Week 39 Maandag 21 September tm Zondag 27 September

Gestart door FCT1980, aug 26, 2015, 19:37:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Shepherd

Inderdaad, als je de samenvattingen bekijkt van Heracles - Vitesse, Berkum - JVC Cuijk, HSC'21 - Go Ahead en Rijnsburgse Boys - VVSB, dan zie je meer dan genoeg leuks.

De lotingen leveren soms zeer interessante wedstrijden op en het is jammer dat de BVO's het zien als een noodzakelijk tussendoortje. Tel daarbij op dat de arbitrage niet zelden bij twijfel in het voordeel van de BVO beslist en het feest is compleet.

Zo wordt het nooit wat.

Joost

Citaat van: nort op sep 24, 2015, 10:02:20
Uiteindelijk besloten om niet naar Barendrecht - Excelsior af te reizen. Vanavond dus naar Waalwijk. Drie wedstrijden in drie dagen vond thuis (vriendin) iets te veel van het goede.

Jammer dat het bekervoetbal in, Nederland, niet leeft. Met zoveel doelpunten, verassingen, rode kaarten, verlengingen en penalty's is puur reclame voor het voetbal.

Volgens mij valt dat toch wel mee.

De terreinen waren goed vol de afgelopen twee dagen alleen is het jammer van de 17:00 aftrappen.

Voetbalman

Citaat van: Joost op sep 24, 2015, 10:53:42
Volgens mij valt dat toch wel mee.

De terreinen waren goed vol de afgelopen twee dagen alleen is het jammer van de 17:00 aftrappen.

Vooral dat laatste inderdaad. Bij OJC Rosmalen vertelden ze me dat dit een enorm verschil maakte dinsdag. Anderzijds hebben ze blijkbaar niet de lichtsterkte om avondvoetbal te spelen. Desondanks toch een hele fijne ervaring gehad.

ðe waan

#63
Citaat van: Joost op sep 24, 2015, 10:53:42
Volgens mij valt dat toch wel mee.

De terreinen waren goed vol de afgelopen twee dagen alleen is het jammer van de 17:00 aftrappen.

Het is ook de keuze van de wedstrijden die ze uitzenden. Dan kiezen ze toch weer voor de "grotere" affiches en juist daar leeft het niet en is het vaak plichtmatig. Het zal kijkcijfertechnisch waarschijnlijk een heel slechte keus zijn, maar bij een wedstrijd tussen een topklasser/hoofdklasser en een club uit de eerste divisie is spektakel en typisch bekervoetbal bijna gegarandeerd.

Dat aftrappen om vijf uur blijf ik belachelijk vinden. We spelen al 20 jaar probleemloos bij kunstlicht en daar kun je ook prima opnames van maken, maar iemand achter een bureau verzint dan waarschijnlijk dat het om de een of andere minimaal 300 lux of 400 lux moet zijn. Wat een onzin. Dit is toch ook gewoon prima te zien? http://www.rtvoost.nl/sport/default.aspx?nid=131221&_ga=1.123375435.1905799161.1443090040

Desondanks toch ruim 1500 mensen langs de lijn gisteren.

Jeje

Ajax-Groningen (als ballenjongen)

Volendam zal het dan niet worden ivm tijd voor school

spons

Citaat van: Jeje op sep 24, 2015, 12:34:15
Ajax-Groningen (als ballenjongen)

Wat heb je misdaan dat je deze taakstraf hebt gekregen ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Citaat van: ðe waan op sep 24, 2015, 12:22:16
Het is ook de keuze van de wedstrijden die ze uitzenden. Dan kiezen ze toch weer voor de "grotere" affiches en juist daar leeft het niet en is het vaak plichtmatig. Het zal kijkcijfertechnisch waarschijnlijk een heel slechte keus zijn, maar bij een wedstrijd tussen een topklasser/hoofdklasser en een club uit de eerste divisie is spektakel en typisch bekervoetbal bijna gegarandeerd.

Die was ik nog vergeten inderdaad.

Kijkcijfers tot nu toe:
NAC - Heerenveen 110.000
PSV - Cambuur 144.000

Groningen - Twente 147.000
Ajax - De Graafschap 257.000

Dat het achter de decoder zit is een ook een groot probleem. Daarmee houdt je het weg van de liefhebbers en vele andere fans. In Duitsland en Engeland leeft het toernooi meer omdat er speciale focus ligt op de wedstrijd tussen de kleintjes en de groten.

HSC '21 - Go Ahead Eagles was bij mij juist een van de eerste wedstrijden die ik zou kiezen voor TV. Niet omdat het jou favoriete club is maar omdat het een potentieel leuke wedstrijd is en een soort van regioduel. De keuze voor Groningen - Twente en NAC - Heerenveen is te billijken en Heracles - Vitesse was logisch geweest.

Op RKC - Helmond Sport ziet helemaal niemand te wachten en 3 dagen bekervoetbal op tv is ook overdreven.

Ik zou het niet verkeerd vinden om deze rondes in het weekend te plannen en een competitieduel door de weeks te doen.

Koning Kriel

Citaat van: Joost op sep 24, 2015, 13:39:01
Ik zou het niet verkeerd vinden om deze rondes in het weekend te plannen en een competitieduel door de weeks te doen.

Dat roep ik ook al jaren. In Duitsland is dat volgens mij een groot succes. Als amateurclub op zaterdag een profclub op bezoek, dat zal de toeschouwersaantallen zeker goed doen.

cafebac

Eredivisie doordeweeks is net zo goed een drama. Door de tv uitzendingen krijg je dezelfde achterlijke programmering zodat ze twee wedstrijden na elkaar uit kunnen zenden.

Club uit de laagste divisie standaard thuis zou het al een stuk leuker maken. Wellicht zou de KNVB een soort uitwisselbaar lichtmasten systeem kunnen opstarten tbv live uitzendingen op tijden dat het donker is. Zelfde als met die LED-boarding in de eerste divisie waarvan 9 sets bij de clubs rouleren.

hgrm

Geef de topclubs (de clubs die Europees spelen bijvoorbeeld) de eerste ronde vrij en speel dan de eerste ronde in het interlandweekend begin september.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Bier und Bratwurst

27-09-2015  FC Twente - Roda JC   16.45u.
Het ene stadion is het andere niet!

Olav

26/09 Argon - CSW (derby Eerste Klasse). Ongeveer 3000 man verwacht.

Shepherd

Citaat van: hgrm op sep 24, 2015, 21:31:39
Geef de topclubs (de clubs die Europees spelen bijvoorbeeld) de eerste ronde vrij en speel dan de eerste ronde in het interlandweekend begin september.
Wat mij betreft breiden we het per volgend seizoen uit.
In de 1e rondes spelen Topklassers, Hoofdklassers en Eersteklassers tegen elkaar. Totdat je er 78 overhoudt die standaard thuis loten als ze clubs uit de Ere-
, Eerste- en Tweede Divisie loten (18+18+14, tweede elftallen doen niet mee).
En dan geen beschermde status, dat vind ik een gedrocht.

De districtsbeker gaat in afgeslankte vorm verder met ploegen vanaf de Tweede Klasse. Winnaars plaatsen zich voor de landelijke beker (eventueel met vrijstelling voor ronde 1 en 2).

Twee vliegen in 1 klap: de landelijke beker wordt weer een echt toernooi ipv een verkorte route voor Eredivisieclubs om Europa te bereiken en de districstsbeker, die toch al niet serieus genomen wordt, verdwijnt.

hgrm

Ik denk dat je juist niet moet uitbreiden. Zeker als je niet (alleen maar) op doordeweekse avonden wilt spelen, moet je niet te veel rondes hebben.

Ik voel meer voor het Duitse systeem:

Beginnen met 64 ploegen (18+17 =35 profclubs, 14 tweededivisionisten, 15 amateurclubs).
Die 15 amateurclubs kunnen zich plaatsen via de districstbeker (waaraan topklasse en lager meedoet in een normaal systeem, niet die gekke poules). Dan heb je 12 halve finalisten en 3 plekken over voor bijvoorbeeld de hoogst geëindigde topklassers die zich niet via de districtsbeker geplaatst hebben.

Op die manier wordt het voor een amateurclub bijzonder als ze zich plaatsen (en krijg je dus ook grotere publieke interesse, zie DFB-pokal) en krijgt de districtsbeker ook meer status.

Tot en met de kwartfinales zou er automatisch thuisvoordeel moeten zijn voor clubs die tegen een club in een hogere divisie loten.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: hgrm op sep 25, 2015, 08:53:43
Ik denk dat je juist niet moet uitbreiden. Zeker als je niet (alleen maar) op doordeweekse avonden wilt spelen, moet je niet te veel rondes hebben.

Ik voel meer voor het Duitse systeem:

Beginnen met 64 ploegen (18+17 =35 profclubs, 14 tweededivisionisten, 15 amateurclubs).
Die 15 amateurclubs kunnen zich plaatsen via de districstbeker (waaraan topklasse en lager meedoet in een normaal systeem, niet die gekke poules). Dan heb je 12 halve finalisten en 3 plekken over voor bijvoorbeeld de hoogst geëindigde topklassers die zich niet via de districtsbeker geplaatst hebben.

Op die manier wordt het voor een amateurclub bijzonder als ze zich plaatsen (en krijg je dus ook grotere publieke interesse, zie DFB-pokal) en krijgt de districtsbeker ook meer status.

Tot en met de kwartfinales zou er automatisch thuisvoordeel moeten zijn voor clubs die tegen een club in een hogere divisie loten.
Er zijn 6 districten dus dan kunnen hooguit de 12 finalisten zich plaatsen. Dat zou de districtsbeker juist minder interessant maken omdat nu de halve finalisten zich al plaatsen.

We hebben gisteren gezien dat de geplaatste loting voor de Europese clubs geen enkele zin heeft, dat kan dus afgeschaft worden. Plan verder de eerste twee rondes in het weekend en dan is het perfect.