste helft dan toch. Mooie floodlights, 2 immense staantribunes met redelijk wat crash barriers.

Ik was er ook, als KFC niet had gewonnen hadden ze zo goed als zeker vaarwel kunnen zeggen tegen een eventueel kampioenschap en promotie, vandaar de immense vreugde na de 1-0.
Wanneer TuRU gewoon twee keer wint promoveren ze overigens sowieso niet.

Het toeschouwersaantal was 3123, vond ik zeer netjes, vergeet niet dat het 6e liga is he ;-).