Het stadionvoedseltopic

Gestart door Jef400, jul 22, 2019, 10:43:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jef400

Ik kon geen gelijkaardig topic vinden. Dus ik dacht, ik open er maar een.
Als jullie het voor het zeggen hadden. Welk voedsel zouden jullie dan het liefste in het stadion hebben? Denk aan favoriet bier, of lekker eten. Het mag zo exotisch zijn als het maar zijn kan.

jdebruin96

In het buitenland mis ik altijd wel een broodje kroket, verder gaat een pie of een braadworst er altijd wel in :)

Cyclebob

De verse, harde broodjes hamburger met ajuin -en zeldzaam- zwarte pens zoals je ze in de Belgische lagere klassen tegenkomt zijn niet te versmaden
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Nort

Nederland: Broodje bal (liefst een van de lokale slager) met satésaus
Duitsland: Broodje snitzel
Engeland: stake & ale pie (liefst van een lokale slager)
Belgie: Broodje hamburger met gebakken uitjes en een saus naar keuze

Afknapper: Broodje hamburger op een langwerpig broodje die half rauw gebakken is, waarbij je een halve liter saus nodig hebt om de smaak te neutraliseren. Tweewekelijks verkrijgbaar bij de cateringpunten in het Philips Stadion.


Robbie


Vinnn

In Nederland eet ik eigenlijk zelden iets in een stadion, maar als ik in Engeland (vooral de pies) of Duitsland(worst) ben dan eet ik me zowat het ongans

rogo_breda

Broodje frikandel en bij voorkeur het lokale populaire bier. In het buitenland meestal een hamburger of braadworst. Altijd vette hap dus wat mij betreft in een stadion :)

hgrm

In Nederland eet ik eigenlijk nooit in het stadion; het is toch meestal een kwestie van vlak voor aanvang arriveren, wedstrijdje kijken en wegwezen. En de rijen in de rust zijn aan mij niet besteed. In de winter is bij de zaterdagamateurs een bak erwtensoep wel vaste prik.

In het buitenland is het meestal wat de lokale keuken te bieden heeft. In Duitsland is dat meestal een curryworst, de lokale variant van de braadworst of een Bretzel. In Engeland gaat een goede, niet al te industriële pie er altijd wel in en in Oost-Europa zijn de worsten meestal nog beter dan in Duitsland.
Hamburgers laat ik meestal links liggen, aangezien ze doorgaan van mindere kwaliteit zijn dan wat je voor de helft van het geld bij de grote gele M kunt kopen. 
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Tribuneklanten

Het stadionvoer in Italië valt altijd vies tegen. Vaak is het een kartonnen box chips, eten in het stadion doe ik daarom daar nooit. Na de match een restaurantje pakken is de aller beste optie.

Jef400

Dat is wel een goede inderdaad. Zelf ben ik overigens wel wild van de Duitse worsten.

Jehoentelaar

Bij amateurs in Nederland meestal een broodje kroket en koffie. Profvoetbal in Nederland haal ik zelden of nooit wat, hooguit een hamburger bij FC Emmen. In Duitsland bijna altijd een braadworst of curryworst met patat.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

Nort

Ik vind bradwursten het meest overschatte voedsel. Zeker als je dan in Tsjechie bent, waarbij je een sneetje brood als supplement krijgt.

Bij Hereford waren 20min voor de aftrap de pies al uitverkocht en stond ik voor de lastige keuze. Hot dog of hamburg. Het werd de eerste en na een hap, eindigde die op de terracing. Arme meeuw die 2 uur later is gestorven aan een overdosis vet

Bier und Bratwurst

In Nederland : Bij FC Twente broodje beenham en bier
                     Amateurs: Broodje bal mayo en biertje (Liefst Hertog Jan)
In Duitsland  : Mantaplatte of een gewone Bratwurst met het stadionbiertje (Liefst geen Bitburger)
In België:       Hamburger met ajuinen en ketchup en bier van de tap
In Engeland  : Pie , kies elke keer wat anders met een biertje.
Inanderelanden , Tsjechie de klobasa met bier , Kroatië  de Cevapcici en in Spanje neem ik een zak zonnepitten mee.
Het ene stadion is het andere niet!

Bier und Bratwurst

Citaat van: Nort op jul 22, 2019, 21:11:57
Ik vind bradwursten het meest overschatte voedsel. Zeker als je dan in Tsjechie bent, waarbij je een sneetje brood als supplement krijgt.

Bij Hereford waren 20min voor de aftrap de pies al uitverkocht en stond ik voor de lastige keuze. Hot dog of hamburg. Het werd de eerste en na een hap, eindigde die op de terracing. Arme meeuw die 2 uur later is gestorven aan een overdosis vet

Zou meeuw lekker zijn?
Het ene stadion is het andere niet!

Saltacampos

*In Engeland vond ik de ale pie bij Fulham lekker, de Engelse pints ook, net als Pimms with lemonade (af te raden als je nog een bochtige rit voor de boeg hebt op de terugweg)
*In Nederland vond ik een broodje kroket in Venlo wel OK en ook de erwtensoep bij FC Eindhoven
*In Duitsland de onvermijdelijke worst die aan weerskanten uit het broodje steekt
*In Frankrijk vond ik vorig seizoen in Amiens een half stokbrood met twee soorten worst, friet en een pikante saus op een koude winterse avond subliem
*In België vind ik in 1A&B de meeste dingen niet te eten, zeker niet die kartonnen hamburgers waar volgens mij nauwelijks vlees in zit. Jupiler drink ik zo weinig mogelijk, smaakt naar niks en walgelijke nasmaak, in lagere afdelingen hebben ze soms lokale bieren van de tap die wel de moeite zijn. Anders is het kiezen tussen het schrale aanbod van spuitwater, cola en limonade in het profvoetbal. Dat is in het amateurvoetbal vaak veel beter.
De friet in de Ghelamco is nog wel enigszins OK wat stadionvoer betreft. Al de rest pas ik voor. Cava-drinkers op de tribunes (zelfs in provinciale) is voor mij het ultieme bewijs dat het echte voetbal om zeep is
Over land and sea