Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

3434

En hoe komt het dat die schulden, die er al jaren zijn, nu plots een probleem vormen? Voor 3de klasse is in principe geen licentie nodig.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

jona93

Citaat van: 3434 op apr 30, 2013, 23:16:28
En hoe komt het dat die schulden, die er al jaren zijn, nu plots een probleem vormen? Voor 3de klasse is in principe geen licentie nodig.

faillissement van moeskroen in 1e was de dupe waar door wij niet mochten deelnemen aan de eindronde voor behoud/promotie me de 2e klassers en zo rechtreekse degragdatie naar 2e
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Cyclebob

Zijn de ploegen Denderhoutem en Eendracht Hekelgem na de fusie tot Dender in 2002 -naar goed Belgisch gebruik- weer aan een afzonderlijke opmars bezig in de provinciale reeksen?
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Terranova

Dender, die hadden een aantal jaren geleden toch van Gansewinkel als sponsor en Boskamp als coach. Toch?

Joost

Citaat van: jona93 op mei 01, 2013, 00:10:52
faillissement van moeskroen in 1e was de dupe waar door wij niet mochten deelnemen aan de eindronde voor behoud/promotie me de 2e klassers en zo rechtreekse degragdatie naar 2e

Moeskroen ging failliet in 2010 toen FCV Dender EH al bijna een heel seizoen tweede klasse voetbalde. Jullie degradeerden doordat je de eindronde verloor van Roeselare.

Citaat van: Terranova op mei 01, 2013, 08:32:46
Dender, die hadden een aantal jaren geleden toch van Gansewinkel als sponsor en Boskamp als coach. Toch?

Boskamp is correct, van Gansewinkel weet ik niet.

Citaat van: Cyclebob op mei 01, 2013, 00:31:00
Zijn de ploegen Denderhoutem en Eendracht Hekelgem na de fusie tot Dender in 2002 -naar goed Belgisch gebruik- weer aan een afzonderlijke opmars bezig in de provinciale reeksen?
FCV Dender EH ontstond uit twee fusies. Eerste gingen Denderleeuw en Eendracht Hekelgem samen verder als FC Denderleeuw EH, dat was in 2001. In 2005 fuseerde die club met Denderhoutem tot de huidige club.

Op de Bellekouter in Hekelgem besloten ze inderdaad gelijk een nieuwe club op te richten; Eendracht Afligem. Die wist in 2007 2e provinciaal te bereiken. Daarna zakte de zaak in elkaar en in 2011 eindigde de club laatste in 4e provinciaal. Dat was wel mede doordat een andere club een klacht indiende en de eerste 20 duels daardoor in een 0-5 forfaitnederlaag werden omgezet. Ze besloten die zomer de naam Afligem weer te dumpen en weer Eendracht Hekelgem te gaan heten. Onder die naam werden ze gelijk kampioen, dit seizoen is er middenmoot derde provinciaal.

In Denderhoutem werd SK Denderhoutem.

jona93

Citaat van: Terranova op mei 01, 2013, 08:32:46
Dender, die hadden een aantal jaren geleden toch van Gansewinkel als sponsor en Boskamp als coach. Toch?
klopt was toen in 1e klasse met boskamp al coach. van Gansewinkel was als ek mij niet vergis 3 jaar hoofdsponser.
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Terranova

Ik kan trouwens op de site van Dender niets vinden over het naderende afscheid ?

jona93

Citaat van: Terranova op mei 01, 2013, 16:16:56
Ik kan trouwens op de site van Dender niets vinden over het naderende afscheid ?

op het forum wordt er veel over gepraat in het topic nieuw en dan bij toekomst staan er dender wacht nog altijd voor et bekend te maken, had daarstraks na de match ook met paar spelers van dender gesproken en zij zijden ook dat het er slecht uitziet.
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

Han

Onlangs zag ik op de BRT een mini-reportage over het nationale rugby-team van België. Ik zag beelden van een knus ogende 'ground' en het leek in de schaduw te liggen van een groot stadion; althans afleidend van onder andere forse lichtmasten.

Waar speelt het nationale rugby-team van België haar thuiswedstrijden? Kan het hier gaan over wat ik voor het gemak en de gelegenheid 'mini-Heysel' noem?
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

Citaat van: Breda op mei 04, 2013, 02:03:26
http://www.groundhopping.nl/index.php?topic=1311.30

Zie reactie 41

Het stadion werd in de jaren '80 bespeeld door Racing Jet Brussel. Daarna door Etoile Marocaine / tegenwoordig Etoile Bxl Capitale genaamd en ook een aantal seizoenen (nog steeds?) het vrouwenteam van Anderlecht. Dit seizoen dus Bleid-Molenbeek, zij het slechts een deel van de thuiswedstrijden.

Bedankt voor deze bevestiging! My eyes were not deceiving me.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Saltacampos

Dit is het Jan Yoensstadion in Gent. Het wordt gebruikt voor liefhebbersvoetbal, in de volksmond "cafévoetbal" (dus niet in de KBVB), de foto is genomen bij de kampioenswedstrijd van SK Lieske een aantal jaren geleden, het was één van de laatste wedstrijden in het Voetbalverbond Groot Gent, dat verdween door gebrek aan overgebleven clubs (de meeste clubs verhuisden naar het Verbond van Melle).


Over land and sea

cafebac

Lokomotiv Wetteren in fluoriserend groen is mijn bijdrage uit de actualiteit ;)

Saltacampos

Vreemde fusie, door de financiële toestand bij Wetteren geïnspireerd ? Want dat een club met een rijk verleden in de nationale afdelingen (tot tweede klasse toe) fusioneert met een vrij anonieme provinciale club als Laarne-Kalken zonder noemenswaardige aanhang, vind ik toch echt wel vreemd.
Over land and sea

voetbalfan

Anderlecht krijgt volgend seizoen slechts 680 tickets meer voor volgend seizoen naar Club Brugge te gaan in verband met incidenten van vier weken geleden.

3434

Jammer dat iedereen moet boeten voor een 50tal idioten. Bus aanvallen is schandalig, volledig mee akkoord. Maar die 50man kunnen evengoed nog in die 600 uitfans zitten. De oplossing ken ik niet maar dit is ze toch ook niet hoor.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11