Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

hgrm

Het is toch merkwaardig dat men het in een stad als Charleroi niet voor elkaar krijgt op zijn minst één goed draaiende voetbalclub in de subtop van de Eerste klasse te hebben spelen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

3434

Er zit zeker een groot potentieel in Sporting Charleroi. Als het daar redelijk draait is een supportersaantal van 12-15 000 geen uitzondering. Vooral een malafide voorzitter/bestuur jaagt de mensen weg.

Moeskroen en La Louvière hadden naar Belgische normen ook een deftige aanhang en zijn na alle ellende terug op de goede weg. Bergen is al in eerste klasse maar daar is de aanhang beperkt (+- 4000 toeschouwers).

Wat mij vooral stoort is dat ploegen zoals Antwerp en Aalst het financieel moeilijk blijven hebben ongeacht ze de grootste aanhang in de reeks hebben. Qua sponsoring lijkt me een ploeg met veel supporters ook weer aantrekkelijker dan een team waar en 500 man komt kijken. Het zit allemaal in het beleid en 'boven de stand leven' (en dan gaat het eerder over het bestuur dan over de spelers).
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

hgrm

Ik heb het idee dat de structuur van veel Belgische voetbalclubs nog veel 'patriarchaler" is dan die van Nederlandse clubs. De suikeroom kan doen en laten wat hij wil zonder al te veel vormen van controle. Met als gevolg dat clubs veel vaker slecht geleid worden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: 3434 op okt 06, 2011, 13:34:43
Er zit zeker een groot potentieel in Sporting Charleroi. Als het daar redelijk draait is een supportersaantal van 12-15 000 geen uitzondering. Vooral een malafide voorzitter/bestuur jaagt de mensen weg.

Moeskroen en La Louvière hadden naar Belgische normen ook een deftige aanhang en zijn na alle ellende terug op de goede weg. Bergen is al in eerste klasse maar daar is de aanhang beperkt (+- 4000 toeschouwers).

Wat mij vooral stoort is dat ploegen zoals Antwerp en Aalst het financieel moeilijk blijven hebben ongeacht ze de grootste aanhang in de reeks hebben. Qua sponsoring lijkt me een ploeg met veel supporters ook weer aantrekkelijker dan een team waar en 500 man komt kijken. Het zit allemaal in het beleid en 'boven de stand leven' (en dan gaat het eerder over het bestuur dan over de spelers).
Bij een kleinere club heeft een grote sponsor nog meer macht.

Jullie hebben ook te kampen met het verlies van veel grotere clubs. Daardoor is er van onder uit veel aanwas gekomen die eigenlijk te klein is. Zeker daarom zou een kleinere Eerste Klasse en Tweede Klasse (beide 14 clubs) juist in Belgie een hoop meerwaarde bieden.

HRM1880

Citaat van: 3434 op okt 06, 2011, 13:34:43
Er zit zeker een groot potentieel in Sporting Charleroi. Als het daar redelijk draait is een supportersaantal van 12-15 000 geen uitzondering. Vooral een malafide voorzitter/bestuur jaagt de mensen weg.

Moeskroen en La Louvière hadden naar Belgische normen ook een deftige aanhang en zijn na alle ellende terug op de goede weg. Bergen is al in eerste klasse maar daar is de aanhang beperkt (+- 4000 toeschouwers).

Wat mij vooral stoort is dat ploegen zoals Antwerp en Aalst het financieel moeilijk blijven hebben ongeacht ze de grootste aanhang in de reeks hebben. Qua sponsoring lijkt me een ploeg met veel supporters ook weer aantrekkelijker dan een team waar en 500 man komt kijken. Het zit allemaal in het beleid en 'boven de stand leven' (en dan gaat het eerder over het bestuur dan over de spelers).
Die financiële moeilijkheden zijn bij Antwerp gedaan hoor. Bij ons was het probleem totaal mismanagement, maar binnen dit en drie jaar staan we er wel terug.

3434

#635
Ik had het vooral op Aalst dat weer liet blijken dat er een financiële kater is.  Rond Antwerp hoor ik regelmatig dat schuldeiser x nog zoveel moet krijgen, stadion mogelijk verkocht wordt, ... Ik hoop dat jullie zeer snel terug in eerste geraken en financieel gezond worden of blijven. Aan de andere kant kan tweede klasse er met voormalig La Louvière en Moeskroen (en STVV?) er terug 'goed' uitzien.

Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

cafebac

Ik was een paar weken geleden in Aalst en de supporters aldaar waren inderdaad niet te spreken over het huidige management. Hoewel de ploeg sportief steeds verder opkrabbelt vreest men een nieuwe terugval. Gezien de resultaten tot zover dit seizoen zou de ploeg eventueel 'per ongeluk' ook nog kunnen promoveren, dat is denk ik ook funest voor de club gezien de sfeervolle maar totaal verouderde accomodatie.

Joost

Citaat van: Breda op okt 09, 2011, 22:37:26
Merkwaardige uitslag in 4e klasse C: Vosselaar - Oosterzonen 4-8.

De goals vielen als blaadje van de boom!

Ik vond het ook opmerkelijk totdat ik bij de uitslagen in Zuid 2 ging kijken vandaag; SES v Venhorst 8-4, Rood Wit 67 v Horn 8-6. Een van mijn collega's is waarschijnlijk bij die laatste wedstrijd gewees dus ik ben benieuwd!

hgrm

korfbal wint hand over hand aan terrein!
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

AthleticHolanda


AthleticHolanda

Weet iemand wanneer van alle speelronden in de Pro League tot de winterstop de datum en tijd bekend wordt gemaakt?

wekke

Citaat van: AthleticHolanda op okt 20, 2011, 17:04:31
Weet iemand wanneer van alle speelronden in de Pro League tot de winterstop de datum en tijd bekend wordt gemaakt?

Dat gebeurt nogal laat tegenwoordig. Ik denk ook niet dat daar een vast tijdstip voor is. Volgens footbel.be zijn de data tot en met 22/11 bekend.

Nico1880

Een architectenbureau maakte een ontwerp voor een nieuw Bosuilstadion, moest het gemeenschappelijke stadion er niet komen.



http://www.voetbalprimeur.be/site/nieuws/187768/Nieuw_Bosuilstadion_is_geen_Allianz_Arena.html

http://www.viva-architecture.com/29345/274911/projects/rafc-stadium

Joost

Het ontwerp ziet er prima uit. Mooi ook dat de architect de locatie wil handhaven.

Maar waarom worden de mooiste ontwerpen nooit gerealiseerd? En wie gaat dit betalen?