Hoofdmenu

Voetbalboeken

Gestart door TeeZee, nov 13, 2007, 14:17:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

watergatehopper

Citaat van: TonyS op jul 03, 2017, 18:03:40
Iedereen het laatste boek van Joris van de Wier al gelezen? Ik vond het weer genieten.
https://www.webshop-staantribune.nl/a-47474572/home/van-middlesbrough-naar-millwall/

Toevallig vandaag besteld. Hearts vond ik geweldig die eerste minder
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Freekos79

Citaat van: watergatehopper op jul 03, 2017, 21:20:22
Toevallig vandaag besteld. Hearts vond ik geweldig die eerste minder
Ik vond Hearts juist minder. Wel erg veel achtergrondinformatie
Volgende wedstrijd: ?

FC_Emmen

Ik vond het eerste boek tot nu toe ook het leukste, daarna het nieuwste boek en het minst leuk vond ik Hearts.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

watergatehopper

Citaat van: Freekos79 op jul 03, 2017, 22:45:42
Ik vond Hearts juist minder. Wel erg veel achtergrondinformatie

Dat gevoel had ik bij het eerste boek. Hearts kon ik op een gegeven moment niet meer loslaten. Net als "een seizoen met Hellas Verona" beleefde ik het seizoen. Misschien is dat wat ik miste bij T&F.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Han

In 1995/96 nam 'ons aller Ajax' deel aan de Champions League. Tijdens desk research voor een op handen ziinde publicatie stuitte ik op een opmerkelijke statistiek.

In de groepsfase nam Ajax het op tegen Real Madrid, Ferencvaros en Grasshopper Zurich. Zij waren destijds alle debutanten in de groepsfase sinds de introductie van het nieuwe format.

In de kwartfinale ontmoette Ajax een andere debutant, namelijk Borussia Dortmund. In de halve finale was het de beurt aan debutant Panathinaikos. In de finale trof Ajax Juventus, óók een debutant.

Bizar.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

De publiekswissel

In Manchester zag ik al een aantal tekeningen van de beste man, maar nu is ook zijn boek uit met prachtige illustraties van alle '92' clubs in de Uk. 'Drawing the 92'. Om jaloers van te worden...

http://us2.campaign-archive1.com/?u=8b40a5e91f9b647a3b069fc58&id=81c55bd2a0

Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

tomv

Wat een gaaf boek! Laten we hopen dat de beste man zijn boek inderdaad uit kan brengen. En laten we helpen door het boek vast te bestellen: https://www.kickstarter.com/projects/1695363846/drawing-the-92/description

Saltacampos

Deze zomer -qua voetbal gerelateerde boeken- gelezen:

*David Langan, Running through Walls. Over een Iers international uit de seventies and eighties die later aan lager wal raakte.
*Wednesday Rucks and Rock n Roll. Het leven van een supporter van the Owls van de jaren zestig tot de huidige periode.
*Lev, over een voor mij daarvoor onbekende Oekraïense voetballer -Evgeniy Levchenko- die in Nederland speelde in de jaren negentig en de eerste jaren van deze eeuw, absolute aanrader wat mij betreft, bevreemdend

Over land and sea

Nort

Zo heb ik afgelopen tijd het boek Floodlit dreams, how to save a football club van Ian Ridley gelezen.

Ridley was ongeveer 16 maanden voorzitter van Weymouth FC (tussen 2003 en 2004) en beschrijft hierin gedetailleerd het reilen en zeilen van een non-league club, inclusief allerlei intriges. Het boek eindigt zoals het begonnen is, hommelus in de bestuurskamer.

Momenteel ben ik bezig met Madiba Boys geschreven door Graeme Friedman. Het is het verhaal van twee Zuid-Afrikaanse voetballers (Mark Fish - blank, Lucas Radebe - zwart), die in totaal andere omstandigheden opgroeien in het aparheidsregime van Zuid-Afrika. Maar het voetbal ze toch samen brengt en uiteindelijk slagen ze allebei in hun droom: Voetballen in de Premier League, respectievelijk bij Charlton Athletic & Leeds United.

TeeZee

Citaat van: Han op aug 22, 2017, 23:58:20
In 1995/96 nam 'ons aller Ajax' deel aan de Champions League. Tijdens desk research voor een op handen ziinde publicatie stuitte ik op een opmerkelijke statistiek.

In de groepsfase nam Ajax het op tegen Real Madrid, Ferencvaros en Grasshopper Zurich. Zij waren destijds alle debutanten in de groepsfase sinds de introductie van het nieuwe format.

In de kwartfinale ontmoette Ajax een andere debutant, namelijk Borussia Dortmund. In de halve finale was het de beurt aan debutant Panathinaikos. In de finale trof Ajax Juventus, óók een debutant.

Bizar.
De CL bestond nog niet zo lang en was toen alleen nog voor landskampioenen, dus het aantal debutanten was destijds sowieso vrij groot.

Koning Kriel

Vind het altijd vreemd als statistieken in de champions league los gezien worden van statistieken in de Europa cup 1. Net als de statistiek dat er nog nooit een team zijn titel in de champions league verdedigd heeft. Niet sinds de naamverandering nee. Real Madrid zien als debutant in die editie is voor mij bijna net zo vreemd als zeggen dat ze debuteren in de editie van een paar jaar geleden toen in de kwalificatie voor het eerst onderscheid gemaakt is tussen kampioenen en niet kampioenen.

Gary Lineker kan dat altijd zo mooi zeggen over statistieken uit de premier league die tellen vanaf het moment van invoering van de premier league "it's like football didn't exist untill the start of the premier league'.

hgrm

Vanaf het moment dat er ook niet-kampioenen werden toegelaten, vind ik dat er wel degelijk sprake is van een ander tournooi,
Hoe mooi het ook was toen in Istanbul met het gespring van Dudek, Liverpool had toen nooit de Champions League mogen winnen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Nort

Citaat van: hgrm op aug 24, 2017, 10:45:13
Vanaf het moment dat er ook niet-kampioenen werden toegelaten, vind ik dat er wel degelijk sprake is van een ander tournooi,
Hoe mooi het ook was toen in Istanbul met het gespring van Dudek, Liverpool had toen nooit de Champions League mogen winnen.
Dat klopt en 12 jaar na dato doet het nog steeds pijn. Die cup uit 2005 had natuurlijk in Eindhoven moeten staan.

Saltacampos

Citaat van: Koning Kriel op aug 24, 2017, 08:03:00
Vind het altijd vreemd als statistieken in de champions league los gezien worden van statistieken in de Europa cup 1. Net als de statistiek dat er nog nooit een team zijn titel in de champions league verdedigd heeft. Niet sinds de naamverandering nee. Real Madrid zien als debutant in die editie is voor mij bijna net zo vreemd als zeggen dat ze debuteren in de editie van een paar jaar geleden toen in de kwalificatie voor het eerst onderscheid gemaakt is tussen kampioenen en niet kampioenen.

Gary Lineker kan dat altijd zo mooi zeggen over statistieken uit de premier league die tellen vanaf het moment van invoering van de premier league "it's like football didn't exist untill the start of the premier league'.
Dat is gewoon de luiheid van de journalisten om zich de moeite te troosten ook de statistieken van voor veranderingen op te nemen. Hier in België vergeten ze ook systematisch dat er ook voor WO 2 gevoetbald werd en soms beperken ze statistieken zelfs tot "de invoering van het profvoetbal" in 1975, terwijl er tot voor heel recent helemaal geen sportieve scheiding bestond zoals in Nederland wel het geval is sinds de jaren vijftig.

Zeker voor de Premier League/First Division slaat het helemaal nergens op.
Voor de CL nog ergens te begrijpen nu er ook niet-kampioen worden toegelaten, al ben ik geen fan.

Waarom noemen ze dingen niet gewoon wat ze zijn, dat gelul met die Premier League, noem dat gewoon Division One, klaar en duidelijk voor iedereen en voer het oude Europa Cup systeem terug in (vooral de Europacup der Bekerwinnaars, de mooiste van allemaal). Sweet impossible dreams...
Over land and sea

Joost

Hard Gras nr 115 gaat over de allervroegste historie van voetbal (en cricket) in Nederland. Echt een aanrader voor de liefhebber.