Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Kaiser

Fulham - Odense BK was zeer interessant, de wedstrijd maakte me van te voren niet zo heel veel uit want wilde graag een avondwedstrijd mee maken op Craven Cottage. Wat een prachtige ligging heeft dat stadion zo aan de Thames, de Cottage  en de Johnny Haynes Stand zijn juweeltjes. Het publiek was niet zoals ik tot nu toe bij andere wedstrijden in Engeland meegemaakt heb (zeer netjes en rustig).

Fulham leek een simpele overwinning te behalen maar door een tegengoal in de 93e minuut ging dat feest niet door.

Wesley

Verdorie!
Ik ben vandaag dus naar Roda JC - Excelsior geweest en leek het me wel verstandig om in de 75e minuut te vertrekken.
De wedstrijd was immers toch al gespeeld en ik dacht niet dat het nog zo uitlopen.
Nou, er vielen er dus nog 4....

Verwijderd lid

Citaat van: Wesley op dec 17, 2011, 22:48:17
Verdorie!
Ik ben vandaag dus naar Roda JC - Excelsior geweest en leek het me wel verstandig om in de 75e minuut te vertrekken.
De wedstrijd was immers toch al gespeeld en ik dacht niet dat het nog zo uitlopen.
Nou, er vielen er dus nog 4....

Een oude waarheid maar uit de kast halen: nooit weggaan voordat de scheidsrechter heeft afgefloten. Vaak lees ik verhalen dat mensen enkele minuten eerder weg gaan om zo niet in de verkeersdrukte terecht te komen.

cafebac

Begrijp ik ook niets van! Je gaat toch geen pot voetbal kijken om zo snel mogelijk weer thuis te kunnen zijn?

voetbalfan

Inderdaad, tijdens de Champions League in Genk had ik ook twee buren die in de 75ste minuut vertrokken... raar.

hgrm

Slechts één keer ben ik voortijdig weggegaan, in de rust zelfs.

Dat was bij Almere-Telstar. Het voetbal was zo barslecht dat het pijn deed aan m'n ogen. En dat terwijl de lichten van het honkbalstadion 500 m verderop uitnodigend brandden. Om een kort verhaal lang te maken: ik heb me de rest van de avond uitstekend geamuseerd bij Almere 2 - Amsterdam Pirates 3.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Vroeger wel eens een paar minuten eerder vertrokken bij Roda tijdens een midweekse wedstrijd. Als mijn vader nachtdienst had die avond was het erg opschieten en als we met de massa meegingen redde hij het niet om op tijd te zijn. Ooit bij Huddersfield v Bradford 5 minuten eerder vertrokken om de trein naar Halifax v Exeter te halen. Echt eerder vertrokken ben ik maar 1 keer. Alemannia Aachen tegen (ik geloof) Mainz op een maandagavond in het bundesligaseizoen. Onoverdekt in de stromende regen vertrokken in de pauze (stand 0-3) al een hoop mensen. In de 75e minuut kreeg ik het aanbod mee te rijden naar huis (stand 0-4) in een auto (reistijd 15 minuten) in plaats van rennen, bus, trein, bus (reistijd anderhalf uur). Toen was de keuze snel gemaakt.

Gouverneur

Vandaag Ajax - ADO Den Haag in de ArenA. Voor het eerst een voetbalwedstrijd meegemaakt in een stadion waarvan het dak gesloten was. Een deel van het publiek besteeg symbolisch pas in de 14de minuut de tribunes. Verder veel 'pro-Johan' en 'anti-RVC' spreekkoren.

Opvallend: Miralem Sulejmani werd door het thuispubliek in de tweede helft kortstondig flink uitgefloten, tot hij de vierde treffer maakte en alles weer goed was. Minstens zo 'not done' als eerder weggaan bij een voetbalwedstrijd is het uitfluiten van de eigen spelers, als je het mij vraagt.

Het moet (helaas) gezegd: Ajax boekte een dik verdiende overwinning, die behoorlijk hoger had kunnen uitvallen als men wat zorgvuldiger omgegaan zou zijn met alle mogelijkheden. ADO was kansloos, mede door de vroege (terechte) rode kaart voor Leeuwin.

Joost

Ik vond het wel een mooi gezicht bij de openingen. Daar stonden een hoop mensen zich te verdringen om tijdens het protest iets op te vangen van de wedstrijd.

Koning Kriel

Ik ben nog nooit eerder weggegaan al heeft een aantal keer heel weinig gescheeld. Vorig jaar toen Willem II door 10 man van Heracles met 2-6 afgedroogd werdt (1-0 voor en rood voor heracles in de 1e minuut, dan verwacht je toch een overwinning). Was ik al bijna bij de uitgang toen ik toch weer terug ben gaan zitten. Principes en clubliefde boven een kwartier tijdwinst.

Ik vind het altijd zo opvallend dat mensen eerder weggaan vooral als een wedstrijd nog niet beslist is. Zelf ga ik over het algemeen niet eens naar het toilet of bier halen tijdens de wedstrijd omdat ik niets wil missen. De laatste keer dat ik in het stadion was en een goal heb gemist was tijdens de openingswedstrijd van het seizoen 2008-2009. Willem II - Ajax, de 1-1 van Demouge.

Bier und Bratwurst

Net terug van een weekend Valkenburg met m'n vriendin. Vrijdag eerst ff naar de kerstmarkt in Maastricht.
Ik zou vrijdag naar MVV - Den Bosch gaan,maar door het slechte weer zijn we eerder naar Valkenburg gegaan dan in de planning stond. Gisteren alsnog naar Maastricht gegaan. Na een paar uur 's morgens door Maastricht gelopen/gezeten te hebben is m'n vriendin gaan shoppen en ik ben naar Verviers gereden voor de wedstrijd tgen Deinze. Helaas was deze wedstrijd door de sneeuwval afgelast en had ik nog ruim de tijd om verder te kijken naar wat anders. Op goed geluk naar Hamoir gereden voor de wedstrijd Hamoir-Walhain.Deze ging wel door.Ook lag in dit dal  van de Ardennen geen sneeuw.Walhain staat 2e en Hamoir vechtend om een plaats onderin. Walhain was in de beginfase sterker en kwam verdient op voorsprong.Einde van de 1e helft kwam Hamoir op gelijke hoogte en een minuut later werd ook van Hamoirzijde een penalty gemist. De 2e helft was echter voor Hamoir.Al kreeg Walhain af en toe ook een flinke kans.De vrouwelijke scheids gaf hamoir weer een strafschop,deze wel benut werd. In de extra tijd kwam Walhain tegen deverhouding in weer op gelijke hoogte. Deze teleurstelling konden de spelers van Hamoir niet verdragen en zeker niet omdat het doelpunt ver in extratijd viel .Er onstond een gigantische knokpartij op her veld waar een heleboel spelers inclusief bank aan deelnam. De scheidsrechter hield het voor gezien en blies af en liet de meute knokkend achter. De vechtpartijen gingen door tot de kleedruimte. Zo'n knokpartij heb ik nog nooit eerder gezien .Al met al een leuke middag met een heerlijk broodje hamburger en gastvrije mensen bij Hamoir (behalve voor de spelers van walhain).Helaas waren de mooie sjaals uitverkocht.
Het ene stadion is het andere niet!

Bier und Bratwurst

update: Lees nu op de site van Walhain dat de wedstrijd zelfs is gestaakt in de laatste minuut.
Heel apart....het was mij niet opgevallen tussen al die vectende spelers.   Hamoir : match arrêté à l'ultime minute !



Hamoir   2Walhain   2


« Rapport suit : match arrêté à la 90e », peut-on lire sur la feuille du match Hamoir – Walhain alors que tout le monde pensait que l'arbitre de la rencontre, Madame Derouaux, avait sifflé la fin de la partie sur un résultat de 2-2. En cause ? Le but égalisateur de Walhain, inscrit à la suite d'une phase litigieuse. Explication : alors qu'on dispute la dernière minute de jeu, deux joueurs, un de chaque camp, restent au sol près du banc de touche de Walhain. Le ballon se trouve alors à deux ou trois mètres de la ligne de touche... mais de l'autre côté du terrain, dans les pieds d'un joueur hamoirien. L'arbitre interrompt les débats et veut ensuite les relancer par une balle à terre. L'attaquant local Manu Mahin pense donc que le joueur de Walhain va rendre le cuir à sa défense mais, au contraire, le ballon repart sur le flanc et sur le centre qui suit, De Roos rétablit l'égalité, au grand dam des joueurs de Hamoir qui fustigent le manque de fair-play visiteur. Une échauffourée s'en suit rapidement au milieu du terrain et Madame Derouaux siffle alors la fin du match tandis que joueurs, entraîneurs et réservistes s'expliquent en zone médiane. Ce n'est d'ailleurs que dix minutes après la rentrée aux vestiaires que la décision finale est communiquée, à la grande surprise des deux camps.

Castillo loupe un pénalty

Et avant ce fait de match pour le moins particulier ? On peut dire qu'on a assisté à une bonne rencontre de foot, avec deux équipes bien en jambes. C'est tout d'abord Nanni qui avait donné l'avance à ses couleurs suite à une phase arrêtée bien donnée du milieu de terrain (0-1), avant qu'un coup franc flottant de Pirquet ne fasse mouche (1-1). Dans les secondes suivantes, Castillo bottait même un penalty sur le cadre !

Quant à la seconde période, elle était en faveur de Hamoir, qui prenait les commandes grâce à un penalty de Lefevre. Boumedienne frôlait ensuite le break, avant que ne survienne cette ultime minute de jeu.

Reste, dès lors, à déterminer l'issue de cette 16e journée de championnat... Match à rejouer ? Résultat entériné ? Une décision qui sera prise à Bruxelles. Il semble toutefois que l'arbitre n'a pas épuisé tous les moyens possibles pour mener la rencontre à son terme...¦
Het ene stadion is het andere niet!

Joost

Wat vond je van het terreintje in Hamoir?

Overigens, waarom naar een Kerstmarkt in Maastricht? Ik hoor nu ook de reclames op de radio over die kerstmarkt en ben er iedere keer weer verbaasd over. Uit ervaring kan ik zeggen dat het daar niets voorstelt. Die in Valkenburg zijn stukken groter en in Aken is er een veel betere.

Bier und Bratwurst

#898
We hadden een hotel in Valkenburg. Dus we hebben de kerstmarkt van Valkenburg uiteraard eerst bezocht,en zaterdags zijn we in Aachen geweest op de kerstmarkt. Dezer was ook het mooist. En ik deel je mening dat de kerstmarkt in Maastricht geen bal aan is.Maar omdat het koopzondag was zijn we daar zondag dus geweest.

Het terrein in Hamoir vond ik prachtig gelegen. Leuke kantine met vriendelijke mensen. Leuke kleine tribune met bar in het midden. Vond het ook wel grappig om te zien dat als de bal te ver over de zijlijn ging ,men deze met een hark uit een klein beekje moest vissen. Ze hebben ook een mooi logo. Kortom een mooi klein clubje in de Ardennen.Helaas heb ik er geen sjaal van kunnen bemachtigen voor m'n collectie.
Het ene stadion is het andere niet!

hstevenm

Afgelopen weekend naar West Ham-Barnsley en Tottenham-Sunderland geweest..
West ham viel me tegen qua sfeer en helemaal qua voetbal al moet ik wel zeggen dat het helemaal uitverkocht was. Tottenham was daar in tegen wel top, goed voetbal en een prachtige sfeer.. een aanrader voor iedereen..