Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Joost

KMSK Deinze heet vanaf vandaag NV Deinze FC.

Nog meer wijzigingen want Rita Berlaar gaat vanaf vandaag als Jong Rita Lyra-Lierse Berlaar door het leven.
Mijn favoriet is SK Koude Keuken, die wilde toch een hippere naam en heten nu SK Lounge 44.

Brussels Groundhopper

Ben je zeker ivm Deinze?
Ik ze niet in de lijst die vandaag in Sportleven stond

00213 U.R. La Louvière Centre wordt La Louvière Centre
00246 Olympic Charleroi C.F. wordt Olympic Club Charleroi
00822 Torhout 1992 KM wordt Torhout
02233 R.U.S. Chestrolaise wordt SC Chestrolais
03841 K.V.V. Oostduinkerke wordt KV Koksijde Oostduinkerke
04194 Albert Quevy-Mons wordt Renaissance Mons 44
04297 K.S.V. Temse wordt SC Lokeren-Temse
04861 K.F.C. Moerkerke wordt FC Damme
05312 R. Ottignies-Stimont wordt Ottignies LLN Sports
05355 SC Wainage wordt SC Wainage Lambusart (Gr. 04300 R. Gr. Corporatif Charleroi)
05466 FC Global Impact wordt FC Solar Assistance Genk (04592 K. Limburgse Bedrijgssportbond)
05574 FC Casseroles wordt FC Anthony ((Gr. 04300 R. Gr. Corporatif Charleroi)
06314 Stichting Vlaamse Schoolsport wordt MOEV-Schoolsport
06866 SK Koude Keuken wordt SK Lounge 44 (Gr. 0350 K.W. VL. Bedrijfssportbond)
07315 A.S. Snef-Tyber wordt FC Snef
09246 S.K. Leeuw wordt Leeuw Brucom
09307 SK Wilrijk-Jas wordt VC Wilrijk
09369 FC Wangenies 61 wordt Racing A.C.S. Couillet
09375 SK Rita Berlaar wordt Jong Rita Lyra-Lierse Berlaar
09390 F.C. Femina La Louvière wordt La Louvière Centre Femina
09419 FC Gerda Waasland St-Niklaas wordt FC Gerda Sint-Niklaas
09586 Shape Youth F.C. wordt Juventus Academy Shape
09662 FC Rooigem Rangers wordt FC Rooigem
09686 Espoirs Féminins Aisne wordt EFA Manhay
09691 SCE Vooruit Denderhoutem wordt Divas Vooruit Denderhoutem
09696 FC Los Incas Wijnegem wordt FC Los Incas Antwerpen
09711 FC Inter Hasselt wordt FC Inter United Maasmechelen

Joost

Ja, ze staan apart in een beslissing van de licentiecommissie;

http://static.belgianfootball.be/project/publiek/vssl/html/nl/2020/27/licences.pdf

Wat ik gemist heb dit jaar is de agenda van de Bondsvergadering, en dan vooral de addendda, heb jij die zien langskomen?

Brussels Groundhopper

Nee dat heb ik niet gezien

KRCM1904

De kans is groot dat morgen beslist wordt dat tijdelijk alle sportwedstrijden in België zonder publiek gaan plaatsvinden. Het advies hiervoor is er alvast.
=> https://sporza.be/nl/2020/07/26/advies-voor-veiligheidsraad-alle-sportwedstrijden-achter-geslo~1595761979002/
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)

wekke

Belachelijk. Je moet in een bubbel van 10 blijven, maar een contactsport met 30 mag wel. Wees dan consequent en schort alles op tot januari.

hgrm

Citaat van: KRCM1904 op jul 26, 2020, 14:00:15
De kans is groot dat morgen beslist wordt dat tijdelijk alle sportwedstrijden in België zonder publiek gaan plaatsvinden. Het advies hiervoor is er alvast.
=> https://sporza.be/nl/2020/07/26/advies-voor-veiligheidsraad-alle-sportwedstrijden-achter-geslo~1595761979002/

Ik heb begrepen dat de Vlaamse sportkoepel vooruitlopend hierop al heeft verordonneerd dat er geen publiek welkom is.

Ik snap het ook wel: als er sportclubs failliet gaan, ligt er geen mens van wakker. Maar de horeca, die moet koste wat het kost beschermd worden. Terwijl heel de wetenschap het er over eens is dat de besmettingskans binnen vele malen groter is dan in de buitenlucht.

De enig juiste beslissing zou zijn om alle café's en restaurants weer dicht te gooien, niet om publiek te weren bij sport.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Saltacampos

Citaat van: hgrm op jul 26, 2020, 22:48:15
Ik heb begrepen dat de Vlaamse sportkoepel vooruitlopend hierop al heeft verordonneerd dat er geen publiek welkom is.

Ik snap het ook wel: als er sportclubs failliet gaan, ligt er geen mens van wakker. Maar de horeca, die moet koste wat het kost beschermd worden. Terwijl heel de wetenschap het er over eens is dat de besmettingskans binnen vele malen groter is dan in de buitenlucht.

De enig juiste beslissing zou zijn om alle café's en restaurants weer dicht te gooien, niet om publiek te weren bij sport.
Zeker de uitgangscafés, bovendien zou de huidige opstoot vooral te wijten zijn aan familiefeesten en evenementen (zoals allerlei kleinschalige concerten), maar zoals je zegt, amateursport brengt geen geld op. Eens te meer haalt de machtige Belgische biersector zijn slag binnen.
Dat van sport met publiek was de Vlaamse minister, niet onmogelijk dat die zo meteen op de veiligheidsraad nog wordt teruggefloten door het federale niveau.
Over land and sea

Joost

Is er ook een BAS voor coronamaatregelen?

ALenstra

De gewone rechtbank? Al acht ik de winstkans niet groot.

Saltacampos

Sportwedstrijden met maximaal 200 toeschouwers vanaf woensdag, is vandaag beslist op de veiligheidsraad. Dat zal vier weken zo blijven tenzij het verergert, dan kan het weer zonder publiek zijn.
Lokale burgemeesters kunnen wel publiek verbieden als de situatie daartoe aanleiding geeft.
Mondmasker verplicht.
In de provincie Antwerpen worden wellicht strengere regels van kracht gezien 2/3 van de nieuwe besmettingen in België zich daar voordoet.
De vergadering daar is nog bezig.


Over land and sea

Joost

En is er dan niemand in heel België die zich afvraagt of mondkapjes met 200 bezoekers rond een voetbalveld ook maar enig nut hebben?

syntric

Citaat van: Joost op jul 27, 2020, 22:08:17
En is er dan niemand in heel België die zich afvraagt of mondkapjes met 200 bezoekers rond een voetbalveld ook maar enig nut hebben?
Oh er zijn zelfs mensen die geloven dat het allemaal 1 groot complot is en corona niet bestaat, je kan het zo gek niet bedenken. Maar ook die zullen de regels moeten volgen, veel keuze heb je immers niet
Groundhopper for life :-)

wekke

Citaat van: Saltacampos op jul 27, 2020, 21:40:34
Sportwedstrijden met maximaal 200 toeschouwers vanaf woensdag, is vandaag beslist op de veiligheidsraad. Dat zal vier weken zo blijven tenzij het verergert, dan kan het weer zonder publiek zijn.
Lokale burgemeesters kunnen wel publiek verbieden als de situatie daartoe aanleiding geeft.
Mondmasker verplicht.
In de provincie Antwerpen worden wellicht strengere regels van kracht gezien 2/3 van de nieuwe besmettingen in België zich daar voordoet.
De vergadering daar is nog bezig.

In de provincie Antwerpen zijn ploegsporten verboden gedurende 4 weken.

KRCM1904

Voor de clubs in de provincie Antwerpen zou dat betekenen 4 weken geen trainingen en geen wedstrijden.
Over de avondklok tussen 23u30 en 6u zullen we nog maar zwijgen.
Laatste wedstrijd: 20/08/2023 RC Mechelen - Montignies SC A 10-0 (Croky Cup - 4e ronde)