Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HRM1880

Citaat van: Joost op jan 30, 2013, 13:57:09
Toeschouwersaantallen zijn in Belgie sowieso lager dan in Nederland. Met een goede 1000 man op de tribune ben je al top in alles lager dan 2e klasse.

Clubs die qua stadion nog mee zouden kunnen en ooit wel hoger hebben gezeten en die nog niet door hgrm genoemd zijn;

-Hamme
-Boom
-Geel
-Patro Eisden
-La Louviere
-Dender
-La Louviere
-Harelbeke
-Hasselt
-Merksem
-Namur
-Olympique Charleroi
-Zwarte Leeuw
-Herentals
-Diest

Allemaal clubs die nu genoeg mensen kunnen huisvesten. Maar het Belgische voetbal is meer dan het Nederlandse gebaseerd op sponsorgelden. Die komen dan veelal van een enkele sponsor af. Grote, breedgedragen verenigingen zoals je in Nederland hebt met IJsselmeervogels, GVVV of Quick Boys waar een brede groep achterstaat en waar een goede jeugdopleiding is zijn er niet of nauwelijks.

Spelers die in 3e en 4e voetballen zijn veelal afvallers van de grote opleidingen van de grote clubs.
Kan me wel vinden in jouw lijstje, maar vraag me toch af op welke basis jij Merksem daar in opneemt?

cafebac

Zeer jammer dit.

Joost

Citaat van: HRM1880 op jan 30, 2013, 18:15:04
Kan me wel vinden in jouw lijstje, maar vraag me toch af op welke basis jij Merksem daar in opneemt?

Erg late reactie van mijn kant.

Merksem kan een hoop mensen huisvesten en is geen kleine gemeente. Ook een grote jeugdopleiding als ik me niet vergis dus een directe binding met het achterland.

ðe waan

Deze week in VI een groot stuk over de Egyptische invasie bij KV Turnhout, rondom de "ooit zo beladen derby" tegen Verbroedering Geel.

Terranova

Vraag voor de Belgische hoppers op het forum hier;

Ik wil op vrijdag 29 maart de wedstrijd KSK Heist - Lommel United gaan bezoeken. Neem aan dat deze wedstrijd normaal gesproken niet uitverkocht raakt, toch? Hoe zit het bij Heist met het kopen van tickets voor het bezoekersvak ? Ik zou die avond namelijk graag plaats willen nemen in het vak van Lommel, is dat mogelijk ?

3434

Geen probleem hoor. Zeer waarschijnlijk haalt deze affiche de 1000 toeschouwers niet eens. Uitvak is ook geen probleem, Lommel heeft geen combiwedstrijden. (Ik denk alleen Antwerp en Aalst in 2de). Meer als een 100tal bezoekers zal je in deze slechte tijden niet moeten verwachten.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Terranova

100-tal toeschouwers in het stadion, of 100-tal toeschouwers in het bezoekersvak ?

Hopelijk blijft het tijdstip en speeldag staan, tweedeklasse.be is niet altijd even betrouwbaar wat dat betreft.

thanks btw. voor je reactie.

Joost

Kun je beter op vbal4.be kijken.

Die tijden worden aangepast wanneer er in Sportleven een verandering komt.

wekke

Citaat van: Terranova op feb 14, 2013, 09:47:18
100-tal toeschouwers in het stadion, of 100-tal toeschouwers in het bezoekersvak ?

Hopelijk blijft het tijdstip en speeldag staan, tweedeklasse.be is niet altijd even betrouwbaar wat dat betreft.

thanks btw. voor je reactie.

Www.footbel.be
Hun nieuwe applicatie voor smartphones is tevens een aanrader.

Joost

Citaat van: wekke op feb 14, 2013, 10:42:38
Www.footbel.be
Hun nieuwe applicatie voor smartphones is tevens een aanrader.

Klopt, een prima app.

Alleen mogen er nog wel een aantal kleine dingen bij. Zo staat bij geen enkele club het terrein en het adres daarvan of het stamnummer. Alleen de contactinfo van de gerechtigd correspondent die je dan direct kan gaan ballen.

En een functie op te zoeken naar een klasse ipv club zou fijn zijn.

HRM1880

Citaat van: 3434 op feb 14, 2013, 09:42:24
Geen probleem hoor. Zeer waarschijnlijk haalt deze affiche de 1000 toeschouwers niet eens. Uitvak is ook geen probleem, Lommel heeft geen combiwedstrijden. (Ik denk alleen Antwerp en Aalst in 2de). Meer als een 100tal bezoekers zal je in deze slechte tijden niet moeten verwachten.
Wij (Antwerp) hebben ook nog nooit combi gehad naar Heist. Is een heel relaxte club. Heb dit seizoen na de wedstrijd supporters zelfs het veld weten oversteken, omdat het de kortste weg naar de kantine was.

wekke

Citaat van: Joost op feb 14, 2013, 11:05:45
Klopt, een prima app.

Alleen mogen er nog wel een aantal kleine dingen bij. Zo staat bij geen enkele club het terrein en het adres daarvan of het stamnummer. Alleen de contactinfo van de gerechtigd correspondent die je dan direct kan gaan ballen.

En een functie op te zoeken naar een klasse ipv club zou fijn zijn.

Klopt niet helemaal. Als je op een wedstrijd klikt dan krijg je wel degelijk de adres gegevens van het speelterrein.
Nu ik zou ook liever een zoekfunctie hebben per klasse in plaats van per club.

wekke

Citaat van: HRM1880 op feb 14, 2013, 17:07:39
Wij (Antwerp) hebben ook nog nooit combi gehad naar Heist. Is een heel relaxte club. Heb dit seizoen na de wedstrijd supporters zelfs het veld weten oversteken, omdat het de kortste weg naar de kantine was.

Klopt niet :-) Ik was er 2 seizoenen geleden bij en Antwerp had wel degelijk een combi regeling. Nu ja, de meest absurde combi die ik al heb meegemaakt. De thuissupporters moesten wachten tot de bezoekers het stadionnetje uit waren, maar een vrijwilliger van het rode kruis heeft voor ons de poort richting bezoekers opengezet om zo sneller weg te kunnen.

Joost

Citaat van: wekke op feb 14, 2013, 23:10:28
Klopt niet helemaal. Als je op een wedstrijd klikt dan krijg je wel degelijk de adres gegevens van het speelterrein.
Nu ik zou ook liever een zoekfunctie hebben per klasse in plaats van per club.

Verhip, dat staat er inderdaad!

Nog een ander puntje van verbetering dat ik nog vergeten was; bij de klassementen staat enkel het puntenaantal, niet het aantal gespeelde duels. Zeker bij periodes erg verwarrend.

Joost

Racing Mechelen is over Hoogstraten heen gewipt in 3A. Niet dat Hoogstraten minder presteert, de ploeg is zonder nederlaag sinds september. Nee, Hoogstraten speelde in de laatste 8 duels vijfmaal gelijk en RC Mechelen won ze alle acht.