Andere sporten bezoeken

Gestart door Joost, dec 16, 2008, 13:06:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hgrm

Ik ben ooit een keer bij Almere tegen Den Bosch geweest. Ik moet zeggen dat ik een zeer vermakelijke avond heb gehad. Misschien ook wel omdat het verschrikkelijk spannend werd en er zelfs verlengingen aan te pas moesten komen (uit je verslag lees ik dat de wedstrijd in Weert niet echt spannend was). Als het zo uitkomt zal ik het zeker niet nalaten om nog eens een wedstrijdje te bezoeken.

Mijn persoonlijke ranglijst voor wat betreft amusementsfactor van 'andere' teamsporten.

1. Honkbal
2. Zaalvoetbal
3= Rugby Union*
3= Rugby League*
4. IJshockey
5. Basketball
6. Cricket
7. Hockey
8. American Football

* Rugby Union op hoog (test) niveau vind ik leuker dan League, maar de clubcompetitie van League vind ik leuker dan Union.

Korfbal (maar dan wel iets op niveau, play-offs bijvoorbeeld), Volleyball en Handbal staan nog voor ooit op het programma. Ik verwacht dat ik handbal en korfbal nog wel leuk ga vinden, maar dat volleyball het misschien net gaat winnen van American Football.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

TeeZee

Heb jij niet ooit een schaatswedstrijd bijgewoond of verwar ik je met iemand anders?

hgrm

Citaat van: TeeZee op mrt 20, 2013, 09:09:06
Heb jij niet ooit een schaatswedstrijd bijgewoond of verwar ik je met iemand anders?

Da's geen teamsport, evenmin als wielrennen
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: TeeZee op mrt 20, 2013, 09:09:06
Heb jij niet ooit een schaatswedstrijd bijgewoond of verwar ik je met iemand anders?

Dat is geen teamsport. Ik ben eenmaal in Thialf geweest bij een slotweekend van de WK afstanden.

TeeZee

Het is geen teamsport, maar waar staat dat het daar om moet gaan?
Overigens wordt er wel veel in teamverband getraind.

headout

Citaat van: Joost op mrt 19, 2013, 22:27:00
Nee, basketbal is echt niet aan mij besteedt.
Ga een keertje in Groningen kijken. Dat zal je denk ik meer aanspreken. Vroegah, toen ik in Groningen woonde, ging ik regelmatig bij Donar kijken. De sfeer is rondom de wedstrijden van de Groningse club geweldig, ook vandaag de dag. Het heet nu geen Donar meer, maar dat mag de pret niet drukken.
http://groundhop.nl - Just another groundhop blog

hgrm

Het gaan niet persé om teamsporten, maar in dit gesprek met Joost wel.

Los daarvan: Sporten onderling vergelijken is al lastig, maar om een individuele sport te vergelijken met een teamsport, wordt wel heel erg een appels-en-peren-verhaal. Dan ga je echt puur naar de beleving kijken en dan kun je het net zo goed een voetbalwedstrijd vergelijken met een optreden van Najib Amhali.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Citaat van: headout op mrt 20, 2013, 17:35:16
Ga een keertje in Groningen kijken.

Ik neem aan dat je weet waar Joost woont (-:
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

jona93

1. zaalvoetbal
2. wielrennen
3. basketbal
4. hockey
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

3434

Is Weert - Leiden wel een maatstaaf? Ik heb geen idee op welk niveau ze spelen maar als je als niet-voetbalkenner naar bv. Spouwen Mopertingen - Bleid gaat vind je er ook geen zak aan denk ik. Ale geen verwijt he, dat is wat ik erover denk.

Ik hou wel van basket al heb ik het nooit live gezien, omgekeerde wereld! :)
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Citaat van: 3434 op mrt 22, 2013, 17:34:13
Is Weert - Leiden wel een maatstaaf? Ik heb geen idee op welk niveau ze spelen maar als je als niet-voetbalkenner naar bv. Spouwen Mopertingen - Bleid gaat vind je er ook geen zak aan denk ik. Ale geen verwijt he, dat is wat ik erover denk.

Ik hou wel van basket al heb ik het nooit live gezien, omgekeerde wereld! :)

Leiden kon het gat naar de koploper tot op 1 punt brengen, Weert is onderkant middenmoot in de Nederlandse Eredivisie. Hoger niveau is er niet.

Het kan natuurlijk zijn dat het weinig spektakel was omdat het niveau niet zo hoog was. Maar bij andere sporten, voetbal, volleybal, ijshockey, stoort me dat nooit.


Joost

We waren op vakantie in Kroatie in de buurt van Umag waar juist op dat moment de Croatia Open Tennis gespeeld werd. Een ATP toernooi waar onder andere ook Thiemo de Bakker zou spelen.

We zijn er op dinsdag gaan kijken en zagen de Nederlander Boy Westerhof op 27 jarige leeftijd zijn debuut maken in de ATP tour. Hij verloor vrij kansloos van een Sloveen. Daarna op het center court een potje gezien tussen een Kroaat en een Servier. De Servier stond een week later op teletekst omdat hij geweigerd had te plassen en geschorst werd. Na die twee potjes hadden we het mede vanwege de enorme hitte wel gezien. Entree die dag was 25 kuna, ruim 3 euro.
Tommy Robredo zou het toernooi winnen.


Westerhof en Bredene zijn net klaar. Veel publiek voor de Sloveen.




hgrm

Citaat van: Joost op aug 03, 2013, 17:34:33
Entree die dag was 25 kuna, ruim 3 euro.

Duur!

Bij Dinamo Zagreb vs. Fola Esch kon ik kiezen tussen kaartjes van 5, 10 en 15 kuna (70 cent, € 1,40 en € 2). Als decadente West-Europeaan heb ik natuurlijk het duurste kaartje genomen...
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

NK Rijeka vroeg 50 kuna, ongeveer 7 euro voor de topper.

Terranova

Ik ga vrijdag 6 september naar het Koning Boudewijn stadion in Brussel (nog nooit geweest) naar de Memorial van Damme (atletiek) om daar Usain Bolt eens aan het werk te zien. Ben heel benieuwd !