Hoofdmenu

Vraag het maar...

Gestart door TeeZee, jun 30, 2008, 21:46:14

Vorige topic - Volgende topic

DannyH79 en 2 gasten bekijken dit topic.

Nort

Een mogelijke optie is een British railway kaart voor 2/3 dagen (als je het weekend gaat). Afgelopen pasen heb ik z'n kaart voor 2 dagen aangeschaft voor €80,- (inclusief bezorging) (3dagen = +- €100,-). De kaart is geldig in alle treinen (2e klasse) van de UK, van te voren een stoel reserveren is niet mogelijk.

Zelf heb ik toen de volgende reis gemaakt: London - Huddersfield. Huddersfield - Bradford. Bradford - Barnsley. Barnsley - London.

Als ik overal enkele kaartjes had gekocht was ik honderden Ponden kwijt geweest.

Joost

Citaat van: smitswessel op aug 06, 2014, 13:26:21
Om in te haken op het Britse trein onderwerp...

Stel dat ik een tripje naar Birmingham maak van een aantal dagen en daar ook een club als Wolverhampton, Stoke of Derby zou willen bezoeken. Wat is dan het beste alternatief?
Vanuit mijn onervaren groundhop-visie zou ik per vliegtuig naar Birmingham vliegen en dan vanuit daar de trips met de trein maken. Maar dit is dus absoluut niet de beste optie zoals ik van jullie verneem?
Veel van die clubs hebben een trainingscomplex op een andere locatie dan het stadion. De kans dat je dus voor een gesloten deur komt te staan is levensgroot en bij de meeste nieuwe stadions zie je dan ook echt alleen de buitenkant en kun je de fanshop bezoeken.

Het gemakkelijkste is om de auto te nemen naar Birmingham. Dat is qua kilometers helemaal niet zo ver en geeft je een hoop vrijheid.
Mocht je dat niet als optie hebben dan is vliegen naar Birmingham een goed alternatief. Wil je die clubs dan bezoeken dan kun je prima de trein nemen, het zijn allen steden die relatief kort bij Birmingham liggen. Ticketprijzen voor zulke routes zijn niet onderhevig aan vroegboekkortingen maar hebben een vaste prijs. Meestal zijn die enkeltjes ook best goedkoop. Alleen voor lange afstanden is de trein in Engeland absurd duur.


Mar

Vorig jaar ook de trein genomen van London naar Cardiff, rechstreeks en niet te duur.

FCT1980

Citaat van: smitswessel op aug 06, 2014, 13:26:21
Om in te haken op het Britse trein onderwerp...

Stel dat ik een tripje naar Birmingham maak van een aantal dagen en daar ook een club als Wolverhampton, Stoke of Derby zou willen bezoeken. Wat is dan het beste alternatief?
Vanuit mijn onervaren groundhop-visie zou ik per vliegtuig naar Birmingham vliegen en dan vanuit daar de trips met de trein maken. Maar dit is dus absoluut niet de beste optie zoals ik van jullie verneem?

De trein vanuit Birmingham naar Wolves of Stoke is helemaal niet zo duur. De trajecten die jij noemt zijn ook relatief kort dus goed te doen met de trein. Zowel uit financieel oogpunt als reistijd. Gewoon zo doen als je het voor ogen hebt en het komt helemaal goed.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

smitswessel

Thanks mannen!
Hopelijk kunnen andere forum-leden er ook hun info uit putten. Ik ben er wijzer van geworden.

Sander11

Aankomende zaterdag naar Noord - Frankrijk om Valenciennes aan te doen... iemand ervaring met deze plaats? Is het makkelijk parkeren? En is er om stadion heen wat te doen? Bij Lille viel it namelijk beetje tegen
HEYA DEN BOSCH!

watergatehopper

#1311
Citaat van: Sander11 op aug 07, 2014, 07:22:16
Aankomende zaterdag naar Noord - Frankrijk om Valenciennes aan te doen... iemand ervaring met deze plaats? Is het makkelijk parkeren? En is er om stadion heen wat te doen? Bij Lille viel it namelijk beetje tegen

Ik ben twee keer in Valenciennes geweest. In Nungesser (http://www.watergatehopper.nl/page/valenciennes-stade-nungesser) en in het nieuwe du Hainaut (http://www.watergatehopper.nl/page/valenciennes-stade-du-hainaut). Nungesser is platgegooid en het nieuwe stadion is hiernaast/ achter gebouwd.

Het is redelijk tegen het centrum aan en niet top qua parkeren(waar wel in Frankrijk?). Het is dus zoeken in de drukbezette straatjes tussen het centrum en het stadion. Uiteindelijk lukt het altijd wel moet je maar denken. Succes!

Bij het stadion is een supporterskroeg gevestigd die destijds drukbezocht was met daarnaast een friettent. Ik weet niet of je in het centrum van Lille bent geweest maar als je dit tegen vindt vallen zou ik het centrum van Valenciennes overslaan.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Cyclebob

In april bij Valenciennes geweest. parkeren had ik geen  last van (op de fiets) maar me in de avond uitstekend vermaakt in supporterscafe op doorgaande weg vlakbij. In Valenciennes zelf was het centrum redelijk uitgestorven, op een cafe met barbeque na, maar die sloten toen het donker werd... Nieuw stadion, maar stad en omgeving, zeker doen!
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

hgrm

Ik ben ook wel eens een keer in Valenciennes geweest. Voor zover ik me kan herinneren heb ik toen geparkeerd op een groot en niet al te druk parkeerterrein bij een tramhalte op een minuut of 5 lopen van het stadion. Volgens mij was het aan de Av. Georges Pompidou, vlak voor de tramhalte Nungesser.

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

voetbalfan

Citaat van: hgrm op aug 07, 2014, 11:30:37
Ik ben ook wel eens een keer in Valenciennes geweest. Voor zover ik me kan herinneren heb ik toen geparkeerd op een groot en niet al te druk parkeerterrein bij een tramhalte op een minuut of 5 lopen van het stadion. Volgens mij was het aan de Av. Georges Pompidou, vlak voor de tramhalte Nungesser.

Daar hebben wij twee jaar geleden ook geparkeerd. Je wandelt vanaf die parking via een leuke 'avenue' naar het stadion waar je al van ver een leuk zicht hebt over het stadion zelf.

Ici c est Paris

Ik heb daar ook geparkeerd (tegen Marseille), maar achteraf duurde het 2 uur om weg te komen. Bij m'n 2e bezoek de auto gratis bij de Carrefour aan de andere kant van de snelweg gezet, van waar je met je wedstrijdkaart gratis de tram kon pakken tot het stadion. Was top geregeld.

Voetbalman

In Nederland kan ieder persoon van 1 club een clubcard hebben las ik. Is dit in Engeland ook zo, of kan 1 persoon daar bijvoorbeeld een membership card hebben van bv. Charlton, Manchester City en Hull City (teams random gekozen)?

FCT1980

In Engeland kun je member worden waar je wilt en ongeacht waar je al member bent.
Misschien dat ze daar bij enkele clubs restricties voor hebben (Misschien als je scc houder bent bij Millwall dat je dan geen member bij West Ham kun worden?) maar over het algemeen kan dat gewoon.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

jurien

Ik ben van plan om zondag naar ferencvaros - chelsea te gaan. Nou hoor ik allemaal wilde verhalen over nazi's op de tribune. Wie is er weleens geweest? Valt het mee of ben je je leven niet zeker?

John Sleeuwenhoek

Citaat van: jurien op aug 08, 2014, 15:45:20
Ik ben van plan om zondag naar ferencvaros - chelsea te gaan. Nou hoor ik allemaal wilde verhalen over nazi's op de tribune. Wie is er weleens geweest? Valt het mee of ben je je leven niet zeker?

Ben vorig jaar bij een wedstrijd van Ferencvaros geweest en tussen de Ultras gestaan. Geen problemen ondervonden.