Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

AthleticHolanda

Pff wat een onzin die verplichte registratie, moet dat bij elke club op voorhand gebeuren?

hgrm

Iets dergelijks heeft me in Olomouc eens een hele eerste helft gekost....Uiteindelijk wel binnen geraakt en de tweede helft van de 0-0 nog gezien.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

AthleticHolanda

Ik heb me in Tsjechië nergens hoeven registreren...

Terranova

Gezien het toenemende geweld in Polen kan ik me er enigszins iets bij voorstellen. Leuk is anders idd.....
En wat krijg je dan, een pasje waarmee je je moet legitimeren in het stadion ?

AthleticHolanda

Citaat van: Terranova op nov 05, 2012, 14:10:24
Gezien het toenemende geweld in Polen kan ik me er enigszins iets bij voorstellen.

Ik denk niet dat dit de oplossing is, het is zaak de probleemgevallen eruit te halen, niet om iedereen ermee lastig te vallen.

Nico1880

Citaat van: Terranova op nov 05, 2012, 14:10:24
Gezien het toenemende geweld in Polen kan ik me er enigszins iets bij voorstellen. Leuk is anders idd.....
En wat krijg je dan, een pasje waarmee je je moet legitimeren in het stadion ?
Je krijgt inderdaad een pasje met foto, naam en nummer ID-kaart op. Met dat pasje kan je dan een ticket kopen waarop dezelfde gegevens staan. Aan de ingang wordt dan gecontroleerd of de gegevens overeen komen.

Weet niet of het bij elke club noodzakelijk is.

spons

Citaat van: AthleticHolanda op nov 05, 2012, 14:26:36
Ik denk niet dat dit de oplossing is, het is zaak de probleemgevallen eruit te halen, niet om iedereen ermee lastig te vallen.

Een beetje de Nederlandse "oplossing" die ze in Polen uitproberen ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

ALenstra

Mijn belevenissen in Birmingham: eerst op een maandagavond naar West Bromwich Albion-Southampton. Ik was even bang dat ik geen kaartje kon krijgen aangezien die middag de WBA-website had gemeld dat de wedstrijd bijna uitverkocht was. Dat ik in het stadion twee gesloten ticketoffices zag was niet bemoedigend. Ik klampte de eerste de beste steward aan en vroeg of er nog kaarten te koop waren. Die wist het niet en vroeg een collega "Hee Steve zijn er nog kaarten verkrijgbaar? Volgens Steve was dat het geval en moest ik naar een andere ticketoffice verderop. Ze konden mij alleen een plek in de millenium corner naast het uitvak geven. Zicht was goed maar ik blijf me verbazen over volwassen kerels die met kinderachtige gebaren de away fans uitdagen. Reden voor de drukte was de gereduceerde toegangsprijs van 15 pond wat weinig is voor een Premier League wedstrijd. Heb vrijwel geen lege stoel gezien in de Hawthorns, het zat goed vol. Het is een van de vele gemoderniseerde stadions. Best wel sfeervol met luidruchtige fans. Die zagen de thuisclub met 2-0 winnen dankzij 2 goals van Peter Odemwingie. Bij Southampton bleef Jos Hooiveld op de bank. Na de wedstrijd bleek eigenlijk dat het treinstation bij het stadion eigenlijk niet berekend is op grote massa's. Lange wachttijden en ik haalde nog net de trein.

Een dag later naar Saint Andrews voor Birmingham City-Bristol City. Die middag zag ik dat enkele Bristol City fans in mijn hotel verbleven. Ik wist dat ik me geen zorgen hoefde te maken over een kaartje. Het is wel een lange wandeling vanaf het stadscentrum. Voor 16 pond schafte ik een kaartje aan voor de paddocks in de main stand. Die main stand is ook de enige authentieke tribune van Saint Andrews. Het is nogal vervallen en dat geldt ook voor de pie ik kocht bij de cateringcar. Het moet de slechtste pie zijn die ik ooit kocht in een stadion. Stadion was voor ongeveer de helft gevuld en het thuispubliek is nogal tam. Ze werden vaak overschreeuwd door de ongeveer 500 man van Bristol City. Toch won de thuisploeg met 2-0 door doelpunten van Chris Burke en Marlon King. Twee spelers van Bristol City haalden door ernstige blessures het einde van de wedstrijd niet.

TeeZee

Citaat van: ALenstra op nov 07, 2012, 18:33:11Na de wedstrijd bleek eigenlijk dat het treinstation bij het stadion eigenlijk niet berekend is op grote massa's. Lange wachttijden en ik haalde nog net de trein.
Ik heb hetzelfde meegemaakt daar. Ik moest mijn vliegtuig halen en heb toen schaamteloos voorgedrongen. Er werd wel gemopperd op mij, maar ik deed alsof ik het niet verstond.

Terranova

Gisteren voor het eerst een bezoekje gebracht aan het RheinEnergie stadion van 1. FC Köln tijdens de wedstrijd tegen MSV Duisburg. Stadion was redelijk makkelijk te bereiken, parkeren was een andere zaak. De door andere users voorgestelde parkeerplaatsen waren allen vol, maar ik kwam bij toeval gedesoriënteerd bij P1 aan. Voor 3,50 euro kon ik mijn wagen parkeren, bleek het toch nog een kwartier lopen te zijn. Dat verwacht je niet bij een P1..

Entree van het stadion was ruim met een groot grasveld erom heen. Bouwkundig ontwerp vond ik persoonlijk fantastisch. Wat ik vervolgens minder fantastisch vond waren de hollywoodprijzen voor een 2. Bundesliga pot. Maar liefst € 29- mocht ik aftikken voor een kaartje. Eten en drank konden niet gekocht worden zonder FC Köln clubcard en de prijzen ervan waren ook torenhoog.

Stadion binnen was echt een arena, heel indrukwekkend. Ook de fanatieke aanhang bleef de hele wedstrijd tekeer gaan, ondanks de zaadwedstrijd.

Al met al een mooie ervaring weer, weet alleen niet of ik er vaker een bezoekje aan ga brengen. Voor die prijzen kijk ik ook een mooie CL wedstrijd.

ALenstra

Donderdagavond bij Spurs-Maribor geweest, was de allereerste keer dat ik een europacupduel in Engeland bezocht. Er zaten iets van 27.000 mensen op de tribune waarvan ongeveer 500 man in het uitvak. Dat er relatief zoveel mensen op zo'n wedstrijd afkomen heeft vast met de gereduceerde toegangsprijs van 20 pond te maken. Bij Spurs Jan Vertonghen in de basis. De 500 man van Maribor maakten wat lawaai maar werden flink overstemd door het thuispubliek. Spurs was veel beter en won met 3-1 door 3 goals van Jermaine Defoe. Het tegendoelpunt van Robert Beric ontstond na een komische blunder van Kyle Naughton en Hugo LIoris.

Vrijdagavond in het Riverside Stadium voor Middlesborough-Sheffield Wednesday. Gemiddeld komen tot nu toe iets van 15.000 mensen in de Riverside maar die avond waren het er maar liefst 28.000 waarvan ongeveer 700 van Wednesday. De reden? Natuurlijk de hoge positie van Boro op de ranglijst maar ook een actie waardoor toegangskaarten slechts 12 pond waren. Bij Boro Marvin Emnes in de basis maar hij werd in de 2e helft vervangen. Het behoorlijk luidruchtige publiek schreeuwden hun favorieten naar een 3-1 zege. Het Riverside stadion ziet er vooral gelikt uit en biedt fans alle gemakken. Een typisch nieuw stadion zoals die veel in Engeland verschijnen.

Vanmiddag in de Ricoh Arena geweest voor Coventry City-Scunthorpe United. Ik als OV gebruiker had behoorlijk veel moeite om het stadion te vinden. Het ligt ver weg van de stad. Er zouden vanaf het busstation speciale voetbalbussen rijden maar ik heb ze nergens gezien. Ook geen aanwijzingen in het busstation dat ze rijden. Ik werd verwezen naar een gewone stadsbus die voor het stadion stopte. Retoer kost 3,60 pond maar voor mij werd het 5 pond aangezien chauffeurs geen wisselgeld hebben. Vlak voor de wedstrijd aangekomen en ben ik de eerste de beste turnstile ingegaan voor 22 pond. Bleek een plek hoog achter het doel te zijn. De thuisclub nam de leiding met 1-0 maar 2 goals van Leon Clarke (uitgeleend van Charlton Athletic) brachten de Irons de zege. Scheidsrechter nam wel af en toe vreemde beslissingen tegen de thuisclub maar dat deerde de 381 meegereiste uitfans niet. Er waren 9892 toeschouwers in een spaarzaam gevuld Ricoh Arena dat gloednieuw is. De lichtblauwe stoeltjes hebben wel iets aparts. Terug reed trouwens wel een speciale voetbalbus.

Joost

@terranova

Volgens mij waren die lappen grond rond het stadion ooit trainigsvelden.

@alenstra
Je gaat wel echt het hele kand op en neer! Ik vond de Ricoh Arena haast op een ziekenhuis lijken, mede door de die hoofdtribune.

hgrm

Vanmiddag/avond een aardig rondje gereden.

Via tussenstops bij de stadions van Kaldenkirchen en Viersen kwam ik in Düren aan, om daar te vernemen dat het hoofdveld van het Jugendstadion van Schwarz-Weiss Düren gespert was wegens de regen die 's nachts was gevallen. De wedstrijd werd op het bijveld aan de overkant van de weg gespeeld. Volgens goed Duits gebruik bestond de ondergrond daar uit gravel, wat het spel toch weer een hele andere dynamiek gaf. Nauwelijks slidings (op school hadden we ook een gravelveld; ik weet uit ervaring dat sliden niet zo verstandig is op gravel....) en ballen die hoog opstuiteren.

Behalve een hek om het veld en een verhard paadje achter het hek was er geen uitbouw voor de bezoekers. Overdekte staanplaatsen waren er wel, dankzij een grote boom langs het veld. Naarmate het harder ging regenen werd het onder de boom dan ook steeds drukker...
De wedstrijd was zeker niet onaardig en eindigde in 2-4. Het 'echte' Jugendstadion blijft nog wel op de to-do list staan.


Om toch nog wat voetbal op niveau (en vooral accomodatie van niveau) te zien, ben ik op de terugweg naar Nuenen-UNA in de hoofdklasse geweest. Het betreft een streekderby, dus er was best wel wat volk op de been. Helaas heeft Nuenen enkele jaren geleden het oude sportpark ingeruild voor een nieuw exemplaar. De tribune van het oude terrein is overigens wel 'gered' en is nu bij SV Mussel in Groningen te bewonderen. Het nieuwe sportpark heeft een behoorlijke tribune annex clubhuis, maar verder niks.

Ook deze wedstrijd was amusant, mede door een twijfelachtig optreden van de scheidsrechter: te vroeg het veld inlopen en wat aansluitend gemekker werd wel heel zwaar bestraft met twee gele kaarten; na 10 minuten en met een 1-0 stand op het bord moest Nuenen met 10 man verder. Ook daarna bleek de scheidsrechter een uit-fluiter; In de duels en bij kleine overtredingen werd Nuenen steevast afgefloten terwijl UNA in vergelijkbare gevallen door mocht spelen. Lang lukte het Nuenen om UNA parool te bieden, maar in de tweede helft liepen de Veldhovenaren uit tot 1-4.

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Per toeval dus eindelijk een duel op gravel gezien!

hgrm

Citaat van: Joost op nov 11, 2012, 01:19:21
Per toeval dus eindelijk een duel op gravel gezien!

Het was al m'n tweede. De eerste was dit voorjaar bij Sportfreunde Katernberg. Die was wel gepland.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen