Amateurs 2011/2012

Gestart door AthleticHolanda, jun 28, 2011, 21:37:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost


Sebastiaan_W

Morgen zijn de beslissingswedstrijden voor de Hoofdklasse/1e klasse. Sommige van deze wedstrijden ga ik met interesse volgen. Zo staan onder andere de wedstrijden FC Rijnvogels - Achilles Veen, NVC - Urk en VVA '71 - Go Ahead Kampen op het programma.

Als FC Rijnvogels wint, dan is er volgend seizoen weer een derby in Katwijk nl. Rijnvogels - Quick Boys. als NVC gelijk speelt of wint, dan promoveren zij ook naar de Hoofdklasse en zullen ze ongetwijfeld bij plaatsgenoot Sparta Nijkerk worden ingedeeld.

Mocht Go Ahead Kampen morgen verliezen, dan blijven ze in de 1e klasse en heb je volgend seizoen 3 clubs uit Kampen in de 1e klasse zaterdag. Go Ahead Kampen, DOS Kampen en KHC. Ik ga er wel vanuit dat KHC het morgen niet uit handen geeft tegen VSCO '61. De heenwedstrijd werd thuis met 5-1 gewonnen. 

Het droomscenario is te mooi om waar te zijn en ik denk dat alleen de derby van Nijkerk volgend seizoen in competitieverband gespeeld zal worden. Ik zie Go Ahead Kampen niet verliezen in Achterberg en ik denk dat Achilles Veen minimaal gelijk speelt tegen FC Rijnvogels.

ðe waan

NSC is het toch?

Trouwens, KHC was toch ooit een zondagclub?

AthleticHolanda

Toch apart dat Nederlandse systeem, KHC eindigde in de onderste helft van de competitie maar kan toch promoveren. Dat wordt leuk tegen DOS en evt Go Ahead als ze het halen inderdaad! Geldt ook voor de andere twee opties.

Sebastiaan_W

Citaat van: ðe waan op jun 01, 2012, 12:30:55
NSC is het toch?

Trouwens, KHC was toch ooit een zondagclub?

Excuses, je hebt helemaal gelijk. Toevallig van de week wat gelezen over NVC uit Naarden.

Joost

Citaat van: witte leeuw op jun 01, 2012, 11:35:39
Het droomscenario is te mooi om waar te zijn en ik denk dat alleen de derby van Nijkerk volgend seizoen in competitieverband gespeeld zal worden.

NSC heeft gewonnen. Maar als de KNVB vasthoudt aan de huidige indelingen dan kan het best zo zijn dat Sparta in A komt en NSC in C.


AthleticHolanda

Citaat van: Joost op jun 03, 2012, 01:05:24
NSC heeft gewonnen. Maar als de KNVB vasthoudt aan de huidige indelingen dan kan het best zo zijn dat Sparta in A komt en NSC in C.

Dat lijkt me wel heel erg onwaarschijnlijk en daar zullen beide clubs ook nooit mee akkoord gaan!

Met KHC, DOS en Go Ahead in de Eerste Klasse zal ik komend seizoen sowieso wel weer eens naar Kampen trekken!

Joost

Citaat van: AthleticHolanda op jun 03, 2012, 15:53:45
Dat lijkt me wel heel erg onwaarschijnlijk en daar zullen beide clubs ook nooit mee akkoord gaan!

Met KHC, DOS en Go Ahead in de Eerste Klasse zal ik komend seizoen sowieso wel weer eens naar Kampen trekken!

Ik zal het je vanavond op kaart laten zien.

hgrm

De hoofdklassen worden geregeld nieuw ingedeeld. Zal ook wel moeten gezien de promovendi naar en de degradanten uit de topklasse.

Degradanten Topklasse
Harkema: Noord -> C
Wierden: Oost -> C
Montfoort: West1 -> A
ARC: West2 -> B

Promovendi Hoofdklasse
DETO: Oost , uit C
Jodan: West2, uit A
Scheveningen: West2, uit B
Kozakken Boys (Zuid 1 uit B) of Ter Leede (West uit A)

Dus er moet één vereniging van C naar A of B. Bovendien is er ook elk jaar een scheve situatie door minstens 6 promovendi uit 5 districten. Tenslotte is de indeling van de hoofdklassen niet aan districten gebonden. C nog het meest, daarin zit in ieder geval heel Noord en het grootste deel van Oost. In A en B zit weinig lijn; een hoop clubs hadden net zo goed in de andere van de twee kunnen spelen.

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Zo ziet mijn verwachting er op kaart uit. Waarbij Stedeco geswitched kan worden van A naar B afhankelijk van het resultaat van de finale tussen Ter Leede en Kozakken Boys.


hgrm

Je hebt nu gekozen voor een min of meer noord/zuid verdeling.
Oost/west zou ook kunnen, waarbij de rijnmondclubs bij de bollenstreekclubs worden ingedeeld.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Dat is eigenlijk alleen een oplossing als Kozakken Boys promoveert. Dan kunnen Nivo Sparta, SteDoCo en Achilles Veen bij de blauwen en Quick Boys Ter Leede en ARC bij de roze.

Hoek en Kloetinge staan overigens niet op het kaartje.

Sebastiaan_W

De finale van de nacompetitie voor promotie naar de Topklasse, Ter Leede - Kozakken Boys is bij VV Capelle om 14:00.

spons

Citaat van: witte leeuw op jun 04, 2012, 11:32:05
De finale van de nacompetitie voor promotie naar de Topklasse, Ter Leede - Kozakken Boys is bij VV Capelle om 14:00.

Ik ben er present
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Sebastiaan_W

Vanmiddag om 5 uur worden de indelingen bekend gemaakt.

Als ik het goed heb wordt het competitieschema van de Topklasse woensdag bekend gemaakt en de Hoofdklasse t/m 3e klasse vrijdag 22 juni.