Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Freekos79

Citaat van: Freekos79 op feb 26, 2017, 17:51:35
Schitterende ontknoping bedoel je!:-)
Het Antwerpszicht dan he
Volgende wedstrijd: ?

Joost

Het is wel ontzettend zonde dat Union op de Heizel speelt. Ik had die graag Standard in eigen huis zien ontvangen.

wekke

Citaat van: watergatehopper op feb 26, 2017, 14:57:04
Triest zeg. Het is het rampscenario voor deze vorm van competitie. En komt helaas het eerste jaar gelijk uit.

Die competitieformat is wat het is en daar moeten ze bij ons, Lierse, niet over klagen. Ze hebben kansen genoeg gehad in zowel periode 1 als 2 om het af te maken, maar ze misten maturiteit/koelbloedigheid op de momenten van de waarheid. Lierse had gisteren kansen genoeg om Roeselare met een pandoering weer naar Schiervelde te sturen, dat ze geen periode pakten ligt enkel en alleen aan Lierse zelf.

Ik blijf voorstander om alle 24 profclubs samen te gooien in 1 competitie, maar qua spankracht was 1B gewoon aangenaam om volgen. Enkel Roeselare kon door zijn winst in periode 1 eens een snipperdag nemen, maar alle anderen moesten week na week vol aan de bak. Het kwam ook het niveau van de competitie ten goede.

Ik ben wel benieuwd of Roeselare zijn niveau terug kan optrekken. Ze hebben volgens mij veel te lang geëxperimenteerd en te lang gewacht om weer op niveau te komen.


Terranova

Ik zie net dat Antwerp de eerste wedstrijd heeft gewonnen tegen Roeselare in hetgeen mijn livescore 'finale' noemt. Is dit een tweeluik en de winnaar promoveert?!
En clubs zoals Lierse zijn die nu al klaar met het seizoen of staat er nog iets op het programma?

Omdat ik toch bezig ben; wie gaat er degraderen uit de Tweede Klasse is dat al bekend?

#zemakenheternietmakkelijkerop

Joost

Volgende zondag is er een terugwedstrijd.

Cercle, Lommel, Tubeke en Leuven spelen Play Off III om te bepalen wie eruit gaat.

hgrm

Snap ik het nu goed dat de overgebleven ploegen dus vanaf nu (= begin maart) tot aan september niet meer spelen???
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: hgrm op mrt 05, 2017, 21:11:45
Snap ik het nu goed dat de overgebleven ploegen dus vanaf nu (= begin maart) tot aan september niet meer spelen???
De promovendus (wellicht Antwerp) en De degradant (wellicht Moeskroen) zijn inderdaad klaar na volgende week zondag.

Terranova

Citaat van: Joost op mrt 05, 2017, 21:13:37
De promovendus (wellicht Antwerp) en De degradant (wellicht Moeskroen) zijn inderdaad klaar na volgende week zondag.

Dat is toch niet normaal......

En wat doen teams als Lierse enzo dan nog? Krijgen die ook nog een kans om te promoveren?

Joost

Citaat van: Terranova op mrt 05, 2017, 22:00:38
Dat is toch niet normaal......

En wat doen teams als Lierse enzo dan nog? Krijgen die ook nog een kans om te promoveren?

Nee die kunnen nog Europees voetbal halen.

Joost

Een updateje over wat er allemaal gebeurde en gaat gebeuren.

In 1A plaatsten Zulte Waregem en Oostende zich voor de top 6.
Nog twee plaatsjes zijn er te verdelen en daar staan nu Charleroi en KV Mechelen. AA Gent volgt op een punt, Racing Genk heeft een klein mirakel nodig.
Charleroi had met een zege plaatsing al kunnen veiligstellen maar wist tegen Kortrijk pas in de extra tijd uberhaupt een punt te halen. Volgende zondag een puntje tegen Lokeren is alsnog voldoende.

AA Gent en KV Mechelen wonnen beide met 3-2 afgelopen weekend en treden tegen elkaar aan op de laatste speeldag. Ook voor KV Mechelen geldt dat een gelijkspel voldoende is, AA Gent zal de concurrent moeten verslaan en is dan zeker van Play-Off I.

Racing Genk zit als 4e op het vinkentouw. Genk zal zelf moeten winnen en daarnaast hopen dat Charleroi verliest en KV Mechelen wint bij AA Gent.

Onderin is de spanning ook weer terug. Westerlo leek te gaan winnen op bezoek bij Zulte Waregem maar kreeg in de extra tijd de gelijkmaker binnen. Moeskroen won wel en komt tot op 2 punten van Westerlo. Op de slotdag zal Moeskroen moeten winnen en mag Westerlo niet winnen, alleen dan blijft Moeskroen erin.

1B.
Antwerp won op een volle Bosuil met 3-1 van Roeselare. Komende zondag de return.

1e Amateur
Geen enkele opvallend uitslag dit weekend, alles aan de bovenkant van de ranglijst won haar wedstrijdje. Alleen wordt de stand nog steeds sterk beïnvloedt door de affaire-Deinze.

2e Amateur VFV A
Knokke won ook een 14e wedstrijd op rij en behoudt 6 punten meer én een duel minder dan Eendracht Aalst.

2e Amateur VFV B
Winst voor Thes en een nederlaag voor Berchem maakt het gat tussen de twee aan kop tot 4 punten.

2e Amateur ACFF
De kans dat Chatelet-Farciennes kampioen wordt is weer wat groter. Concurrent Luik ging onderuit en daardoor is het verschil opgelopen tot 8 punten.
Ik was zelf aanwezig bij Meux v Kelmis, dat werd 4-2 in een leuke pot waarbij Meux weer zicht heeft op handhaving

Lager;
RWDM ging in ACFF 3A met 6-3 onderuit bij Waver en ziet Rebecq tot op 1 punt komen.
Melsele werd al kampioen in 1e Provinciaal in Oost-Vlaanderen.

HRM1880

Roeselare-Antwerp is zaterdag. Zondag is de laatste speeldag in 1A.

Joost

Citaat van: HRM1880 op mrt 06, 2017, 15:39:01
Roeselare-Antwerp is zaterdag. Zondag is de laatste speeldag in 1A.
Wat is daar de logica achter?

De ene week doen we het zo, de week erna andersom.

Sebastiaan_W

Weg voor Beerschot ligt open om te promoveren. Als competitie is afgelopen, dan moet het met nummers 2 t/m 4 strijden voor promotie. Huidige  nummer 2(Dessel) en nummer 4(Heist) vragen geen licentie aan voor 1b.

HRM1880

Citaat van: Joost op mrt 06, 2017, 15:50:48
Wat is daar de logica achter?

De ene week doen we het zo, de week erna andersom.
Jij bent nog op zoek naar logica in het Belgisch voetbal? Dat heb ik al lang opgegeven.

Terranova

Citaat van: Joost op mrt 05, 2017, 23:19:34
Nee die kunnen nog Europees voetbal halen.

Even serieus a.u.b.

Begrijp serieus die opzet van de oude Tweede Klasse niet.
Winnaar deel 1 vs. Winnaar deel 2 is voor mij nog wel te begrijpen maar dan....

Wat doen clubs die geindigd zijn op plaatsen 2 t/m 4 nu ? Spelen die nog een play-off tegen nummer 15 uit 1A uiteindelijk?
En hoe gaat het met degradatie uit 1B ? Poule van 4 en dan?