Hoofdmenu

Eredivisie

Gestart door Joost, apr 14, 2008, 22:48:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Voor de verandering eens mijn camera meegenomen naar Roda.


Mijn favoriete spandoek


Uitzicht vanaf mijn plek


Theo Pickee Tribune


Venlonaren


Gerrie!


Atteveld, Graef, vd Luer


Trost, Babangida


Atteveld, Doomernik, van Galen, van Haaren


Mario, met pens


Gerrie's most famous goal. Bij AZ, vanaf de zijlijn


Speciaal lied gecomponeerd voor Gerrie


West-tribune, ik sta rechts naast het UMBRO-bord normaliter

TeeZee

Wat betekent "Auwhoor", Joost?

hgrm

Uitroep van een Limburger als je op z'n tenen gaat staan? Hoewel "Keiauw" dan meer voor de hand zou liggen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: TeeZee op apr 15, 2008, 09:27:13
Wat betekent "Auwhoor", Joost?

Ik geloof niet dat daar een vertaling van te bedenken is. Het is een uitroep van verbazing.

Joost

Het verzamelen van voetbalstadions is een leuke hobby, maar net zoals alle verzamelaars is er altijd wel 1 exemplaar dat zeldzaam is en lastig te krijgen is. Voor mij was dat DHC, de Delftia Hollandia Combinatie lag al regelmatig op de route om te bezoeken maar werd telkens om verschillende redenen overgeslagen. Zo'n zwart gat in mijn verzameling knaagt, zeker omdat ik wist dat het een bijzonder exemplaar was. Maar in tegenstelling tot het verzamelen van postzegels zijn voetbalstadions gewoon te bezoeken. Nu ik sinds januari op donderdag mijn roostervrije dag heb kon het dan ook niet anders dan dat ik de trein naar Delft ging nemen.

DHC voetbalde ooit aan 'het Laantje' van Vollering ten zuiden van het centrum. Dat was te krakkemikkig voor betaald voetbal waarna DHC verhuisde naar een echt stadion, de Brasserkade.


De krakkemikkige tribune aan 't Laantje

De locatie van het stadion zou heden ten dagen een A-locatie zijn, 50 jaar geleden echter lag het dramatisch ver van de stad. DHC bereikte er op eigen kracht de bekerfinale welke werd verloren van Sparta. In de competitie bleef het slechts beperkt tot subtop in de eerste divisie. In 1966 klopte de Rotterdam Hoogenboom, eigenaar van Xerxes aan de deur van DHC. Zijn club had verplicht moeten verhuizen en speelde tijdelijk op Spangen, op zoek naar een eigen huis vroeg hij DHC om een fusie. De Delftenaren die al schulden hadden hapten toe. Zo kwam er Eredivisievoetbal in Delft. De eerste wedstrijd aan de Brasserkade werd nog bijgewoond door 18.000 mensen, daarna was de toeloop minder massaal. teleurgesteld zette Hoogenboom daarom de club te koop. Alle potentiele kopers worden echter verdreven door de schuld van 750.000 gulden. Na 1 jaar gaat Xerxes/DHC als enige eredivisieclub ooit, failliet.

De Brasserkade is een heerlijk stadion, een verbeterde versie van de Blauwe Kei in Breda mijns inziens. De staantribunes zijn niet meer van topkwaliteit en de bankjes die voor het clubgebouw stonden zijn verdwenen maar de Elascon-hoofdtribune en de nog aanwezige terraces maken van de Brasserkade een plaatje. De bomen en de crash barriers maken het helemaal af.


























Sebastiaan_W

Zondag 27/01/08 VVV Venlo - Heracles 0-5
Locatie: Stadion de Koel
Toeschouwers: 6.000





Onder de ingang naar de tribunes, boven de ingang tot toegang naar de sponsorruimtes


tribune aan de lange zijde, die je ziet als je het stadion binnenkomt en waar wij deze dag plaats op namen.


De hoofdtribune, met daaronder onoverdekte zitplaatsen, wat vroeger gewoon een staantribune was


gebouw naast de hoofdtribune waar de kantoren, kleedruimtes en het spelershome in is gevestigd


tribune links van ons met onder onoverdekte zitplaatsen(ook dit waren vroeger gewoon staanplaatsen) en op het 2e gedeelte overdekte zitplaatsen met het gastenvak.


tribune rechts van ons waar de fanatieke aanhang van VVV staat


De wedstrijd werd vlak voor carnaval gespeeld en dit was duidelijk te merken






spelers betreden het veld via een prachtige lange trap


Carnaval voor de VVV aanhang, maar feest voor de Heracles aanhang, want hun cluppie won sinds lange tijd weer eens een uitwedstrijd in de competitie en hoe...






een groot aantal VVV supporters hielden het voor gezien


Heracles spelers bedanken de ongeveer 300 meegereisde fans




Absoluut één van de leukste stadions van Nederland! Ik zou zeggen bezoek hem, nu het nog kan.



Sebastiaan_W

Zaterdag 02/02/08 Heracles - NEC 0-2
Locatie: Polman Stadion
Toeschouwers: 8.500









wisselspelers van NEC spelen een potje rondo met de Heracles macotte

Sebastiaan_W

Zondag 23/03/08 Willem II - Heracles 2-1
Locatie: Willem II stadion
Toeschouwers: 13.500





zo zag het er vroeger uit


en nu zo








Hij was er klaar voor


de meegereisde Heracles supporters


de wedstrijd van vandaag, uiteindelijk zou het 2-1 voor Willem II worden






Degene die op de grond ligt was al een meter of 15 horizontaal over het veld meegestuiterd. Zielig voor dat kind, maar een kolderiek moment.

Sebastiaan_W

Zondag 13/04/08 Heracles - NAC Breda 0-1
Locatie: Polman Stadion
Toeschouwers: 8.500



Op bezoek in het Polman Stadion voor de laatste thuiswedstrijd van het seizoen 2007/08








vol uitvak


tijdens de spelersopkomst








en zij konden juichen, want hun club pakte de volle buit in Almelo


tot de volgende keer maar weer. Leuk knus en compact stadion, waar altijd een goede sfeer hangt.

TeeZee

Zie ik staanplaatsen achter de goal?

hgrm

Nee. Slechts Go Ahead Eagles, Heerenveen en Omniworld hebben bij wijze van proef een klein aantal staanplaatsen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: hgrm op apr 21, 2008, 14:23:39
Nee. Slechts Go Ahead Eagles, Heerenveen en Omniworld hebben bij wijze van proef een klein aantal staanplaatsen.

Niet helemaal waar, ook VVV heeft nog staanplaatsen. Aan de hoofdtribunezijde onderste ring mag achter de stoeltjes 1 rij mensen staan.

Sebastiaan_W

Citaat van: TeeZee op apr 21, 2008, 13:42:17
Zie ik staanplaatsen achter de goal?

Dat zie je inderdaad goed, het gedeelte waar de harde kern van Heracles zich bevindt bestaat uit staanplaatsen.

Pieros

Citaat van: hgrm op apr 21, 2008, 14:23:39
Nee. Slechts Go Ahead Eagles, Heerenveen en Omniworld hebben bij wijze van proef een klein aantal staanplaatsen.

Dit rijtje is al uitgebreid. Heracles, Excelsior en NAC hebben ook al staanplaatsen.

hgrm

dat klinkt als goed nieuws
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen