Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

cafebac

De catering was ik even vergeten, 4 euro voor een zacht broodje Unox is natuurlijk veel te veel...

De noodtribune onder aan de lange zijde doet de aanblik inderdaad wel iets goed, zonder was het nóg lelijker.


spons

Citaat van: Koning Kriel op okt 29, 2012, 15:29:24
Vorig jaar met Willem II naar Zwolle geweest. Uitvak heeft inderdaad slecht zicht, heb de hele wedstrijd vooraan tegen het glas gestaan omdat je daar het beste zicht hebt. Verder is het stadion lelijk, totaal geen voetbal uitstraling.

Na de wedstrijd veel problemen met opgefokte ME binnen de parkeerzone van het uitvak maar dat heeft niks met het stadion te maken.

Als ik dit jaar nog een keer ga dan is dat alleen omdat het een belangrijke wedstrijd is.

Of gewoon in een thuisvak dat scheelt al meer dan de helft van alle ergenissen.

Weet niet precies wanneer die wedstrijd wordt gespeeld maar dat zou natuurlijk wel eens een heel belangrijke kunnen worden
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Bossche Bol

Vanavond het meest krankzinnige eerste kwartier gezien dat ik me kan herinneren (en ik heb toch heel wat wedstrijden gezien): 5-0 voor een amateurploeg tegen profs na ruim 13 minuten. Bizar.

Uiteindelijk werd het 6-1 voor ADO '20 tegen FC Eindhoven.
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

Cyclebob

Was er ook, samen met wellicht de enige zichtbare Eindhoven supporter. Nooit eerder een 5-0 na 13 min uten meegemaakt. Detail: de Eindhoven speler die na 19 minuten gewisseld werd, was in de dug out nog kwaad op de trainer ook. Verder de verbaasde gezichten van de laatkomers op de stand (of ze erop gokten gratis binnen te komen)

Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

ALenstra

Maandag bij Sheffield United-Portsmouth geweest. Daar kwamen bijna 19.000 mensen op af in Bramall Lane en het Blades publiek kan af en toe behoorlijk luid zijn. Ze floten Portsmouth en ex Sheffield United speler Lee Williamson uit zodra hij aan de bal was. Ik had voor 24 pond een zitplaats aan de lange zijde beneden schuin achter de Portsmouth dugout. Een paar mensen vonden het nodig om de Portsmouth bank te provoceren en een van die Portsmouth mensen begon toen te roepen en gebaren " kom maar kom maar". Waarmee hij een standje kreeg van de 4e official. Er kwamen wat stewards bij maar tegen het provocerende publiek werden geen maatregelen genomen. De Blades wonnen moeizaam met 1-0 door een penalty. De club heeft de laatste tijd toch al patent op moeizame 1-0 zeges.

Een dag later in Celtic Park in Glasgow de League Cup kwartfinale Celtic tegen Saint Johnstone. In een spaarzaam gevulde stadion met nog geen 15.000 man publiek konden de gasten nog meekomen tot de 28e minuut. Daarna volgde de 1-0 en kwamen de mannen uit Perth er niet meer aan te pas. Het zou 5-0 worden door o.a. 3 goals van Kris Commons. Bij Saint Johnstone viel Nigel Hasselbaink nog in en hij veroorzaakte ook een opstootje aan het eind van de wedstrijd. Rest me nog te zeggen dat Celtic Park best een mooi stadion is. Zou nog indrukwekkender zijn als het helemaal vol zat.

Sander11

#1235
Citaat van: ALenstra op okt 31, 2012, 22:56:32
Maandag bij Sheffield United-Portsmouth geweest. Daar kwamen bijna 19.000 mensen op af in Bramall Lane en het Blades publiek kan af en toe behoorlijk luid zijn. Ze floten Portsmouth en ex Sheffield United speler Lee Williamson uit zodra hij aan de bal was. Ik had voor 24 pond een zitplaats aan de lange zijde beneden schuin achter de Portsmouth dugout. Een paar mensen vonden het nodig om de Portsmouth bank te provoceren en een van die Portsmouth mensen begon toen te roepen en gebaren " kom maar kom maar". Waarmee hij een standje kreeg van de 4e official. Er kwamen wat stewards bij maar tegen het provocerende publiek werden geen maatregelen genomen. De Blades wonnen moeizaam met 1-0 door een penalty. De club heeft de laatste tijd toch al patent op moeizame 1-0 zeges.

Een dag later in Celtic Park in Glasgow de League Cup kwartfinale Celtic tegen Saint Johnstone. In een spaarzaam gevulde stadion met nog geen 15.000 man publiek konden de gasten nog meekomen tot de 28e minuut. Daarna volgde de 1-0 en kwamen de mannen uit Perth er niet meer aan te pas. Het zou 5-0 worden door o.a. 3 goals van Kris Commons. Bij Saint Johnstone viel Nigel Hasselbaink nog in en hij veroorzaakte ook een opstootje aan het eind van de wedstrijd. Rest me nog te zeggen dat Celtic Park best een mooi stadion is. Zou nog indrukwekkender zijn als het helemaal vol zat.

Celtic park is als het vol zit inderdaad indrukwekkend! Wel echt een italiaanse achtig tifosi hebben ze daar! Weet ook niet of ze daar echt gewaardeerd mee worden in rest van stadion maar celtic park gaat idd ooit weer bezocht worden!
HEYA DEN BOSCH!

ALenstra

Die ultra's waren me inderdaad ook opgevallen. Wel een relatief kleine groep op 1 vak. Ze waren de enigen die de thuisclub constant aanmoedigden. En het is net een ultragroep van het vasteland, totaal niet Brits.

AthleticHolanda

Citaat van: ALenstra op nov 01, 2012, 20:54:31
Die ultra's waren me inderdaad ook opgevallen. Wel een relatief kleine groep op 1 vak. Ze waren de enigen die de thuisclub constant aanmoedigden. En het is net een ultragroep van het vasteland, totaal niet Brits.

Kortom een flinke verbetering. Green Brigade zorgt tenminste voor sfeer en voor zover ik weet krijgen ze vooral positieve reacties van hun medefans, zo gebeurt er tijdens wedstrijden tegen St. Johnstone, Falkirk, Motherwel etc. tenminste nog eens wat. :-)

3434

Klopt, alleen de politieke zever heb ik niet graag maarja dat hebben hun rivalen ook.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

ALenstra

Vandaag bij Hibernian-Saint Mirren geweest in Edinburgh. Het Easter Road stadion ziet er behoorlijk nieuw uit, 4 vrij nieuwe tribunes. Het ligt nogal een eindje lopen van het zeer toeristische centrum en je wandelt op een gegeven ogenblik door een Edinburgh waar toeristen amper komen. Het verbaaste me dat er anderhalf uur voor de kickoff vrijwel geen voetbalfans te zien waren in en rond het station. Er kwamen ruim 10.000 toeschouwers af op de wedstrijd. Ik had voor 22 pond een plek op de East Stand gevonden en het is op dezelfde tribune waar ook de fanatieke fans zitten of beter gezegd staan. Die ook nog eens af en toe hun favorieten aanmoedigden. De gasten kwamen op 0-1 dankzij Kenny McLean maar Leigh Griffiths zou met 2 doelpunten de thuisclub aan een 2-1 zege helpen. Verder was er rood voor Jim Goodwin van Saint Mirren. Een 2e gele kaart nadat hij eerder geel kreeg voor een zware overtreding op Ryan McGivern.

Joost

Gisteren bij Roda v ADO geen goals, vandaag bij RC Hades v Eendracht Termien weer geen doelpunt te zien. Wel een amusante wedstrijd met twee ploegen die duidelijk in een positieve flow zitten en er wel voor gingen. Hades blijft fiet koploper in Eerste Provinciaal Limburg, Termien volgt op 4 punten.

jona93

Vandaag naar bocholt-fcv dender gaan zien kreeg een zeer leuke wedstrijd te zien met 5 goals eindstand was 3-2 voor wie bocholt zeker eens wilt bezoeken zeer mooi  stadion
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Terranova

Afgelopen zaterdag naar MSV Duisburg - FSV Frankfurt geweest. Ik was een jaar of 6 geleden al eens in het stadion geweest toen PSV er een oefenwedstrijd speelde, maar vond het broodnodig om ook eens een Duits potje voetbal daar mee te pakken.
Toevallig was dit de wedstrijd met het minst aantal toeschouwers in Duisburg in eeuwen volgens de ARD (8600). Parkeren was goed geregeld, ik had de wagen voor 3 euro op de P1 staan op een 50 meter van de kassa's verwijderd. Voor 11 euro een kaartje op de staantribune gekocht waar de sfeer gedurende de hele wedstrijd matig was. Staanvak stond geheel vol, rest van de stadion was aardig leeg.

Stadion zelf was opgeleverd in 2004 en een echt Bundesliga waardig stadion. Leek qua opbouw met de open hoeken wel een beetje op het stadion van Hamburg (of andersom, want het stadion in Duisburg was eerder af). Cateringpunten waren voldoende aanwezig, er bestond de mogelijkheid op diverse punten om fanartikelen te kopen en kaartjes waren in overvloed beschikbaar.
Enige vreemde was dat er geen kassa's aan het stadion geopend waren, maar dat je deze in de fanstore moest gaan kopen.

Blij dat ik er nog eens geweest ben, echter vond het zelf geen aanrader om een paar keer per seizoen te bezoeken. Er heerste een tamme sfeer en ik miste toch een beetje de combinatiegeur van gras, bier, sigaretten (volgens mij mocht je er niet roken, of het zijn geheelonthouders in Duisburg) en bokworsten.

Cyclebob

Za 3-11  SDV Barneveld - Zuidvogels, walkover voor de thuisploeg 7-0
gisteren mijn eerste P-P. Voor joker naar De Ster - SVV in Den Haag. Het weer in het midden van het land bleek stukken beter dan aan zee.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Nico1880

#1244
Afgelopen weekend in Krakow geweest.
Vrijdagavond Wisla Krakow - Lech Poznan meegepikt. 2 uur op voorhand aangekomen omwille van een verplichte registratie. Deze verliep echter heel vlot waardoor ik heel vroegtijdig in het stadion was. Vooraf vernomen dat het 1 van de pittigste wedstrijden is in Polen omwille van de fans, maar daar heb ik niet van gemerkt omdat het uitvak leegbleef (Lech supporters mochten blijkbaar niet binnen). Wisla Krakow wel zelf heel luidruchtig, maar ik had toch graag de interactie gezien met Lech.
Zaterdagmiddag 2 amateurwedstrijden meegepikt, waarbij er 1 op 10-2 eindigde.
Zaterdagavond was het de bedoeling om Cracovia mee te pikken. Was 1 uur voor de wedstrijd aan het stadion, maar wist niet dat er hier ook een verplichte registratie nodig was. Omstreeks 18u10, wanneer de wedstrijd al 10 minuten bezig was, stond ik nog steeds aan te schuiven met nog een lange rij voor mij. Ik heb het dan jammer genoeg maar opgegeven.