Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Nickky

Afgelopen weekend een heerlijk weekendje Engeland gehad. Veel gereisd en veel gezien.
De trip begint vrijdag, vroeg vliegen naar Southend en vanaf daar de trein naar Bristol. De rechtstreekse vluchten naar Bristol waren allemaal veel te laat, zonde van de dag. Daarom de keuze voor Southend. En treinen is heerlijk door zo'n mooi land. Kostte 3 uurtjes met een stukje metro door Londen.

Bristol is absoluut een leuk stadje, beetje de boel bekeken, lekker gegeten aan het water en een taxi genomen naar Ashton Gate. Voor een vernieuwd stadion toch best wel oké. Vooral de grote mainstand vond ik wel erg imposant voor een nieuw ding. Het stadion wis helaas slechts voor de helft gevuld, weinig sfeer, Burton heeft maximaal 120 man mee, en het wordt ook nog eens 0-0. Weinig enerverend dus.















Na een avondje een leuke pub in Bristol, zijn we met de trein naar Londen gegaan. Ik was met m'n beste maat en hij mocht het programma voor de zaterdag kiezen. Keuze genoeg in en rondom Londen. Het wordt Fulham - Preston North End. Ik had Graven Cottage al een paar keer bezocht, maar die heerlijk wandeling vanaf Putney Bridge door Bishop Park, met een najaarszonnetje is natuurlijk nooit een straf. Sterker nog, telkens weer een hoogtepuntje.
De wedstrijd is aardig. Preston speelt veel frivoler, leidt bij rust met 0-2, maar Fulham krijgt een penal kado een kwartier voor tijd. Zodoende wordt het alsnog een wedstrijd, Fulham speelt volle bak voorwaarts en als een soort wonder valt de gelijkmaker ook nog in de 95ste minuut. Het ontploffend stadion is mooi en geeft kippenvel.
De plaatjes hebben vast al duizend keer hier gestaan, maar ach, ik ben graag compleet en het blijft mooi:














Na een geweldig avondje stappen in Londen, een korte nacht en het slechtste ontbijt ooit gezien, stappen we op de trein naar Derby. Er staat de 'derby' tussen de plaatselijke trots en Nottingham Forest op het programma. Nieuwbakken stadion, niet echt mijn ding, maar de sfeer was wel echt gaaf. zeker omdat Derby binnen een minuut op 1-0 komt. Heerlijk rauw. Wat boefjes over en weer provoceren, mooi.  De einduitslag is verdiend 2-0.

Drie totaal andere wedstrijden, drie totaal andere belevingen. Maar vol genoten.
Vanaf Derby naar Birmingham getreind en vanaf daar naar Nederland gevlogen.
Nog drie weken, dan mag ik weer!





































FCT1980

Leuk verslag Nickky.
Wel kleine kanttekening. Het stadje Bristol heeft meer dan 430.000 inwoners ;)
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Joost

Last minute toch nog maar even de lekkere herfstkou ingedoken. Twintig minuten voor aftrap vertrokken maar wel keurig op tijd voor de aftrap van Eendracht Mechelen aan de Maas v Racing Peer.

Apart potje met veel tempo maar heel weinig doelkansen. Peer mist in de eerste helft een dot van een kans, EMM kopt er halverwege de tweede eentje binnen. Maar 5 minuten voor tijd begon het plots nog echt leuk te worden. Peer scoort 1-1, EMM maakt in de extra tijd 2-1 maar in de extra, extra tijd wordt het 2-2. Die laatste goal viel om 21:53 terwijl er om 21:00 was afgetrapt en er geen verzorger in het veld geweest is.

Nieuw kunstgras en 2 tribunes bij EMM waarvan er eentje nog in aanbouw is. Daarop ook een nieuwe kantine en die hebben ze wel nodig, de huidige is wat klein. Ze schenken er wel het bier van een forumlid.

Nog twee te gaan voordat P1 eindelijk klaar is.

Cyclebob

#4743
Vrijdagavond Hargabal: gemengde gevoelens bij de afscheidsavond van het stadion waar ik SVV een dikke 30 jaar van eerste divisie tot en met de vierde klasse heb zien spelen. De avond begon met een ludieke wedstrijd Oud SVV- Blogbroeders, oftewel bonte verzameling  SVV spelers tegen voetbaljournalisten, spelend in kek camouflage tenue van FC Dordrecht onder leiding van Marco Boogers. Laastgenoemde was er niet bij toen DS'79 in SVV kampioensjaar 1989-90 op Harga 3-0 verloor.   Dramatiek rondom enkele pijnlijke missers voor de goal, 3-3 met twee doelpunten van twee rijzende sterren in de voetbaljournalistiek: Publiekswissel en Mischa Keemink. Team blogbroeders won uiteindelijk na pingels. Een avond heerlijk weerzien met veel oude bekenden, oud spelers, kennismaken met voetbalromatici in een ouderwets Schiedams  sfeertje, met als decor de klassieke verzameling shirts die de clubarchivaris Koos Rost in de kantine had opgehangen.  Stadion Harga: de komende weken gaat de aannemer aan de slag op de opstallen te verwijderen. Voor wie het nog wil zien: wees er snel bij.  Inmiddels zijn twee stoeltjes van de zittribune thuis veiliggesteld, een lamp uit een van de lichtmasten voor op zolder volgt.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Pieros

Citaat van: Joost op okt 21, 2017, 22:36:46
Last minute toch nog maar even de lekkere herfstkou ingedoken. Twintig minuten voor aftrap vertrokken maar wel keurig op tijd voor de aftrap van Eendracht Mechelen aan de Maas v Racing Peer.

Apart potje met veel tempo maar heel weinig doelkansen. Peer mist in de eerste helft een dot van een kans, EMM kopt er halverwege de tweede eentje binnen. Maar 5 minuten voor tijd begon het plots nog echt leuk te worden. Peer scoort 1-1, EMM maakt in de extra tijd 2-1 maar in de extra, extra tijd wordt het 2-2. Die laatste goal viel om 21:53 terwijl er om 21:00 was afgetrapt en er geen verzorger in het veld geweest is.

Nieuw kunstgras en 2 tribunes bij EMM waarvan er eentje nog in aanbouw is. Daarop ook een nieuwe kantine en die hebben ze wel nodig, de huidige is wat klein. Ze schenken er wel het bier van een forumlid.

Nog twee te gaan voordat P1 eindelijk klaar is.

Heeft de club nog iets te maken met Verbroedering Maasmechelen?  Of is dit een hele andere club?

En ook wel lekker als je binnen 20 minuten een leuk potje in België kunt meepakken.  Moet vanuit hier minimaal een uur rijden.

Joost

Citaat van: Cyclebob op okt 22, 2017, 11:50:37
Vrijdagavond Hargabal: gemengde gevoelens bij de afscheidsavond van het stadion waar ik SVV een dikke 30 jaar van eerste divisie tot en met de vierde klasse heb zien spelen. De avond begon met een ludieke wedstrijd Oud SVV- Blogbroeders, oftewel bonte verzameling  SVV spelers tegen voetbaljournalisten, spelend in kek camouflage tenue van FC Dordrecht onder leiding van Marco Boogers. Laastgenoemde was er niet bij toen DS'79 in SVV kampioensjaar 1989-90 op Harga 3-0 verloor.   Dramatiek rondom enkele pijnlijke missers voor de goal, 3-3 met twee doelpunten van twee rijzende sterren in de voetbaljournalistiek: Publiekswissel en Mischa Keemink. Team blogbroeders won uiteindelijk na pingels. Een avond heerlijk weerzien met veel oude bekenden, oud spelers, kennismaken met voetbalromatici in een ouderwets Schiedams  sfeertje, met als decor de klassieke verzameling shirts die de clubarchivaris Koos Rost in de kantine had opgehangen.  Stadion Harga: de komende weken gaat de aannemer aan de slag op de opstallen te verwijderen. Voor wie het nog wil zien: wees er snel bij.  Inmiddels zijn twee stoeltjes van de zittribune thuis veiliggesteld, een lamp uit een van de lichtmasten voor op zolder volgt.

Erg jammer maar ook wel begrijpelijk. Ik ben er voorafgaand aan Capelle v Roda nog eens langsgereden en schrok ook wel van de armoedige staat van het stadion. Hopelijk kunnen de schitterende hekken en de fraaie kantine nog worden opgeknapt en behouden blijven.

Joost

Citaat van: Pieros op okt 22, 2017, 13:10:23
Heeft de club nog iets te maken met Verbroedering Maasmechelen?  Of is dit een hele andere club?

En ook wel lekker als je binnen 20 minuten een leuk potje in België kunt meepakken.  Moet vanuit hier minimaal een uur rijden.
Verbroedering Maasmechelen en Cerkel Sportief Mechelen aan de Maas fuseerden in 2013 tot Eendracht Mechelen aan de Maas.

Ik ben niet voor niets weer verhuist naar het diepe zuiden :) EMM is wel maar 5 minuten vanaf de grens.

De publiekswissel

Citaat van: Cyclebob op okt 22, 2017, 11:50:37
Vrijdagavond Hargabal: gemengde gevoelens bij de afscheidsavond van het stadion waar ik SVV een dikke 30 jaar van eerste divisie tot en met de vierde klasse heb zien spelen. De avond begon met een ludieke wedstrijd Oud SVV- Blogbroeders, oftewel bonte verzameling  SVV spelers tegen voetbaljournalisten, spelend in kek camouflage tenue van FC Dordrecht onder leiding van Marco Boogers. Laastgenoemde was er niet bij toen DS'79 in SVV kampioensjaar 1989-90 op Harga 3-0 verloor.   Dramatiek rondom enkele pijnlijke missers voor de goal, 3-3 met twee doelpunten van twee rijzende sterren in de voetbaljournalistiek: Publiekswissel en Mischa Keemink. Team blogbroeders won uiteindelijk na pingels. Een avond heerlijk weerzien met veel oude bekenden, oud spelers, kennismaken met voetbalromatici in een ouderwets Schiedams  sfeertje, met als decor de klassieke verzameling shirts die de clubarchivaris Koos Rost in de kantine had opgehangen.  Stadion Harga: de komende weken gaat de aannemer aan de slag op de opstallen te verwijderen. Voor wie het nog wil zien: wees er snel bij.  Inmiddels zijn twee stoeltjes van de zittribune thuis veiliggesteld, een lamp uit een van de lichtmasten voor op zolder volgt.

Het was een bijzondere avond. Mooie ontmoetingen.
Scoren op Harga was speciaal. Zeker in FC Dordrecht teneu en Boogers als trainer. Beter kon het voor mij niet.
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Pieros

Citaat van: Joost op okt 22, 2017, 20:22:05
Verbroedering Maasmechelen en Cerkel Sportief Mechelen aan de Maas fuseerden in 2013 tot Eendracht Mechelen aan de Maas.

Ik ben niet voor niets weer verhuist naar het diepe zuiden :) EMM is wel maar 5 minuten vanaf de grens.

Ik dacht al zoiets.  "Verbroedering"  en "Eendracht" lijken qua betekenis al op elkaar.

ALenstra

Donderdagavond in Marseille geweest voor OM-Vitoria SC. Stadion ziet er indrukwekkend uit maar was zeer spaarzaam bezet. Een EL-wedstrijd tegen een Portugese subtopper trekt waarschijnlijk niet zo. Bij het verkennen van de omgeving werd me duidelijk dat het trainingspak (en bij voorkeur in de lichtblauwe kleur) de dresscode is onder veel OM-fans. Achter een van de doelen zitten de ultras van de thuisclub en dat vak zat goed vol. Beneden fans in het wit/blauw en boven fans in het oranje/blauw. Ze maakten behoorlijk veel lawaai gedurende de wedstrijd. Dat deden de paar honderd fans uit Portugal trouwens ook. Mijn zitplaats aan de Ganay was behoorlijk krap en oncomfortabel. Zeker als er een grote zwaarlijvige man naast je zit. Ook is het lastig als er iemand langs moet want er is weinig ruimte om je benen kwijt te kunnen. OM won met 2-1 na een 0-1 achterstand.

AthleticHolanda

Eigenlijk nog maar net terug van de vorige Zweden-trip stond de volgende alweer vlot op het programma. Nu vind ik Zweden een prima land en ook op voetbalgebied is er genoeg te zien; twee tripjes binnen een half jaar is wel veel van het goede.

19/10/2017 - Östersunds FK - Athletic Club 2-2
Het lot bepaalde echter zo en deze trip wilde ik toch allerminst laten schieten. Met Östersunds FK stond namelijk een interessante club op het programma.
Östersund ligt in het niemandsland boven Stockholm op zo'n zeshonderd kilometer van de hoofdstad en niet ver van de grens met Noorwegen. In 2019 vindt hier het WK biathlon plaatsen en in het 'nabij gelegen' Åre (op 85 kilometer) wordt gelijktijdig het WK skiën gehouden. Niet bepaald een voetbalgebied dus.
Toch besloten in 1996 drie voetbalclubs om de handen ineen te slaan met als doel hogerop te komen. Twintig jaar later meldde de club zich voor het eerst op het hoogste niveau. De Engelse coach Graham Potter, hij kwam niet verder dan acht optredens in de Premier League, loodste de club van het vierde niveau naar de Allsvenskan zonder grote uitgaven te doen. Een wonderbaarlijke prestatie maar daar was nog niet alles mee gezegd. In het voorjaar wist Östersund de Zweedse beker te winnen en zich daardoor voor Europees voetbal te kwalificeren. Een sprookje dat nog immer voort duurt, want na zege's in de voorronde tegen Galatasaray, Fola Esch en PAOK werd de groepsfase bereikt, alwaar Hertha BSC in de Jämtkraft Arena over de knie ging...

Nu was het dus de beurt aan het tobbende Athletic. Na twee speelronden in groep J verloor Östersund nog geen punt, staat Zorya tweede met drie punten na een overwinning in Bilbao en bezetten Hertha en Athletic samen de laatste plaats met 1 punt. Wie dit had voorspeld had alvast aardig wat geld kunnen winnen. Voor zowel Athletic en Hertha was het al in ronde drie alles of niets met bezoekjes aan Lviv en Östersund...

Twee vluchten op de wedstrijddag waren noodzakelijk om Östersund te bereiken. Via Stockholm landden we ruim twee uur voor de aftrap op het vliegveld. Onderweg zagen we niets anders dan bomen en meren totdat aan één van die meren bebouwing gespot werd. Daar ging het vliegtuig naar beneden en een aansluitende bus bracht ons vlot naar het centrum van het stadje. Ondertussen was de temperatuur al rond het vriespunt maar ik was persoonlijk al blij dat deze wedstrijd niet later in het seizoen werd gepland. Ongetwijfeld geldt dat ook voor de Basken.

De Jämtkraft arena werd in 2007 geopend en beschikt over houten tribunes. Logisch met zoveel hout in de regio maar toch bijzonder. Vanwege het succes werd het stadion onlangs nog uitgebreid waardoor het nu over vier tribunes beschikt, twee onoverdekte achter de doelen en twee overdekte aan de lange zijden.
Zoals altijd wordt Athletic goed gesteund in Europa maar voor deze wedstrijd had ik vanwege de afstand en bereikbaarheid mijn twijfels. Toch waren er nog een kleine twee honderd supporters die de reis van Baskenland naar Östersund hadden ondernomen, chapeau voor deze helden.
Zij werden verwelkomd met muziek van Athletic-supporter Manu Chao al vielen de wedstrijdsjaals met een Spaanse vlag daarop minder in de smaak. Deze vonden dan ook geen aftrek.

Östersund ging ondertussen door met wat ze al een tijdje doen: bezoekende ploegen van de mat spelen. Athletic leek lang het volgende slachtoffer te worden en dat zou meer dan terecht zijn geweest, maar Iñaki Williams redde enkele minuten voor tijd het vege lijf, al is uitschakeling nog steeds veel dichter bij dan handhaving. Temeer omdat Zorya van Hertha wist te winnen om de sensatie in deze groep compleet te maken.
Na de wedstrijd zochten we het hotel op voor een korte nacht, de volgende ochtend stond de terugvlucht naar Stockholm namelijk alweer gepland.



20/10/2017 - Örebro SK - Halmstads BK 0-1
Na het bijzondere bliksembezoek aan Östersund vlogen we 's ochtends weer terug naar Arlanda. Ook op vrijdag werd er gevoetbald, al vielen we niet bepaald met onze neus in de boter. De Zweedse competitie loopt op haar einde en Örebro is al uitgespeeld. Tegenstander Halmstad is alleen theoretisch nog niet gedegradeerd en moest vandaag winnen voor uitstel van executie, en dat gebeurde tot vreugde van de vijftien meegereisde supporters.

Het stadion viel me voor een gemoderniseerd Zweeds stadion nog alleszins mee. De Behrn Arena beschikt over vier verschillende tribunes en vanuit het hamburgerrestaurant in het stadion heb je vrij zicht op het veld, waar dan ook enkele gedurende de wedstrijd gretig gebruik van maakten.

Örebro was tevens de eindhalte voor deze dag zodat we nog af konden sluiten in de plaatselijke O'Leary's alvorens het welkome bed op te zoeken.



21/10/2017 - Gefle IF - IK Frej Täby 3-0 & Brynäs IF - Mora IK 0-2
Op zaterdag konden we een 'dubbel' doen in Gävle, een kustplaats ten noorden van Stockholm. Örebro heeft een directe treinverbinding met het stadje maar dan moet de trein wel rijden. Na nog heel veel bomen en water, maar geen eland, gevinckt te hebben arriveerden we anderhalf uur later dan gepland in Gävle. De sightseeing viel daardoor in het water maar de wedstrijden kwamen gelukkig niet in gevaar.

Omdat ik zondag weer thuis moest zijn was deze dubbel in meerdere opzichten een perfecte uitkomst. Na de wedstrijd ging er namelijk nog een trein naar Arlanda én ik zie graag ijshockey in landen waar het leeft. We zouden echter beginnen met voetbal.
Na een wandeling van een half uur bereikten we de nieuwe arena van de provincieclub. Gefle degradeerde afgelopen seizoen na een periode van twaalf opeenvolgende seizoenen uit de Allsvenskan. Om structureel in de Allsvenskan te kunnen overleven bouwde Gefle, in navolging van veel Zweedse clubs, een nieuwe 'arena'. Het nostalgische Strömvallen voldeed niet meer en in 2015 werd Gävlevallen geopend. Erg spannend is het nieuwe stadionnetje niet maar het voldoet voor deze club aan alle normen.

Gefle speelde tegenstander Frej Täby van de mat waardoor de bezoekers alvast veroordeeld zijn tot het spelen van play-offs om degradatie te voorkomen. Gefle staat net boven de gevreesde streep.

- - -

Naast Gävlevallen ligt Gävlerinken. Een moderne ijshockeyarena waar Brynäs twee uur na afloop van het voetbal af zou trappen. Brynäs werd in 2012 nog Zweeds kampioen en speelt momenteel in de Champions League. Toch zijn ze momenteel voorlaatste in de SHL en met Mora komt de dichtstbijzijnde club alsmede hekkensluiter op de ranglijst op bezoek. Gävlerinken zou deze avond dan ook bovengemiddeld gevuld zijn met zowel fanatieke thuis- als uitsupporters.

Omdat we bij het voetbal waren geweest kregen we nog 50 kronen korting waarna we op tijd naar binnen gingen. Er stonden namelijk lange rijden bij de ingangen. Deze bleken uiteindelijk voor de beste plaatsen in het restaurant te zijn i.p.v. het veroveren van een plaats op de staantribune, zoals ik aanvankelijk dacht.

Zo hadden we de arena even voor ons alleen voordat de supporters langzaam binnen stroomden. De bezoekers uit Mora kregen de beschikking over een eigen vak, naast de fanatieke thuissupporters, al zaten er ook veel door het thuispubliek. Dat bezoekende vak had alle reden om uit haar dak te gaan en dat gebeurde ook. Mora wist met 0-2 te winnen al had Brynäs alle pech. Zo raakten ze onder meer drie keer de paal al hadden enkele heethoofden daar na de wedstrijd op de tribune maling aan. De spelers kregen niet bepaald een plezierige afgang...

In een trein vol met supporters van beide clubs vertrokken we richting Stockholm om op Arlanda uit te stappen. Na enkele uren slaap namen we de vroege vlucht terug naar NL.
Mijn meest noordelijkste stadionbezoek is een feit en zal naar verwachting niet snel gebroken worden, sowieso niet met Athletic dat uitgeschakeld zal worden. Het was wederom een bijzondere trip al mag Zweden nu wel weer even wachten... óf gaan we terug voor Åtvidaberg? Óf voor Dalkurd? Óf voor... ;-)


WATP

Hearts of Midlothian - Rangers FC

Afgelopen zaterdag was een weekend waar ik al lang naar uit had gekeken. Tijdens mijn vakantie in Slovenië kreeg ik berichten binnen dat Hearts vergeten was de stoeltjes te bestellen voor de verbouwde tribune en dat ze uit zouden wijken naar Murrayfield stadium. Nu had ik al ooit Schotland daar met 3-42 zien verliezen van de Allbacks in de tijd dat ik nog in Schotland woonde. Maarja dat was rugby en dit was (denk ik) de enige kans om Rangers daar (ooit) te zien voetballen.
De week in de aanloop naar deze wedstrijd was rommelig. Doordeweeks speelde Rangers thuis gelijk tegen Kilmarnock en dat betekende het einde van de Portugese manager. Om eerlijk te zijn twijfelde een hoop Rangers fans aan de keuze voor deze manager. Hij was onervaren en had slechts gecoacht in het Midden-Oosten en Rangers is niet de eerste de beste club. De achterban is ontzettend kritisch en de verwachtingen zijn enorm.
Wekkertje om 4.30 want ons vliegtuig vertrok om 07.00 vanuit Amsterdam naar de Schotse hoofdstad. Na een korte tramrit kwamen we via Murrayfield uit bij Haymarket voor een ontbijt met blackpudding en haggis. De kroeg was rond 10.00 afgeladen vol en vanaf 9.00 uur stroomde het bier zo langzaam als altijd uit de tap. In deze kroeg zag ik vrienden uit Glasgow maar ook bekende uit Plymouth, Cardiff en Londen. Iedereen had er minimaal 6-7 uur reizen opzitten.
Rangers kreeg voor deze wedstrijd 14.112 kaarten toegewezen. Ik denk dat ze het dubbele ook makkelijk hadden verkocht. Uiteindelijk namen 37.000 mensen de moeite om naar het stadion te komen. Een nieuwe record voor Hearts. Rangers kreeg een aparte afgezette ingang toegewezen door de politie van Edinburgh. Beetje jammer want beide supporters groepen kunnen het prima met elkaar vinden. De wedstrijd begon onwennig voor Rangers en nog voor de rust scoorde oud Rangers speler Kyle Lafferty met een geweldige vrije trap 1-0. De laatste weken was Kenny Miller verbannen uit de selectie maar werd direct weer opgesteld met het ontslag van de Portugees. Hij betaalde het vertrouwen terug en bracht de het team terug in de wedstrijd met een slimme 1-1 en een nog betere 1-2. Windass maakte er ook nog eens 1-3 van. Na de wedstrijd snel terug naar de tram omdat er om 15.55 weer naar Amsterdam gevlogen zou worden.
Murrayfield is een leuk stadion, nummer 55 voor mij in Schotland. Fantastische dag gehad, maar een kampioenschap voor Rangers is helaas nog jaren weg.
The Quintessential British club

Olav

FC Oss - Den Bosch (1-1)

Sinds 2014 mochten er geen uitsupporters meer komen, maar dit jaar werd het weer geprobeerd. Normaal gesproken ga ik liever naar mijn lokale Jupilerclub op vrijdag, maar voor deze wedstrijd maakte ik een uitzondering. Via een – ruim anderhalve maand van tevoren gestuurd – mailtje naar de club , kreeg ik een dag voor de wedstrijd reactie. Er werd een ticket voor me geregeld en zo kon ik deze editie meemaken.


Verslag en foto's: https://023ontour.wordpress.com/fc-oss-frans-heesenstadion/

Bakkie

Citaat van: Olav op okt 30, 2017, 23:06:52
FC Oss - Den Bosch (1-1)

Sinds 2014 mochten er geen uitsupporters meer komen, maar dit jaar werd het weer geprobeerd. Normaal gesproken ga ik liever naar mijn lokale Jupilerclub op vrijdag, maar voor deze wedstrijd maakte ik een uitzondering. Via een – ruim anderhalve maand van tevoren gestuurd – mailtje naar de club , kreeg ik een dag voor de wedstrijd reactie. Er werd een ticket voor me geregeld en zo kon ik deze editie meemaken.


Verslag en foto's: https://023ontour.wordpress.com/fc-oss-frans-heesenstadion/

Een van de saaiste wedstrijden waar ik in tijden ben geweest.
Ik vond vooral de Den Bosch aanhang tegenvallen.

Jehoentelaar

Die zitten waarschijnlijk allemaal thuis met een verbod.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar