Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Victor Charlie Hotel

Beste mensen, afgelopen zaterdagavond naar RFC Sérésien-RSC Beaufays (competitie: 1e Provinciale, Luik) geweest (Stade du Pairay, Seraing). Het ging helemaal nergens over (winst overigens voor Beaufays, 1-2), maar de match stond in het teken van het supportersprotest tegen één van de directeuren, Alain Mathot (tevens burgemeester van Seraing), die momenteel betrokken is bij een omkoopschandaal. De supporters hadden de hoofdingang versperd (maar toen we om liepen konden we toch alle tribunes op!) en gingen met een aantal spandoeken vlak voor de wedstrijd het veld op, om ze te laten zien aan Mathot c.s. Maar die keurde de demonstranten geen blik waardig vanuit zijn business-seat en ging met zijn vrienden vrolijk verder met zaken doen, alsof de fans er niet stonden.

Voor meer info over de RFC Sérésien en RFC Seraing: zie post #4 door Joost, 10-2-'08, 00:47:48. Daar staan ook foto's van het stadion en de wedstrijd die toen werd gespeeld (ik krijg de mijne vooralsnog niet geplaatst bij dit verslag).

Groeten!

Bier und Bratwurst

Weet iemand hier wanneer  het deel van de tribune van charleroi word gesloopt?
Het ene stadion is het andere niet!

Nort

Citaat van: Bier und Bratwurst op okt 10, 2012, 11:42:37
Weet iemand hier wanneer  het deel van de tribune van charleroi word gesloopt?

Het afbreken van de tribune begint al in november (2012).

Charleroi speelt nog de volgende thuiswedstrijden in oktober en november.
za 27 okt, 18:00   Charleroi   Anderlecht
za 3 nov, 20:00   Charleroi   SC Lokeren
za 17 nov, 20:00   Charleroi   KV Mechelen

Bron (http://www.stadiumguide.com/paysdecharleroi/)

Joost

Citaat van: nort op okt 10, 2012, 20:15:57
Het afbreken van de tribune begint al in november (2012).

Charleroi speelt nog de volgende thuiswedstrijden in oktober en november.
za 27 okt, 18:00   Charleroi   Anderlecht
za 3 nov, 20:00   Charleroi   SC Lokeren
za 17 nov, 20:00   Charleroi   KV Mechelen

Bron (http://www.stadiumguide.com/paysdecharleroi/)
Works are expected to start in November 2012.

Dat betekend in Belgie meestal  op zijn vroegst 2014.

cafebac

Eind November heeft Charleroi alle toppers thuis gehad, zoals expres gepland door de voetbalbond. Zo zijn alle risicoploegen langsgeweest wanneer de 'bouw'werkzaamheden begonnen zijn. Lijkt me dus dat ze gewoon op tijd gaan beginnen met slopen, zeker aangezien de buurt er met goedkeuring van de rechterlijke macht op zit te wachten.

Bier und Bratwurst

Thanks allemaal, dan word het voor mij nog moeilijk om het stadion in de huidige vorm te zien.
Het ene stadion is het andere niet!

Clear Spot

Ik heb een vraag. Ik zou vanavond graag naar RAFC-tubize gaan op de bosuil. Is er iemand die weet of er kassaverkoop is vanavond? Ik ben eerder bij d'n Antwerp geweest toen had ik echter al kaartjes gehaald in de voorverkoop.

De website van RAFC is niet echt duidelijk over eventuele kassaverkoop. Alvast bedankt voor eventuele reacties.

HRM1880

Citaat van: Clear Spot op okt 13, 2012, 10:42:14
Ik heb een vraag. Ik zou vanavond graag naar RAFC-tubize gaan op de bosuil. Is er iemand die weet of er kassaverkoop is vanavond? Ik ben eerder bij d'n Antwerp geweest toen had ik echter al kaartjes gehaald in de voorverkoop.

De website van RAFC is niet echt duidelijk over eventuele kassaverkoop. Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Er is altijd kassaverkoop, zal dus geen enkel probleem zijn.

Clear Spot

Dat is mooi, bedankt voor de reactie.

Nico1880

Citaat van: Clear Spot op okt 13, 2012, 10:42:14
Ik heb een vraag. Ik zou vanavond graag naar RAFC-tubize gaan op de bosuil. Is er iemand die weet of er kassaverkoop is vanavond? Ik ben eerder bij d'n Antwerp geweest toen had ik echter al kaartjes gehaald in de voorverkoop.

De website van RAFC is niet echt duidelijk over eventuele kassaverkoop. Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Geen enkel probleem om vanavond je kaartje aan de kassa te kopen.

Edit: Hans was me voor.

Terranova

Ik moest heel hard lachen om de reactie van de voorzitter van Vise na de nederlaag van afgelopen weekend;

---

CS Visé heeft zijn competitiestart met negen punten uit evenveel wedstrijden compleet gemist. De nederlaag in Sint-Truiden bracht het een en het ander teweeg bij de sportief manager van de club.

In een reactie aan Sudpresse legt Beppe Accardi de vinger op de wonde. "In Visé zit het probleem in het hoofd", aldus de sportief manager. "Men moet vechten om punten te rapen. Als de spelers dat niet snel begrijpen, zullen we jongeren hun kans geven. En als we ons kwaad moeten maken, zullen we dat niet laten. "

Volgens Accardi zijn de spelers zelf verantwoordelijk voor de mindere resultaten."Ik denk dat alles te mooi is in Visé. In het aanbrengen van gel en het opspuiten van parfum zijn onze spelers sterk, maar er op het veld voor knokken is blijkbaar nog iets heel anders."

"Er is voldoende kwaliteit in de groep. Dat is evident. Maar we gaan samen met de coach de puntjes op de i zetten. Niet zozeer de 9 op 27 stoort mij, want dat kan iedereen overkomen, maar wel het feit dat we pas beginnen te voetballen als we op achterstand komen. Heb je STVV gezien? Zelfs bij 2-0 bleven ze druk zetten. Talent is niet voldoende in het voetbal. Dus ik hoop dat mijn boodschap goed aankomt", besluit de boze Italiaan.

---


tomv

8 december wil ik graag naar KV Kortrijk - Zulte Waregem. Tickets zijn, vanuit Nederland, het makkelijkst te verkrijgen via Ticketing Online neem ik aan?

voetbalfan

Ja, deze derby is zelfs niet altijd uitverkocht.

tomv

Ah bedankt. Hebben jullie nog tips om onderweg naar Kortrijk bij wat stadions te stoppen om even te bekijken? Ik rijd vanuit Rotterdam, dus in principe via Antwerpen en Gent. Maar we trekken er de hele zaterdag voor uit, dus als er nog aanraders zijn die niet op de route liggen houd ik me aanbevolen.

georgesv

als je op de E17 in Gent even afrijd, ben je op 1 min aan de bouw vh nieuwe stadion van Gent.