Nederlands Elftal en hun fans

Gestart door 3434, jul 01, 2014, 20:14:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Citaat van: rrcg1899 op jul 03, 2014, 12:24:21
Ik kan ook niet wachten tot België eruit gaat op het WK en het voetbal terug naar de échte fans gaat

Intrigerende en elitaire waarneming. Ik zie het causale verband niet.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

FC_Emmen

Citaat van: Han op jul 15, 2014, 00:03:32
Intrigerende en elitaire waarneming. Ik zie het causale verband niet.
Ik wel een beetje, door de uitspraak van iemand na de WK finale. Die zei letterlijk: 'Zo, en nu twee jaar geen voetbal kijken tot het volgende grote toernooi'.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

spons

Citaat van: Sebastiaan_W op jul 12, 2014, 13:42:05
Oranje heeft een prima toernooi gespeeld! Cillissen, Janmaat, de Vrij, Vlaar en Blind hebben een fantastisch toernooi gespeeld. Depay ook een paar keer sterk ingevallen. Dus de komende jaren kunnen we wel even vooruit. Hopen dat de Jong, Sneijder en Robben nog 2 jaar doorgaan.

Bijna niemand had verwacht dat Oranje zo ver zou komen en van Gaal blonk ook weer uit als trainer.

In Nederland zijn we goed in dingen af te zeiken, maar ik heb genoten van dit Oranje!

Aan het einde van de wedstrijd om de derde en vierde plaats stonden er 9 ( ex ) Feyenoorders in het veld, nu nog Cillessen vervangen door Hahn en Robben door Boëtius en we worden in 2018 wereldkampioen :-)

De Jong doorgaan ? Toen Clasie erin kwam ging het beter lopen en voor Sneijder hebben we Vilhena
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Sebastiaan_W

Citaat van: spons op jul 15, 2014, 09:29:24
Aan het einde van de wedstrijd om de derde en vierde plaats stonden er 9 ( ex ) Feyenoorders in het veld, nu nog Cillessen vervangen door Hahn en Robben door Boëtius en we worden in 2018 wereldkampioen :-)

De Jong doorgaan ? Toen Clasie erin kwam ging het beter lopen en voor Sneijder hebben we Vilhena

Feyenoord heeft een leuk opleidingscentrum, maar wat moet het voor deze spelers heerlijk zijn om eindelijk eens onder een trainer te voetballen die wel voor de hoofdprijs gaat! :-)

Ik hoop dat van Persie stopt. De eerste wedstrijd tegen Spanje speelde hij een goede pot, maar daarna was het niet veel meer. De andere toernooien heeft hij ook niet gepresteerd.

Sebastiaan_W

Citaat van: rrcg1899 op jul 12, 2014, 17:05:04
De eerste ronde wel, tegen Spanje werd een sterke prestatie neergezet, net als tegen Chili. De wedstrijden tegen Costa Rica en Argentinië waren daarentegen oersaai en ik heb me twee maal de verlengingen bespaard (en dus gewoon gaan slapen) omdat ik me dood zat te vervelen. Voor het voetbal zou het een goede zaak zijn dat Duitsland wint, het enige land dat enig niveau heeft gehaald op dit WK en altijd speelde om te winnen, maar het zou natuurlijk zo maar kunnen dat Argentinië er in slaagt van ook hen in slaap te wiegen en op een diefje te winnen.

Ik vond het allesbehalve oersaai, maar dan ben ik ook niet geheel objectief. Tegen Costa Rica moest Oranje opboksen tegen een handbalverdediging en een team wat op penalty's gokte.

Waar Nederland in voorgaande wedstrijden genoeg kansen kreeg op een doelpunt, was het tegen Argentinië niet bij machte om er doorheen te komen. Daar tegenover bleef Nederland ook vrij makkelijk staande tegen Argentinië. Voor Oranje fans was het dus 120 minuten op en top spanning.

Voor de 3e/4e plaats heeft Nederland een meer dan prima prestatie geleverd, door vrij eenvoudig van Brazilië te winnen.

Meer dan prima prestatie dus voor dit Oranje. Als je geen supporter bent van het Nederlands Elftal, zal het ongetwijfeld soms saai zijn geweest. Kan mij totaal niet boeien. Het gaat om het resultaat. Daarnaast veel inzet, passie en strijd bij deze groep.

spons

Citaat van: rrcg1899 op jul 12, 2014, 17:05:04
De eerste ronde wel, tegen Spanje werd een sterke prestatie neergezet, net als tegen Chili. De wedstrijden tegen Costa Rica en Argentinië waren daarentegen oersaai en ik heb me twee maal de verlengingen bespaard (en dus gewoon gaan slapen) omdat ik me dood zat te vervelen. Voor het voetbal zou het een goede zaak zijn dat Duitsland wint, het enige land dat enig niveau heeft gehaald op dit WK en altijd speelde om te winnen, maar het zou natuurlijk zo maar kunnen dat Argentinië er in slaagt van ook hen in slaap te wiegen en op een diefje te winnen.

Gelukkig heeft het WK met Duitsland de terechte winnaar gekregen en heeft het voetbal dus gewonnen hoewel ik Argentinië in de finale minder slecht dan de voorgaande wedstrijden.

Ik kijk als supporter natuurlijk anders naar de wedstrijden van oranje en ben zeer tevreden over de prestatie en ook de manier waarop.

Dat in slaap vallen had ik nou net bij de ( groeps ) wedstrijden van het Belgische elftal. De wedstrijd tegen de Verenigde Staten was wel aardig maar voor de rest zeer matig.

Ben blij dat we verder gekomen zijn dan België, wat waren ze blij nadat ze een oefenwedstrijd van Oranje ( dat geloof ik 5 debutanten had ) hadden gewonnen en vervolgens 2 jaar roepen dat ze een beter elftal hebben als Nederland. Niet dus, van mij mag het weer 12 jaar duren ( of liefst langer ) voordat ze weer op een WK verschijnen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Citaat van: rrcg1899 op jul 12, 2014, 17:05:04
De eerste ronde wel, tegen Spanje werd een sterke prestatie neergezet, net als tegen Chili. De wedstrijden tegen Costa Rica en Argentinië waren daarentegen oersaai en ik heb me twee maal de verlengingen bespaard (en dus gewoon gaan slapen) omdat ik me dood zat te vervelen. Voor het voetbal zou het een goede zaak zijn dat Duitsland wint, het enige land dat enig niveau heeft gehaald op dit WK en altijd speelde om te winnen, maar het zou natuurlijk zo maar kunnen dat Argentinië er in slaagt van ook hen in slaap te wiegen en op een diefje te winnen.

De wedstrijd tegen Australië was na een magere eerste helft ook gewoon prima. Alleen bleef het spannend omdat het team vergat de marge te vergroten. Australië kreeg na de pauze 1 kans en een onterechte penalty maar liet verder voorin niets zien.


Saltacampos

Citaat van: FC_Emmen op jul 15, 2014, 08:50:49
Ik wel een beetje, door de uitspraak van iemand na de WK finale. Die zei letterlijk: 'Zo, en nu twee jaar geen voetbal kijken tot het volgende grote toernooi'.
Dat bedoel ik dus net.
Over land and sea

Saltacampos

Citaat van: spons op jul 15, 2014, 12:34:06
Gelukkig heeft het WK met Duitsland de terechte winnaar gekregen en heeft het voetbal dus gewonnen hoewel ik Argentinië in de finale minder slecht dan de voorgaande wedstrijden.

Ik kijk als supporter natuurlijk anders naar de wedstrijden van oranje en ben zeer tevreden over de prestatie en ook de manier waarop.

Dat in slaap vallen had ik nou net bij de ( groeps ) wedstrijden van het Belgische elftal. De wedstrijd tegen de Verenigde Staten was wel aardig maar voor de rest zeer matig.

Ben blij dat we verder gekomen zijn dan België, wat waren ze blij nadat ze een oefenwedstrijd van Oranje ( dat geloof ik 5 debutanten had ) hadden gewonnen en vervolgens 2 jaar roepen dat ze een beter elftal hebben als Nederland. Niet dus, van mij mag het weer 12 jaar duren ( of liefst langer ) voordat ze weer op een WK verschijnen
De wedstrijden van België vond ik allemaal slecht en traag en België heeft volgens mij zeker niet een beter elftal dan Nederland, dat is enkel wat een aantal subjectieve journalisten en een hoop mensen die niets van voetbal kennen beweren. Nederland heeft een goed team, vooral in aanvallend opzicht en Van Gaal heeft er zeker het maximale uitgehaald, dus zijn manier van spelen was de beste om een goed resultaat mee te halen, als niet-Nederlander zijn dat dan wel niet de beste wedstrijden om naar te kijken. België heeft een paar zeer goede spelers, maar voor het overige een erg matig elftal in mijn ogen, dat zwaar wordt overschat.

Met Duitsland hebben we een terechte wereldkampioen die vaak goed voetbal bracht, Argentinië heeft enkel in de finale goed (de smerige overtredingen die zijn begaan even buiten beschouwing gelaten) gespeeld.

Maar een WK haalt volgens mij bijlange na het niveau van de Champions League niet. Geen enkel landenteam acht ik in staat om de halve finale te halen in de CL.
Over land and sea

spons

Citaat van: rrcg1899 op jul 15, 2014, 15:01:43
.

Maar een WK haalt volgens mij bijlange na het niveau van de Champions League niet. Geen enkel landenteam acht ik in staat om de halve finale te halen in de CL.

Volgens mij zou het Duitse elftal moeiteloos de champions league winnen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

HRM1880

Citaat van: Han op jul 15, 2014, 00:03:32
Intrigerende en elitaire waarneming. Ik zie het causale verband niet.
Dan ben jij duidelijk de laatste weken niet in België geweest.

Han

Citaat van: rrcg1899 op jul 03, 2014, 12:24:21
Ik kan ook niet wachten tot België eruit gaat op het WK en het voetbal terug naar de échte fans gaat

Citaat van: Han op jul 15, 2014, 00:03:32
Intrigerende en elitaire waarneming. Ik zie het causale verband niet.

Citaat van: FC_Emmen op jul 15, 2014, 08:50:49
Ik wel een beetje, door de uitspraak van iemand na de WK finale. Die zei letterlijk: 'Zo, en nu twee jaar geen voetbal kijken tot het volgende grote toernooi'.

Citaat van: rrcg1899 op jul 15, 2014, 14:55:04
Dat bedoel ik dus net.

Er wordt niets van je afgenomen of weggenomen en toch vind je dat je het terug hebt gekregen.  Merkwaardige en ludieke redeneertrant.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Joost

Citaat van: spons op jul 15, 2014, 15:34:28
Volgens mij zou het Duitse elftal moeiteloos de champions league winnen

Zou zouden meedoen om de winst maar moeiteloos zeker niet.

Nederland blijft met een Eredivisieverdediging inclusief Ron Vlaar makkelijk op de been op het WK. Diezelfde verdediging werd 10 maanden eerder volledig zoekgespeeld door Kuban Krasnodar.

Het leuke aan het WK is dat er geen teams zijn met alleen maar topspelers. Ieder team heeft wel een paar posities die niet zo sterk bezet zijn.

spons

Citaat van: Joost op jul 15, 2014, 21:22:49


Nederland blijft met een Eredivisieverdediging inclusief Ron Vlaar makkelijk op de been op het WK. Diezelfde verdediging werd 10 maanden eerder volledig zoekgespeeld door Kuban Krasnodar.


Dat die verdediging bij Feyenoord een stuk minder is / was komt doordat ze daar een stuk onzekerder waren omdat er een keeper achter hun stond waarin ze geen enkel vertrouwen hadden.

Feyenoord heeft niet voor niets als eerste een nieuwe keeper aangetrokken
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

FC_Emmen

Citaat van: Han op jul 15, 2014, 18:36:59
Er wordt niets van je afgenomen of weggenomen en toch vind je dat je het terug hebt gekregen.  Merkwaardige en ludieke redeneertrant.
Hij zal het niet letterlijk zo bedoelen. Ik vermoed dat hij gewoon bedoeld dat hij meer van het clubvoetbal houdt dan van een massaal evenement als het WK, waar iedereen ineens van lijkt te houden.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'