Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

King Nothing

Citaat van: ALenstra op mei 20, 2011, 20:33:42
Zaterdag 11 juni de loting voor de eerste ronde van de DFB-pokal. Die wordt tussen vrijdag 29 juli en maandag 1 augustus gespeeld.
Ik ruik nu al een weekeinde hoppen in Oost-Duitsland.
Jammer dat Hohenleipisch de regionale beker niet wist te winnen (finale verloren van Babelsberg), Hohenleipisch speelt 7e niveau in Duitsland.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Verwijderd lid

21 juni wordt het speelschema voor het nieuwe seizoen in de Bundesliga openbaar gemaakt.

http://www.bvb.de/?%87%ECZ%1B%E7%F4%9C_k%E7%86%9B

Bier und Bratwurst

Citaat van: witte leeuw op mei 25, 2011, 14:38:25
Vergeet Jena, Erfurt en Babelsberg(al is de kans dat hun worden terug gezet ook sterk aanwezig) niet in de 3. Liga

Jena en Erfurt spelen nog een seizoen in het stadion waarin ze nu spelen ,daarna gaan ze ook drastisch verbouwen!!
Het ene stadion is het andere niet!

hgrm

De promovendi naar de 3. Liga zijn bekend: na Münster en Chemnitz is ook Darmstadt gepromoveerd. Drie leuke clubs die de competitie er wel leuker op maken. Daarnaast dalen Bielefeld, Oberhausen en Osnabrück af naar de 3. Liga.

Aan de onderkant is Ahlen wegens faillisement gedegradeerd in plaats van Burghausen en mogen de andere degradanten Werder II en München II ook nog hopen. Babelsberg is gered van een faillisement, maar gaat waarschijnlijk vrijwillig naar de Regionalliga. 2. Liga-degradant Oberhausen zit ook in zwaar weer en kan ook wel eens van de 3. Liga afzien, evenals Koblenz.

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Bier und Bratwurst

niet slecht.... Münster,Osnabrück,Bielefeld bij elkaar in
Het ene stadion is het andere niet!

hgrm

En ook nog Offenbach-Darmstadt. Ik weet niet of het een echte derby is, maar beide zijn wel echte traditionsvereine die niet ver van elkaar vandaan liggen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Citaat van: hgrm op mei 28, 2011, 20:12:33
De promovendi naar de 3. Liga zijn bekend: na Münster en Chemnitz is ook Darmstadt gepromoveerd. Drie leuke clubs die de competitie er wel leuker op maken. Daarnaast dalen Bielefeld, Oberhausen en Osnabrück af naar de 3. Liga.

Aan de onderkant is Ahlen wegens faillisement gedegradeerd in plaats van Burghausen en mogen de andere degradanten Werder II en München II ook nog hopen. Babelsberg is gered van een faillisement, maar gaat waarschijnlijk vrijwillig naar de Regionalliga. 2. Liga-degradant Oberhausen zit ook in zwaar weer en kan ook wel eens van de 3. Liga afzien, evenals Koblenz.

Bielefeld is de volgende die zou kunnen omvallen.

Wordt leuk....Ahlen en voor 95-97% ook Babelsberg zijn er al uit. Met RWO, Arminia en Koblenz op de wip kan er een probleem komen....wat te doen als er nog twee of drie clubs omvallen? Een extra promotieronde tussen de nummers 2 van de Regionalligen?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Verwijderd lid

ik ga het spanning volgen. Ben benieuwd wanneer in NL de clubs zullen gaan omvallen; wat was de limit voor RBC ook al weer ?

ALenstra

Lijkt er op dat in de 3e liga bijna alle clubs die problemen hadden die alsnog opgelost hebben en dus een licentie krijgen. Alleen Tus Koblenz is nog een probleemgeval en niet zo'n klein beetje ook. Best mogelijk dat Werder Bremen II erin blijft.

ALenstra

Rot Weiss Ahlen kan de regionalliga financieel niet rond krijgen en daalt nog verder af naar de NRW-liga oftewel 5e niveau. Best bizar voor een club die vorig jaar degradeerde uit de 2e bundesliga.

hgrm

Helaas kon FC Homburg z'n laatste wedstrijd in de RL niet winnen, anders waren ze als lucky looser gered geweest. Nu mag Düsseldorf 2 het nog minstens twee jaar in de RL proberen (volgend jaar zijn er geen degradanten door de herstructurering).
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Verwijderd lid

Ik ben even kwijt hoe het zit met de herstructurering.
iemand die me hierover wat meer kan vertellen ?

hgrm

De drie Regionalligen (RL) gaan vervangen worden door een stuctuur van vijf RL's.
De redenen zijn dat enerzijds de kosten lager worden en anderzijds het aantal tweede teams per RL minder wordt.

De verdeling wordt:
Noord (Nedersaksen, Sleeswijk-H, Hamburg, Bremen)
Noordoost (voorm. DDR + Berlijn)
West (Noordrijnwestfalen)
Zuidwest (Rijnland-Palts, Hessen, Saarland, Baden-Wü)
Zuid (Beieren)

Het aantal RL-clubs wordt dus uitgebreid van 54 naar 80 à 90 (elke nieuwe RL heeft 16-18 clubs). Dat betekent dat er 26-36 nieuwe clubs bij zullen komen doordat er dit seizoen geen degradatie plaatsvindt uit de huidige RL en door versterkte promotie uit de 11 Oberligen.

Na het eerste seizoen spelen de vijf kampioenen van de RL's + de nr 2 van Zuidwest om 3 plaatsen in de 3. Liga


Door nieuwe structuur van de RL zal er onder de RL ook wel weer het één en ander veranderen. Het is al bekend dat de NRW-liga zal ophouden te bestaan en dat er onder de RL West direct 3 Verbandsligen komen: Westfalen (fusie van WF 1 en 2), Niederrhein en Mittelrhein.

Wat er met de overige Oberligen gebeurt, weet ik niet. Ik vermoed dat de Bayernliga ook verdwijnt en dat de rest min of meer onveranderd blijft bestaan.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Verwijderd lid

Dat zijn forse en ingrijpende veranderingen zeg.
Ik ben benieuwd hoe over een aantal jaren het beeld van de Duitse voetbalpiramide er uit zal zien.
Ooit was het vrij overzichtelijk ...

@HGRM: dank voor je toelichting !

hgrm

Citaat van: Meester op jun 07, 2011, 12:09:26
Dat zijn forse en ingrijpende veranderingen zeg.
Ik ben benieuwd hoe over een aantal jaren het beeld van de Duitse voetbalpiramide er uit zal zien.
Ooit was het vrij overzichtelijk ...

@HGRM: dank voor je toelichting !

Ben ik niet met je eens. In Duitsland hebben de Regionalverbände (West, Noord, Zuidwest, Zuid en Noordoost) en de Länderverbände (elke deelstaat één, sommige meer dan één) altijd vrij veel macht gehad om de competitie zelf vorm te geven.

Tot '63 organiseerde elke Regionalverband een Oberliga als hoogste afdeling.
In 1963 werd de Bundesliga onder DFB-vlag georganiseerd en gingen de Oberligen (als niveau 2 onder de naam Regionalliga) door.
In 1974 kwam er een landelijke tweede divisie en werden de Regionalligen afgeschaft; de Länderverbände hadden elk een hoogste klasse (meestal Oberliga) waarvan de kampioenen om promotie speelden.

In 1995 kwam er opnieuw een Regionalliga (eerste in 4 afdelingen, later in 2) tussen de 2e bundesliga en Oberligen
In 2008 werd de 3. Liga tussen 2. BL en Regionalliga ingevoerd. Behalve dat er nu 3 RL's kwamen ipv 2 bleef de structuur er onder in principe hetzelfde. Dat is nu ook zo op een uitbreiding naar 5 RL's na.


Dus samenvattend: doordat de Regionalverbände  en de Länderverbände veel macht hebben, is de piramide altijd al vrij chaotisch geweest, maar de laatste 50 jaar zijn er inmiddels 4 landelijke divisies ingevoerd, zodat die chaos tegenwoordig pas op niveau 5 begint.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen