Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hgrm

Dan is het te hopen dat ze er in blijven na dit jaar.
Je stadion verbouwen voor 15-4 = 11 wedstrijden en nog 2 of 3 in de play-offs...... dat lijkt me geen investering die zeker z'n geld oplevert.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

voetbalfan

pff, waarschijnlijk geen tripje naar de Kehrweg dan of het zou met Lierse moeten zijn.

wekke

Citaat van: voetbalfan op jul 15, 2010, 12:46:22
pff, waarschijnlijk geen tripje naar de Kehrweg dan of het zou met Lierse moeten zijn.

Lierse aan de Kehrweg is altijd een feest ;-)

voetbalfan

Citaat van: wekke op jul 15, 2010, 18:56:59
Lierse aan de Kehrweg is altijd een feest ;-)

Dan ga ik met Lierse naar de Kehrweg in plaats van Westerlo - Cercle :)

wekke

Citaat van: voetbalfan op jul 16, 2010, 17:42:46
Dan ga ik met Lierse naar de Kehrweg in plaats van Westerlo - Cercle :)

Lijkt me een goeie keuze. Cercle lijkt me degradatiekandidaat en wat ik van de week van Westerlo zag, was ook niet veel soeps. ;-)

voetbalfan

Inderdaad en Westerlo - Cercle heb ik vorig jaar al twee keer moeten zien en voor dat matchke is een keer te missen?

hgrm

Volgens Voetbalkrant.com is Willebroek-Meerhof op sterven na dood. Vanavond vindt er een reanimatiepoging plaats. Hopelijk met succes; ze hebben een leuk stadionnetje daar in Willebroek.

Verder lijkt het erop dat Tubantia Borgerhout toch weer herrijst uit de as. Op hun website staat in ieder geval informatie over jeugdploegen voor komend jaar. Of er ook een eerste is, is mij nog niet duidelijk.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

HJanneman

Is Willebroek-Meerhof niet de club waar ze Duvel als shirtsponsor hadden en waar Gilles de Bilde zijn voetbalcarriëre afsloot?

voetbalfan

Citaat van: HJanneman op jul 20, 2010, 12:05:33
Is Willebroek-Meerhof niet de club waar ze Duvel als shirtsponsor hadden en waar Gilles de Bilde zijn voetbalcarriëre afsloot?

Ja dat klopt, op vlaggen zie je ook dikwijls Duvel staan.
De twee laatste jaren van de carrière van Gilles de Bilde waren inderdaad bij Willebroek Meerhof.

georgesv

ik was r paar jaar geleden GDB staat op laatste foto http://www.groundhopping.be/beelden/willebroek/index.html

Joost


0006 K.F.C. Rhodienne-Verrewinkel becomes KFC Rhodienne-De Hoek
0844 K.F.C. Racing Mol-Wezel becomes K.F.C. Wezel
2554 KVSK United Overpelt-Lommel becomes Lommel United
3706 VC Eendracht Huise becomes V.C.E. Huise-Ouwegem
4068 K.V. Red Star Waasland becomes K.V. Red Star Waasland-Sporting Beveren
6385 J.S. Othée-Villeroise becomes Patro-Othée F.C.
6576 R.A.S. Maccabi Bruxelles becomes Blue Star Bruxelles
7502 AC of Soccer Koningslo becomes Sporting Vilvoorde-Koningslo
7763 F.C. Lorrain Arlon becomes FC Jeunesse Lorraine Arlonaise
8349 V.K. Onkerzele becomes Jong Geraardsbergen
9026 FC Bleid becomes FC Bleid-Gaume
9156 S.K. Beersel-Drogenbos becomes Verbr. Beersel Drogenbos
9264 F.C.N. Sint-Niklaas becomes Sportkring Sint-Niklaas
9369 Racing Club de Charleroi becomes RCD Marcinelle
9408 J.S. Fossoise wordt Racing FC Fosses
9449 R. Whitestar D. Molenbeek wordt Racing White Daring Molenbeek 2003

voetbalfan

Het tripje naar de Kehrweg gaat dus wel degelijk door voor ons!
Teletex (één) zegt:

Eupen zal op 7/8 z'n allereerste thuismatch in 1e in het eigen Kerhwegstadion kunnen spelen, tegen Westerlo. De Club zei dinsdag dat de vereiste aanpassingen volgende week klaar zullen zijn.
"De aanleg van een verwarmings- en waterafvoersysteem wordt maandag voltooid. Op dit moment zijn we ook de tijdelijke verlichting nog aan het aanpassen", zegt manager Theissen. "Alles zal klaar zijn voor onze 1e thuismatch"
Door burenprotest kan de bouw van nieuwe tribunes pas op 25/8  starten. De thuisduels tegen GB (18/9) en Lokeren (25/9) zijn daarom wellicht op Stayen.

Joost

Ik heb dan nog niks gepland, misschien ook nog maar eens naar Eupen rijden. Toch wel uniek, Eerste Klasse daar.

Joost

Citaat van: Breda op aug 06, 2010, 00:04:33
Voorafgaand aan het wedstrijdbezoek bij Cobox ben ik eerder vanavond even langsgereden bij het terrein van de na afgelopen seizoen opgeheven vereniging KFC Union Leopoldsburg. Is er iemand die meer weet over deze club? Er is een laag stamnummer (288) en bovendien zijn er rond het hele veld taluds die doen vermoeden dat hier ooit (j40/50?) in nationale is gespeeld (voor een vierdeprovincialer zijn zo veel staanplaatsen toch niet nodig, lijkt me). Overigens was de staat van het stadionnetje (met uitzondering van de grasmat zelf) zodanig, dat het wel leek alsof de club al tien jaar geleden is opgeheven.

Jij gaat ook werkelijk overal heen. Ik heb Cobox zien staan en ben maar gaan helpen met meubels sjouwen. Had weinig zin benzine te verspillen richting de Boxberg.

Union Leopoldsburg heette tot 7 juli 1971 RFC Union. Bourg-Leopoldoise.
Opgericht 25-4-1923

1923-1924 3e Provinciale
1925-1956 2e Provinciale
1956-1959 1e Provinciale
1959-1967 2e Provinciale
1967-1974 1e Provinciale
1974-1979 2e Provinciale
1979-1983 3e Provinciale
1983-2001 4e Provinciale
2001-2002 3e Provinciale
2002-2010 4e Provinciale

Vielleicht heeft K. ESK Leopoldsburg voorheen daar gespeeld?

Joost

Citaat van: Breda op aug 06, 2010, 10:31:47
KESK is een vrij jonge fusieclub, dus dat laatste lijkt me sterk.

Union geen nationale geschiedenis, hmmm, verbaast me wel een beetje! Waar heb je die info gevonden?
bdsb.be