Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Stadionhopper

Citaat van: AthleticHolanda op sep 19, 2010, 20:53:17
Hebben Stadionhopper en ik ook gedaan, ging prima.

Inderdaad, geen problemen mee gehad, al waren we wel wat aan de late kant in Koblenz omdat iemand zijn slaap nog niet uit had ;-)
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Sebastiaan_W

Wat is er gebeurt met de eerste teams van Union Solingen en Viktoria Köln? Als ik op de WDR kijk, dan kan ik ze nergens meer vinden. Ook op hun sites zie ik alleen nog maar speeldata van de jeugdteams.

AthleticHolanda

Van wiki:

(Solingen)
CiteerIn der Saison 2009/10 stieg der ehemalige Zweitligist als Tabellenletzter der Niederrheinliga in die siebtklassige Landesliga ab. Am 29. Juni 2010 wurde erneut ein Antrag auf ein Insolvenzverfahren eingeleitet und die Mannschaft für die Landesliga zurückgezogen. Der Restvorstand des Vereins trat im Anschluss daran zurück. Zwischenzeitlich war ein Übertritt von Teilen der ersten Mannschaft zum Bezirksligisten BSC Aufderhöhe und eine Umbenennung dieses Vereins in ,,BSC Union 2010 Solingen" im Gespräch.

(Köln)
CiteerKurz vor Beginn der Saison 2010/2011 wurde öffentlich, daß der Verein sich aufgrund eines laufenden Insolvenzverfahrens auflösen, aber sämtliche Spieler in einen neu zu gründenden Verein namens FC Viktoria Köln 04 integrieren wollte. Da es sich um einen komplett neuen Verein handelt, war zu klären, ob die Spielklassen erhalten bleiben sollten oder ob dieser neue Verein in der jeweils untersten Spielklasse anfangen sollte. Diesbezüglich befragte der Fußballverband einige Kölner Vereine informatorisch, ob sie dafür wären, die Spielklassen für den neuen Verein zu erhalten. Der Tenor dabei war, daß einige Vereine der Auffassung waren, diese Regelung dürfe nicht angewendet werden. Dies wiederum führte zu Protesten seitens der Verantwortlichen von Viktoria Köln.

Letzten Endes fiel die Entscheidung des Fußballverbandes Mittelrhein so aus, daß der neue Verein mit seiner Senioren-Mannschaft in der Kreisliga D, der untersten Spielklasse, spielen sollte. Dieser Umstand führte zu der Tatsache, daß viele Senioren-Spieler des alten Vereins sich im neuen Verein nicht anmelden wollten, so daß der Verein keine Seniorenmannschaft für die Spielzeit 2010/2011 meldete und die Spieler den Verein verließen.

Wenige Tage vor dem ersten Spieltag der Saison stand eine Entscheidung über die Spielklassenzugehörigkeit der Jugendmannschaften noch aus, wobei sowohl der Fußballverband als auch der Fußballkreis Köln dafür plädierten, aus sozialen Gründen, die Spielklassen beizubehalten. Eine letzte Entscheidung darüber stand dem Insolvenzverwalter zu, der seine Entscheidung wiederum von den Gläubigern abhängig machen wollte.

Als ik het goed begrijp spelen ze allebei dit seizoen dus nergens mee met een eerste senioren elftal.

Joost

Zaterdag is er een demonstratie tegen het Moderne Voetbal in Berlijn. Ik ben heel benieuwd of dat wat uitricht.

Lek11

Citaat van: Joost op okt 07, 2010, 13:48:51
Zaterdag is er een demonstratie tegen het Moderne Voetbal in Berlijn. Ik ben heel benieuwd of dat wat uitricht.

Ben ook benieuwd. 160 fanclubs van 50 clubs zijn als het goed is aanwezig.

AthleticHolanda

Zag inderdaad afgelopen weekend de spandoeken, eerst bij Osna en daarna door fans van Siegen.

Hoop dat het iets uithaalt maar dat is natuurlijk tegen beter weten in.




Hugo

Citaat van: Joost op okt 07, 2010, 13:48:51
Zaterdag is er een demonstratie tegen het Moderne Voetbal in Berlijn. Ik ben heel benieuwd of dat wat uitricht.

Ultra's = modern voetbal.

Joost

Dat vind ik ook zo bizar. De volstrekt inwisselbare fangroeperingen willen samen de fancultuur behouden. Ik snap het niet.

3434

De echte ultras, bijvoorbeeld Toricda (1950*) zeg maar. Van hun begrijp ik dat. In Duitsland heb je ook groepen van begin jaren 80.

Maar het klopt wat je zegt over al die groepen die na 1995 begonnen zijn (om er maar een jaartal op te plakken). En gewoon 'ultra' doen omdat het een hype is. Geforceerd zingen met capo vind ik ook niet het van het. Al vind ik het bij Dynamo Dresden wel GEWELDIG.  Maar we moeten ook toegeven, zonder ultras is er een pak minder sfeer. De doorsnee supporter zingt 2 minuten na een goal, dat is het zowat.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

King Nothing

Ik ga ieder jaar met 3 vrienden een weekeinde groundhoppen in Duitsland. Eerste jaar in het Ruhrgebied gebleven, vorig jaar naar Kaiserslautern en Karlsruhe geweest. We zoeken voor 2 van de 4 clubs in de 1. 2. of 3. Liga. Mij boeit het niveau niet,zolang ik maar fussball kan zien met een halve liter bier en een bratwurst in mijn handen.
Nu heb ik het plan opgevat om volgend jaar richting het oosten te gaan, ik wil Aue, Cottbus, Dresden of Leipzig (voorbeelden hoor, er zijn meerdere die ik wil bezoeken) wel eens bekijken. Mijn vrienden zijn nog wat terughoudend omdat ze die clubs niet geheel vertrouwen qua omgang met supporters van buitenaf.

Er is hier vast wel iemand eens bij de genoemde clubs geweest, ik ben dus benieuwd naar positieve verhalen.

Reden voor het oosten is wel simpel trouwens, in het Ruhrgebied hebben zo ongeveer alles op 1., 2. en 3. niveau wel gehad, onder Karlsruhe wordt te ver weg voor 2 van de 4 ivm werk, richting het noorden is erg weinig qua clubs op niveau (HSV, Werder, StP, Kiel) en dichtbij oostelijk heb je Hannover, Wolfsburg en Braunschweig. Osnabrück is krap 100km vanaf hier, dus niet echt bijzonder voor een weekendje weg.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Stadionhopper

#100
Ben zelf bij Cottbus geweest toen ze nog Bundesliga speelden en het stadion nog niet verbouwd was. De vreugede was uitzinnig toen ze in de laatste minuut de 1-0 tegen HSV scoorden. Na afloop van de wedstrijd wel heel veel ongure types tegengekomen.

In Leipzig ben ik 2x bij Sachsen Leipzig geweest, eenmaal in het oude Alfred Kunze Sportpark en eenmaal in het Zentralstadion. Hier overal probleemloos kunnen komen.

Lokomotive Leipzig in het Bruno Plache Stadion is ook een aanrader. De club komt net terug van een failissement waardoor ze in de 13e divisie terecht kwamen.

Verder heb je nog Rot Weiss Erfurt in het Steigerwaldstadion, hier is ook niets aan de hand (zolang ze niet tegen Jena spelen maar die wedstrijd is 2 weken geleden geweest).

Hallescher FC speelt dit jaar in Stadion am Bildungszentrum omdat het Kurt-Wabbel Stadion momenteel verbouwd wordt, misschien een aanrader om deze club in dit oude stadion te zien.

Logisch vervolg is dan de stap naar Ernst-Abbe Sportfeld in Jena, aparte lichtmasten.

Niet ver van Halle ligt Magdeburg waar de plaatselijke trots en de Europacup II winnaar van 1974 speelt in de MDCC Arena.

Hansa Rostock ligt wat te ver uit de buurt om een combinatie te maken met de rest.

Chemnitzer FC in Stadion an der Gellertstrasse.

Wat geldt voor Dresden / Chemnitz / Aue, kun je misschien eens net over de grens gaan kijken bij Teplice in Tsjechie.

Wat lager speelt FSV Ziwckau in het Westsachsenstadion, een oude DDR bak.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

3434

Magdeburg en Dresden hebben wel een hoop gekken. Maar als neutrale supporter lijkt me dat nog allemaal mee te vallen. Natuurlijk niet liggen foto's maken als je in een afgelegen straat bent en een groep van 50 skinheads ziet afkomen hehe. Lijkt me logisch..
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

FSC_87


Hugo

Betreft de vraag van King Nothing; je kunt met gerust hart naar al die genoemde clubs gaan. Gewoon je een beetje ingetogen gedragen maar dat zal jouw wel lukken.

Betreft het tijdelijke stadion van Halle welke Stadionhopper noemde; de verbouwing afgelopen zomer heeft eigenlijk alle charme van dat stadion weggehaald. Had het wel op het oog voor een bezoekje maar die heb ik reeds vrolijk geskipt.

Hugo

Citaat van: 3434 op okt 08, 2010, 14:20:29
...Maar we moeten ook toegeven, zonder ultras is er een pak minder sfeer. De doorsnee supporter zingt 2 minuten na een goal, dat is het zowat.

Dat ze zingen vind ik prima hoor, en een tifo en wat fakkels op zijn tijd kan ik ook wel waarderen. Mijn bezwaar ligt meer bij het feit dat die gasten het hele gebeuren en zichzelf zo serieus nemen.